Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Topla crvena 7 godina kod mene, i dalje gura.
 
Rekose mi u prodavnici na osnovu broja sasije, da je fabricki akumulator EFB 60Ah. Zar stavljaju EFB u auta bez start/stop sistema i zbog cega? I je l' preporuka isti stavljati ili standardni aku? Je l' onda punjenje prilagodjeno EFB ili...
 
Stavljaju EFB i gde nema start/stop sistema. Meni je fabrički čak AGM a nemam start/stop.
Ide u vozila za BMS sistemom, odnosno tim inteligentnim punjenjem alternatora, nema klasičan regler.
 
Ima neki Battery Module na minus klemi, je l' to ima veze sa tim pametnijim punjenjem i informacijama koje skuplja o bateriji ili...
 
Meni Topla crvena na Fiatu prva izdrzala od novembra 2012.do januara 2018. kupljena druga i prodata sa autom dec 2023.
Na Oktaviji mi je 30.12.prošle godine vamal otkazao, sutradan otisao i uzeo plavu toplu od 78Ah.
Juče išao da reklamoram Vamal Reaktor,na licu mesta utvrđeno da nema elektrolita dovoljno u 3 ćelije, u jednoj ćeliji tečnost je bila mutna,kapacitet pao na 400 i nesto a po fabrici je 820, napon je bio dobar 12.5V, radi se o akumulatoru od 75Ah.
Ostavio sam ga tj. uzeo 1000 dinara jer svakako nepodleže garanciji iako je u garantnom roku, jer se smatra neadekvatnim održavanjem, čak ni za grejanje nisam mogao da ga iskoristim.
Moguće da ga je loš regler načeo a ona vrućina letos još i doprinela tome.

Na predhodnom autu Tople sam održavao tako što 2x godišnje skinem akumulator, dolijem destilovanu vodu i dopunim ga preko noći
 
Pricao sam sa poznanikom koji radi u peodavnici akumulatora i Topla im vazi za jako zahvalan i hvaljen akumulator.
Ja kad menjam u obizr uzimam i duzinu garancije.
 
Otisao mi izgleda godinu dana star Energizer Plus 35Ah 300A za azijska vozila, gospodja probala malopre da otkljuca auto na daljinu kljucem, a ono nista ne reaguje, srecom vrata su ostala otvorena.

Ulazi u auto, da da kontakt i nista.

Posle dolazim ja i merim napon unimerom - 3.6V na stubicima, tako da mislim da je odapeo.

Pre toga nije bilo ikakvih naznaki da zeza, cak ga nisam ni ostavljao predugo da stoji. Kontakti su cisti skroz, nista nije korodiralo.

Sad razmisljam da li me je zapao felerican Energizer ili je nesto drugo u pitanju, mada nista nije zaboravljeno pa da se zbog toga ispraznio, instalacije bi trebalo da su ok.
 
Otisao mi izgleda godinu dana star Energizer Plus 35Ah 300A za azijska vozila, gospodja probala malopre da otkljuca auto na daljinu kljucem, a ono nista ne reaguje, srecom vrata su ostala otvorena.

Ulazi u auto, da da kontakt i nista.

Posle dolazim ja i merim napon unimerom - 3.6V na stubicima, tako da mislim da je odapeo.

Pre toga nije bilo ikakvih naznaki da zeza, cak ga nisam ni ostavljao predugo da stoji. Kontakti su cisti skroz, nista nije korodiralo.

Sad razmisljam da li me je zapao felerican Energizer ili je nesto drugo u pitanju, mada nista nije zaboravljeno pa da se zbog toga ispraznio, instalacije bi trebalo da su ok.
Ako auto nije bio zaključan par dana to može da bude uzrok, naime većina vozila dok je auto otključan ne ide u deep sleep jer smatra da će auto uskoro biti vožen i potrošnja je veća, tek zaključan auto troši minimum koliko mu to potrošači dopuštaju naravno... napr. centrala daljinske komande isl.
 
Nije ostao otkljucan, sva osim vrata sa vozaceve strane su bila zakljucana. Proslog puta kad je otisao akumulator ostala su otkljucana zadnja leva.
 
Da nisi stavljao kinesku multimediju ili nesto? Koliko dana nisi palio auto?
 
Nista, sve vadim kad izlazim iz kola.

Ovog puta mozda do 2 dana maks, a ostavljan je i duze bez problema, obicno ga upalim ako stoji 3-4 dana da radi neki minut i pratim napon na upaljacu preko Baseus upaljaca sa displejem (i njega vadim kad nisam u kolima), ali sad je bas vozen vise nego obicno.
 
Pricao sam sa poznanikom koji radi u peodavnici akumulatora i Topla im vazi za jako zahvalan i hvaljen akumulator.
Ja kad menjam u obizr uzimam i duzinu garancije.
Pominjao sam je već, crvena kod mene evo gura osmu godinu uz jedno duboko pražnjenje(ostavio svetla).
 
Moja napunila 6 godina, crvena Topla 60Ah.

Jedna zanimljivost da je zamenila plavu Vartu koja bila stara tek nesto vise od 3 god.
U to vreme sam imao jedan bug vezan za infortaiment sistem koji se javljao samo specifičnom okolnstima i u kombinaciji sa određenim modelima fabričkih radia dolazilo je do pražnjenja akumulatora.
Nešto što verovatno ni fabrika nije bila svesna a da ne pričam ovlašteni servisi ili elektricari kod kojih sam odlazio, problem sam rešio tek kad sam se sam tome posvetio i digao ruke od majstora.
Da ne dužim dalje, mogao bih roman napisati ali da se vratim na akumulator.
Akumulator kao dežurni krivac je bio prvi u sistemu eliminacije, kupljena je tad kao što sam rekao crvena Topla a plava Varta je ostavljena u podrum čekajući odlazak na reciklažu.
Posle nekih 8 meseci jedno veče sestra bila kod mene i kad je odlazila auto ni da zavergla, skidao kleme vraćao, ništa. Akumulator Exide Premium tek što je izašao iz garancije od 40 meseci.
Setim se plave Varte u podrumu, ubacim je i auto upali na "pola ključa", ugasim ga, vratim Exide opet ništa, stavim Vartu upali kao mina.
Evo posle 6 godina Varta je i dalje u njenom auto sad ima skoro 10 godina, a auto se koristi isključivo kao drugi gradski i vožnje su do 2km, za ovih 6 godina skoro da nije izašao van grada što je još jedna otežavajuća okolnost.
 
Poslednja izmena:
Zanimljivo, kod mene je upravo riknula plava Varta 60Ah posle tačno tri godine, takođe se najčešće voze kratke relacije po gradu, te "starije" serije su izgleda bile daleko kvalitetnije... :unsure:
 
Pa izgleda da ni jedan proizvođač ne drži neki konstantan kvalitet (ako izuzmemo period dok su u granaciji), već kako koja serija ti se zalomi, zato ima ovoliko šarolikih iskustava.
 
Ja sam vartu na ladi tamo u periodu 2007-2012 posto sam se ucio na njoj da vozim, ko zna koliko puta isptaznio akumulator negasenjem svetla. 2012. je stajala pored puta par meseci a aku u sobi doso covek da je vozi na otpad stavismo akumulator upali iz prve.
Stim sto je akumulator uvek zimi skidan nocu i drzan u sobi koja se grejala

Sada na Okktaviji ne smem da ga skidam nocu naplasili me nemoj da skidas, moze da zavarnici napravices kursus

Kada sam reklamirao Vamal kaze mi covek 3 godine je max za akumulator i to je to, ti sto daju garancije 40 meseci i duze je cista glupost
 
Nije glupost, već se forsira potrošačko društvo. Glupost je to što je taj izvalio, pride tom izjavom umanjuje odgovornost njegove firme/servisa.
 
Pozdrav ekipa, zna li neko odgonetnuti kad je proizveden ovaj Hans akumulator?
 

Prilozi

  • 1.jpg
    1.jpg
    299.9 KB · Pregleda: 22
  • 2.jpg
    2.jpg
    174.8 KB · Pregleda: 21
Mene je plava Varta na Puntiću mučila svake zime. Prije 5 godina kupio Exide i tek juče otkazao poslušnost. Dopunio ga par sati i vergla kao zvrk.
IMG_20250205_104835.jpg
 
Otisao mi izgleda godinu dana star Energizer Plus 35Ah 300A za azijska vozila, gospodja probala malopre da otkljuca auto na daljinu kljucem, a ono nista ne reaguje, srecom vrata su ostala otvorena.

Ulazi u auto, da da kontakt i nista.

Posle dolazim ja i merim napon unimerom - 3.6V na stubicima, tako da mislim da je odapeo.

Pre toga nije bilo ikakvih naznaki da zeza, cak ga nisam ni ostavljao predugo da stoji. Kontakti su cisti skroz, nista nije korodiralo.

Sad razmisljam da li me je zapao felerican Energizer ili je nesto drugo u pitanju, mada nista nije zaboravljeno pa da se zbog toga ispraznio, instalacije bi trebalo da su ok.
Nakon sto sam izvalio da postoji dobra sansa da je gospodja IPAK zaboravila da ugasi kabinsko svetlo sa vozaceve strane, akumulator je stavljen na punjac.

Napunjen je i deluje ok prema naponima koje sam merio, videcemo ovih dana kako ce da se ponasa.

Uzeo sam i kablove u Lidlu za svaki slucaj pa ako bude problema, imam bar kako da pokrenem auto. 1500 dinara su, deluju kvalitetno, ako nekome treba.

EDIT: na ove mislim, ne mogu da ih nadjem u aktuelnom katalogu, ovo je iz nekog starijeg.

1738955349262.png
 
Poslednja izmena:
Posle dubokog praznjenja, jos ako je elektrolit bio izlozen niskoj temperaturi...pisi propalo.
 
Videcemo, ovih dana se vozi samo gradski, kablovi su tu za rezervu pa cemo da vidimo da li sam imao srece.
 
Nakon sto sam izvalio da postoji dobra sansa da je gospodja IPAK zaboravila da ugasi kabinsko svetlo sa vozaceve strane, akumulator je stavljen na punjac.
Nisam hteo da prejudiciram, ali je malo falilo da napišem da je nešto tako najverovatnije iz situacije koju si opisao.
Obično mu ima spasa u ovakvim situacijama.
 
Nakon sto sam izvalio da postoji dobra sansa da je gospodja IPAK zaboravila da ugasi kabinsko svetlo sa vozaceve strane, akumulator je stavljen na punjac.

Napunjen je i deluje ok prema naponima koje sam merio, videcemo ovih dana kako ce da se ponasa.

Uzeo sam i kablove u Lidlu za svaki slucaj pa ako bude problema, imam bar kako da pokrenem auto. 1500 dinara su, deluju kvalitetno, ako nekome treba.

EDIT: na ove mislim, ne mogu da ih nadjem u aktuelnom katalogu, ovo je iz nekog starijeg.

Pogledajte prilog 479721
Danas isprobao kablove iz lidla i odlični su . Upalio auto ali je jedini problem što su štipaljke prevelike i malo sam se pomučio da crvenu štipaljku povežem kako treba na oba auta . Mislim da bi bilo bolje da su napravili manje štipaljke a da debljina kabla ostane ista . Malo sam i izgrebao plastiku od kablova dok sam sve povezao ali sve u svemu ok su .
 
Treba i kablove imati svakako. Ja ih drzim u prostoru sa rezervnom gumom i kompresorom za gume. Prakticno obavezna oprema.
 
Ne sme svako vozilo da se pali na kablove. Kabrioleti nikako, jer imaju zaseban racunar za krov.
Novija vozila su puna elektronike i ne treba se igrati sa kablovima.
 
Nazad
Vrh Dno