Šta je novo?

Klima uredjaji - opšta diskusija

Da, tada klima hladi prostoriju na osnovu temperature koju daljinac ocitava, a ne na osnovu senzora na klimi. Zato moras da uperis daljinac ka klimi, da bi povremeno slao podatke klimi.
 
  • Like
Reagovanja: ale
Jel imao neko ovde iskustvo sa servisima:
Servis klima Digo Beograd
Stepen Plus Jovica Vranesevic Borca
Polar MD Zemun
Frigomanex Beograd
Frigo Cure Beograd
Jaj cu imati iskustvo u sredu sa Jovicom Vranesevicem Borca, zakazana ugradnja Gree Muse.. 😉 Pa ako nije kasno, mogu da prenesem! Heneralno, malo je skuplji, mislim da je osnovni paket ugradnje 100e. + preko 3metra, a po netu ima i jeftinije
 
@bSecurity
Klima je u kvaru, ima negde oštećenje izolacije ili nešto tako. Instalacija ti je možda neispravna jer bi trebalo da reaguje osigurač u tom slučaju. Fid bi svakako isključio izvod.
Za buku mora neko da pogleda a što se tiče struje, može da "probija" samo zbog lošeg uzemljenja u instalaciji ili produžnom kablu ako se koristi.
 
Ne mora iskoci osigurac ako ide prvo oreko nekog otpora tj potrosaca pa onda na zemlju... Ili je negde faza u spoju sa zemljom ili je cak mozda i rotirana nula i zemlja negde u instalaciji ili produznim... U sv sl odmah je ugasi iz produznog i ne oustaj je vise do dolaska majstora..
 
Juce ugradjene Vox IVA 1 - 12IE inverter i Volt VAC-12CH/W22 standardna klima.

Vox tiha, lepo hladi, spoljna necujna.
Volt isto lepo hladi ali spoljna je bas bucna, bucnija od stare Paolo klime koja je crkla a kupljena 2008.
 
U uputstvu za korišćenje Volt inverter klime koja koristi gas R32 piše da spajanje cevi mora da bude izvan, sa spoljne strane zida, ali situacija je bila takva da je moralo da se buši rupa u zidu sa leve strane unutrašnje jedinice tako da je spajanje cevi bilo sa sa unutrašnje strane, do unutrašnje jedinice....da li je to neka greška i zašto u uputstvu piše da to spajanje mora da bude sa spoljne strane zida.
 
Da li su cevi varene?
Ako nisu, onda je logično da spoj ide sa spoljne strane.
 
Zbog curenja rashladnog fluida. Ako su cevi zavarene, manja je verovatnoća da dođe do curenja, nego ukoliko su spojene holenderom.
 
^ tacno , zbog slucaja curenja. A sad koje bolje drzi - diskutabilno je. I od majstora zavisi, slozicete se. Kao sto smo do sada razmenili iskustva, ima ih raznih.
Postujem one koji grese ali uce. Onih prepametnih se klonite.
 
Pa ne verujem da taj šrafovski spoj baš slabo drži, u uputstvu se navodi da kada je gas R32 u pitanju taj spoj treba da bude spolja...da li je ovaj gas toksičan po zdravlje ili je to zbog njegove lake zapaljivosti
 
Mora da zna i da vari. Ne sme predugo da se dr,i plamen, jer bakar gori i onda imate pepela unutar cevi. To se sprecava varenjem sa azotom, ali to niko ne koristi za split, to se generalno koristi za ozbiljno varenje ili ti tvrdi var na ogromnoj temperaturu i sa posebnom opremom. Takodje, otpornost zavisi i od kvaliteta i debljine cevi. Nikada niko nije imao problem ni od te male kolicine pepela na splitu, tako da to nije strasno kao sto zvuci, ali da kazem, da se zna kako se radi i sta se desava. Takodje, ozbiljan majstor bele tehnike mora znati da vari barem mekim varom...tu takodje mozete videti da vam na montazu dolazi neko ko samo zna to, da namontira klimu.
Ja imam i varene klime i klime sa Holander spojnicom, zavisno od toga ko je radio.

@rajko34

Taj gas ne moze imati otvoren plamen, nije to ta vrsta zapaljivosti. A i kada se vari, svakako nema dodira sa freonom.
Svaki freon je los za atmosferu, i ako je R32 manje los.
 
Takav spoj (nevareni) može (ali i ne mora) tokom vremena da popusti i da dođe do oslobađanja određene količine fluida (za koji se inače pogrešno tvrdi da ga je klima potrošila), što dalje utiče na pad performansi uređaja (a najgore je kada je taj pad postepen i lagan da se tek posle par godina primeti da fali fluida). Majstori se svakako na osnovu iskustva više opredeljuju za zavarivanje. Ne treba zaboraviti da su cevi i pod pritiskom.
Moje dve klime su varene u azotu...

Ako te interesuje više o R32 https://produkte.linde-gas.at/sdb_konform/R32_10021734EN.pdf
 
Od tih "vise korisnika", velika vecina je MUSE videla samo na slici... takvima verovati je isto kao verovati @proleteru kada prica o svojim iskustvima sa KMTA na onim forumima gde pise da je ima, dok se recimo na ovom forumu izjasnio da je ipak nema. ;)
Ti si je video/probao, pa reklamirao i vratio... onda se nagodio za skuplju, koju nisi doplatio. A sada uvek skačeš kao oparen, kada je neko kudi.
Pametnome dosta.
 
Da pratis temu malo pazljivije, video bi da uopste nit' je bio naglasak na MUSE (da ili ne), nit' ikakvo "skaces kao oparen", vec odgovor na nedoumicu korisnika zvanu kome verovati, forumskim "vlasnicima" tog modela, od kojih je vecina vlasnik tog modela bas kao sto je @proleter vlasnik KMTA, ili serviserima (kakvi god bili).

Bas iz tog razloga sto sam/kako sam ja prosao sa serviserima i MUSE, a ODLICNO si to i sam opisao...

Ti si je video/probao, pa reklamirao i vratio... onda se nagodio za skuplju, koju nisi doplatio...

...ja uvek preferiram zivu rec i preporuku fizicki prisutnog coveka (serviser), nego forumske super-user-friendly "savetodavce", od koji neki pisu hvalospeve o uredjajima koje mastaju da imaju, drugi pisu sa duplih naloga, treci kude nesto sto u zivotu nisu videli, ili jesu al' na slici, itd, itd...

Serviser je tu, i danas, i sutra, i za dva, tri meseca, godinu... i moj je, gde god nesto da "zaskripi", a recimo super forumski savetodavci i strucnjaci... pa, dovoljno je videti gde su i kako nestali proleter, djalf, a uskoro ce i ovi sto preporucuju VOX IVU1 ljudima kojima je "najbitnija stvar da ima u sleep modu najmanju mogucu buku", itd, itd...

Sve je to dodatno pojasnjeno onom koga je dodatno i zanimalo, u par postova iza tog koji si citirao.

I da, u pravu si, pametnom to jeste sasvim dovoljno, onima ostalima pisati... iluzorno je. :)
 
Poslednja izmena:
Tako je, slazem se u potpunosti.

Ali isto tako, serviser koji je meni preporucio i zaHebo stvar sa uredjajem koji nije radio onako kako sam ja to ocekivao/zeleo (iz bilo kog razloga) je o svom trosku odradio demontazu starog i nabavku i montazu novog uredjaja. Da ovaj novi koji je stavio u bilo kom pogledu ne zadovoljava ista ta ocekivanja i zelje mene kao vlasnika, mislis da ne bi menjao i njega, isto tako o svom trosku?

A s druge strane imas gomilu samoproklamovinahi forumskih gurua, lazova, a boga mi i duplih naloga...
...dovoljno je videti gde su i kako nestali proleter, djalf, a uskoro ce i ovi sto preporucuju VOX IVU1 ljudima kojima je "najbitnija stvar da ima u sleep modu najmanju mogucu buku", itd, itd...
... koji ce tek nestajati sa foruma, pogotovo kad zazimi, a to ce vreme najbolje pokazati. :)

I da, pametnom sasvim dovoljno, zar ne?
 
Poslednja izmena:
Da pratis temu malo pazljivije, video bi da uopste nit' je bio naglasak na MUSE (da ili ne), nit' ikakvo "skaces kao oparen", vec odgovor na nedoumicu korisnika zvanu kome verovati, forumskim "vlasnicima" tog modela, od kojih je vecina vlasnik tog modela bas kao sto je @proleter vlasnik KMTA, ili serviserima (kakvi god bili).

Bas iz tog razloga sto sam/kako sam ja prosao sa serviserima i MUSE, a ODLICNO si to i sam opisao...



...ja uvek preferiram zivu rec i preporuku fizicki prisutnog coveka (serviser), nego forumske super-user-friendly "savetodavce", od koji neki pisu hvalospeve o uredjajima koje mastaju da imaju, drugi pisu sa duplih naloga, treci kude nesto sto u zivotu nisu videli, ili jesu al' na slici, itd, itd...

Serviser je tu, i danas, i sutra, i za dva, tri meseca, godinu... i moj je, gde god nesto da "zaskripi", a recimo super forumski savetodavci i strucnjaci... pa, dovoljno je videti gde su i kako nestali proleter, djalf, a uskoro ce i ovi sto preporucuju VOX IVU1 ljudima kojima je "najbitnija stvar da ima u sleep modu najmanju mogucu buku", itd, itd...

Sve je to dodatno pojasnjeno onom koga je dodatno i zanimalo, u par postova iza tog koji si citirao.

I da, u pravu si, pametnom to jeste sasvim dovoljno, onima ostalima pisati... iluzorno je. :)

Jedno pitanje a sto se ti raspravljas sa virtuelnim korisnicima?
 
...ja uvek preferiram zivu rec i preporuku fizicki prisutnog coveka (serviser), nego forumske super-user-friendly "savetodavce", od koji neki pisu hvalospeve o uredjajima koje mastaju da imaju,
Ok, poštujem, ali šta radiš onda na forumu? Serviseri, ako se ne greju na klime ili ako nemaju ekstremno loše mišljenje o nekom modelu, jako retko će imati neki koristan feedback. Vox - "dobra je". Fujitsu - "dobra je". Gree - "dobra je".

Mislim da nema razloga da skačeš kad god neko pomene neki model ili se diskusiji priključi neko sa duplog naloga. Često krenu i uvrede na ličnom nivou, a potom i pretnje. I šta smo onda mi kao zajednica postigli? Ništa. Nikome nije drago da otvori temu koja ga interesuje i vidi prepucavanja i vređanja, a još manje moderatorima koji takvo ponašanje moraju da sankcionišu. Mnogi izgube volju da učestvuju u takvim temama, iako bi imali puno toga pametnog da napišu.

Vidite problematičan post? Prijavite ga, nemojte da odgovarate na njega javno, pa će neko od moderatora istražiti i rešiti.
 
Sta radim na forumu?
Pisem vlastita iskustva sa uredjajima koja imam, i imao sam, od kojih sa nekima jesam i kakvih sve imao problema, kacim grafikone potrosnje, parametre rada, odgovaram na direktno postavljena pitanja i citate, vrlo cesto i na nesuvisle provokacije koje niko ne sankcionise... i nadasve sve to radim u skladu sa pravilima foruma, i trudim se da bude konstruktivno.
Jel to ok?
 
Sta radim na forumu?
Pisem vlastita iskustva sa uredjajima koja imam, i imao sam, od kojih sa nekima jesam i kakvih sve imao problema, kacim grafikone potrosnje, parametre rada, odgovaram na direktno postavljena pitanja i citate, vrlo cesto i na nesuvisle provokacije koje niko ne sankcionise... i nadasve sve to radim u skladu sa pravilima foruma, i trudim se da bude konstruktivno.
Jel to ok?

A odkud znas da i drugi ne pricaju licna iskustva? Na osnovu cega i ko si ti da procenjujes ko govori istinu i ko ne govori? Za to postoje moderatori pa ako ti se neko cini da krsi neka pravila prijavi ga.

I eto kazes da si tu da pomognes, kome su tvoji postovi koje si pisao zadnjih dana pomogli?
 
@gfx Ali, po tvojoj logici, zašto bi tebi, koji pišeš sa virtuelnog naloga, neko verovao, a ne nekom serviseru? Nemoj pogrešno da me razumeš, ali svaki sagovornik u ovoj temi je dragocen iz ovog ili onog razloga. A na učesnicima je da odluče čiju preporuku će poslušati.

Nastavi da deliš svoja iskustva, ali nema potrebe upirati prstom i pričati kako nekome ne treba verovati.

Kao što rekoh, ako bilo ko smatra da je neki od učesnika diskusije maliciozan u svojim namerama, neka prijavi i moderatori će istražiti i reagovati.
vrlo cesto i na nesuvisle provokacije koje niko ne sankcionise
E to je problem. Ne treba odgovarati na provokacije, već ih prijaviti, pa će neko reagovati ako smatra da treba. Ovako, kako kazniti provokatora, a ne kazniti onog ko je odgovorio istom merom? Ako smo fer, nikako.
 
Pa serviseri/majstori svih branši u 90% slučajeva preporučuju ono na čemu imaju najveći bonus/maržu ili ono sa čim znaju da rade.. mani me.
Upravo to.
Nedavno sam to i napisao, jer sam i informaciju dobio lično i direktno.
ENet je dosta agresivno prigrlio dosta malih servisera/montera pod parolom "ovlašćeni" i dao maržu od 10% za nabavku uređaja koju oni obavljaju direktno od uvoznika, a neki možda dobiju i više.
E sad, Muse kao Muse nije problem jer i on svojim radom odgovara u pojedinim prostorima, ali je problem sto se uglavnom preporučuje zbog % koji ima monter od njegove prodaje.
Uostalom, na drugom mestu je i postavljena slika sa izmenjenim Muse modelom za ovu godinu, gde je spoljašnja jedinica zamenjena novom pa nisam primetio da se nešto povela diskusija o tome šta se od nje može očekivati ili je neko tražio povratno iskustvo o istoj čak ni oni koji su mnogo truda ulagali u odbranu "lika i dela" tog brenda.
Ne želim da postavljam link ka tom forumu, jer sam primetio da su se ranije isti brisali, koga zanima lako će pronaći.
 
@gfx Ali, po tvojoj logici, zašto bi tebi, koji pišeš sa virtuelnog naloga, neko verovao, a ne nekom serviseru?
Da si malo samo ispratio rad i ucesce u prethodnoj (ova ista oblast) temi, bilo bi ti sve mnogo jasnije. Ne znam ko je protekle zime okacio vise grafikona, originalnih i autenticnih slika, video zapisa, i tehnicki vrlo korsinih postova, pogotovo u vezi demistifikacije pojedinih ovde svetih pojmova (poput Euroventa) i sl. ...

Ali to sve nije bitno, jer ono sto sam (konkretno) ja radio, nisam radio da bi nekom nesto dokazivao ili preporucivao, ili da bi neko meni (virtuelnom) verovao vec zato da bi onima koji pisu napamet, i sa stanovisata "kako to mali Perica zamislja" pojasnio da ovde ipak ima i onih koji (bar sa tehnickog aspekta) stvari posmatraju malo drugacije, da ne kazem egzaktnije, i da empirijski itekako mogu da dokazu svoje tvrdnje.

Opet cu ponoviti, i uvek cu biti za to... da, svaki serviser radi iskljucivo za procenat i pare (a ko ne radi?), svaki serviser ce za bilo sta da ga pitas reci da je dobro, ALI isto tako... DA, serviser ce, ako licno nesto preporuci, i da odgovara za svoju preporuku, pa ako te zaHebe, vise je zaHebo sam sebe (to si mogao nadam se jasno zakljuciti kada je moje iskustvo sa MUSE i serviserima u pitanju), dok recimo ako te neko virtuelni zaHebe... i jos te recimo zaHebe clan od najveceg poverenja "lokalne zajednice" kojeg ce u svemu tome sto pise po defaultu podrzavati i oni koji bas i ne znaju o cemu tacno se tu radi... onda ti jasno kuda tek to vodi.
 
Poslednja izmena:
Znamo ko i gde plasira ove podatke, zar ne Tsujoshi. A mi ne želimo da postanemo javno glasilo jednog proizvođača, već da zadržimo objektivnost koliko je moguće.

Ovo što radiš je namerno i svaki put priča krene u off.
 
Ili će se odstraniti lepo ljudi koji prave šum ili će se zaključati tema. S obzirom za dobrobit foruma ne treba da se zaključa tema. Zna se šta će biti.
 
Nazad
Vrh Dno