Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Ja svoje ne održavam nikako...
Nemam vremena da se bavim i tim poslom, s obzirom da sam postao majstor za sve i svašta. Još samo na ginekologiju da me pozovu, pa da kompletiram sva zanimanja...

Neka traje koliko traje...
 
Jest, najbolje sad i aukumulator da "održavam". Kad bih sve to što se preporučuje za održaveanje radio, ništa drugo u životu ne bih stigao da radim taman 365 dana za 365 stvari koje treba da održavam na autu, u kući itd.
Pre neki dan mi reče čovek koji mi je ugradio alarm da bi trebalo jednom godišnje da dođem da isproverava sve, kao redovni servis. Reko skidaj alarm. Nisam ja svoj život na ulici našao da bih trošio vreme na takve stvari.
Za akumulator je bar lako, voziš dok radi, kad rikne zameniš i ćao
 
Pa "odrzavanje" akumulatora se saatoji u tome da se jednom u 3-4 meseca par sati bude nakacen na (smart) punjacu...

Al' br'te nemaju ti ljudi vremena u Srbiji za to...zivi se brzo i hrani se lako 😂
 
Tako je. A posle skidanja i vraćanja akumulatora ide žurka sa "učitavanjem" akumulatora. Taman još pola sata da džodžim napolju...
 
Exide premium 53Ah, od septembra 2019 - do novembra 2024. Lepo je izdržao :)
Ubačen opet Exide premium, nije bilo na stanju od 53Ah pa uzeo od 61Ah. Da vidimo koliko će ovaj da potraje.
 
Tako je. A posle skidanja i vraćanja akumulatora ide žurka sa "učitavanjem" akumulatora. Taman još pola sata da džodžim napolju...

U ***,ako trebaš čitavih pola sata da budeš napolju,onda bolje batali to,ko je danas lud da izgubi celih pola sata (ili 7-8 sati godišnje) oko nekakvog akumulatora.....:ROFLMAO:

Nego da se manemo tih "genijalnih" običaja u Srba,stupio sam u kontakt sa čovekom koji baš radi sa tim uvoznicima akumulatora i potvrdio mi je da u neko dogledno vreme (a možda i zauvek) Yuase 5000 (tanki akumulatori za japanska vozila) u Srbiji više neće biti.....kao promenio se njihov uvoznik i ovaj novi te modele akumulatora više neće da uvozi (zašto-ne zna se,ali eto neće) dok je onaj stari uvoznik uvozio i tu 5000 seriju...

Tako da vlasnicima japanskih vozila u Srbiji (a i nas je sve manje) ako baš hoće Yuasu (tanki akumulator) ostaje samo 3000 serija....za sada.....jer će novom genijalnom uvozniku možda da dune da i to prestane da uvozi...
 
Pa "odrzavanje" akumulatora se saatoji u tome da se jednom u 3-4 meseca par sati bude nakacen na (smart) punjacu...

Al' br'te nemaju ti ljudi vremena u Srbiji za to...zivi se brzo i hrani se lako 😂
Pa da, znači nekoliko puta godišnje po par sati vremena pa tako 4-5 godina da bi mi akumulator trajao godinu-dve duže. Pa kad saberem koliko sam vremena potrošio nikako mi se ne isplati tih par hiljada dinara što sam uštedeo jer mi akumulator traje 20% duže
 
U ***,ako trebaš čitavih pola sata da budeš napolju,onda bolje batali to,ko je danas lud da izgubi celih pola sata (ili 7-8 sati godišnje) oko nekakvog akumulatora.....:ROFLMAO:

Nego da se manemo tih "genijalnih" običaja u Srba,stupio sam u kontakt sa čovekom koji baš radi sa tim uvoznicima akumulatora i potvrdio mi je da u neko dogledno vreme (a možda i zauvek) Yuase 5000 (tanki akumulatori za japanska vozila) u Srbiji više neće biti.....kao promenio se njihov uvoznik i ovaj novi te modele akumulatora više neće da uvozi (zašto-ne zna se,ali eto neće) dok je onaj stari uvoznik uvozio i tu 5000 seriju...

Tako da vlasnicima japanskih vozila u Srbiji (a i nas je sve manje) ako baš hoće Yuasu (tanki akumulator) ostaje samo 3000 serija....za sada.....jer će novom genijalnom uvozniku možda da dune da i to prestane da uvozi...
Evo od vlasnika Japanca preporuka za Toplu.
Stvarno ne mogu da se cimam oko toga. Ionako mi ni jedan akumulator u zadnjih x godina nije trajao manje od 5 godina.
 
Ne znam da li Topla ima u toj "tankoj" dimenziji,tj valjda 129mm sirine...

Znam da ima yuasa,varta blue i exide (sa kojim sam jako lepo prosao)

Uzecu verovatno tu Yuasu 3000....ne moze verovatno biti puno losiji od 5000 serije
 
Da li vredi platiti 10k dinara vise za CTEK smart punjac (CTEK MXS 3.8 = 11k, MXS5.0 15k dinara) u odnosu na Lidlov koji se prodaje za 2k?
 
Ja imam ovakav


Kod nas kosta 5-7 hiljada,radi bez problema vec godinama...
 
Ne znam da li Topla ima u toj "tankoj" dimenziji,tj valjda 129mm sirine...

Znam da ima yuasa,varta blue i exide (sa kojim sam jako lepo prosao)

Uzecu verovatno tu Yuasu 3000....ne moze verovatno biti puno losiji od 5000 serije
Ne znam za dimenzije. Kod mene na Tojoti je standardan akumulator, tako da nemam tu vrstu problema.
 
@Ulrich Po specifikaciji deluje odlicno uz pristupacnu cenu. Da li moze da se kao CTEK prikaci na akumulator bez potrebe za skidanjem klema ili je ipak to neophodno?
 
Koliko se secam u uputstvu ne pise nista o skidanju klema....mozda ima negde pdf pa vidi....ja inace kad punim najcesce skinem samo minus klemu za svaki slucaj (jedino mi se resetuju podaci na board kompjuteru)......mada sam par puta punio i sa neskinutim klemama,nisam primetio da nesto nije bilo ok
 
Da li vredi platiti 10k dinara vise za CTEK smart punjac (CTEK MXS 3.8 = 11k, MXS5.0 15k dinara) u odnosu na Lidlov koji se prodaje za 2k?
Lidlov punjač neće moći da krene sa punjenjem ako je napon na akumulatoru manji od 10.5 volti.Znači za duboko ispražnjene akumulatore nije dobar jer neće moći da pokrene punjenje ali za povremeno dopunjavanje ispravnih akumulatora završava posao.
 
Da li vredi platiti 10k dinara vise za CTEK smart punjac (CTEK MXS 3.8 = 11k, MXS5.0 15k dinara) u odnosu na Lidlov koji se prodaje za 2k?

CTEK ima jako glupo reseno dugme za menjanje modova, crkne posle nekog vremena (po isteku garancije, naravno) ako ga lose pogledas... Prvo registruje na duple i trostruke klikove, potom kad stisnes dugme kao sirovina... a posle ne registruje nikako vise. Tako da racunaj kao da dugme nemas (bitno ko ima motorcikl pa salta izmedju auto/moto programa). Meni je ostao zaglavljen u 14.4V modu (srecom).
Sa njim punim bez skidanja klema, dobijes i usice sa konektorom koje trajno montiras paralelno sa klemama u kolima i posle samo otkacinjes i zakacinjes brzi konektor, ne trebaju ti krokodilke. Nisam imao problem sa punjenjem bez skidanja klema, ali mi auto nema start stop i ECU kontrolisano punjenje, mozda ima neke veze...
40.f3.cb.10002809880FRINET13.JPG
 
Poslednja izmena:
I zaboravih juce da napisem, CTEK pamti mod u kom je ostavljen pri poslednjem iskljucenju, tj koji je poslednji mod bio selektovan i krenuce automatski sa tim modom cim se zakaci akumulator i mreza.
Koliko vidim Lindin punjac (yt video za 5A D2 model) mora da se pritisne dugme da bi krenuo, a tom prilikom se bira i program. Nesto mislim da je i Lindi taj taster najslabija tacka.
 
Lidlov punjač neće moći da krene sa punjenjem ako je napon na akumulatoru manji od 10.5 volti.Znači za duboko ispražnjene akumulatore nije dobar jer neće moći da pokrene punjenje ali za povremeno dopunjavanje ispravnih akumulatora završava posao.
Cek koji to? Imam onaj crveni Ultimate speed, podigao Toplu sa 5,5V(ostalo ukljuceno svetlo). Doduše prepoznao je kao moto akumulator, prvo je punio 2 sata tako, zatim sam ga restartovao, počeo je brzo punjenje i posle 18 sati je napunio do kraja.
Inače je reč o crvenoj topli, ugrađena 2017.god, ispražnjena do kraja 2022.god, evo je i dalje u upotrebi, sedam godina uz jedno duboko pražnjenje i pretežni gradsku vožnju, sutra ako crkne kupujem istu.
 
Exide premium 53Ah, od septembra 2019 - do novembra 2024. Lepo je izdržao :)
Ubačen opet Exide premium, nije bilo na stanju od 53Ah pa uzeo od 61Ah. Da vidimo koliko će ovaj da potraje.
Isti taj od 53Ah startna snaga: 540A sam imao, stavljen novembra 2018. Izdao i mene pre nedelju dana. Kupio isti takav opet za 9.400 din
 
Ja imam Ctek MXS 5.0 (tacnije 2) evo 13tu godinu, radi savrseno. Auto je u garazi prikljucen 320 dana na isti (slabo se vozi), original Punto aku je preventivno zamenjen nakon 11 god ;-)

Imam i onaj iz Lidla, on je ok, ali u slucaju nestanka struje ne nastavlja punjenje za razliku od CTEKa.

Inace se aku ne skida prilikom prikljucenja istih, znaci nema re-programiranja.
 
Cek koji to? Imam onaj crveni Ultimate speed, podigao Toplu sa 5,5V(ostalo ukljuceno svetlo). Doduše prepoznao je kao moto akumulator, prvo je punio 2 sata tako, zatim sam ga restartovao, počeo je brzo punjenje i posle 18 sati je napunio do kraja.
Inače je reč o crvenoj topli, ugrađena 2017.god, ispražnjena do kraja 2022.god, evo je i dalje u upotrebi, sedam godina uz jedno duboko pražnjenje i pretežni gradsku vožnju, sutra ako crkne kupujem istu.
Da,ako je od 5 ampera.
Kod mene nije hteo da uključi punjenje sa naponom od 9v pa sam sa regulacionim ispravljačem tražio najniži napon na kome se uključuje i to je 10,5v za akumulatore od 12v.
Verovatno si sa tim prvim punjenjem pobudio ćelije pa se napon vratio na vrednost koja je bila dovoljna da posle restarta punjač ima uslov da krene sa punjenjem.
Za te primere ipak treba kupiti kvalitetniji punjač kojem ne trebaju prekidi u ciklusu.
 
I crce Topla Energy 5 dana pre isteka garancije od 36m. Jel neko reklamirao akumulator, kakva je procedura? Verovatno ce mi poprviti ovaj, tesko da ce dati nov 5 dana pre kraja.. Ipak je Exide majka mara u srednjem segmentu.
 
Pogledaj na garantnom listu spisak ovlašćenih servisa za Toplu i onda njima nosi na proveru.
 
I crce Topla Energy 5 dana pre isteka garancije od 36m. Jel neko reklamirao akumulator, kakva je procedura? Verovatno ce mi poprviti ovaj, tesko da ce dati nov 5 dana pre kraja.. Ipak je Exide majka mara u srednjem segmentu.
Topla važi za kvalitetne akumulatore. Međutim, takve stvari se dešavaju.
 
Naravno. Kupiću ga ponovo bez problema ako me iz*ebu za garanciju.
 
I crce Topla Energy 5 dana pre isteka garancije od 36m. Jel neko reklamirao akumulator, kakva je procedura? Verovatno ce mi poprviti ovaj, tesko da ce dati nov 5 dana pre kraja.. Ipak je Exide majka mara u srednjem segmentu.
Procedura je da ti napune akumulator na svom punjaču, onda ga ostave u toploj sobi 24h i premere da napon nije pao ispod valjda 12.5V. Takav pad imaju samo akumulatori koji su stari preko 10g ili su doživeli neku tešku havariju. A da, garancija ti važi ako akumulator ima barem 10.5V u startu kad ga predaš inače se smatra da si ga oštetio nepravilnim korišćenjem... U principu ta garancija je takva da računaj da ne postoji.

Ja sam imao aku koji je za 2 dana stajanja izgubio struje da auto nije mogao ni 1 put da zavergla, bukvalno nije mogao da okrene klipove ni malo, i njima je to ispravan akumulator koji su dopunili. Nisam ga ni uzeo, eto ga njima neka rade šta god žele (rekoše da posle 30 dana ide u reciklažu ako se ne preuzme), a da crkao je u 23 od 25 mesci garancije...
 
Kad su promenili te procedure?

Pre nekih nepunih 4 godine sam zamenio akumulator na Kosi za minut. Bio je u garanciji, crko... Otisao u radnju, ne secam se sad ni kako se zove. Mozda su bili i ovlasceni...

Izvadio racun, akumulator, covek pogledao i doneo drugi. Inace marka je bila neka leva, nebitno, 36 meseci. Ovo se desilo u 30 om mesecu.

Evo sad sam pogledao marka akumulatora ciak.
 
Zavisi naravno od toga ko je uvoznik i još bitnije ovlašćeni servis za taj brend. Ne bih da imenujem ovde, ali radi se o jednom manjem brendu na M. koji se prodavao u mega marketima. Moguće da drugi servisi imaju više customer friendly procedure. Kod ovih je striktno tako, a servis su zvanično za bar 50% onoga što se ovde prodaje, ako ne i celih 70%.

PS ti si možda bolje prošao što si išao u radnju, a ja sam otišao u servis gde su me "jedva čekali".
 
Poslednja izmena:
  • Like
Reagovanja: M J
Drugari, evo vam vise manje univerzalnih uslova garantnog lista za akumulatore:

https://www.tabbaterije.rs/garancijski-uslovi-i-uputstva/

Ne favorizijuem niti jednog uvoznika ali je topla pomenuta u nekom od prethodnih postova pa sam je citirao. Obratiti paznju na deo:

Akumulator koji nije osnov reklamacije​

 
Drugari, evo vam vise manje univerzalnih uslova garantnog lista za akumulatore:

https://www.tabbaterije.rs/garancijski-uslovi-i-uputstva/

Ne favorizijuem niti jednog uvoznika ali je topla pomenuta u nekom od prethodnih postova pa sam je citirao. Obratiti paznju na deo:

Akumulator koji nije osnov reklamacije​

Najveći problem je što ne garantuju kapacitet tj. Cold crank power koji je jedini bitan element da bi se akumulator smatrao ispravnim. Sve ostalo je mazanje očiju. Koga briga da li može da napaja sijalicu od 15w posle 24h od punjenja, pri čemu je stajao u sobi tih 24h, kad osnovnu funkciju, a to je start motora ne ispunjava.

Nažalost samo još jedan tip uređaja gde garanciju slobodno možete da bacite čim vam upali prvi put.
 
Nazad
Vrh Dno