Šta je novo?

Kupovina prvog DSLR-a?

Mozda neki UW objektiv radi bolje preglednosti prostorija... inace sto se samog aparata tice, nema potrebe za boljim za taj posao.
Ako ce da se vodi kao osnovno sredstvo, onda nemas odbitak PDV-a (vrv zavisi od glavne sifre delatnosti), samo umanjenje dobiti... tj. vodi se kao trosak i plus ima godisnju amortizaciju.

EDIT: pretece me Roy za sekundu
 
Za po danu ne treba bolje telo. Čak i da fotografišeš enterijer po dnevnom svetlu, sa 600D biće sve korektno. Uloži u objektive. EFS 10-18mm je iz te kit grupe i time bi popunio sve raspone, ali naravno, ako postoji mogućnost, obezbedi još bolje.
 
Uz UW objektiv i dobar tripod, biće 600d dovoljan.
 
Tako je, nekretnine se fotkaju sa dobrim svjetlom, samo dobar stativ i možda neki remote trigger (ili samo tajmer) uz UW objektiv i bombona.
 
@Marti Misterija Uz uvazavanje tebe kao coveka koji sudeci po mom citanju na ovom forumu, zna dosta o fotografiji moram ti reci da gresis.
O korekciji objektiva, radi li ko ili ne, uzimamo u obzir profesionalce jer taj software i jeste namenjen njima te isti ti profesionalci to prvo odrade. ne sumnjam da adobe ima strucnjake fotografe ali oni ne vode glavnu rec. Tamo ti je kao u svakoj kompaniju, dodje jedan od glavnih i kaze to stavi tu, to tu i pustaj u prodaju a taj isti nije strucnjak za software vec strucnjak za novac. Mogu pisati citavu stranu na tu temu ali nije mesto te cu probati biti sto kraci. U photoshou sam vec jedno 6 god i sebe ne smatram strucnjakom jer nisam isao u skolu za to a isti sam poceo koristiti zbog cerke koja je prvo na fax-u isla i zavrsila za it, zatim radila na fotomanipulacijama i mnogo puta slusala predavanja na fax bivseg studenta Nemanje Sekulica (mozes naci na youtube, ima mnogo klipova) a koji je svetski priznat cak i u adobe korporaciji, Ja joj pomagao posto sam znao druge stvari i tako je sve pocelo. Cerka vise ne radi to, otisla je za novcem, radi u it sektoru, programer ali je meni ostavila jak kompjuter, ja nastavio i eto i danas sam u tome. Za sve ove godine u ps ja ni jednom nisam video da adobe slusa korisnike a forum im je pun predloga. Nije mi poznato da su ikada ista uradili na predlog korisnika. Njihova korisnicka sluzba je kao u nasem telekomu, mozda malo bolji. Oni su bukvalno telekom, tipa jel ste ukljucili modem, jel svetli lampica...aha, onda cemo videti kod nas i....nista ne bude. Veruj da su bukvalno takvi. Nijh zanima novac i nista drugo. Pogledaj im na site-u, nema nista dzabe, sve se placa. Sada naplacuju i generate fill a koji jos uvek nije usavrsen. Naravno daleko od toga da su losi, software im je vrhunski ali kao i svako parce software-a ima svojih propusta i bubica.
To da je tebi bolji ligtroom je OK. Pronasao si se u njemu sve ti radi OK i postujem. Meni licno ne, kao sto tebi ne odgovara C1, tako meni lihtroom. Koji je bolji, ta polemika je uvek aktuelna na netu ali je cinjenica da se ta polemika oglavnom odnosi na ova dva programa sto govori da su i jedan i drugi, vrhunski. Kao sto rekoh pre licna stvar korisnika je sta ce koristiti al ni sa jednim nece pogresiti.
Ovo da je jedan program indusrijski standard, glupo mi komentarisati jer toga vise nema, to ne postoji. Prost primer u filmskoj industriji. Sony pictures ili kako god im se zove deo za kinetaografiju za produkciju svojih filmova koristi Vegas pro. ne znam da li je u njihovom vlasnistvu no nebitno. Sa druge strane okeana u Americi posto su tamo uglavnom zasupljeni apple za filmsku montazu koriste Final cut pro. A onda sa druge strane okeana, tj, kod nas za taj isti posao se koristi Adobe premier pro. Dakle svako koristi ono sto se njemu svidja, ne postoji industrijski standard. Industrijski standard ne postoji ali postoji nesto mnogo gore a to je monopol te zato svi oni uslovljavaju svoje korisnike svuda gde to mogu da koriste njihovo parce sofware-a ili u protivnom, dovidjenja. Naravno svi oni imaju para te se reklamiraju svuda na prvim stranama, placaju botove, tj, ove recenzente na yt pa ko se upeca.
Eto toliko te se nadam da nisam pokvario temu o dslr aparatima, ukoliko jesam, molim admine neka obrisu.
Naravno bez uvrede bilo kome samo sam izneo svoje vidjenje stvrai na osnovu licnog iskustva.
 
Mislim da ste se odavno udaljili od teme, ovo više niko ne čita.
 
@Sveki - kao neko ko se dugi niz godina bavi artitekturalnom fotografijom, samo par kratkih komentara.
Prvo, taj 600D je poprilicno stara masina sa verovatno najgorim Canon senzorom ikada, cini mi se da vecu dinamiku imaju mobilni telegoni danas. Ako ste u mogucnosti, nova oprema i mnogo vise mpix svakako. Ukoliko niste, objektiv Canon EF-s 10-18mm ce pokriti glavne stvari. Fotografise se sa stativa u visini od approx 140-15ocm, radi se breketing, najnizi iso, externi triger svakako, stabilizacija off. Ne znam sta fotografisete, ako su obicni stanovi i tako te male nekretnine, u Srbiji sve moze da prodje, malo obrade i cepaj siroko. Ukoliko se radi ozbiljna stvar, to je onda ozbiljan zanat, sto na terenu sto u obradi. 1h terena = 4-5h obrade, minimum. Da ne davim mnogo ovu temu jer imam jos nekome da odgovorim, ima puno dobrih tutorijala na netu, hoce ljudi da podele znanje na ovu temu. Za vrhunske rezultate, kao i za sve, trebaju godine

@Rank - Prvi fotoaprat sam dobio 1978, od tada sam u fotografiji na sve moguce nacine. U PS radim od 1994, u LR od 2006 (closed pre relese) i u C1 od momenta kad je Phase One omogucio da i drugi, ne samo njihovi korisnici koriste ovaj softver. Sta Adobe jeste a sta nije, nisi ti ovde da mi otvaras oci, i sigurno manje znas o tome nego ja. Znam desetine i desetine fotografa u Srbiji i svetu, clan sam svih iole relevantnijih foruma u svetu od njihovog pocetka. Ne znam nikoga ko koristi C1. Kad pogledas svetske foto forume, teme o C1 se mogu izbrojati na prste itd itd. Da se ne ubedjujem vise sa tobom jer ocigledno mnogo toga ne znas. Ovo pisem zbog drugih koji tek pocinju. Prvo Lightroom pa Photoshop, sve drugo je cista egzotika i subjektivna fantazija. Izvinjavam se drugim na off-u, out sam na ovu temu.
 
Kako god. Lightroom jeste laksi ali ako ce se ozbiljno baviti fotografijom onda bih odmah na pocetku pre isao na ps. Ukoliko nauci lihtroom znace samo da radi u camera raw-u ukoliko nabode na filtere i udje u nju. Sa druge srane ako nauci bar osnove ps znace skoro sve u lr.
 
Hvala na savetu svima.

@ Marti Misterija - u mogucnosti smo da kupimo novi fotoaparat, sluzi za posao koji donosi profit, slike se kace na oglase koji ne dozvoljavaju preveliku rezoluciju nazalost.
Ovaj Canon 600D smo porodicno kupili kada se sirila porodica, pre vise od 10 godina, stim da ne znam da li je opalio vise od 2000 fotografija, poslednjih par godina ga nismo ni koristili.

Ako je moguce odbiti PDV, sto ce nam javiti knjigovodja ove nedelje, onda bi uzeli neki novi fotoaparat, ali sa fokusom da je odlican za fotografisanje nekretnina, 600D mozemo i da ostavimo za porodicne potrebe ili prodami kupimo nesto kompaktnije da bi ga lakse nosili kada idemo napolje, na put itd.

I supruga i ja imamo odlicne telefone, S23Ultra i Mate Pro koji prave odlicne fotke za svakodnevne situacije.

Hvala svima jos jednom.
 
Ne znam trebam li ovde pitati ili u temi o milc aparatima, te ako gresim, unapred izvinjenje.
Posedujem dva aparata, Canon 80d i milc M50. I jedan i drugi rade OK na iso 800-1600 max. Sum uklanjam sa topazom i dobijam prihvatljive rezultate, no mnogo puta mi treba veca iso vrednost a takvu fotografiju je vec teze obraditi Naravno, obradom i takve fotografije je moguce dobiti prihvatljiv rezultata ali za moj ukus nije to, to sto bi rekli ljudi, jednostavno hocu bolje.
Postoji li telo, nebitno canon, nikon, sony, fuji, panasonic koje ne pravi sum na recimo iso 3200 (sto veci to bolje) ili bar minimalno. Prewtpostavljam da takvo telo ne postoji, svako mora praviti sum ali koje pravi najmanje suma na visikim iso vrednostima, tj koje se najbolje nosi sa tim.
Znam da mi mozete navesti nekoliko tela sa nekim vecim ciframa, no mene zanima nesto tipa najbolji odnos cena/kvalitet, naravno sto jeftinije to bolje.

Gledam ovaj sony a7, za jeftine pare se moze uzeti.... uporedio po testovima sa a7II, a7III, canon rp, ne ulazeci u ostale parametre tipa ibis, AF itd, itd, razlike su mizerne sto se tice iso vrednosti, tj nije vredno toliko vise novca za ono sto ja trazim. Negde citam da fuji neka nova crop tela daju neverovatne rezultate, bolje nego FF tela ostalih proizvodjaca, ali iskreno fuji mi je totalna nepoznanica, ne u smislu marke vec njihovih tela.
Dakle, dobijam li nesto prelaskom sa 80d i M50, da li je vredno te razlike u ceni, ako da... koje jeftino telo daje najbolje rezultate pri slabom osvetljenju. Mislim iskljucivo na fotografiju, video me ne zanima.
 
Već sam zaboravio zašto je A7 za zaobići. Idi na 2jku barem, i odlična je na visokim ISO.

Dobićeš sa velikim senzorom bolje ISO, ali bilo bi jako dobro da to upariš i sa svetlosno jakim objektivom.

Šta slikaš pa ti je potreban visok ISO?
 
Mogu da govorim samo u svoje ime kao korisnik FujiFilm MILC aparata, i za moj ukus Fuji je uradio jako pametnu stvar - šum na High ISO nije velik, ali nije ni "peglan", niti ima hromatskog šuma. Najviše podsjeća na "zrno" s filmova i na senzorima veće rezolucije jednostavno ne predstavlja nešto što kvari utisak. Na X-E3 u uslovima slabe vidljivosti mislim da je i ISO 6400 sasvim prihvatljiv, a za neke stvari i više.
 
@nidza Iskreno sve, i danju i nocu, ali iso mi je porteban za svirke u klubu kod prijatelja. Otvorio nov lokal pa ponekad pusti par snimana kako je bilo u smislu reklame itd. Njemu ne smeta, ne vidi se to kada se smanji fotografija, ali meni smeta, znas ono kad tebi licno bode oci.

@Roy Fokker Vec rekoh, citao negde da je fuji neverovatan sto se tice toga, jos neki podatak da se nosi bolje njihov crop nego FF drugih dovoljan podatak da ih uzmem u razmatranje. Iskren da budem nikada ne bih ni pretrazivao fuji, nego si ti negde spomenuo koju kameru koristis pa sam guglao i tako dosao do toga.
 
Dobro riješen šum je jedan od bitnijih razloga što sam vjeran sistemu već osam godina.
 
Manje suma na 3200-6400 ce ti dati svako ff telo, dslr ili milc, pogotovo poslednje generacije i naravno sto bolji objektiv.
Ne treba bezati od veceg iso-a i suma, ali za klubove i to, da li si mozda probao da se igras s blicem?
 
Da je do blica, ne bih ni pitao za telo, no znas kako je... ono spontano dok ljudi igraju, pevaju, bez da ih ometas.
 
Možeš i da pogledaš fotografije sa testova različitih fotoaparat, pa sam da vidiš kakva je situacija.
 
Nikako blic u klubu, to ne može da valja. Eventualno bežično sa strane negde, ili više komada, ali nema potrebe, dovoljno su dobri aparati danas. Brz objektiv je bitniji možda, 35 - 50 - 85 1.4 - 1.8, eventualno f/2.
 
Da dodam ovde što sam čuo, MILC nikako ne koristiti u okruženje gde su prisutni laseri (kao što su klubovi), može da ošteti senzor.
 
Nikako blic u klubu, to ne može da valja. Eventualno bežično sa strane negde, ili više komada, ali nema potrebe, dovoljno su dobri aparati danas. Brz objektiv je bitniji možda, 35 - 50 - 85 1.4 - 1.8, eventualno f/2.
Pa da, eksterne blic glave sa nekim difuzom ako vec mora to neko klupsko fotkanje i da ne izgleda ko one fejsbuk "beograd nocu" fotke iz klubova od pre 15 godina. Bolji objektiv svakako sa sto vecom blendom, al za taj veci iso i u takvom specificnom ambijentu sa slabim izvorom svetla, i dalje ff pre bilo kog krop tela, bas zbog velicine senzora.


Laser moze i dslr senzor da osteti ako ga zakaci tokom fotkanja.
 
Slika svirke, kapiram osvetljenu binu da slika. Za publiku verovatno mora blic ili duga ekspozicija, mutnije slike i šum. :)
 
На шум утиче много тога, можда више и тело него објектив. У сваком случају треба експериментисати.
 
Uvek otiče objektiv, jedna brzina iznad je pola ISO manje.

f/1.4 ISO 1600, f/2 ISO 3200, f/2.8 ISO 6400, a ako je f/4 objektiv treba ISO12800. Ako meni pamćenje nije izlapelo.

Eto kolika je razlika između prajma i nekog solidnog zuma.
 
...ili Sony A7SIII i nema suma.
Realno prica oko suma u 2024 je extremno preterana. 99% fotki zavrsava na netu u bednoj rezoluciji i blago pomeranje slajdera u LR na desno resava imaginarni problem.
 
To što se koriste tehnološke magije, AI i štagod da se ukloni šum, ne znači da je to "imaginarni problem". Sony dual ISO fazon je samo jedan način da se doskoči vrlo stvarnom problemu, ali ne znači da nema kompromisa.
 
Iz mog ugla to je imaginarni problem i dalje. Senzori su sada vec toliko dobri da ljudi stvarno ne bi trebali o tome da brinu. Downsize za web ubija sum, algoritmi na drustvenim mrezama takodje, print ubija sum tako da je on sada samo vidljiv na velikim ekranima. Kome i to smeta, stativ i iso 100 pa polako.
Bitnije je je kompozicija, narativ, realizacija ideje. Sum odavno vise nije problem.
 
I dalje mislim da je govoriti o "nepostojećem problemu šuma" jer aparat od nekoliko hiljada evra ima tehnološko rješenje za to na temu "Kupovina prvog DSLRa" malo neukusno. Pogotovo što oni koji će da isključivo koriste full size fotke na društvenim mrežama i online odavno su prešli na telefone i ne dolaze na ovu temu. Šum i dalje postoji na upotrijebljivim ISO vrijednostima na svim aparatima koje bi neko uzeo kao prvi i itekako ima uticaja odabir na željeni kvalitet fotografija u većini scenarija.
 
Mozda je sum nekome imaginaran ali za mene ne. Gledam kroz svoje oci i meni licno smeta na tudjim fotografijama a posebno na svojim. Lako je snimati danju ili u kontrolisanim uslovima i budimo realni to cini 90% ljudi, mozda i vise, ali kada padne mrak to postaje izazov i za iskusne fotografe. Upotreba stativa resava donekle problem ali sta ako se snimaju pokretni objekti. Najskuplja kamera uklanja sum samo bolje od prethodne serije ali on je i dalje tu. Licno mislim da dzaba unapredjenja od milon tacaka AF hiljadu stabilizacija 16k videa kada sve to radi savrseno samo dok je dan. Lako je reci kupi najskuplju kameru i imaces manje suma no meni ne treba najskuplja kamera sa tim najboljim AF itd jer mi i ovaj radi dobro, meni treba kamera ili neko resenje koje uklanja sum bolje uz prihvatljiva novcana ulaganja posto znam da jos nema tehnologije koja bi sum uklonila skroz. Ne znam da li je sum najveci problem u foto svetu ali je svakako jedan od vecih.
Da ne duzimo temu sada sum,, imaginarni ili stvarni problem, vidim da resenje ne postoji pa cu se praviti kao i svi ovde da ga ne vidim To su ustvari samo male tackice, neka prasina u vazdu pa je zato slika takva, inace da nije bilo toga, savrsena je.
 
Mislim da grešite u tome šta Marti pokušava da objasni, u prevodu džaba najoštrija i fotka bez imalo šuma ako joj je to jedina dobra stvar, ako sve ono što je napisao ne valja (kompozicija, narativ, ideja, i da li izaziva bilo kakvu emociju). Pa mnoge poznate fotke, takođe filmovi i serije su pune šuma (grain-a), čak se i namerno dodaje u obradi da bi ostavio neki specifičan utisak kada se gleda...
 
Nazad
Vrh Dno