Šta je novo?

Kupovina prvog DSLR-a?

Dajte pustite vise taj mirrorless, stvarno treba da ide u odvojenu temu. Nego, gde da nadjem foliju za ekran za 600D kod nas a da je ok?

Ne treba ti folija, neces ga nosati po dzepu sa kljucevima i novcicima, a nije ni ekran od topljenog sira da se lako grebe.
 
Pogotovo na telu na kome možeš da zatvoriš ekran i da ga zaštitiš tokom transporta :).

Ja bolje da ne pričam kakvo sam loše iskustvo sa folijom imao kada sam uzeo polovno telo. Koje je faktički bilo nekorišćeno, da ne kažem novo. Folija je bila baš loša, ništa se nije videlo na ekranu. Kada sam je skinuo ceo lepak je ostao na ekranu, faktički se plastificirao. Ništa nije pomoglo od hemikalija koje sam probao po kući, a ni grebanje nije pomoglo, toliko se lepak stvrdnuo. Na kraju sam potrošio ogromno količine medicinskog benzina i sigurno 4-5 sati da bi skinuo ostatke folije.


Šrafić se inače, ko što su ljudi rekli, ne okreće. Možda je neko čačkao nešto, pa stegao previše, možda on treba da bude samo minimalno stegnut. Koliko sam razumeo, tebi su sad šraf i točkić zalepljeni jedno za drugo. Ako baš hoćeš da se zezaš, možeš da probaš malo da olabaviš još šraf i da ih razdvojiš ako je to moguće, pa da pritegneš šraf, ali ne previše. Ili jednostavno da ostaviš ako je sad dobro, pošto se to i onako nikad ne koristi.
 
Poslednja izmena:
Ja dok sam ima0 600d nekako sam se vodio mišlju da mi ekran uvek bude u položaju za slikanje. Tako da sam mu stavio zaštitnu foliju.
Radje mi je bilo da grebem ekran nego da ga stalno otvaram/zatvaram i još da se tu otkači neka žica ili nešto mi nije baš trebalo :D
 
A što se tiče onih koji žele nešto naprednije da se bave snimanjem videa, neka se pripaze "izuzetnog atributa MILC fotoaparata u vidu minimalnih dimenzija." Za što stabilniji video potrebno je veliko telo i objektivi, kao i kupovina viewfindera za LCD, kako bi se ostvarilo što više tački oslonca za stabilniji video, kao i lakše ručno fokusiranje. U prevodu, svako telo manje od 7D ili 5D zahteva kupovinu dodatnog gripa kako bi stabilnost iz ruke bila bolja. Zaboravite na snimanje sa stativa i stabilizaciju objektiva - nećete uvek moći da snimate sa stativa i monopoda, a stabilizacija ne igra veliku ulogu, jer i onako za video, pogotovo na cropu, morate da jurite f2/1.8 ili f1.4 objektive, koji obično nemaju stabilizaciju. 35mm f1.8 Sony ima OSS, ali je i 35mm neretko na cropu usko za video.
 
GH4 + fisheye + glidecam HD-3000 pro.
Kombo koji svi preporucuju za amatersku i poluprofesionalnu produkciju.
Stabilno, kvalitetno i lagano :) Dosuse, poskupo al nije i najskuplje.
 
Nemoj prijatelju, bolje zaobiđi ovu diskusiju :).

Prvo, Glidecam HD-3000 ne postoji, pomešao si ga sa nekim kinezom. Drugo, fisheye? Koji tačno fisheye? Kako misliš da snimaš samo fisheyeom? Jesi li stvarno iskoristio izraz poluprofesionalna :D. Treće, jesi li ti nekada pokušao da namestiš steadicam? Evo ja gledam ljude koji se vode kao profesionalci kako im steadicam leti na sve strane, a ti to preporučuješ amaterima.

Ako malo bolje pogledaš, produkcije GH4-kom skoro na svetu da ne postoje. Ko prodaje 4K, on već ima skuplju opremu i bolju opremu, a GH4 mnogima ne odgovara zbog preoštrene slike još na senzoru koju nikako ne možeš da smiriš, kao i boja koje prilično beže. Ne bih da te razočaram, ali je profesionalcima oštrina videa tek na četvrtom-petom mestu, a ako je preoštren kao na GH4, onda neće da rade sa njim. Panasonic je napravio wet dream kameru za klince što komentarišu po YouTube, ali se zeznuo u tome što ti klinci nemaju pare da potroše ni za GH4. Jesi li nekad razmislio zašto su C100 i C300 bedne kamere na papiru, a prodaju se ko alva i sa njima se snimaju veoma ozbiljne stvari - zato jer Canon u stvari razgovara sa ljudima koji troše pare na opremu, ne sa internet huliganima :).

Nikada u životu nisam video da je iko ikome preporučio da za "amatersku i poluprofesionalnu upotrbu koristi GH4, fisheye i steadicam." Ali ovo je Benchmark forum, ipak se ovde svašta može pročitati :).
 
Poslednja izmena:
^ to ti je ona spika kao kad prosecna neznalica vidi 4k snimak sa Note 3-4 androida (sa panasonic-samsung bojama i koji sece o.jabucice) i krece da ratuje po netu kako je to bolji kvalitet i vise pro od canon dslr-a od 3 iljade ojra+ :d
 
Poslednja izmena:
A što se još dublje zakopavaš? Ovo što je korišćeno nije steadicam marke Glidecam, niti bilo koji steadicam. U pitanju je, kao što naslov kaže, gimbal sa tri ose. Drugo, nije korišćen fisheye objektiv. Treće, Dave Dugdale pratim već godinama i čovek stoji u mestu, ne napreduje ni malo. Ne kapira stvari sa razumevanjem već sve nekako uči napamet i kako mu drugi kažu. Klasičan definicija amatera kada je u pitanju snimanje. A čak je i on izabrao A7S pored GH4, mada mi je sama činjenica da neko bira između ta dva aparata dovoljan dokaz da se ne razume baš najbolje, jer su ta dva aparata, da na kažem kamere, dve totalno različite dimenzije. Čovek se naljutio na Canon jer mu je neko na sajmu rekao da Canon neće da sluša svoje kupce :D i prodao svu opremu koju je imao, u stvari, gle slučaja, zadržao Canon objektive. Ja hoću opremu koja je napravljena od strane manje grupe dosetljivih individua - stvari napravljene na osnovu grupnih mišljenja su po pravilu loše. Najvrednija kompanija na svetu je postala to što jeste tako što nije slušala kupce, nego svoje pametne ljude.

A što se tiče Nebule iz ovog videa, što ne okačiš one 45minutne snimke kako se šteluje. Ja ću ti za 3 minuta da naštelujem najraštelovaniji steadicam koji će da ponudi istu, a verovatno i bolju stabilnost.
 
Poslednja izmena:
Kako nema nista krsteno u FF a da ne kosta preko 1300e ipak je ostala opcija jeftino telo i skupo staklo.Verovatno ce se uzeti 700d i neki L staklic.
Posto se planira preci u nekoj skorijoj buducnosti na FF zamolio bi da mi neko da smernicu koji objektiv se najbolje pokazao.
znaci neki zum.ef 24-105 l4 ili ef 24-70 l2.8...Na raspolaganju je oko 70-800e za objektive pa dajte neki savet i smernicu
 
Ja sam 24-70 kupio i prodao u odličnom stanju za 800€ :), nađe se nekad ispod, ali obično traže preko, naravno prvu verziju. Jedini razlog što sam ga prodao jeste što mi u tom rangu trebaju što svetliji prajmovi. Čuo sam neke ljude da im kao 24-70 nije sjajan kad je u pitanju oštrina, ne znam da li ima nekih razlika u primercima, ali sumnjam, moje je bio baš dobar, a ispod 2.8 ga nisam setovao :). Prednosti 24-105 su naravno stabilizacija, manja cena i masa, koju ne treba ignorisati, jer će 24-70 poprilično da preteže na 700d. Ipak, veća blenda baš znači na cropu, na FF se lakše živi sa f4. Ako će brzo na FF i ako planira jedan unvierzalni objektiv, onda 24-105, ako neće tako brzo i ako kasnije misli neki 70-200, a svi ga žele :), onda 24-70. Ali obavezno mora da ima i 18-55 kit koji vredi svaki dinar, a tih 18mm će mu stvarno trebati na 700d.
 
Ma taj kit je obavezan i za smesne pare se kupi.
Sta mislite o ovom 17-40mm f/4 L USM
 
24-70 2.8 posle duze upotrebe zna da se "rasteluje" sto se uglavnom manifestuje u znacajnom padu ostrine, pretezno na 70mm. Tako da ako kupujes dosta star/koriscen 24-70 to treba imati u vidu i istestirati.
Ja bih pre uzeo 24-104 za oko 500e kao univerzalno resenje i jurio posle toga neke brze prajmove

17-40 je solidan wide angle na full frameu, za crop ga ne bih uzimao
 
Ko što reče Mladen...

Mnogo gubi 17-40 na cropu jer se koristi parče stakla samo. Vidi, isti ko kit:

http://www.the-digital-picture.com/...meraComp=736&SampleComp=0&FLIComp=0&APIComp=1
http://www.the-digital-picture.com/...meraComp=736&SampleComp=0&FLIComp=1&APIComp=0
http://www.the-digital-picture.com/...meraComp=736&SampleComp=0&FLIComp=2&APIComp=0

Inače nije loša ideja ni 18-55, 35 f2 i 85 f1.8. Objektivi jednako korisni i na cropu i na FF, a na 700d će značiti svaka trunčica svetla :).
 
Poslednja izmena:
Kako nema nista krsteno u FF a da ne kosta preko 1300e ipak je ostala opcija jeftino telo i skupo staklo.Verovatno ce se uzeti 700d i neki L staklic.
Posto se planira preci u nekoj skorijoj buducnosti na FF zamolio bi da mi neko da smernicu koji objektiv se najbolje pokazao.
znaci neki zum.ef 24-105 l4 ili ef 24-70 l2.8...Na raspolaganju je oko 70-800e za objektive pa dajte neki savet i smernicu
Mislim da itekako vredi razmisljati i o novom EF 16-35 F4 L IS... testova imas koliko hoces na netu, bice ti jako koristan na krupu jer ce ti izigravati 26-57mm na FF, barem sto se ugla tice.
 
Ja mislim bi bi bilo suludo uzeti 16-35 f4 za crop. Niti ima raspon, niti blendu, a treba da iskesira 900e... Za FF svakako da, ali na cropu ne znam cemu to
 
Za te pare se moze kupiti koriscen 16-35/2.8, a svetla i plitkog dofa/bokeha nikad dosta, pogotovo na cropu.
 
Za pola para se moze uzeti 17-55 koji bi bio mnogo upotrebljiviji...
 
Pa ne bih bas poredio 15-85 sa 17-55 - ako ti treba vise svetlosti na cropu i zoom obavezno ides na 2.8 jer svi znamo kakav je visi ISO na crop senzorima.
Ako ti treba siri objektiv i veci raspon onda 15-85.
 
Imao sam oba po nekoliko godina, dobra su oba ali bih prednost dao 15-85, pisao sam vec o tome ovde.
BTW Hi Iso na kropu danas uopste nije los, a f2.8 cesto u zatvorenim prostorima nije dovoljna blenda, najcesce samo brzi prajmovi mogu da odrade stvar kako treba..
 
Slazem se da 2.8 nije dovoljna blenda u zatvorenim, ali je to najbrzi zoom koji se moze naci, i dozvolice ti da uhvatis taman malo vise ambijentalnog svetla od kit-a ili 15-85, a meni iskreno svetla nikad dosta. High ISO na Canon crop-ovima do pojave 7D mk2 je isti vec godinama, i nije los za svakodnevne stvari, ali tipa za sport kada je u zatvorenom uglavnom treba ici i na 3200, 6400 gde vec postaje problematicno.
 
Nikon je izbacio novi D5500 model, i pravo da kažem, drago mi je što sam uzeo D5300 pre dve nedelje. Ljudi su ladno samo ubacili ekran na dodir, izbacili GPS i zamenili mesta dvema komandama i nazvali ga D5500. Dobro, aparat je još manji i lakši i ima "Vignette Control", koji pegla slike ako ima promena po uglovima usled nesavršenstva sočiva. Ali ni jedna ključna stvar koja utiče na kvalitet ili rezoluciju videa i slika nije promenjena.
Jedva čekam rivju, možda su softverski doterali šum još malo, jer vidim da sada snima do ISO 25600 iz cuga.

Iako mnogi vole ekran na dodir, meni nikako nije prevaga pri kupovini.
Međutim, D5500 više nema GPS, senzor je isti kao u prethodnom modelu, a izgleda da još nisu uveli da može da se menja otvor blende u ekranskom prikazu. Ako ovaj cenovni segment dslr aparata krene da stagnira, brzo će iščeznuti pod najezdom mirorlesa.
 
Poslednja izmena:
Stagnirali, ne stagnirali, sudbina im se zna. :)
 
Ne znam kakvu revoluciju mozemo da ocekujemo od bilo kog tela. Nikon ima mnogo preca posla kojim treba da se bavi, ne ubacivanjem jos opcija u ionako pretrpan i konfuzan meni. I ne, to nije pitanje ukusa :d
 
Casti sam sebe sa nikon d3200 kit objektiv 18-55mm. Ozbiljna igracka i komplikovana. Prvo upitstvo koje sam procitao od prve do 220 strane.
Slikao sam portret i osoba je ostra na slici dok je pozadina zrnasta, a ne mutna. Slabije je osvetljenje bilo u sobi i nisam koristio blic. Imam od stare analogne minolte xg1 jedan objektiv 80-200mm. Zanima me mogu li da ga koristim na nikonu. Gledao sam imaju neki bajoneti/adapteri da li to m9ze xa osteti aparat. znam da autofokus ne bi radio.
 
Pa citirao sam te, pogotovo boldovani deo... :d
 
Samo da mi neko objasni zb9g cega je to. Da li zbog manjka svetlosti ili?
 
Vrh Dno