Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Naravno da postoji, mozes ili da prikacis na drugi akumulator ili jos bolje da ga skines i stavis na neki stari punjac, oni old school bez elektronike koji odmah krenu da pune. Imam taj stari, zlata je vredan.
Ako bi ga kacio na drugi akumulator treba ti drugi auto upaljen i da neko drzi nogu na gasu da ne bi i njemu svukao napon previse dok se tvoj malo ne povrati.
Nisam imao old school punjac, ali sam imao drugi akumulator. Povezao ih paralelno sa kablovima na startovanje, ujedno povezao punjac na njih i ostavio mozda minut da stoje. Kad sam otkacio ovaj prazan je imao neki napon, pa sam nakacio punjac i krenuo je da se puni. Ostavio skoro ceo dan, ostavio da prenoci nakon punjenja i eno ga ima 12.7V napon, tako da je ziv. Hvala za savet!
 
Odlicno, to je sve sto ti je trebalo.

@donmarko Mene exide premium jako lepo sluzi.
 
Ja sam u ponedeljak palio na kablove svoj auto i na drugom se pokvasila izgleda kutija s osiguracima, apsolutno je sve popalio, nisam mogao da ugasim auto. Morao sam klemu da skinem da bi prestao da drnda brisace. Danas cu da skinem tu kutiju, da osusim i prekontrolisem kontakte i osigurace. Danima je padalo, nisam imao kada. Izgoreo sam kad se to desilo. Eto, uvek moze nesto da se desi.
Hajde cisto reda radi da napisem epilog. Sve je navodilo na to da je crkao ecu. Sinoc sam uspeo da provalim da je crkao jedan od 3 glavna osiguraca na + klemi. Nisam ni skontao da tu imam ikakve osigurace. Skidao sam plocu s osiguracima misleci da se pokvasila, proveravao konektore, kontakte, osigurace, svi su mi rekli da je komp crkao...

Eto, pazljivo s paljenjem na kablove, svasTa moze da se desi. Umalo da mi presedne to poslednje paljenje.
Sve u svemu umesto slepa, novog kompjutera i programiranja prosao sam sa 115din osiguracem. Nije bilo vredno nerviranja.
Naravoucenije, menjajte akumulator na vreme, pre nego sto dodjete u situaciju da nece da upali.
 
Hajde cisto reda radi da napisem epilog. Sve je navodilo na to da je crkao ecu. Sinoc sam uspeo da provalim da je crkao jedan od 3 glavna osiguraca na + klemi. Nisam ni skontao da tu imam ikakve osigurace. Skidao sam plocu s osiguracima misleci da se pokvasila, proveravao konektore, kontakte, osigurace, svi su mi rekli da je komp crkao...

Eto, pazljivo s paljenjem na kablove, svasTa moze da se desi. Umalo da mi presedne to poslednje paljenje.
Sve u svemu umesto slepa, novog kompjutera i programiranja prosao sam sa 115din osiguracem. Nije bilo vredno nerviranja.
Naravoucenije, menjajte akumulator na vreme, pre nego sto dodjete u situaciju da nece da upali.
Da si otisao kod majstora, verovatno bi crkao ECU.
 
To je sigurno. Sreca pa je bio mrtav skroz, morao bi da ga slepam a nisam imao kada u radno vreme. Odrali bi me sasvim sigurno.

Kad sam skontao da moram one osigurace da poverim isprobao chatgpt oko dijagnoze. Neverovatno precizno me je navodio od samog starta i nudio odlicna odgovore. Bukvalno od starta sta bi trebao da radim i svaki put kada mu kazem da sam to vec probao on je bio sve blizi.
Bukvalno je na kraju ostalo da proverim osigurace i ecu. Nepogresivo je AI vodio ka tome sistemom eliminacija.
Na kraju kad sam rekao da cu proveriti osigurace kad dodjem kuci cak mi je objasnio i kako da proverim i ako nisu oni da mora da bude ecu i da to mora servis da radi i da se uradi programiranje... Sve je znao. :)
Probajte ga slobodno kada budete imali neki problem, bice veca pomoc od polovine majstora kunem vam se. Jeste malo offtopic ali morao sam da podelim oduvljenje, stvarno moze da pomogne. Postaje jezivo dobar.
 
To je sigurno. Sreca pa je bio mrtav skroz, morao bi da ga slepam a nisam imao kada u radno vreme. Odrali bi me sasvim sigurno.

Kad sam skontao da moram one osigurace da poverim isprobao chatgpt oko dijagnoze. Neverovatno precizno me je navodio od samog starta i nudio odlicna odgovore. Bukvalno od starta sta bi trebao da radim i svaki put kada mu kazem da sam to vec probao on je bio sve blizi.
Bukvalno je na kraju ostalo da proverim osigurace i ecu. Nepogresivo je AI vodio ka tome sistemom eliminacija.
Na kraju kad sam rekao da cu proveriti osigurace kad dodjem kuci cak mi je objasnio i kako da proverim i ako nisu oni da mora da bude ecu i da to mora servis da radi i da se uradi programiranje... Sve je znao. :)
Probajte ga slobodno kada budete imali neki problem, bice veca pomoc od polovine majstora kunem vam se. Jeste malo offtopic ali morao sam da podelim oduvljenje, stvarno moze da pomogne. Postaje jezivo dobar.
GPT-o3 se računa da ima inteligenciju oko 155, a čak i ovi slabiji modeli prebacuju 100... tako da me ne čudi, posebno za probleme koji su struktuirani i gde se sistemom eliminacije može doći do odgovora. Ja ga nekad angažujem da mi uporedi par proizvoda i uvek je to jako temeljno.

Anyway, da ostanem u temi skoro mesec dana od zamene auto pali savršeno, na pola ključa, čak i automatska svetla ne gasim (gase se sama kad ugasim auto, pale čim dam kontakt)... tako da je starom acu definitivno odzvonilo, sa ove distance drago mi je što se nisam zezao sa punjačima, a krivo što sam pustio mesec dana da me maltretira i jedva pali na ne tako niskih 5-10c koliko je bilo većinu novembra... ovaj novi na ovom blagom minusu radi 5x bolje (u smislu koliko lako okrene i upali auto trenutno bukvalno, dok je stari stenjao i pravio light show na tabli).
 
Naravoucenije, menjajte akumulator na vreme, pre nego sto dodjete u situaciju da nece da upali.
Valjda bi naravoučenije trebalo da bude da ne palite kablovima.
Inače ne znam kako "na vreme" da znam kada da menjam akumulator. A promenio sam desetine na različitim autima. Kad neće da upali, zovem servis koji donosi i montira na licu mesta. Dolazak naplaćuju uzimanjem starog akumulatora
 
Zasto da ne palim kablovima? Ne treba ni ici u krajnost i praviti bauk od toga. Moras da znas kako se to radi, otici ces na planinu negde, ostaces u nedodjiji jer nemas kablove i ne umes da upalis.
Ako vozis stalno i cujes da ti malo sporije vergla, da ti traje duze paljenje ujutru to je znak da je za menjanje. Kad je lepo vreme izdrzace, kad krene hladno ujutru se muci.
Ja sam vec krenuo da trazim akumulator ali nisam ga kupio na vreme, kontao sam da imam jos malo lufta obzirom da se auto vozi svaki dan.
Problem je bio sto se dan pre toga vozio po kraju, 4x je upaljen u 15 minuta, nije stigao da se napuni dovoljno i to je to, ujutru nije imao snage da zavrti dovoljno. A akumulator star 8 godina, fabricki. Znao sam da ce biti problem i pre simptoma obzirom na godine. Do tada je radio savrseno.
Lakse mi je da ga zamenim sam nego da cekam nekoga da dodje.
 
Ja sam imao te simptome prosle godine a onda vise nije mogao da upali dan pred put, treca mu godina bila. Upalio sam ga na kablove i otputovao, 4 sata voznje tamo i nazad ga je napunilo dobro, a posle sam ga jednom nosio kuci na punjac. Evo danas radi bez problema.
Ispostavilo se da je zena svaki dan imala bas bas kratke relacije po gradu (vrtic prodavnica), gdje ne stigne da napuni potroseno, a start stop koji ona uvjek zaboravi da ugasi je trosenje digao na kvadrat. Ugasio sam i njega preko ddr4all.
 
Zasto da ne palim kablovima? Ne treba ni ici u krajnost i praviti bauk od toga. Moras da znas kako se to radi, otici ces na planinu negde, ostaces u nedodjiji jer nemas kablove i ne umes da upalis.
Ako vozis stalno i cujes da ti malo sporije vergla, da ti traje duze paljenje ujutru to je znak da je za menjanje. Kad je lepo vreme izdrzace, kad krene hladno ujutru se muci.
Ja sam vec krenuo da trazim akumulator ali nisam ga kupio na vreme, kontao sam da imam jos malo lufta obzirom da se auto vozi svaki dan.
Problem je bio sto se dan pre toga vozio po kraju, 4x je upaljen u 15 minuta, nije stigao da se napuni dovoljno i to je to, ujutru nije imao snage da zavrti dovoljno. A akumulator star 8 godina, fabricki. Znao sam da ce biti problem i pre simptoma obzirom na godine. Do tada je radio savrseno.
Lakse mi je da ga zamenim sam nego da cekam nekoga da dodje.
Pa dobro ali šta si dobio time što si ga upalio na kablove? Jesi opet kupio nov?
Reagovao sam zato što paljenje na kablove treba da se radi samo u krajnjoj nuždi, kao što si rekao u planini, nedođiji ili slično. Svašta može da pođe naopako kad se to radi, kao što se i tebi desilo. Ne vozimo više jugiće i golfove dvojke, sada su autobili puni elektronike i svašta može da nastrada. Ne znam stvarno šta se time dobija. Kad me jednom izda akumulator, nema šanse da ga dopunjavam i palim na kablove, samo kupovina novog.
A što se tiče pozivanja za zamenu, nikad nisam čekao više od pola sata. Osim toga na svim iole novijim autima mora da se kodira, a ja nemam opremu za to.
 
Cim u uputstvu za auto ima odeljak za (pre)spajanje na kablove, bezbjedno je. I to nekad zatreba, ja drzim kablove sa rezervnom gumom. Kad se nadjes na putu jedino te to moze spasiti.
 
Mene jutros izdao auto, jedva imao snage da vergla, mislim da je akumulator jos u garanciji(kupio ga predhodni vlasnik auta) juce 2x isao ali kratke relacile i ocigledno nije imao vremena da se dopuni.
Sada razmisljam sta da radim, posto i sutra radim a prodvncie za akumulatore pitanje do kada rade, ima jedna u gradu koja proverava stanje akumulatora i vidi dal je akumulator za bacanje ili ne.
Tu sam kupovao nekoliko akumulatora do sada.
 
Mene jutros izdao auto, jedva imao snage da vergla, mislim da je akumulator jos u garanciji(kupio ga predhodni vlasnik auta) juce 2x isao ali kratke relacile i ocigledno nije imao vremena da se dopuni.
Sada razmisljam sta da radim, posto i sutra radim a prodvncie za akumulatore pitanje do kada rade, ima jedna u gradu koja proverava stanje akumulatora i vidi dal je akumulator za bacanje ili ne.
Tu sam kupovao nekoliko akumulatora do sada.
Menaj to. Živci nemaju cenu.
 
Upravo zvao taj servi/prodavnicu, imaju ekipu koja dodje da se auto upali na kablove u cilju odlaska autom kod njih da provere akumulator, najverovatnije cu to i uraditi sutra ujutru ako neuspem popodne/veceras da upalim auto.
odem kupim drugi i cao
 
E do mojega ako i oni pale na kablove :ROFLMAO: Vidis da to nije popularno ovde.
Vozi auto minimum pola sata pre nego sto ga parkiras i pogasi sve sto mozes. Trebao bi da upali ujutru. Ako mozes provozaj ga i malo duze, bey gasenja naravno. Cisti da budes siguran da ces imati struje sutra da zavergla 2x ako ne uspe hladan iz prve.

Pa dobro ali šta si dobio time što si ga upalio na kablove? Jesi opet kupio nov?
Reagovao sam zato što paljenje na kablove treba da se radi samo u krajnjoj nuždi, kao što si rekao u planini, nedođiji ili slično. Svašta može da pođe naopako kad se to radi, kao što se i tebi desilo. Ne vozimo više jugiće i golfove dvojke, sada su autobili puni elektronike i svašta može da nastrada. Ne znam stvarno šta se time dobija. Kad me jednom izda akumulator, nema šanse da ga dopunjavam i palim na kablove, samo kupovina novog.
A što se tiče pozivanja za zamenu, nikad nisam čekao više od pola sata. Osim toga na svim iole novijim autima mora da se kodira, a ja nemam opremu za to.
Sta sam dobio? Otisao na posao. Stigao sam na vreme.. Kupio akumulator usput u povratku s posla i zamenio za 15 minuta.
Naravno da cu ga zameniti kad me izda ali ako mogu da uspem da odem na posao i zavrsim sve planirano zasto da to ne uradim? Priznajem samo da sam trebao da zamenim odmah, cim sam primetio prvi simptom. Proverio sam akumulator, video sam da je fabricki i da je star, nisam stigao da kupim i uhvatio me vikend. I meni to nije problem da zamenim, znam da majstorisem. Neko ko se ne oseca komotno u tome svakako i ne treba da se upusta u to.
Napominjem, palio sam druge minimum 10-15x istim autom. Nije da ne znam sta radim. Desilo se, sta da mu radim, kisa je pljustala i jedna kap je dovoljna. Da li to treba da me odgovori da ikada vise palim na kablove? Apsolutno ne. Ne treba praviti bauk od toga.

BTW, sta smatras iole novijim autom pa da mora da se kodira? Meni je ovaj mator, 2005-to, drugi mi je 2016-to. U starijeg imam vise poverenja i dalje.
 
Na Fiatu sam sam menjao akumulatore ali na Octaviji ne smem, pogotovo nocu, da nesto zeznem elektroniku.
Videcu kasnije kad odem kuci dal ce da upali pa ako upali da radi pola sata
da digne radnu temperatru
pa ujutru u servis akumulatora
 
BTW, sta smatras iole novijim autom pa da mora da se kodira?
To zavisi od proizvođača i modela kako koji ali mislim da je negde prosek oko sad već 10-ak godina starosti da traže kodiranje. Moj je 2020., saće 5 godina, znači nije u cvetu mladosti pa mora kodiranje, kolegin bmw 2012., mora kodiranje, dok recimo ženin ford 2016 ne mora. Sve zavisi ali definitivno iole noviji moraju da se kodiraju. Verovatno i tu ima izuzetaka, pričam generalno
 
Reno 2015 i 2018 ne mora da se kodira nista kad skidas akumulator. A inace moze nekad da se desi da elektronika zaglupi i zdrav auto nece da upali, ko meni Citroen 2005 jednom, skidanje kleme na 5min resava taj problem.
Ima da se kupi tester akumulatora na aliexpress kome treba, ja sam ovaj uzeo prije mjesec dana ali je bio samo 15$.
I just found this on AliExpress:
US $33.11 | KONNWEI KW208 Battery Tester 12V Automotive Battery Charger Inspection Tools 100 to 2000CCA Cranking Charging Circut Analyzer
 
Stigao mi onaj mali battery monitor sto se kaci na akumulator. Sutra cu ga testirati na generatoru napona, tacnost napona (fluke), i da li je vuce onoliku struju koliko pise (1.5mA). Ako sve zadovolji moze ici na aku i mislim da moze biti od koristi.
 

Prilozi

  • Screenshot_2024-12-30-20-48-40-43_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2024-12-30-20-48-40-43_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    196.8 KB · Pregleda: 34
Meni je nevjerovatno da u nijednom autu da ja znam a da nije elektricno ili hibrid nema mjerac baterije na displeju, da stoji ikonica baterije i znas brate na cemu si cim kontakt das. Bukvalno je stvar softvera samo.
 
Ja imam taj napon preko obd2 adaptera, ali mi nije mjerodavan toliko, posto postoji pad napona kad ukljuci potrosace.
 
Upalio sinoc na kablove, drzao auto u mestu nekih 20ak minuta pa ga provozao par kilometara po naselju, jutros upalio bez problema, otisao do akumulator servisa, izmerili punjenje odlicno ali akumulator je slab.
Zamenio ga sa Toplom plavom od 78AH
Pitanje kakva je procedura oko reklamacije akumulatora, posto akumulator koji je bio ima garanciju jos 6 meseci?
Ovo je prvi akumulator da mi je otisao pre isteka garancije
 
Sta preporucuje ,od sledeceg: Fiamm titanium pro,crvenu Toplu ili Exide premium carbon?
Plava Varta mi potrajala 7,8g. Najradije bi uzeo ponovo samo mozda srebrnu. Citam iskustva vasa da to nije to vise nije to.

U pitanju je dizelas od 2000 kubika.
 
Ja sam sada uzeo Carbon, videcemo koliko ce trajati.
Varta bi te najskuplje kostala. Za tebe ne moze ispod 20K sigurno. Sta znam, nemam vise poverenja u Vartu kao nekada.
Fabricka Varta je izdrzala 8 godina u mojim kolima ali to sto se ugradjuje u fabrici ne moze da se kupi ovako.
 
Dajte preporuku za neki jeftiniji brend, treba mi za auto koji cu uskoro da prodam.
 
Vesna , Ciak.
 
Dajte preporuku za neki jeftiniji brend, treba mi za auto koji cu uskoro da prodam.

Bolje je da uzmes neki pristojni akumulator koji je odgovarajuci za tvoje vozilo. Razlika ti je u 2 crvene i za toliko podigni cenu kada prodajes vozilo.
Kolega je pomenuo vesnu i ciak. Kod vesne izbegavaj basic liniju, a ciak serija je ok, obzirom da ga radi clarios, u prevodu varta.
 
Hvala. Ciak ce biti verovatno.
 
Sta preporucuje ,od sledeceg: Fiamm titanium pro,crvenu Toplu ili Exide premium carbon?
Plava Varta mi potrajala 7,8g. Najradije bi uzeo ponovo samo mozda srebrnu. Citam iskustva vasa da to nije to vise nije to.

U pitanju je dizelas od 2000 kubika.
Topla izdrži oko 4 sezone po iskustvu par ljudi ovde... A i mom...
 
Meni su Topla i TAB izdržali po 5 godina.
 
Nazad
Vrh Dno