D
Deleted member 2563
Guest
Mašiš poentu probotzore, kao i obično. Tema je online buvljak, gde plivaju sitni (pre)prodavci sa svojim pravilima. Ravnoteža kupaca i prodavaca se uspostavila na KP, jer očigledno odgovara i jednima i drugima, niko te ne tera ni da kupuješ od malopre pomenutih jer je cena iznad "realne", ni da im prodaješ robu jer misliš da ti nude ispod "realne" cene. "Realnu" cenu ti na kraju tačno pokaže ono što ti ostane u novčaniku posle kupoprodaje.
Kad malo odrasteš, pa budeš imao uvida i u neki ozbiljniji "biznis" videćeš da skoro identična pravila važe i tamo, samo sa većim ulozima. Nebitno da li je trgovina, neki projekat, ili nešto peto, svako pokušava da izvuče maksimalnu dobit na bilo kojoj stavci ugovora. A u skladu sa visinom uloga je i količina nadmudrivanja oko nesuglasica, i nejasnoća u ugovoru. Stvaran svet...
Već sam mu jednom rekao da to što on misli da u biznisu nema ovakvog ponašanja nije u skladu s istinom. Možeš da izneseš mišljenje da je to tako, ali ti to predstavljaš kao činjenicu, to prosto nije tačno.
I šta tačno znači "zavrnuti" gde je granica tačno? Ako mu platiš 45% cene zavrnuo si ga, ako mu platiš 47% nisi ga zavrnuo? Evo ne znam. Tek u ozbiljnijem biznisu se gleda svaki dinar i što veći profit, pa to je osnovno načelo. Poštenje uslovno rečeno, više neka poslovna etika, može da se ogleda u tome da npr poštuješ neki dogovor koji si sklopio usmeno, i to je to.
Poslednja izmena od urednika: