Šta je novo?

Klima uredjaji - diskusija, pitanja - procitati prvi post!

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Od Fujitsu 12LLC skoro svaki japanac je štedljiviji, ali i skuplji.

Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока
 
Ulazni model daikina je skoro isti s cenom kao 12ll,tesko da cu imati vise para za neki drugi model od ova dva cak se nosim mislju da bi mozda i 09llc bio dovoljan(trenuntno imam 09llc i 07lec) i taman cu videti kako ce se pokazati ovu zimu.

Sent from my PRA-AL00 using Tapatalk
 
Od Fujitsu 12LLC skoro svaki japanac je štedljiviji, ali i skuplji.

Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока

Pitam se koliko je stedljivija skuplja i koliko brzo se isplati.
Ja ovo gledam i meni ovo sve izgleda slicno.

USPOREDBA.png


Mozda da ih vise posmatramo kroz kvalitet.
Skuplja bi trebalo da je nesto kvalitetnija i nesto snaznija.

Ja tu ne vidim neku razliku u potrosnji.
Ako je ima onda je zanemariva u odnosu na razliku u ceni .
 
Vidim razne price u vezi pravilnog montiranja klima, medjutim nista od navedenog ne moze da se smatra potpuno pravilnim.
Cak ne verujem da u Srbiju postoji servis ili montazer koji sprovodu pravilnu proceduru u potpunosti.
Pod pravilnom montazom se podrazumeva da se cevi ne smeju nikako hartletovati (variti), vec se moraju spojiti holenderom i moment kljucem stegnuti na odgovarajuci moment sile(Nm) koji je predvidjen od strane proizvodjaca. Moraju se koristiti odgovarajuci strujni provodnici(presek i precnik) za konekciju spoljne jedinice, zavisno od preporuke proizvodjaca, minimum 4x1.5mm2(1.1kw). Za spajanje unutrasnje jedinice sa strujnim izvorom minimum 3x1.5mm2(1.1kw).
Tu ima raznih varijacija, da li se na mrezu spaja unutrasnja, spoljasnja, ili su proizvodjaci omogucili da na mrezu mogu da se spoje obe jedinice, pa montazer(kupac) bira koju ce spojiti. Ne zaboravite da je cest slucaj da montazeri kao vezu unutrasnje i spoljasnje jedinice kod nas mogu da koriste isto 3x1.5 kabl radi sitne ustede i time vas dovode u OPASNOST, jer ne povezuju uzemljenje na spoljnoj jedinici!!!
Sto se tice postavke unutrasnje jedinice preporucuje se da ona bude, zavisno od proizvodjaca, najmanje 2.5 metara podignuta od poda, naravno ako je to izvodljivo. Treba se drzati i minimalnog odstojanja klime od gornjeg dela(plafona),(kod nekih klima proizvodjac minimalno se predlaze i po 5cm, dok je kod nekih to i znatno vise a zavisi od dizajna unutrasnje jedinice!) kao i odstojanja od zida(zidova) sa strane.
Sto se tice postavljanja spolje jedinice, isto se mora voditi racuna o minimalnoj udaljenosti zadnje strane klime od zida, kao i bocnih strana, sto varira u zavisnosti od modela i proizvodjaca. Spajanje cevi sa spoljnom jedinicom se vrsi moment kljucem stezanjem na odgovarajuci moment sile kako je to proizvodjac predvideo. Isto tako je vazno da se ispostuje i precnik bakarnih cevi koje su predvidjene za spajanje unutrasnje i spoljasnje jedinice, s tim da su odredjeni proizvodjaci kod odredjenih modela predvideli mogucnost spajanja cevi ne samo jednog precnika.
Cevi moraju biti posebno izolovane. Sto se tice FAMOZNOG vakumiranja, odmah cu vam reci da nisam siguran da u Srbiji uopste postoji neki montazer(servis) koji ovu operacuju sprovodi po pravilu. Dakle, najpre se "low side" strana prikljuci na servisni ventil trokrakog ventila. Zatim se centralno crevo iz manometra prikljucuje na vakuum pumpu. Pali se vakuum pumpa i pusti se da radi sve dok kazaljka na manometru ne pokaze -0.1MPa, onda se ostavlja pumpa da radi jos 10-tak minuta.
Zatim se zatvara "low side" ventil na manometru i iskljucuje se vakum pumpa, manometar se prati oko 5 minuta da se vidi da li je piritsak u cevima konstantan, ukoliko nije znaci da instalacija nije dobro izvedena. Ukoliko je sve u redu, vadi se crevo sa servisnog ventila, steze se poklopac servsinog ventila na odgovarajuci moment sile moment kljucem. Skidaju se poklopci sa dvokrakog i trokrakog ventila i inbus kljcem ventili se otvaraju.
Vracaju se poklopci nazad na ventile. Zatim se povezuje struja na spoljnu jedinicu. Vakumiranje se vrsi iz razloga da se iz unutrasnje jedinice i cevi izvuce vazduh(a svaki vazduh u sebi sadrzi vlagu samo je pitanje u kolikom procentu) a ne vlaga. Ukoliko je vazduh nekim slucajem kondezovao u unutrasnjij jedinici ili cevima, a cevi nisu vertikalno postavljenj, taj kondenzat ce sa vakuum pumpama kakve koriste(oni koji ih koriste) vecina montazera(servisera) tesko izaci napolje.
Profesionalna vakuum pumpa kosta koliko i profi klima uredjaj. Sa ovim jeftinim pumpama od 100-200 evra ne moze da se dostigne ni apsolutna nula. Mozda bi i mogla da se dostigne na jednoj klimi, dve, na trecoj ne verujem. Pumpa bi izdahnula.
Dakle, velika vecina montera(montazera, servisera) ne moze da ispostuje proceduru vakuumiranja klima uredjaja. Da se vratim na vazduh u cevima i unutrasnjoj jedinici, on se prvenstveno isisava, jel bi u suprotnom, ukoliko bi onstao u sistemu doslo do defekta(pucanje, eksplozija!) zbog stvaranja abnormalnog pritiska.
Kljucna stvar je da se izvuce vazduh! A ne vlaga. Vlaga ce izaci samim tim sto se nalazi u vazduhu ukoliko nije kondezovala. Da ne zaboravim ni famozne antivibracione gume(nosace). Nije ih nuzno stavljati, jer odredjeni proizvodjaci prilikom spajanja kompresora vec stavljaju antivibracione gume izmedju njega i sasije. Set tih antivibracionih guma kosta oko 2-3 evra u malopordaju, postoje razliciti modeli pa mozete da birate da li hocete sa brezonima, podloskama ili bez iceg(samo guma).
Kompletna cena utrosenog materijala za postavljnje klima uredjaja(bakarne cevi, strujni kablovi, nosaci, izolacija..) za 3 metara instalacije ne prelazi 20-tak evra. Nesto sam verovatno zaboravio da pomenem, neke detalje namerno nisam hteo da pomenem, da vas ne zamaram i ne opterecujem. U svakom slucaju ima jos detalja na koje treba voditi racuna kod pravilne montaze klima uredjaja, i kvaliteta ugradjenih materijala.

Toliko.
Hvala!

nije se video na vreme post, zato ga citiram
 
Poslednja izmena:
Pitam se koliko je stedljivija skuplja i koliko brzo se isplati.
Ja ovo gledam i meni ovo sve izgleda slicno.

USPOREDBA.png


Mozda da ih vise posmatramo kroz kvalitet.
Skuplja bi trebalo da je nesto kvalitetnija i nesto snaznija.

Ja tu ne vidim neku razliku u potrosnji.
Ako je ima onda je zanemariva u odnosu na razliku u ceni .
Ima tu razlike, jer sam hteo da uzmem llca 12 od uvoznika, odgovorio me je od kupovine jer ih ne preporučuje za prostor veći od 25km...

Sent from my MI 5 using Tapatalk
 
12LLCE ima SCOP od 3.46, dok je SCOP LT-a 4.6, pa ako uzmemo da klima 12LT potroši oko 1500kWh po sezoni, 12LLC bi morao potrošiti 2000kWh kako bi isporučio jednaku količinu toplote. To je 500kWh godišnje, tj 5.000-7500kWh u očekivanom životnom veku uređaja. Puta 7din, izađe na 300-450eur. 12LLC košta 500eur, a LT 1.000eur. A samo u razlici potrošeno struje LT bi uštedeo 450eur, tj u 50eur da se otplati. A to je po SADAŠNJIM cenama el. energije! Realno je očekivati da će cena za kWh ići gore, pa će j ušteda u el. energiji biti još veće, tj LT se na kraju i isplati.

Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока
 
Taj rad. Na duze staze skuplja i efikasnija klima se isplati. Nisam siguran koliko bi se isplatile klime koje imaju cop preko 5 posto su jaaako skupe ali LU je meni neki sweet spot za kupovinu.
Super je i varijanta sa vise manjih klima ali je ulaganje malo vece u startu.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
 
SCOP svake klime se radi na osnovu pretpostavljene izlazne snage.
Nije merodavno takvo poredjenje,bar za moj ukus.

Po ovim tabelama poredis klime pri skoro istim uslovima.
Evo npr na +12 za klimu llcc dat je cop za snagu 1,90 kw dok je za luca dat cop za snagu 1,89kw.
Zar to nisu isti uslovi.Ista vanjska temp,ista snaga grejanja.
Rezultat llcc cop 6,36 za luca cop 6,81

Ovaj mesec imamo takve temperature.
Klima potrosi 10-20 evra za mesec.
Koliko love je ustedila luca sa boljim cop ?
 
Ne mogu da editujem prvobitni post, pa cu napisati novi dopunjeni i preuredjen, kako bi bio laksi za citanje

Vidim razne price u vezi pravilnog montiranja klima, medjutim nista od navedenog ne moze da se smatra potpuno pravilnim. Cak ne verujem da u Srbiju postoji servis ili montazer koji sprovodu pravilnu proceduru u potpunosti.

Pod pravilnom montazom se podrazumeva da se cevi ne smeju nikako hartletovati (variti), vec se moraju spojiti holenderom i moment kljucem stegnuti na odgovarajuci moment sile(Nm) koji je predvidjen od strane proizvodjaca. Moraju se koristiti odgovarajuci strujni provodnici(presek i precnik) za konekciju spoljne jedinice, zavisno od preporuke proizvodjaca, minimum 4x1.5mm2(1.1kw). Za spajanje unutrasnje jedinice sa strujnim izvorom minimum 3x1.5mm2(1.1kw). Tu ima raznih varijacija, da li se na mrezu spaja unutrasnja, spoljasnja, ili su proizvodjaci omogucili da na mrezu mogu da se spoje obe jedinice, pa montazer(kupac) bira koju ce spojiti. Ne zaboravite da je cest slucaj da montazeri kao vezu unutrasnje i spoljasnje jedinice kod nas mogu da koriste isto 3x1.5 kabl radi sitne ustede i time vas dovode u OPASNOST, jer ne povezuju uzemljenje na spoljnoj jedinici!!!
Sto se tice postavke unutrasnje jedinice preporucuje se da ona bude, zavisno od proizvodjaca, najmanje 2.5 metara podignuta od poda, naravno ako je to izvodljivo. Treba se drzati i minimalnog odstojanja klime od gornjeg dela(plafona),(kod nekih klima proizvodjac minimalno se predlaze i po 5cm, dok je kod nekih to i znatno vise a zavisi od dizajna unutrasnje jedinice!) kao i odstojanja od zida(zidova) sa strane. Sto se tice postavljanja spolje jedinice, isto se mora voditi racuna o minimalnoj udaljenosti zadnje strane klime od zida, kao i bocnih strana, sto varira u zavisnosti od modela i proizvodjaca. Spajanje cevi sa spoljnom jedinicom se vrsi moment kljucem stezanjem na odgovarajuci moment sile kako je to proizvodjac predvideo. Isto tako je vazno da se ispostuje i precnik bakarnih cevi koje su predvidjene za spajanje unutrasnje i spoljasnje jedinice, s tim da su odredjeni proizvodjaci kod odredjenih modela predvideli mogucnost spajanja cevi ne samo jednog precnika.

Duzinu cevi koju proizvodjaci uglavnom preporucuju kod svih inverter klima uredjaja je 5 metara, s tim sto japanski brendovi naznacavaju da je minimalna duzina cevne instalacije 3 metra, dok kod nekih kineskih brendova minimalna duzina nije definisana, nego se podrazumeva da instalacija bude 5 metara, a maksimalna duzina do 15m. Ukoliko cevna instalacija prelazi 7.5m na svaki dodatni duzni metar se kod vecine klima uredjaja dodaje 20g gasa(uvek prvo treba proveriti servisno uputstvo pre ovakvih intervencija radi tacnosti podataka). Kod pojedinih japanskih brendova duzina instalacije moze biti i do 30 metara, a visinska razlika izmedju unutrasnje i spoljasnje jedinice i do 15 metara. Cevi moraju biti posebno izolovane.

Sto se tice FAMOZNOG vakumiranja, odmah cu vam reci da nisam siguran da u Srbiji uopste postoji neki montazer(servis) koji ovu operacuju sprovodi po pravilu. Dakle, najpre se "low side" strana prikljuci na servisni ventil trokrakog ventila. Zatim se centralno crevo iz manometra prikljucuje na vakuum pumpu. Pali se vakuum pumpa i pusti se da radi sve dok kazaljka na manometru ne pokaze -0.1MPa(-750061µHg), onda se ostavlja pumpa da radi jos 10-tak minuta. Zatim se zatvara "low side" ventil na manometru i iskljucuje se vakum pumpa, manometar se prati oko 5 minuta da se vidi da li je piritsak u cevima konstantan, ukoliko nije znaci da instalacija nije dobro izvedena. Ukoliko je sve u redu, vadi se crevo sa servisnog ventila, steze se poklopac servsinog ventila na odgovarajuci moment sile moment kljucem. Skidaju se poklopci sa dvokrakog i trokrakog ventila i inbus kljcem ventili se otvaraju. Vracaju se poklopci nazad na ventile. Zatim se povezuje struja na spoljnu jedinicu.

Vakumiranje se vrsi iz razloga da se iz unutrasnje jedinice i cevi izvuce vazduh(a svaki vazduh u sebi sadrzi vlagu samo je pitanje u kolikom procentu) a ne vlaga. Ukoliko je vazduh nekim slucajem kondezovao u unutrasnjij jedinici ili cevima, a cevi nisu vertikalno postavljenj, taj kondenzat ce sa vakuum pumpama kakve koriste(oni koji ih koriste) vecina montazera(servisera) tesko izaci napolje. Profesionalna vakuum pumpa kosta koliko i profi klima uredjaj. Sa ovim jeftinim pumpama od 100-200 evra ne moze da se dostigne ni apsolutna nula. Mozda bi i mogla da se dostigne na jednoj klimi, dve, na trecoj ne verujem. Pumpa bi izdahnula. Dakle, velika vecina montera(montazera, servisera) ne moze da ispostuje proceduru vakuumiranja klima uredjaja. Da se vratim na vazduh u cevima i unutrasnjoj jedinici, on se prvenstveno isisava, jel bi u suprotnom, ukoliko bi onstao u sistemu doslo do defekta(pucanje, eksplozija!) zbog stvaranja abnormalnog pritiska. Kljucna stvar je da se izvuce vazduh! A ne vlaga. Vlaga ce izaci samim tim sto se nalazi u vazduhu ukoliko nije kondezovala.

Da ne zaboravim ni famozne antivibracione gume(nosace). Nije ih nuzno stavljati, jer odredjeni proizvodjaci prilikom spajanja kompresora vec stavljaju antivibracione gume izmedju njega i sasije. Set tih antivibracionih guma kosta oko 2-3 evra u malopordaju, postoje razliciti modeli pa mozete da birate da li hocete sa brezonima, podloskama ili bez iceg(samo guma). Kompletna cena utrosenog materijala za postavljnje klima uredjaja(bakarne cevi, strujni kablovi, nosaci, izolacija..) za 3 metara instalacije ne prelazi 20-tak evra. Nesto sam verovatno zaboravio da pomenem, neke detalje namerno nisam hteo da pomenem, da vas ne zamaram i ne opterecujem. U svakom slucaju ima jos detalja na koje treba voditi racuna kod pravilne montaze klima uredjaja, i kvaliteta ugradjenih materijala.

Toliko.

Hvala!
 
Lepo si ti to sabrao, samo što si uračunao da ta ne duva danju, što bi značilo da je racunica ta peci podrazumevana za miholjsko leto i jako laganu zimu,
a kao sto sam rekao , ako je zima u konstantnoj nuli, onda su stvari mnogo drugačije i ta ta pec izduva svu toplotu za sat ipo vremena, što iziskuje račun od oko 10+ hiljada po temperaturi od -1 prosecno,
ako hoces da ti bude toplo u stanu od 40km, ili možeš da je zagrliš a da ne duva danju.

To samo znači da je loša izolacija TA peći i da prebrzo odaje toplotu. To je problem druge vrste. TA peć skoro i da ne treba da se izduvava. Da bi bio u poziciji da je izduvavaš treba presporo da odaje toplotu, pa da je time ponekad ubrzaš. To bi bila varijanta kada dođe veče, peć ostane 50% puna, a tebi je ceo dan hladnije u stanu.

Ako pogledaš npr. specifikacije peći, one se i prave tako da imaju akumulaciju od 16 kWh, 24 kWh, 32 kWh, 40 kWh, što znači da tokom 16 sati dnevne tarife treba ujednačeno da ti odaju po 1 kW; 1,5 kW; 2 kW, 2,5 kW toplote, itd. Naravno danju je toplije pa treba manje toplote, a noću će trebati nešto više, ali ne ulazimo sada u to.
http://www.magnohromfetp.com/index.php?option=com_content&view=article&id=77&Itemid=27

A racunica za klimu i cop 3 je do -10 konstantno, sto znaci odprilike, da ce klima grejati za te pare koje si nave na ajde recimo -5 stepeni konstantno ceo mesec.
Ne mogu da ti dam tačno dok ne izracunam ali klima mi je potrošila 22 kilovata zadnju nedelju oktobra u stanu od 60+ kvadrata, i bilo je ponekad za otvaranje prozora da izadje toplota.

Napominjem da stan jeste na suncanoj strani i solidno izolovan ali 22kw...

COP se kreće od 2-4 pa sam uzeo za prosečnu vrednost 3.


Potpisujem ovo iznad. Ja sam zimus grejao dnevni boravak od 35m2 sa TA od 5.2KW i uvece kad se vratim s posla u stanu me ceka 17c. Ledara bukvalno. To mi je bila prva zima u ovom stanu i nisam znao da klimom necu moci da se dogrejem. To je bio kraj, nikada mi se to vise nece desiti u zivotu. Kupio sam krstenu klimu i bas me briga. TA pec je bukvalno dzaba radila, uvece kada mi najvise treba je bila najhladnija. Ako izduvava stvarno se brzo ohladi. Ustvari jedina dobra stvar je sto trosi jeftinu struju koja je 4x jefinija. S druga strane potrosi brdo kilovata, priblizi te crvenoj tarifi i jos se ne ogrejes kako treba.

Ponavljam da proračun važi za onoga kome je 5 kW TA grejanja dovoljno, a to zavisi od slučaja do slučaja. Crvena je uvek problem. Ne znam kakav si prostor grejao, ali 40 kWh dnevno bi trebalo da je dovoljno za stan od 35 kvadrata.
 
Poslednja izmena:
Ne mogu da editujem prvobitni post, pa cu napisati novi dopunjeni i preuredjen, kako bi bio laksi za citanje

Vidim razne price u vezi pravilnog montiranja klima, medjutim nista od navedenog ne moze da se smatra potpuno pravilnim. Cak ne verujem da u Srbiju postoji servis ili montazer koji sprovodu pravilnu proceduru u potpunosti.

Pod pravilnom montazom se podrazumeva da se cevi ne smeju nikako hartletovati (variti), vec se moraju spojiti holenderom i moment kljucem stegnuti na odgovarajuci moment sile(Nm) koji je predvidjen od strane proizvodjaca. Moraju se koristiti odgovarajuci strujni provodnici(presek i precnik) za konekciju spoljne jedinice, zavisno od preporuke proizvodjaca, minimum 4x1.5mm2(1.1kw). Za spajanje unutrasnje jedinice sa strujnim izvorom minimum 3x1.5mm2(1.1kw). Tu ima raznih varijacija, da li se na mrezu spaja unutrasnja, spoljasnja, ili su proizvodjaci omogucili da na mrezu mogu da se spoje obe jedinice, pa montazer(kupac) bira koju ce spojiti. Ne zaboravite da je cest slucaj da montazeri kao vezu unutrasnje i spoljasnje jedinice kod nas mogu da koriste isto 3x1.5 kabl radi sitne ustede i time vas dovode u OPASNOST, jer ne povezuju uzemljenje na spoljnoj jedinici!!!
Sto se tice postavke unutrasnje jedinice preporucuje se da ona bude, zavisno od proizvodjaca, najmanje 2.5 metara podignuta od poda, naravno ako je to izvodljivo. Treba se drzati i minimalnog odstojanja klime od gornjeg dela(plafona),(kod nekih klima proizvodjac minimalno se predlaze i po 5cm, dok je kod nekih to i znatno vise a zavisi od dizajna unutrasnje jedinice!) kao i odstojanja od zida(zidova) sa strane. Sto se tice postavljanja spolje jedinice, isto se mora voditi racuna o minimalnoj udaljenosti zadnje strane klime od zida, kao i bocnih strana, sto varira u zavisnosti od modela i proizvodjaca. Spajanje cevi sa spoljnom jedinicom se vrsi moment kljucem stezanjem na odgovarajuci moment sile kako je to proizvodjac predvideo. Isto tako je vazno da se ispostuje i precnik bakarnih cevi koje su predvidjene za spajanje unutrasnje i spoljasnje jedinice, s tim da su odredjeni proizvodjaci kod odredjenih modela predvideli mogucnost spajanja cevi ne samo jednog precnika.

Duzinu cevi koju proizvodjaci uglavnom preporucuju kod svih inverter klima uredjaja je 5 metara, s tim sto japanski brendovi naznacavaju da je minimalna duzina cevne instalacije 3 metra, dok kod nekih kineskih brendova minimalna duzina nije definisana, nego se podrazumeva da instalacija bude 5 metara, a maksimalna duzina do 15m. Ukoliko cevna instalacija prelazi 7.5m na svaki dodatni duzni metar se kod vecine klima uredjaja dodaje 20g gasa(uvek prvo treba proveriti servisno uputstvo pre ovakvih intervencija radi tacnosti podataka). Kod pojedinih japanskih brendova duzina instalacije moze biti i do 30 metara, a visinska razlika izmedju unutrasnje i spoljasnje jedinice i do 15 metara. Cevi moraju biti posebno izolovane.

Sto se tice FAMOZNOG vakumiranja, odmah cu vam reci da nisam siguran da u Srbiji uopste postoji neki montazer(servis) koji ovu operacuju sprovodi po pravilu. Dakle, najpre se "low side" strana prikljuci na servisni ventil trokrakog ventila. Zatim se centralno crevo iz manometra prikljucuje na vakuum pumpu. Pali se vakuum pumpa i pusti se da radi sve dok kazaljka na manometru ne pokaze -0.1MPa(-750061µHg), onda se ostavlja pumpa da radi jos 10-tak minuta. Zatim se zatvara "low side" ventil na manometru i iskljucuje se vakum pumpa, manometar se prati oko 5 minuta da se vidi da li je piritsak u cevima konstantan, ukoliko nije znaci da instalacija nije dobro izvedena. Ukoliko je sve u redu, vadi se crevo sa servisnog ventila, steze se poklopac servsinog ventila na odgovarajuci moment sile moment kljucem. Skidaju se poklopci sa dvokrakog i trokrakog ventila i inbus kljcem ventili se otvaraju. Vracaju se poklopci nazad na ventile. Zatim se povezuje struja na spoljnu jedinicu.

Vakumiranje se vrsi iz razloga da se iz unutrasnje jedinice i cevi izvuce vazduh(a svaki vazduh u sebi sadrzi vlagu samo je pitanje u kolikom procentu) a ne vlaga. Ukoliko je vazduh nekim slucajem kondezovao u unutrasnjij jedinici ili cevima, a cevi nisu vertikalno postavljenj, taj kondenzat ce sa vakuum pumpama kakve koriste(oni koji ih koriste) vecina montazera(servisera) tesko izaci napolje. Profesionalna vakuum pumpa kosta koliko i profi klima uredjaj. Sa ovim jeftinim pumpama od 100-200 evra ne moze da se dostigne ni apsolutna nula. Mozda bi i mogla da se dostigne na jednoj klimi, dve, na trecoj ne verujem. Pumpa bi izdahnula. Dakle, velika vecina montera(montazera, servisera) ne moze da ispostuje proceduru vakuumiranja klima uredjaja. Da se vratim na vazduh u cevima i unutrasnjoj jedinici, on se prvenstveno isisava, jel bi u suprotnom, ukoliko bi onstao u sistemu doslo do defekta(pucanje, eksplozija!) zbog stvaranja abnormalnog pritiska. Kljucna stvar je da se izvuce vazduh! A ne vlaga. Vlaga ce izaci samim tim sto se nalazi u vazduhu ukoliko nije kondezovala.

Da ne zaboravim ni famozne antivibracione gume(nosace). Nije ih nuzno stavljati, jer odredjeni proizvodjaci prilikom spajanja kompresora vec stavljaju antivibracione gume izmedju njega i sasije. Set tih antivibracionih guma kosta oko 2-3 evra u malopordaju, postoje razliciti modeli pa mozete da birate da li hocete sa brezonima, podloskama ili bez iceg(samo guma). Kompletna cena utrosenog materijala za postavljnje klima uredjaja(bakarne cevi, strujni kablovi, nosaci, izolacija..) za 3 metara instalacije ne prelazi 20-tak evra. Nesto sam verovatno zaboravio da pomenem, neke detalje namerno nisam hteo da pomenem, da vas ne zamaram i ne opterecujem. U svakom slucaju ima jos detalja na koje treba voditi racuna kod pravilne montaze klima uredjaja, i kvaliteta ugradjenih materijala.

Toliko.

Hvala!
Da li si nekad ugradjivao VRF?

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 
SCOP svake klime se radi na osnovu pretpostavljene izlazne snage.
Nije merodavno takvo poredjenje,bar za moj ukus.

Po ovim tabelama poredis klime pri skoro istim uslovima.
Evo npr na +12 za klimu llcc dat je cop za snagu 1,90 kw dok je za luca dat cop za snagu 1,89kw.
Zar to nisu isti uslovi.Ista vanjska temp,ista snaga grejanja.
Rezultat llcc cop 6,36 za luca cop 6,81

Ovaj mesec imamo takve temperature.
Klima potrosi 10-20 evra za mesec.
Koliko love je ustedila luca sa boljim cop ?
Porediš babe i žabe. U ovom mesecu klime se gase ili rade na leru. U Januaru se potroši 35% ukupne energije za grejanje preko zime. Kolika je prosečna temperatura u Januaru? Drugo, SCOP se za dve klime računa pri istim spoljnim uslovima, dok je Pdesign različit. LLC ima Pdesign 3.2kW, dok je za LT 4kW. Ako bi se LLC stavila u ulogu LT-a sa potrebama za snagom, njen COP bi bio i manji.

Послато са HTC One M9 уз помоћ Тапатока
 
Duzinu cevi koju proizvodjaci uglavnom preporucuju kod svih inverter klima uredjaja je 5 metara, s tim sto japanski brendovi naznacavaju da je minimalna duzina cevne instalacije 3 metra, dok kod nekih kineskih brendova minimalna duzina nije definisana, nego se podrazumeva da instalacija bude 5 metara, a maksimalna duzina do 15m.

Vidiš kod mene Nocria je instalirana skoro direktno teško da ima i metar instalacije u oba pravca i radi perfektno, dok su LLCC instalirane preko 3 metra, na jednoj su cijevi namotane iza klime a na drugoj ide dužinom zida instalacija.

Pogledajte prilog 239986

Pogledajte prilog 239987
 
Zato su i namotane cevi oza da bi se doslo do duzine od 3 m instalacije kod tebe


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
12LLCE ima SCOP od 3.46, dok je SCOP LT-a 4.6, pa ako uzmemo da klima 12LT potroši oko 1500kWh po sezoni, 12LLC bi morao potrošiti 2000kWh kako bi isporučio jednaku količinu toplote. To je 500kWh godišnje, tj 5.000-7500kWh u očekivanom životnom veku uređaja. Puta 7din, izađe na 300-450eur. 12LLC košta 500eur, a LT 1.000eur. A samo u razlici potrošeno struje LT bi uštedeo 450eur, tj u 50eur da se otplati. A to je po SADAŠNJIM cenama el. energije! Realno je očekivati da će cena za kWh ići gore, pa će j ušteda u el. energiji biti još veće, tj LT se na kraju i isplati.

Kolika je tebi godišnja (sezonska) potrošnja struje LT-a? Na ovu računicu najviše utiče veličina prostora, i godišnja potrošnja. Čak i sa ovih prilično visokih 1500kWh je ulaganje u skuplju klimu pod znakom pitanja. Sve što će se (možda) isplatiti za 10-15 godina je previše rizično, tj. nije vredno tolike razlike početnog ulaganja. Pri čemu je ovde i razlika u SCOP drastična. Za kuće i sl. veće prostore možda ima smisla kupovati efikasnije klime i to samo ako se ugrađuje manji broj klima, sa kupovinom više klima početno ulaganje je drastično veće, a sezonska potrošnja po klimi pola, trećina, ili još manje od ukupne potrošnje.
 
Ako se kuca (dobro izolovana) greje sa vise klima odnosno po klima u prostoriji komfor je potpun.
Investicija jeste velika ali je i kompletno resenje sa regulacijom temperature u svakoj sobi i sa zatvorenim vratima [emoji6]

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 
Porediš babe i žabe. U ovom mesecu klime se gase ili rade na leru. U Januaru se potroši 35% ukupne energije za grejanje preko zime. Kolika je prosečna temperatura u Januaru?

Ja se s tim ne slazem.
Ja vidim razliku u potrosnji kad se neko greje na konvektore,onda klime trose dosta manje.
A ljudi koji se greju na ovu ili onu klimu trose svi slicno,ja ne vidim velike razlike u praksi.

A i ova tabela gore pokazuje slicno.
Ako posmatram llcc vs luca na istim vanjskim temperaturama i ista ili slicna snaga grejanja :
- na +12 luca ima 6% bolji cop
- na +7 luca ima 6 % bolji cop
- na +2 luca ima 6 % bolji cop
- na -7 luca ima 10 % bolji cop

Prosecna temperatura u Januaru se krece oko 0*C ako se dobro secam ili nesto blago iznad.

Ne mislim da se neka lova moze ustedit izborom bolje klime.
Ali se moze dobiti kvalitetniji uredjaj,mozda tisi,pa usput i malo stedljiviji.

S druge strane umesto da nabavis jednu skuplju klimu,nabavis dve upola jeftinije,i njima ce odma porast cop kad budu radile u leru :)
Zar nije bolje imat u svakoj sobi po jednu malu klimu,nego nabavit skuplju klimu pa grejat njom sobu u kojoj nema klime.
 
Poslednja izmena:
Split-sistem klime i nisu šampion komfora, barem kad je grejanje u pitanju. Prave buku i promaju, i ja ih ne bih ugrađivao u spavaći deo npr. Severnjaci ih uglavnom montiraju u hodnike, kome treba privatnost uvek može da se zatvori u sobu gde ima i grejalica, niti će se soba nešto posebno ohladiti dok je zatvorena, niti će biti neke posebno velike potrošnje ako se u slučaju potrebe pali grejalica.
 
Ako se kuca (dobro izolovana) greje sa vise klima odnosno po klima u prostoriji komfor je potpun.
Investicija jeste velika ali je i kompletno resenje sa regulacijom temperature u svakoj sobi i sa zatvorenim vratima [emoji6]

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Pa i ne mora biti baš izolovana kuća, dosta naroda živi u zgradama gdje nema izolacije i kućama sa golom ciglom bez fasade ili samo obična fasada, ali definitivno sa izolacijom se brže grije i toplina ostaje u sobama.
 
Pa i ne mora biti baš izolovana kuća, dosta naroda živi u zgradama gdje nema izolacije i kućama sa golom ciglom bez fasade ili samo obična fasada, ali definitivno sa izolacijom se brže grije i toplina ostaje u sobama.
Nema komfora u neizolovanoj kuci.
Mitar spominje promaju i buku cega isto nema u dobro izolovanoj kuci.
Ja spavacu sobu grejem preko dana uvece stoji iskljucena klima promena u temperaturi skoro nikakva.
Klime mi duvaju uglavnom na quiet maksimalno prva brzina kad pocnu ozbiljne hladnoce.
Raspored toplote savrsen po citavoj kuci.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
 
windfucker

Na sta se ti grejes ne secam se da si ikad napisao sta koristis za grejanje a i ako su klime koje tacno modele imas ?
 
Ja se s tim ne slazem.
Ja vidim razliku u potrosnji kad se neko greje na konvektore,onda klime trose dosta manje.
A ljudi koji se greju na ovu ili onu klimu trose svi slicno,ja ne vidim velike razlike u praksi.

A i ova tabela gore pokazuje slicno.
Ako posmatram llcc vs luca na istim vanjskim temperaturama i ista ili slicna snaga grejanja :
- na +12 luca ima 6% bolji cop
- na +7 luca ima 6 % bolji cop
- na +2 luca ima 6 % bolji cop
- na -7 luca ima 10 % bolji cop

Prosecna temperatura u Januaru se krece oko 0*C ako se dobro secam ili nesto blago iznad.

Ne mislim da se neka lova moze ustedit izborom bolje klime.
Ali se moze dobiti kvalitetniji uredjaj,mozda tisi,pa usput i malo stedljiviji.

S druge strane umesto da nabavis jednu skuplju klimu,nabavis dve upola jeftinije,i njima ce odma porast cop kad budu radile u leru :)
Zar nije bolje imat u svakoj sobi po jednu malu klimu,nego nabavit skuplju klimu pa grejat njom sobu u kojoj nema klime.
Ponoviću raniji post, ovlašćeni uvoznik nije hteo da prihvati instalacilu llca jer je prostor veći od 25km. I ja sam isto razmišljao ali nisam hteo mnogo da tupim nego sam poslušao čoveka.
Verovatno ta klima ne može da zagreje prostor veći od 25km na minusima nižim od recimo - 5 ili - 10

Sent from my MI 5 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Nema komfora u neizolovanoj kuci.
Mitar spominje promaju i buku cega isto nema u dobro izolovanoj kuci.
Ja spavacu sobu grejem preko dana uvece stoji iskljucena klima promena u temperaturi skoro nikakva.
Klime mi duvaju uglavnom na quiet maksimalno prva brzina kad pocnu ozbiljne hladnoce.
Raspored toplote savrsen po citavoj kuci.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Ja izolaciju imam samo sa sjevera 8cm stiropor, sa juga obična fasada a sa istoka i zapada zbog položaja kuće nema fasade nikako, s obzirom da sam u Hercegovini/Mostar a trenutna temperatura 16 stepeni napolju, razmišljam da na dva unutrašnja vanjska zida postavim neku izoloaciju od 5cm.Klime griju super takođe sam ih stavio na economy i quiet funkciju a Nocria je na super quiet i eco funkciji.Ovde neke zime i nema ali je problem kada temperature slete na 5 stepeni pa do nule/-2 tada klime ulaze u defrost često.

Može se kratkih rukava u sobama komotno a grijem površinu od 140 kvadrata sa 3 klime.
 
Ponoviću raniji post, ovlašćeni uvoznik nije hteo da prihvati instalacilu llca jer je prostor veći od 25km. I ja sam isto razmišljao ali nisam hteo mnogo da tupim nego sam poslušao čoveka.
Verovatno ta klima ne može da zagreje prostor veći od 25km na minusima nižim od recimo - 5 ili - 10

Sent from my MI 5 using Tapatalk

Verujes li mu ?
Jel te pitao za izolaciju ?
Ili je rekao klima ne moze preko 25 m2 bez obzira bila izolacija 2 cm ili 20 cm :)

I na sta te nagovorio ?
 
@Duk
09LLCA (koju imam, letos ugradio) ima pdesign na -10c spoljne 2.3kW. Sto znaci da je dovoljna za 23m2 ako imas neku izolaciju (5cm spolja i tavan). Tako da je taj prodavac/monter u pravu.
@vetrojebac
Bolja klima uvek ima smisla ako se uzima za odredjen prostor. Ja znam da kad sam gledao LM i LU za lokal 24m2 znao sam da je i LM dovoljan. Uradili smo unutrasnju izolaciju 3cm. Znam da sam tada izracunao da razlika u potrosnji postoji samo dok je ispod -5c sto u proseku za mesec dana pri toj temperaturi moze da bude razlika 1000din u potrosnji izmedju LM i LU. Ali posto je frizerski salon u pitanju isao sam na LU jer je lepsa klima i unutrasnja ima dupli izmenjivac pa prelomio. Razlika u ceni je tada bila 73k vs 85k pa je mala razlika bila. Da sam tada imao General LM za 66k uzeo bih nju sigurno.
LM je isto jednostavnija za rasklapanje.
Zaboravio da napisem, zaboravili ste i na defrost vreme. Ako je klima slaba za dati prostor, radice defrost cesce a za to vreme ne moze da greje i moze da bude vrlo neprijatno. Zato sam ja dodao 2x LLCA da to anuliram.
 
Poslednja izmena:
Verujes li mu ?
Jel te pitao za izolaciju ?
Ili je rekao klima ne moze preko 25 m2 bez obzira bila izolacija 2 cm ili 20 cm :)

I na sta te nagovorio ?

E sad, postavljaš pitanja kao da sam veverica xD

Zvao sam, pitao me je za izolaciju, kvadraturu i da li mi je primarno grejanje, i toliko me je iznervirao da na kraju nisam od njih uopste kupio klimu nego od druge firme.

Znaci dva puta sam mu rekao da hocu llc 12 i 09 za stan i on me oladio, onda sam jos malo prelistao forum i došao do zaključka da je čovek upravu
 
Poslednja izmena:
Nema komfora u neizolovanoj kuci.
Mitar spominje promaju i buku cega isto nema u dobro izolovanoj kuci.
Ja spavacu sobu grejem preko dana uvece stoji iskljucena klima promena u temperaturi skoro nikakva.
Klime mi duvaju uglavnom na quiet maksimalno prva brzina kad pocnu ozbiljne hladnoce.
Raspored toplote savrsen po citavoj kuci.

Meni je klima u hodniku između dva sprata, nekih 7-8 metara od spavaće sobe. I kad radi na minimumu (kao što radi noću) mogu da je čujem, a i osetim blago strujanje vazduha, nema šanse da mi ne bi smetala u sobi, posebno kad postigne temperaturu, pa mulja vazduh bez potrebe sa isključenim kompresorom.
 
Ponavljam da proračun važi za onoga kome je 5 kW TA grejanja dovoljno, a to zavisi od slučaja do slučaja. Crvena je uvek problem. Ne znam kakav si prostor grejao, ali 40 kWh dnevno bi trebalo da je dovoljno za stan od 35 kvadrata.
Dnevna soba s trpezarijom je 35m2, to je u komadu, spavace sobe su se grejale mermotermom. Jeste, ta TA pec bi trebala da bude dovoljna ali prosle zime nije bila. Iznad mene nema nikoga, imam spoljne zidove sa 3 strane, imam gubitke jer su mi losija stakla na drvenariji. Lako dodjes do zakljucka kako se TA pec do uvece isprazni. A zimus je bilo brutalno.
Dosadilo mi je da dolazim u hladnu gajbu s posla.

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
 
Ja sam kod klinca stavio, nikakav problem, radi na Low, duva ka ormaru a njemu je krevet levo od klime. Videcu kad malo vise zazimi ali ono sad skoro kad je bilo oko 0c testirao bas, sve ok. Treba postaviti klimu i namestaj pravilno i nema problema.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno