Na kamenu vunu obavezno parna brana.Kamenu vunu ako imas para.
Stirodur nikako.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Na kamenu vunu obavezno parna brana.Kamenu vunu ako imas para.
Stirodur nikako.
Pogrešan savet. Stirodur NIJE za izolaciju zidova, jer nije para-propustan! Za unutrašnju izolaciju se koristi Ytong Multipor, sve ostalo je budževina koja može da se pretvori u buđavinu.
Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока
Pa vuna će pre da primi vlagu i pobuđavi od stirodura
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Staklena vuna profili gipskarton folija...Kakav multipor brate, 45€ kvadrat multipora, ne pada mi na pamet.
Staklena vuna profili gipskarton
U ssm varijanti prolazis za 5 eur/m2
Jedno vreme to je bilo opste prihvaceno.Milion zgrada u beogradu sam video stiropor kao unutrašnju izolaciju i nista drugo
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Ovo je pravo resenje ako se ima para i mogucnosti , s tim da nisi napisao da treba i parna brana ali vec si koji put napomenuo pa valjda kontaju da treba .
Ja imam stiropor i nemam nikakvih problema , redovno luftiranje i to je to ..
Parna brana sluzi da vlaga iz unutrasnjeg vazduha zimi zbog razlike u pritisku spolja/unutra difuzijom prolazi kroz izolaciju koja je paropropusna i kondenzuje se na hladnoj strani izolacije koja je u ovom slucaju unutrasnja strana zida.Ako je do luftiranja tu nema problema, nego vanjski zid je gola cigla, izloženo svakoj vremenskoj prilici i neprilici, doduše okrenut je prema zapadu rijetko kiša pada sa te strane.
Parna brana bi valjda trebala jer je vanjski zid gola cigla.
Staklena vuna ELF/URSA je 1,75km po kvadratu pravo povoljno ako je to ono na šta mislite?
Nije to tolika naukaDa se ne spamam temu više, najbolje mi je naći nekog inžinjera koji se razumije u to pa onda vidjeti šta dalje.
Nije to tolika nauka
Imas na sajtovia proizvodjaca izolacije objasnjenja kako se razne izvedbe izolacije pravilno rade.
Kod mene u potkrovlju je ako krenemo iznutra ka spolja
Gips
Parna brana sa al folijom ka unutra
Vuna 10 cm horizontalno
Vuna 10 cm vertikalno
Pa opet vuna 10 cm vertikalno
Daska
Paropropusna folija
Ventilisani krov
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
brate, sa ovakvom izolacijom svaka klima je predimenzionisana :Klanjanje
U soba oblepljenoj stirodurom je kao u najlonskoj kesi.Unutrasnja izolacija i ne treba da je paropropusna.
Stirodur je manje zlo od stiropora koji se lepi iznutra.
Pravo resenje je izolacija parna brana pa recimo gipskarton ili sl...
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
To je problem unutrasnje izolacije.U soba oblepljenoj stirodurom je kao u najlonskoj kesi.
Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока
Ti rece da si stavljao stirodur on je mnogo manje paropropusan pa su i sanse manje [emoji16]Terate me da srušim zid u lokalu i proverim, ako nije buđav zox dolazi i reparira zid o svom trošku
Da li sme da bude razlika u prelazku prečnika gasne cevi sa 9,5 mm na 12 mm na dužinu 6-7 metara?Ne mogu da editujem prvobitni post, pa cu napisati novi dopunjeni i preuredjen, kako bi bio laksi za citanje
Vidim razne price u vezi pravilnog montiranja klima, medjutim nista od navedenog ne moze da se smatra potpuno pravilnim. Cak ne verujem da u Srbiju postoji servis ili montazer koji sprovodu pravilnu proceduru u potpunosti.
Pod pravilnom montazom se podrazumeva da se cevi ne smeju nikako hartletovati (variti), vec se moraju spojiti holenderom i moment kljucem stegnuti na odgovarajuci moment sile(Nm) koji je predvidjen od strane proizvodjaca. Moraju se koristiti odgovarajuci strujni provodnici(presek i precnik) za konekciju spoljne jedinice, zavisno od preporuke proizvodjaca, minimum 4x1.5mm2(1.1kw). Za spajanje unutrasnje jedinice sa strujnim izvorom minimum 3x1.5mm2(1.1kw). Tu ima raznih varijacija, da li se na mrezu spaja unutrasnja, spoljasnja, ili su proizvodjaci omogucili da na mrezu mogu da se spoje obe jedinice, pa montazer(kupac) bira koju ce spojiti. Ne zaboravite da je cest slucaj da montazeri kao vezu unutrasnje i spoljasnje jedinice kod nas mogu da koriste isto 3x1.5 kabl radi sitne ustede i time vas dovode u OPASNOST, jer ne povezuju uzemljenje na spoljnoj jedinici!!!
Sto se tice postavke unutrasnje jedinice preporucuje se da ona bude, zavisno od proizvodjaca, najmanje 2.5 metara podignuta od poda, naravno ako je to izvodljivo. Treba se drzati i minimalnog odstojanja klime od gornjeg dela(plafona),(kod nekih klima proizvodjac minimalno se predlaze i po 5cm, dok je kod nekih to i znatno vise a zavisi od dizajna unutrasnje jedinice!) kao i odstojanja od zida(zidova) sa strane. Sto se tice postavljanja spolje jedinice, isto se mora voditi racuna o minimalnoj udaljenosti zadnje strane klime od zida, kao i bocnih strana, sto varira u zavisnosti od modela i proizvodjaca. Spajanje cevi sa spoljnom jedinicom se vrsi moment kljucem stezanjem na odgovarajuci moment sile kako je to proizvodjac predvideo. Isto tako je vazno da se ispostuje i precnik bakarnih cevi koje su predvidjene za spajanje unutrasnje i spoljasnje jedinice, s tim da su odredjeni proizvodjaci kod odredjenih modela predvideli mogucnost spajanja cevi ne samo jednog precnika.
Duzinu cevi koju proizvodjaci uglavnom preporucuju kod svih inverter klima uredjaja je 5 metara, s tim sto japanski brendovi naznacavaju da je minimalna duzina cevne instalacije 3 metra, dok kod nekih kineskih brendova minimalna duzina nije definisana, nego se podrazumeva da instalacija bude 5 metara, a maksimalna duzina do 15m. Ukoliko cevna instalacija prelazi 7.5m na svaki dodatni duzni metar se kod vecine klima uredjaja dodaje 20g gasa(uvek prvo treba proveriti servisno uputstvo pre ovakvih intervencija radi tacnosti podataka). Kod pojedinih japanskih brendova duzina instalacije moze biti i do 30 metara, a visinska razlika izmedju unutrasnje i spoljasnje jedinice i do 15 metara. Cevi moraju biti posebno izolovane.
Sto se tice FAMOZNOG vakumiranja, odmah cu vam reci da nisam siguran da u Srbiji uopste postoji neki montazer(servis) koji ovu operacuju sprovodi po pravilu. Dakle, najpre se "low side" strana prikljuci na servisni ventil trokrakog ventila. Zatim se centralno crevo iz manometra prikljucuje na vakuum pumpu. Pali se vakuum pumpa i pusti se da radi sve dok kazaljka na manometru ne pokaze -0.1MPa(-750061µHg), onda se ostavlja pumpa da radi jos 10-tak minuta. Zatim se zatvara "low side" ventil na manometru i iskljucuje se vakum pumpa, manometar se prati oko 5 minuta da se vidi da li je piritsak u cevima konstantan, ukoliko nije znaci da instalacija nije dobro izvedena. Ukoliko je sve u redu, vadi se crevo sa servisnog ventila, steze se poklopac servsinog ventila na odgovarajuci moment sile moment kljucem. Skidaju se poklopci sa dvokrakog i trokrakog ventila i inbus kljcem ventili se otvaraju. Vracaju se poklopci nazad na ventile. Zatim se povezuje struja na spoljnu jedinicu.
Vakumiranje se vrsi iz razloga da se iz unutrasnje jedinice i cevi izvuce vazduh(a svaki vazduh u sebi sadrzi vlagu samo je pitanje u kolikom procentu) a ne vlaga. Ukoliko je vazduh nekim slucajem kondezovao u unutrasnjij jedinici ili cevima, a cevi nisu vertikalno postavljenj, taj kondenzat ce sa vakuum pumpama kakve koriste(oni koji ih koriste) vecina montazera(servisera) tesko izaci napolje. Profesionalna vakuum pumpa kosta koliko i profi klima uredjaj. Sa ovim jeftinim pumpama od 100-200 evra ne moze da se dostigne ni apsolutna nula. Mozda bi i mogla da se dostigne na jednoj klimi, dve, na trecoj ne verujem. Pumpa bi izdahnula. Dakle, velika vecina montera(montazera, servisera) ne moze da ispostuje proceduru vakuumiranja klima uredjaja. Da se vratim na vazduh u cevima i unutrasnjoj jedinici, on se prvenstveno isisava, jel bi u suprotnom, ukoliko bi onstao u sistemu doslo do defekta(pucanje, eksplozija!) zbog stvaranja abnormalnog pritiska. Kljucna stvar je da se izvuce vazduh! A ne vlaga. Vlaga ce izaci samim tim sto se nalazi u vazduhu ukoliko nije kondezovala.
Da ne zaboravim ni famozne antivibracione gume(nosace). Nije ih nuzno stavljati, jer odredjeni proizvodjaci prilikom spajanja kompresora vec stavljaju antivibracione gume izmedju njega i sasije. Set tih antivibracionih guma kosta oko 2-3 evra u malopordaju, postoje razliciti modeli pa mozete da birate da li hocete sa brezonima, podloskama ili bez iceg(samo guma). Kompletna cena utrosenog materijala za postavljnje klima uredjaja(bakarne cevi, strujni kablovi, nosaci, izolacija..) za 3 metara instalacije ne prelazi 20-tak evra. Nesto sam verovatno zaboravio da pomenem, neke detalje namerno nisam hteo da pomenem, da vas ne zamaram i ne opterecujem. U svakom slucaju ima jos detalja na koje treba voditi racuna kod pravilne montaze klima uredjaja, i kvaliteta ugradjenih materijala.
Toliko.
Hvala!
Na zapadu se decenijama tako izoluju kuće, ploča, parna brana, vuna, ploča. I nit' je unutra kao u plastičnoj kesi, nit' kad se izvede kako treba ima problema sa buđi na tim zidovima.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari