Šta je novo?

Koja banka ima najstabilniju infrastrukturu u zemlji?

cLoo

Zapažen
Učlanjen(a)
11.08.2021
Poruke
2
Poena
21
Razumem da su za ovo uglavnom poželjne neke insajderske informacije. Tipa, neko ko je radio u IT-u po bankama ili se kreće po takvim krugovima, pa je upućen u to. No, ako neko zna nešto o ovome ili je čuo od nekog nešto što sugeriše da je neka banka sa stabilnom infrastrukturom, zamolio bih da podelite ovde.

Pre 5 godina sam ugasio račun u Intesi i prešao u Mobi Banku (tadašnji Telenor) samo zbog viševalutnog računa i jedne kartice koja se može koristiti svugde. Međutim, Mobi Banka je toliko nepouzdana, da sam prestao da brojim koliko sam teških stresova imao, jer jednostavno nije u stanju da isporuči 24/7, i to im se prečesto dešava. Verujem da su, oni koji redovno obilaze ovaj podforum, čuli koji su problem skoro imali. Nepuna tri dana većina nas iz Mobi Banke kao da smo bili bez banke, pa samim tim i bez sredstava, jer im ništa nije radilo (čak im nije bila dostupna ni tehnička podrška telefonom za to vreme, a vrlo je moguće da su je tada namerno ugasili). Večeras sam pokušao da podignem 50K RSD sa njihovog bankomata, nakon čega dobijam poruku da je transakcija stornirana. Hm, ok, stornirana je, mada ne vidim razlog zašto bi je baš sada stonirali. Međutim, posle mi stiže SMS da mi je karticom isplaćeno 50K RSD. Ok, ipak je to automatizovana poruka (iako nakon neuspešno izvršene radnje), pa je moguće da je i dalje sve tu. Ulogujem se u aplikaciju banke i vidim da stvarno fali novac. Zovem podršku, ali kada odaberem da razgovaram sa operaterom, automat javlja da ne rade vikendom u vreme kada sam ja zvao.

Više me ne interesuje koje uslove nudi bilo koja banka. Ionako imam naviku samo da trošim novac koji imam, tako da me kung-fu sa kreditima i ostalim benefitima ne zanimaju. U ovom momentu me samo interesuje koja banka ima najstabilniju infrastrukturu.

Idealno, voleo bih banku koja nudi sledeće:
- Viševalutni račun
- Jednu karticu koja se može koristiti svugde
- Uplata i isplata RSD i EUR na bankomatima

Opet, kažem, ako ovoga ima samo u Mobi Banci, onda je nebitno koja je banka u pitanju, već samo da je infrastruktura najstabilnija.

Pre pet godina sam imao račun u Intesi, ali tada sam imao 3 kartice:
- Jedna je bila vezana za dinarski račun i mogao sam da je koristim u zemlji po POS terminalima i bakomatima
- Druga je bila vezana za devizni račun i mogao sam da je koristim van zemlje po POS terminalima i bankomatima
- Treća je bila vezana za devizni račun i mogao sam da je koristim za online plaćanje

Kako danas stoji stvar sa tim? Može li makar malo manje kartica?
Meni banka treba za najjednostavnije svakodnevne stvari u zemlji, van zemlje i online. Takođe mi treba i kao mesto gde će mi svakog meseca leći plata.
 
Izneću subjektivno mišljenje. Sve je to poprilično diskutabilno jer jedini pravi odgovor je da ne postoji banka koja bespogovorno radi stabilno, a situacija se od sledeće godine dodatno menja sa još 3 ili 4 pripajanja (Credit Agricole u Raiffeisen, Komercijalna u NLB, Direktna u Eurobank i Sber u AIK, ako se i to ozvaniči). Stoga, kao neko univerzalno rešenje na duže staze lično vidim Raiffeisen, jer glavni parametar mi je korišćenje računa bez naplate naloga za prenos. Jedino za iRačun nema vezivanja na evro partiju, kod ostalih koji se otvaraju u filijali može, ali ako imaš platu veću od 100k i otvoriš evro račun u međuvremenu, onda bi automatski prešao na Premium i ostaje ti ugovorena dostava kartica na kućnu adresu. U Sber jedino nisam bio, ali čini mi se da je račun viševalutni. Za OTP znam da jeste, ali platforma za rad sa fizičkim licima im je takođe izrazito nestabilna. U Komercijalnoj mi je sve gotovo glatko, Visa PayWave i MasterCard Standard Debit mogu da se vežu za evro račun (on je viševalutni), ali od oktobra kreću poskupljenja (410 dinara Aktiv, 15 dinara nalog). Credit Agricole je takođe korektan, ali ispod Privilege paketa neisplativ. Aplikacija je obična Asseco-va, mada solidno radi. Jedino što sam imao problem da mi je banka uvezla maloletnički devizni uz zakonskog zastupnika u Index paket odn. sistem ima boljku oko tipova računa pa sam morao zato sve da gasim. Addiko često ima neke najavljene radove, ali u osnovi funkcionišu ok i AIK naravno ima stare dečije boginje kod reaktivacije ebank naloga i kreiranja novog kada bude blokiran, a inače do tad sve bude ok, međutim kartice su dinarske po srednjem MC kursu (isto važi i za evro Flexi štednju ka dinarima). Na kraju, Račun Plus bivše mts banke odn. Poštanske je posebna priča. U toku meseca nije bilo značajnih neprilika, ali kada se dese nepredviđeni zastoji, zadaju česte glavobolje, računi i sredstva nestaju, tako da nije pouzdano rešenje.
 
Kao neko iz ekonomskog sektora mogu ti samo reći da kada mislis na stabilnost banke ako cemo da gledamo profitabilnost i aktivnu-to se u poslednje vreme uzima kao pokazatelj za stabilnost onda su tu AIK i Intesa. Lično moje mišljenje je da kada se gleda korisnička usluga i tehnička podrška dodao bih još Raifeissen. Opet izbor je na tebi svakako :)
 
UKUPNO:4,783,128,734
API Bank a.d. Beograd (1)1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.201812,375,550
Addiko Bank a.d. Beograd (2)1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.2018100,100,263
Agroindustrijsko komercijalna banka AIK banka a.d. Beograd1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.2018223,873,885
Banca Intesa a.d. Beograd1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.2018743,623,590
Bank of China Srbija a.d. Beograd1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.201825,040,974
Banka Poštanska štedionica a.d. Beograd1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.2018307,849,698
Crédit Agricole banka Srbija a.d. Novi Sad1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.2018156,664,657
Direktna banka a.d. Kragujevac (3)1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.201863,209,500
Erste Bank a.d. Novi Sad1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.2018297,817,809
Eurobank a.d. Beograd (4)1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.2018208,879,821
Expobank a.d. Beograd (5)1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.201816,687,321
Halkbank a.d. Beograd (6)1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.201896,086,807
ALTA banka a.d. Beograd (10)1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.201824,394,420
Komercijalna banka a.d. Beograd1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.2018480,552,997
MIRABANK a.d. Beograd1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.20185,978,880
MTS banka a.d. Beograd (7)1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.201815,970,912
NLB banka a.d. Beograd1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.201884,323,833
OTP Banka Srbija a.d. Novi Sad (11)1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.2018626,704,110
Opportunity banka a.d. Novi Sad1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.201822,382,163
ProCredit Bank a.d. Beograd1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.2018153,360,359
Raiffeisen banka a.d. Beograd1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.2018403,559,555
Sberbank Srbija a.d. Beograd (8)1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.2018161,050,745
Srpska banka a.d. Beograd1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.201821,548,148
Mobi Banka a.d. Beograd (9)1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.201823,800,939
Unicredit Bank Srbija a.d. Beograd1.1.2019 - 30.06.2021 | do 31.12.2018507,291,798
 
Jedino za iRačun nema vezivanja na evro partiju, kod ostalih koji se otvaraju u filijali može, ali ako imaš platu veću od 100k i otvoriš evro račun u međuvremenu, onda bi automatski prešao na Premium i ostaje ti ugovorena dostava kartica na kućnu adresu.
Koji je tačno benefit ovoga? Zar se na premiumu ne doplaćuje devizni svakako?
 
@optical benefiti Premium računa su najpre bolji kurs i mogućnost online ugovaranja Visa Gold kreditne koja bi takođe stigla na kućnu adresu, ali prema opštim uslovima, mora da bude otvoren makar evro račun bez održavanja (kao za Virtuon) dok se viševalutni doplaćuje.
 
@ikos Mislio sam da je situacija srećnija, ali nažalost, preko 116. Koliko sam razumeo, ugovara se sa ličnim bankarom, koga dodeljuju na svakih 6 meseci. Zato u aplikaciji stoji ,,Vaš kurs", tako da je s te strane stvar relativna. Kod kolege je 116.5, paušalcima je default 116.2, ali svakako mnogo manje nego li što Komercijalna, mts, OTP i Sber nude. Potpuno sam smetnuo s uma i za 1% provizije za ino plaćanja sa deviznog, tako da makar Erste devizna Master kartica se mora obezbediti za korišćenje u inostranstvu. Sa ove tačke gledišta je nezgodno odrediti šta je najkompletnije rešenje, ali moj preferencijal je RF jer installment kreditne nisu vezane za POS terminale, već se rate dele kod bilo koga za iznose preko 5000 dinara.
 
Izneću subjektivno mišljenje. Sve je to poprilično diskutabilno jer jedini pravi odgovor je da ne postoji banka koja bespogovorno radi stabilno, a situacija se od sledeće godine dodatno menja sa još 3 ili 4 pripajanja (Credit Agricole u Raiffeisen, Komercijalna u NLB, Direktna u Eurobank i Sber u AIK, ako se i to ozvaniči). Stoga, kao neko univerzalno rešenje na duže staze lično vidim Raiffeisen, jer glavni parametar mi je korišćenje računa bez naplate naloga za prenos. Jedino za iRačun nema vezivanja na evro partiju, kod ostalih koji se otvaraju u filijali može, ali ako imaš platu veću od 100k i otvoriš evro račun u međuvremenu, onda bi automatski prešao na Premium i ostaje ti ugovorena dostava kartica na kućnu adresu. U Sber jedino nisam bio, ali čini mi se da je račun viševalutni. Za OTP znam da jeste, ali platforma za rad sa fizičkim licima im je takođe izrazito nestabilna. U Komercijalnoj mi je sve gotovo glatko, Visa PayWave i MasterCard Standard Debit mogu da se vežu za evro račun (on je viševalutni), ali od oktobra kreću poskupljenja (410 dinara Aktiv, 15 dinara nalog). Credit Agricole je takođe korektan, ali ispod Privilege paketa neisplativ. Aplikacija je obična Asseco-va, mada solidno radi. Jedino što sam imao problem da mi je banka uvezla maloletnički devizni uz zakonskog zastupnika u Index paket odn. sistem ima boljku oko tipova računa pa sam morao zato sve da gasim. Addiko često ima neke najavljene radove, ali u osnovi funkcionišu ok i AIK naravno ima stare dečije boginje kod reaktivacije ebank naloga i kreiranja novog kada bude blokiran, a inače do tad sve bude ok, međutim kartice su dinarske po srednjem MC kursu (isto važi i za evro Flexi štednju ka dinarima). Na kraju, Račun Plus bivše mts banke odn. Poštanske je posebna priča. U toku meseca nije bilo značajnih neprilika, ali kada se dese nepredviđeni zastoji, zadaju česte glavobolje, računi i sredstva nestaju, tako da nije pouzdano rešenje.

Kakvo je lično mišljenje onda o novom iRačunu kod Raiffeisen banke?
 
@aleksicbre Prosto, za njih je trošak čuvanje dokumentacije u papirnoj formi na 10 godina i lakše im je da to ide u elektronskoj, zato nema održavanja. Koristio sam omladinski račun i bio prezadovoljan, stoga sada čekam da prođe 6 meseci od gašenja pre nego što otvorim iRačun. Nedostatak sms servisa mi nije problem, važnije mi je da ebank funkcioniše i kad je platni promet frekventan. Razlog su gužve u filijalama i želim da ubuduće samo u izuzetnim slučajevima idem do banke.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno