Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Nakon sto sam izvalio da postoji dobra sansa da je gospodja IPAK zaboravila da ugasi kabinsko svetlo sa vozaceve strane, akumulator je stavljen na punjac.

Napunjen je i deluje ok prema naponima koje sam merio, videcemo ovih dana kako ce da se ponasa.

Uzeo sam i kablove u Lidlu za svaki slucaj pa ako bude problema, imam bar kako da pokrenem auto. 1500 dinara su, deluju kvalitetno, ako nekome treba.

EDIT: na ove mislim, ne mogu da ih nadjem u aktuelnom katalogu, ovo je iz nekog starijeg.

Pogledajte prilog 479721
Da se nadovezem, akumulator radi skroz normalno cirka 2 nedelje kasnije, pali regularno, drzi napon, ne prazni se, dobro sam prosao.
 
1740127972596.png
 
@Boki.N @Zoza
Sa vaucerom od 500 din. 60Ah izadje 5200 din. i to sa besplatnom dostavom.
Nesto mi govori da je ovo Varta. Mada, ako je garancija 24. meseca pitanje je koliko se isplati, jer dve godine prodje očas posla.
 
Ja sam platio 60ah 5500rsd
Prvi najjeftiniji koji sam našao i ne znam koja je Marka garancija 25 meseci i svakako je bolji od vatre koja me je izdala a takva nova košta 9000rsd sa 36 meseci garancije
 
Pogledao sam juče koji mi je akumulator u autu, u pitanju je Firecell 60 Ah, proizvođač je Johnson Control iz Češke, montiran 09.01.2020, odlično je poslužio. Posle 12h u mestu ima 12,5 V tako da će poslužiti još koji dan dok ne stigne ovaj sa Ananasa.
 
Ja sam platio 60ah 5500rsd
Prvi najjeftiniji koji sam našao i ne znam koja je Marka garancija 25 meseci i svakako je bolji od vatre koja me je izdala a takva nova košta 9000rsd sa 36 meseci garancije
Ti od 25m traju oko 23... tako je barem bilo kod mene, krš neopevani, ako mislimo na isti brend koji se prodaje i (vecim) prodvnicama prehrambene robe često...
 
Ne traju, vec sam koristio mustang accu, i prodao auto sa njim a imao je oko 3 godine, mada bio je benzinac, ovo je dizel sada...

ako crkne kupicu drugi, ili reklamirati ovaj, o tome cu razmisljati ako se desi.

A kupovao sam i one ciak iz metroa, a taj jeste izgurao garanciju i posle odmah crkao...
ali u biti to su jeftini accu, varta koju sam izbacio kosta skoro kao ova dva, a trajala je 4 godine.

Sto je takodje interesantno posto cuvam sve racune kada sam kupio vartu tada
mustang je kostao isto tako oko 5000 mozda 5200, ali me prodavac ubedio da kupim vartu od 7700 sto dodje skoro 40% veca cena, a trajao je svega 30% duze od 2 godine kolika je garancija za mustang (racunam da mora da radi kolika je garancija)

Mustang za 4 godine je poskupeo bas iznenadjujuce minimalno, a varta za 20%
 
Poslednja izmena:
Na te akumulatore nema garancije, odnesite na reklamaciju pa cete videti da niste ni morali da se cimate... možda bi isto rekli i za neki drugi, ali za ove znam iz ličnog iskustva... koliko god da je jeftinije nije toliko jeftinije da se isplati cimanja i nerviranja... aku treba da traje bar 4 godine a ne nepune 2...
 
Kako mislis nema garancije?
Dobio sam fiskalni i uredno overen garantni list
 
Meni ni na varti nisu priznali garanciju to jest tvrdili su da je akumulator dobar iako se 2 puta ispraznio u kratkom roku i to u vreme trajanja garancije.
Prvi put su ga oni dopunili i to naplatili posto to "ne pokriva garancija" drugi put posle nepunih mesec dana opet isto onda su ga poslali negde "na vestacenje" i vratili mi ga sa nekakvim papirima i grafikonima sa kojima tvrde da je akumulator dobar.
U medjuvremenu sam isao kod par autoelektricara i svi su mi potvrdili da mi je sve u redu sa autom i da ne "vuce" struju.
Posle te druge reklamacije iako mi je akumulator bio jos celu godinu u garanciji prelomim i kupim Fiamm u istom autu i bez ikakve popravke auta taj akumulator mi je trajao jos cini mi se 5-6 godina.
Auto sam dao bratu i on ga je tek ove zime promenio.
 
Teško je tu biti pametan, jer greške u vozilima vrlo često ubijaju akumulator.

KIA Ceed 2014. npr. ima fabrički bug, otključate auto fabričkim daljinskim, otvorite samo suvozačka vrata (uzmete nešto iz kola), zatvorite vrata i zaključate auto. Ujutru vas čeka ispražnjen akumulator. I to potpuno. Mrtav skroz! Nikada to nisu ispravili.

Ako to uradite sa vozačke strane, ne bude nikakvih problema. Serviserska provera vozila pokazuju da je sve ok.

Vlasnik KIE može to da ne primeti godinama ako mu se baš ne desi, ili da uopšte i ne ukapira "šta mu bi" ako mu se jednom to zadesi.

Takav akumulator može da se dopuni i još malo posluži, ali u principu, oštećen je. I zapravo je naknadno nemoguće utvrditi krivicu proizvođača akumulatora ili vozila.

Onda slične priče proizvođači akumulatora (zlo)upotrebljavaju da izbegavaju garantne uslove.
 
Mom drugar je prosla garancija na akumulator koji je njegovom greskom crkao tj malo njegovom, malo auto naime 3,4 puta ispraznjen do kraja napunjen je 3 4 puta i onda je posle toga skroz crkao, ne znam sada da li je akumulator exide ili varta nesto tog ranga i dobio drugi bez ikakvih problema.
 
Teško je tu biti pametan, jer greške u vozilima vrlo često ubijaju akumulator.

KIA Ceed 2014. npr. ima fabrički bug, otključate auto fabričkim daljinskim, otvorite samo suvozačka vrata (uzmete nešto iz kola), zatvorite vrata i zaključate auto. Ujutru vas čeka ispražnjen akumulator. I to potpuno. Mrtav skroz! Nikada to nisu ispravili.

Ako to uradite sa vozačke strane, ne bude nikakvih problema. Serviserska provera vozila pokazuju da je sve ok.

Vlasnik KIE može to da ne primeti godinama ako mu se baš ne desi, ili da uopšte i ne ukapira "šta mu bi" ako mu se jednom to zadesi.

Takav akumulator može da se dopuni i još malo posluži, ali u principu, oštećen je. I zapravo je naknadno nemoguće utvrditi krivicu proizvođača akumulatora ili vozila.

Onda slične priče proizvođači akumulatora (zlo)upotrebljavaju da izbegavaju garantne uslove.
Ja sam na Alfi svojevremeno imao problem zbog aftermarket Alpine cd plejera koji je izvlacio struju. Magnum ili Mustang akumulator ( nov kupljen u LAV autu ) sam tad imao u autu. Sigurno 7-8 puta sam ga ispraznio na mrtvo sto se kaze, punio sam ga lidlovim smart punjacem i auto akumulator je radio godinama bez problema.
 
jel ima neko lidlov punjac koji je gore postavljen u postu #1232?
Ja imam womax-ov, i posto imam AGM akumulator citao sam da taj akumulator ne trpi punjenje preko 14.7V zbog toga sto krene da se zagreva i to mu unistava celije, i ovaj moj punjac zna da dostigne 14.7 14.8 kada merim preko unimera. E sad, zanima me da li postoji punjac za AGM akumulatore? ili konkretno lidlov ako ima opciju da ogranicim punjenje do 14.2V recimo..
 
Idi odnesi u servis pa da vidis sta ce ti reci (ako crkne)... nema garancije, ne priznaju nista...
i ti to tako znas za sve brendove i akumulatore? :rolleyes:

Kada sam kupovao vidim da ima i akumulatora koji su doneseni na reklamaciju, tako da definitivno primaju reklamacije.
A i sam sam dobio novi accu kada je crkao u garantnom roku.
 
Primaju reklamaciju, ali ne uvazavaju, napune acu i vrate ti (u toploj prostoriji posle 24h od punjenja ima neki napon i dalje). Zamisli akumulator u autu koji se normalno vozi više puta nedeljeno, parkiras u petak u ponedeljak ujutru nema struje ni za 1 verglanje se tretira kao ispravan. Pri tome čim je stavljen ispravan acu. takvih problema nije bilo naredne 4 godine (stavljen novi i opet je sve u redu pali i posle nedelju dana stajanja bez ikakvih znakova da se prazni tipa otežano verglanje isl.).

Kažu da je noralna degradacija aku. usled starosti (od celih 23m tada). Da pojasnim oni mere samo napon, dok je udarna struja tj. kapacitet po nijma nebitan faktor, a kod ovog aku on je toliko opao da dizel motor ne može ni da pokrene više. A da napon ima ima, rade svetla i sve ostalo... ali motor ne pomera, dizel kompresija velika, common rail treba snage.

Po meni takvi aku možda i mogu da prođu za neki 0.9-1.1 bezinac, ali ako imate bilo kakav dizel (posebno oko 2L) izdaće vas jako jako brzo...
 
Poslednja izmena:
Common rail svakako treba manje snage nego stariji obicni dizel motori pogotovo oni pri kraju zivota.
 
Moguce, verovatno je to serviser hteo da svali krivicu na auto koji je previse napredan (iz 2002 godine) za taj acu. koji je pravljen 2020 za vozila (vrv. 1945-1981 godište) kako je on opisao, za jednostavna kola bez elektronike... jednostavno kvalitet je takav i to je što je...
 
@Mare naravno da mere struju pokretanja pa nisu budale, o tome je besmisleno i diskutovati na tvoj laički način .

Pokušavas da sugerišes da su svi distributeri prevaranti, što naravno da nije istina.
 
Ništa ja ne sugerišem, ja ti iznosim svoje iskustvo i šta su mi ljudi iz servisa rekli. Da se ne ponavljam previše, aku star 23 meseca, ne može da startuje auto nakon par dana stajanja (ni jedno verglanje), smatra se ispravnim. Toliko o tome, to je moje iskustvo, možda nisam imao sreće, dobio falični primerak, naleteo na servisera kome nije dan i nije hteo da uvaži garanciju, verujem da ima mnogo boljih iskustava (glupo bi bilo da ih nema, možda je ovo najgore moguće).

Od tada ja ne kupujem više proizvod tog brenda i smatram da generalno garancija na taj tip uređaja u našoj zemlji nema previše smisla, obzirom da se ne uvažava kvar na uređaju pri normalnoj upotrebi, već se podvodi pod normalno habanje usled starosti. Srećom sledeći aku. mi je crkao van garantnog roka pa nisam imao prilike da proverim da li bi imao isto iskustvo ponovo...

I samo da dodam ja generalno imam loše iskustvo sa garancijom na razne tipove uređaja u ovoj zemlji (mobilne, TV, male kućne uređaje), manje više ništa nikada nije uvaženo, a da nije samo moje iskustvo sa istim tim servisima imate ovde na ovom forumu više tema o konkretnim servisima, sa gomilom istog iskustva... pošto nemam više šta da dodam na ovu temu ja se isključujem iz iste, mod. ako smatra da je diskusija off topic slobodno neka obriše sve što je napisano prethodnih par strana.

PS pogledajte u knjižici koju dobiete sa aku. šta uopšte obuhvata garancija :D
 
Poslednja izmena:
Kupih punjač akumulatora u Lidlu. Iznenadih se kako je minijaturan, oko 300gr ima.
Pogledaćj malo recenzije, možda ga i vratim.
 
Pa moderna elektronska kola ništa čudno. Verovatno bi se tek iznenadio da podigneš nove aparate za varenje :)
Za taj novac je više nego dobar, proveren.
 
Koji zamenski akumulator da izaberem za Opel Astra J, 60 ah. Koje marke izbegavati, koje preferirati?
 
Od mene preporuka samo za fiamm i toplu. Može i exide carbon boost.
U međuvremenu sam saznao da mi je sadašnji Opel (by Varta), 50Ah i 375A. Nešto mi to baš malo. Smem li da uzmem recimo

-Exide Premium EA530 12V 53Ah 540A

a našao sam i

-FIAMM Titanium Pro 12 V 50 Ah 520A

po sličnoj ceni...
 
Prvo vidi dimenzije sadasnjeg. Imas slucaj da neki automobili primaju samo 175mm visinu, pa ne mozes da zatvoris haubu ako stavis 190mm, a imas i slucaj da primaju 190mm, pa ne mozes pravilno da zategnes nosacem onaj od 175mm pa landara i poskakuje po rupama... A imas i slicaj da pasuje koja god visina od te dve (najcesci slucaj) jer je zatezac fleksibilan ili hvata samo stopu na dnu akumulatora...
Prethodni (polovnjak) koji sam vozio je neko pre mene uzeo pogresnu visinu pa je budzio tablu 2cm stiropora 20x17cm ispod akumulatora da bi mogao da ga zategne posto ide metalna precka preko akumulatora koja ne radi nista ako nije odgovarajuce visine... A to smo videli tek kad je taj crkao pa smo menjali drugim...
 
Poslednja izmena:
Pretraži sajtove za prodaju delova, najbolje strane, za tvoj model i motor koji imaš. Dobićeš listu akumulatora koji odgovaraju za tvoj auto. Ja sam na brzinu pogledao u uputstvu za Astru J, ali nisu naveli koji akumulatori idu uz koji motor.Na primer autodoc kaže da za 1.4 benzinca sa 100 KS odgovara od 60 pa do 80Ah i od 500 pa do 700A. Ili okreni neku od većih prodavnica i pitaj ih da pogledaju u katalogu šta odgovara za tvoj auto.
 
Pretraži sajtove za prodaju delova, najbolje strane, za tvoj model i motor koji imaš. Dobićeš listu akumulatora koji odgovaraju za tvoj auto. Ja sam na brzinu pogledao u uputstvu za Astru J, ali nisu naveli koji akumulatori idu uz koji motor.Na primer autodoc kaže da za 1.4 benzinca sa 100 KS odgovara od 60 pa do 80Ah i od 500 pa do 700A. Ili okreni neku od većih prodavnica i pitaj ih da pogledaju u katalogu šta odgovara za tvoj auto.
Baš tako, zvaću neki veći servis...
 
Nazad
Vrh Dno