Šta je novo?

koliki vam je račun za struju?

  • Začetnik teme Deleted member 30833
  • Datum pokretanja
Oni na banderi da, ali i stambenim zgradama još ne videh orman sa staklenim prorezima
 
Lepo to deluje, svako ispred vrata ima svoje brojilo gde kroz staklo možeš da vidiš stanje. Kao u kući da živiš.
U zgradi ne ide. Gvozdeni ormari uz stepenište i pod katancem gde možeš stanje da vidiš tek kad ih otključaš. Sad, kad bi 10 stanara imalo po ključ za taj ormar gde im stoji njihovih 10 brojila - super. Ili samo upravnik iz zgrade - opet super. Profi upravnik sa npr. Palilule - ne tako dobro.
A da im omogućim pristup u svakom trenutku... Ovi moji su tako mislili kad već nisu znali kad će čitači da dođu. I držali vrata otključana. Na kraju sam ostao samo bez dobrog para patika i dobro sam prošao jer je nešto ranije bilo i pokušaja provala.
Ako se stanarima ne sviđa što nemaju crven tepih do ormara, nek se žale buzdovanima koji su gradili zdanje.

Kakva bre poslovna tajna????
U ovoj državi svako misli da sve što mu dune može da proglasi za neku tajnu.
Pa tako oni kažu. Da me ne napadnu stanari da sam bez njihovog odobrenja odavao privatne podatke.
I ne znam kako bi to tretirali ovi iz EPS-a. Ako ostavim podatke i zalepim papir na vrata da čitač vidi, može neko od stanara da me napadne (znaš kakvih sve ima) iako se čitač neće buniti. Ovako ostaje da slikam pojedinačno i šaljem svima na mejl i sl. Ili da njihova slikana stanja pošaljem direktno EPS-u, kao kad mi nisu hteli prihvatiti moje stanje jer se ugovor vodi na oca a mejl poslao ja.
 
To nije poslovna tajna, tako da ti banderaši pojma nemaju.
 
Objavljivanje broja strujomera i stanja na njemu nikako nije niti poslovna tajna, niti su to "privatne" informacije. Jednostavno, same te informacije se ne mogu povezati sa konkretnom osobom, niti ikome mogu dati neki dodatnu informaciju. Mislim, šta znači da je na strujomeru X stanje Y? Ništa, naročito ako ne znaš koje i kada je bilo prethodno stanje.
Pozdrav
 
Danas sam bacio pogled na brojilo posle posla. I skoro sva brojila imaju trougao sa uzvicnikom unutar istog koje blinka. Ovako, brojilo radi. Ali, da li zna neko za sta je to upozorenje ili greska? Ili to moraju da provere is EPSa, ako prijavimo?
 
Zna li neko postoji li neki logičan razlog (osim može nam se. veća zarada) zašto jeftina struja počinje u različito vreme za Vojvodinu, Beograd i ostatak Srbije?
 
Nekad je bilo iz razloga da ne bi svi u isto vreme upalili TA pećke i bojlere pa da to izazove kolaps energetskog sistema. Sad to isto, samo da ne bi svi u isto vreme uključili Tesle na punjač 😂.
 
Screenshot 2024-11-18 at 21.56.33.png

Од 1500 динара потрошене струје, на крају рачун 3200.
 
Da je pola .... kačio sam sliku gde mi je potrošnja cca 100-ak kWh mesečno a račun preko dve iljadarke ...

Ni to ne bi bio problem da ti nameti idu stvarno u svrhu za koju su definisani, kao nedajbože u Nemačkoj. Ovako idu ... svi znamo gde idu, da ne uplićemo neželjene faktore u diskusiju
 
Kod mene je koeficijent 1,62 - 1,63. Sa tim pomnožim neto cenu i dobijem bruto iznos računa. Potrošnja mi je od 650 do 800kwh. Dakle plava zona. Ko ulazi u crvenu zonu garant ima koeficijent preko 2.
 
Stavka 1 i 2 su fkisne. Na screenshotu Nikbosa počinje od stavke 3, pa izgleda veće.
Uprošćeno: plaćaš deo što si priključen na mrežu + plaćaš deo koji trošiš. Tako da i ako potrošiš 0kWh i dalje imaš šta da platiš.
Na sve to platiš naknade, akcizu i poreze i to je to... a da, i TV pretplata koja nema smisla, razloga i logike da se ovako plaća, ali tako je kako je. Možda nekad ispune obećanje da je ukinu, ali ne verujem.

Mali podsetnik da postoji https://portal.eps.rs/ gde mogu da se porede svoji računi na jednom mestu za 12 meseci unazad.
 
Info…
 

Prilozi

  • IMG_2004.jpeg
    IMG_2004.jpeg
    109.6 KB · Pregleda: 110
Наставак дешавања у вези бројила које региструје само вишу тарифу. После мог личног пријављивања, екипа од два човека долази сутрадан на проверу. Бројило је на улици тако да ми није комшија јавио да су стигли не бих их видео и они би отишли и написали да је све у реду, а зашто? Зато што је њихова "провера" била само то да су погледали и записали стање на бројилу и упоредили са претходним уписаним стањем на рачуну, на ком се наравно види да потрошње има и у нижој тарифи, а то је тачно. Бројило је престало да ради негде средином октобра месеца (када је отприлике и кренуло грејање на ТА пећ код мене), и наравно да има доста киловата и за половину месеца. Кад је престало отприлике да ради сам лако закључио кад сам проверио стање око 5. новембра и непријатно се изненадио кад сам видео колико више тарифе а сваки дан пећ се пунила само ноћу од 23-7... И ту како сам се ја појавио и рекао им да није у реду, они се вратили, ја им показао фотографије бројила сваког претходног дана на којима се јасно види да се стање не мења на нижој тарифи. Тада су они ресетовали бројило и то је било је то, ни после тога бројило не покаже датум нити време (што сва бројила поред показују) и писали су налог за замену бројила и напоменули да одем у локалну пословницу и регулишем то како може да се уради корекција рачуна. Наставак следи...
Сутрадан одлазим у локалну пословницу мислећи да одлазим на корекцију али ја и тамо морам да се убеђујем са радницом да та потрошња у киловатима у октобру јесте потрошња само у првој половину месеца, пре него што је бројило на нижој тарифи стало. Друга радница предлаже да пишем молбу да ми се обрачун уради по средњој тарифи за октобар и све до замене бројила. После недељу дана одлазим да видим каква је одлука и кажу ми да не може ретроактивно средња тарифа за октобар али може за унапред за обрачун од новембра до замене бројила. По томе мој рачун је 12000, а реално би био око 7000. Када ће замена бројила бити, нико не зна. Оно што сам заборавио је да тражим написмено ту одлуку на основу чега, ког њиховог правилника итд. су они одлучили да не може ретроактивно иако би здрав разум рекао да није моја кривица што је бројило стало. Треба све такве ствари тражити написмено и оверено од њих. Овако су показали да није примећено три месеца да ниже тарифе нема, опет не би могло уназад... У међувремену, нижа тарифа до данас се не помера, све одлази у вишу. ТА пећ сам искључио до даљњег.
 
Poslednja izmena:
Написао сам јуче ипак и приговор преко портала да сам оштећен тиме што нисам имао нижу тарифу итд,. Не знам да ли да се надам икаквом одговору.
 
Написао сам јуче ипак и приговор преко портала да сам оштећен тиме што нисам имао нижу тарифу итд,. Не знам да ли да се надам икаквом одговору.
Državne firme , Telekom, EPS, Vodovod..... opisuju se samo sa LOPOVI.
Kod njih je potrošač uvek donji.
 
