Koliko sam zaključio.. Ne postoji test koji se polaže da bi bio serviser.. Nema nigde zvanično kurs za klima montazera.
Ne moze sve preko kurseva da se nauci...za par godina ce klinci misliti doktori da mogu da postanu ako odrade 3-mesecni kurs.
Skola vec postoji, a onda ucis pravila struke, sta se kako busi, vari, ovo i ono...ili ides kao pomocnik nekom iskusnom majstoru i upitkujes sta, kako i zasto.
Dodatno, lik je u komentarima rekao da nema moment kljuc, nego da ce tek da ga kupi...
Samo ja da sam video, ovaj video ima 5 velikih propusta, a sada cu da ti kopiram komentar koji je primetio mnogo vise, a ja se ne razumem jer nisam majstor.
Ovo sam i ja primetio:
1.Ne vari se instalacija osim pod azotom
2. Ne vakumira se napamet već su za to izmislili vakumetar
3. koristi se moment ključ. pročitaj upistvo koje dodje sa klimom. imaš sve upisano. (ovo nisam, ali sam umesto toga primetio da je stavio lulu za grejanje i samo nju, totalno bespotrebno prizivanje potencionalnog problema)
4. kad se pušta u rad prvo se malo otvori gas da se izjednači pritisak, skine se crevo, pa se pusti ostatak. (tebi je izašla odredjena količina freona pa ti je i uredjaj izgubio na kapacitetu)
5. cijevi se stavljaju u dve odvojene izolacije.
A ovaj majstor mu je lepo sve objasnio iz ugla struke, sto bi recimo i moj cale ili par njegovih majstora mogli da mu objasne:
1. Nabio si unutrašnju jedinicu tako da će teško iko moći da joj skine ventilator da je servisira. Servis se radi jednom u godinu, najdalje dve. Nisi ostavio prostor za odvijač da skineš step motor prilikom servisiranja, takođe elektronika ne može da se pomeri u stranu prilikom zamene motora ventilatora. Da si bušio rupu sa leve strane ili pomerio klimu malo ulevo sve bi bilo lakše. Ti se više obazireš na magičnu krpu da obrišeš i na nalepnicu o energetskoj efikasnosti nego da postaviš uređaj tako da može da mu se priđe prilikom servisa. Taj ventilator unutrasnje zna nekad u ovim situacijama kad ga nabijes uz zid neravnomerno da budja pa se sa jedne strane nahvata budj koja nosi odredjenu tezinu a sa druge bude cist i tu nastaje kvar. Duva kao da preskace pa se i motor pokvari. Na klimu umesto nalepnice za energetsku efikasnost lepis nalepnicu svoje firme!
2. Izolacije idu zasebno i to je tačka. Edukuj se pre nego što protivurečiš. Sam si tražio komentar svojim opisom i nemoj da trazis da gledas tudje ugradnje jer si prizvao komentare kao neko ko edukuje a nema dovoljno prakse.
3. Holenderi neće pustiti ako bušiš levo rupu jer ostaju iza, ali ako si zavario već i nisi stavio azot onda barem napravi šešir manji i nalij to lepo da se ne vide oštre ivice bar da ti bude lep i čvrst var. Kad variš bez ogledala onda treba da baciš pogled i sa druge strane. Takvi varovi prilikom jačeg cimanja cevi a imaces priliku da radis zahtevniju ugradnju, pucaju i nesigurniji su od holendera.
4. Kod montaze nosaca za spoljnu kako mozes da kazes "Dali su nam tiplove te i te a ovo je m8? Ti kao profesionalac kupujes tiplove i srafove na veliko koji tebi odgovaraju i sam biras, a ako vec kupujes na malo, i u radnji nema ono sto tebi treba, ides u drugu radnju a ne da tebi neko daje ono sto on ima.
5. Zasto ti se vrti holender 6 tica kad si spajao napolju cev na spoljnu jedinicu? Zato sto se cev sece samo na pravom delu cevi i tih 5-10cm mora biti pravo a ti nisi ispravio a uporno srafis. Tako se pokvari navoj jer je to mekani mesing i onda ja kad bih dosao npr za 5 godina da je demontiram i montiram treba da rekuperiram freon, menjam ventil i to se jako tesko tada naplati klijentu a ostanes ceo dan u komplikaciji ukratko, uvalis kolegi posle tebe kosku.
6. Nije mi jasno kako ce doci fasada kada cevi nisu prilagodjene stavljanju fasade. Definitivno ces imati jos jedan dolazak gde ces skidati spoljnu jedinicu.
7. Rupa se u ovoj situaciji krpi tek po savijanju cevi a rozetnu tesko da ces moci da stavis na 90% klima
8. Kondenz crevo je po meni naružilo kuću. Nikakvog estetskog smisla. Otprilike kao da si naucio samo pad da ispostujes i toga se jedino drzis. Ako vec nisi predlozio klijentu fi 32 da stavi ispod fasade onda bar svedi taj kondenz da na nesto lici.
9. Pivo se otvara kad izvakumiras klimu i pustis je u rad pod uslovom da ti je poslednja adresa za taj dan.
10. Procitaj na internetu sta je "uljna zamka"
11. Nategao si kabl do spoljne jedinice tako da deluje kao da ce mraz da ga iščupa. Ako imas metar prilikom secenja instalacije premeri 10cm vise i napravi mali luk da ti ostane visak, kad budes prilagodjavao cevi kad te budu zvali zbog lepljenja fasade, moraces da izmaknes malo klimu i bice ti kabl kratak.
Prenaglasavas ceo film neke nebitne detalje, da li koristis tesu ili plimuth traku, za sta sluzi gumeni amortizer i kako ce tesla sa njima da se ne cuje a klima ti je montirana sa dosta sitnih propusta. Da se razumemo klima ce ti raditi i sa tim propustima ali kada si ih napravio ovoliko pred svojom kamerom sta li radis kad te ne snimaju. Necu da komentarisem moment kljuc, vecina ga u Srbiji ne koristi ali ona kontra sa kljucem od 5kg ti treba samo za klime u teslinom rangu koje je pokrive jer su u najjeftinijoj klasi koja se doprema iz Kine. Sve u svemu vidi se da si uradio mali broj ugradnji barem samostalno, sa nekim drugim da, vakuum pumpa, manometri sve je nekorisceno glanc novo, tako da zelim ti sve najbolje u radu ali imas jos da ucis pre nego sto budes za edukatora. Samo si gresku napravio sto si naglasio da je edukativan video za servisere da si napisao "Haus majstor montira klimu" ili "Uradi sam montazu" niko ti nista ne bi rekao tako da nemas pravo na ljutnju. Vidi se da popravljas i radis svasta, nije ni to lako i vidi se po tebi da vredis ali ti si druze ono sto bi se reklo neobrušeni dijamant, trebas jos da se izbrusiš pre nego sto okacis "edukativni" strucni video.
Evo jos jedan:
1.morao si da računaš da je malter trošan materijal i da će se okruniti , rupu si mogao da izbušiš 1cm višlje i izbegao bi taj problem. 2.zauzeo si pola kuće u jednoj sobi alat u hodniku alat , a mogao si sve na balkon da izbaciš , šetaš po sobama nije profesionalno kako ono ti kažeš. 3.radiš ljudima na krevetu na kome spavaju. 4.letuješ cevi gori problem praviš sa nečistoćom koja se stvara prilikom letovanja unutar cevi , a ponovo kasnije moraš da krimpuješ cevi i zaviješ na holender , znači begaš od toga ok sigurnije je ovako ali opet moraš to da uradiš. 5.ovo me baš zanima kako si uspeo da proceniš da je vakumirani sistem zapravo zdrav kada je tebi donja granica na manometru -29.9 i ako sistem nije bio ok a recimo vakumiran je na -80 od strane pumpe ti nisi mogao da imaš pravu informaciju. 6.i de nadje bre turbo vijak da šrafiš na nosač klime bre i jos ga kratiš pa bolje da ga nisi ni stavljao. Ne zameri nešto ali poradi na tome...Pozdrav
Show less