Наставак дешавања у вези бројила које региструје само вишу тарифу. После мог личног пријављивања, екипа од два човека долази сутрадан на проверу. Бројило је на улици тако да ми није комшија јавио да су стигли не бих их видео и они би отишли и написали да је све у реду, а зашто? Зато што је њихова "провера" била само то да су погледали и записали стање на бројилу и упоредили са претходним уписаним стањем на рачуну, на ком се наравно види да потрошње има и у нижој тарифи, а то је тачно. Бројило је престало да ради негде средином октобра месеца (када је отприлике и кренуло грејање на ТА пећ код мене), и наравно да има доста киловата и за половину месеца. Кад је престало отприлике да ради сам лако закључио кад сам проверио стање око 5. новембра и непријатно се изненадио кад сам видео колико више тарифе а сваки дан пећ се пунила само ноћу од 23-7... И ту како сам се ја појавио и рекао им да није у реду, они се вратили, ја им показао фотографије бројила сваког претходног дана на којима се јасно види да се стање не мења на нижој тарифи. Тада су они ресетовали бројило и то је било је то, ни после тога бројило не покаже датум нити време (што сва бројила поред показују) и писали су налог за замену бројила и напоменули да одем у локалну пословницу и регулишем то како може да се уради корекција рачуна. Наставак следи...
Сутрадан одлазим у локалну пословницу мислећи да одлазим на корекцију али ја и тамо морам да се убеђујем са радницом да та потрошња у киловатима у октобру јесте потрошња само у првој половину месеца, пре него што је бројило на нижој тарифи стало. Друга радница предлаже да пишем молбу да ми се обрачун уради по средњој тарифи за октобар и све до замене бројила. После недељу дана одлазим да видим каква је одлука и кажу ми да не може ретроактивно средња тарифа за октобар али може за унапред за обрачун од новембра до замене бројила. По томе мој рачун је 12000, а реално би био око 7000. Када ће замена бројила бити, нико не зна. Оно што сам заборавио је да тражим написмено ту одлуку на основу чега, ког њиховог правилника итд. су они одлучили да не може ретроактивно иако би здрав разум рекао да није моја кривица што је бројило стало. Треба све такве ствари тражити написмено и оверено од њих. Овако су показали да није примећено три месеца да ниже тарифе нема, опет не би могло уназад... У међувремену, нижа тарифа до данас се не помера, све одлази у вишу. ТА пећ сам искључио до даљњег.
Za brojilo moras da trazis neku vezu, jer ko zna kada ces doci na red, znam iz neposrednog okruzenja od proletos, da su isli redovnim putem mesecima bi ih majali a ovako za 20ak dana njima plus i uklopni crko, prvo brojilo pa nedelju dana kasnije i uklopni.
Takodje, retroaktivno zavisi od sluzbe do sluzbe, citaj kako im se cefne.
 
Državne firme , Telekom, EPS, Vodovod..... opisuju se samo sa LOPOVI.
Kod njih je potrošač uvek donji.
Ne zaboravi toplane, ova naša subotička nam krv popi na slamčicu, cena gasa (ako sam dobro razumeo) je za privredu pojeftinila, a ovi od 01.11. poskupeli grejanje :mad:
 
Nisu lopovi
Pljačkaši

Ali da ne iodemo dalje da nas ne počaste modovi ...
 
Kaze covek imamo najeftiniju struju u regionu sto je mozda i istina ali su ostale stavke prevelike.Meni racun za oktobar nekih 700kv dosao oko 8000 din od toga 2900 transport kao da je neko na ledjima nosio.U sustini za porodicu 600-800kv nije velika potrosnja ali je sad u odnosu na proslu godinu racun sa 5000 skocio na 8000 to mu dodje 60% suplje i to sve bez grejanja.
I sad da kazemo ok sve je poskupelo ali da li su plate skocile za 60% pa onaj od 500e prima 800?
 
Stigla korekcija. Nemam pojma kako su ovo preračunali, 04.10.-03.11. (31 dan) sam slikajući dobio 150VT i 130NT.
Rn_oktobar2024_korekcija_1.pngRn_oktobar2024_korekcija_2.png
I eto, oko pola iznosa ide na miki mause.
 
Je li slao neko stanje brojila na mejl adresu u Zemun?
Pošaljem stanje, ne dobijem nikakvu povratnu informaciju i ništa se ne desi povodom toga na idućem računu. Isto tako, šaljem mejlom neka pitanja EPS-u a oni me upute baš na tu mejl adresu i odgovora nema.
Ima li tamo uopšte tragova života?
P.S. Ako nekog interesuje, došlo je do izvesnih promena u adresama.
Obavestenje.jpg
 
Jel samo meni ili i vama zadnje ažurirano stanje duga na portalu Uvid u račun stoji 20.11.2024 ?

Uplatio sam dug 21. novembra u pošti preko uplatnice i još uvek nije ažurirano....
 
BG EPS pitanje... kada zaista pocinje i zavrsava nocna tarifa zimi i leti?
Ne mislim na ono sto pise na sajtu EPS-a od 00-08h, mislim na informaciju iz prve ruke, ako neko prati?
(pitam jer na vikendici koja se nalazi na Obrenovac opstini, nikada nije palilo u 00 i gasilo u 08, vec je masilo po 15-30 minuta, koliko sam uspeo da ispratim)
 
Nazad
Vrh Dno