Šta je novo?

Kako pronaci ukraden auto?

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Ja bih da opisem malo o tome kako se krade auto u startu, shodno mom nadimku na forumu.

Automobili se danas kradu na vise nacina navescu ih numerisano:

1. pomeranje auta

- prikolica
- mehanizam nalik na pauk obicno zamaskiran da ima neku drugu svrhu
- okretajuci prednji tockovi koji se stavljaju preko samog tocka auta

Ovom metodom se zapravo najcesce pomeraju auti u srbiji koji se onda naknadno pakuju u kamione, jako cesto komplet stare kamione za koje mislite da prevoze krompir. Takvi auti za cilj imaju onda da se kasape ili da se prevezu na drugo trziste gde u garazama komplet zamenjuju ECU-a, bravu i sve komplet sisteme > natenane jer nema ko da ih vija zbog toga

2. manipulacija brave starih auta

Malo ljudi zna da svi komercijalni auti do pojave ECU-a, zapravo svi auti koji koriste sajle umesto senzora, mogu da se ukradu na brute force nacin. Prozor se otvara sa Slim-Jim-om (cak i na novim autima moze da prodje) i onda kada ste u autu bilo koji kljuc moze da okrene ignition u start. A kako ? e pa silom. Jednostavan nacin ako kradete kola po selima je da zavarite bilo koji oblajznuli auto kljuc na vrh debelog srafcigera i onda ste u mogucnosti da okrenete ignition tako sto cete lepo da polomite male zubice bravice. Postoji i metoda paljenja zicama ali nije kao u americkim filmovima i malkice je komplikovanija, sto opet ne znaci dasvaki priuceni elektricar moze da udje i upali vas auto bez problema

3. kartice-kljucevi

90% vlasnika novih auta nema pojma da se u njihovom autu nalazi sigurnosni "vallet key" koji se nalazi u upustvu automobila i moze da posluzi za otvaranje vozacevih vrata i starter. velika vecina modernih auta se zapravo krade tako sto lopov udje u njih i pronadje upustvo i auto ukraden. Trenutno gotovo svaki novi nemacki i italijanski auti imaju vallet-key

4. manipulacija ECU-a

lopovi su do sada razvili softver koji komplet preuzima kontrolu nad softverom automobila cak i bez kljuca i dovoljno je da pristupe ECU konektoru vaseg automobila koji je sada standardizovan tako da ih ima samo 2 tipa sto lopovima u velikoj meri olaksava posao. Velika frka je skoro ispala kada je na novom audiju RS4 grupica lopova koji su cak i usnimljeni, osekli prozor usli u kola uboli svoj program u konektor i odvezli auto iako se audi kune da immobiliser + alarm blokada moraju da rade i da je snimak "inconclusive"

uzevsi u obzir da jedan atakav auto moze da se ukrade onda vam je sasvim jasno koliko je lopovima jednostavno da recimo udju u vas Clio 2012 godiste, podignu pikslu ubodu program upale auto i odvezu se.

5. Kloniranje signala kljuca

Ne dajte nikom kljuc, cak i ako deluje kao ortak. Kljuc je dovoljno staviti u spravu koja skenira frekvenciju za sekund i lopov ima pristup vasem zakljucanom automobilu bez problema.


potencijalna zastita:

- stavljajte kill switch-eve: lopov mora da ga locira i on garant zna gde oni mogu da stoje ali to zahteva vreme koje lopov bas i nema i to ga odbija od kradje konkretno tog i tog auta
- ne dajte nikome kljuc cak i ako deluje pouzdano
- ne parkirajte na mesto gde je pristup necemu nalik na pauk ili transportnu prikolicu mnogo jednostavno
- stavljate motion sensor alarme
- na veoma nelogicna mesta stavljajte GPS tracker za kola i budite kreativni (sto i ne mora da pomogne per-se jer postoje i skeneri odasiljaca
- ako imate za auto od 20 hiljada evra, otvorite se i za garazu
- proverite da li u uputstvu vaseg automobila postoji vallet-key, ako vozite key-card automobile uvek proverite da li je u kartici ostao mehanicki kljuc i ako ga "izgubite" postoji velika sansa da vam je izvadjen
- u slucaju ekstremne paranoje, u konektor za ECU ubodite parce cackalice i prelomite ga - lopov nece moci da na licu mesta poveze svoj softver i nece znati zasto a samo vi cete znati da konketor ima parce drveta u sebi
 
Kad su nama krali auto pre 15 godina koji je bio parkiran ispred zgrade, policija je uspela da uhvati lopove na delu zahvaljujuci tome sto smo se digli u po noci i provalilu da ga nema. Na svu sreci to je bilo svega par minuta po kradji pa je auto i lopovi nadjeni nekih 200m dalje. Iz policije su nam tada rekli da je kojim slucajem stigao do Rakovice (par kilometara udaljeno) nikad ga ne bi nasli. U prvih 24 bi bio rastavljen i poslat gde vec idu kradena kola. Mnogo je to ustimana organizacija da bi policija njima mogla uci u trag. Mozda cak ni ne zele ovi sa vrha da udare na medjunarodne kartele koji se time bave.
 
Može da se pozdravi sa autom, ukoliko nisu neki diletanti, auto je već rasklopljen ili je napustio Srbiju. GPS i GSM lokatori vam ne pomažu, osim ako vam auto ne kradu opet diletanti, danas GPS i GSM jammer-e imate da kupite na internetu. Autom se neće zamarati niko u policiji osim ako drug nema vezu u istoj, tada se može pronaći.
 
Lopove, svaka ti cast na tekstu.
Ovo bi trebalo u sticky da se stavi.

Ja uskoro treba da uzmem noviji auto i razmisljam da obavezno stavim skriveni prekidac, e sada koliko znam da kod novih automobila cim prekines akumulator odmah se kompjuter resetuje i pobrljavi svakakva podesavanja (pogotovo ako si uzeo uvezena kola gde nemas neke sifre za otkljucavanje nekih uredjaja - mislim konkretno na slucaj mog druga koji je posle crkavanja akumulatora cd plejer(ili radio) je zahtevao neku sifru da se ukuca.
Koliko je ovo bezbedno da se prekida struja ili bilo sta po elektroniku na autu ?

Da li je medju lopovima standardna alatka za blokiranje GSM signala, pa tako da lokatori onda nemaju nikakvu svrhu ?

Lopove, jel imas sliku tih prikrivenih pauka, bas bih voleo da vidim kako izgledaju kada zakace auto?
 
Poslednja izmena od urednika:
Može da se pozdravi sa autom, ukoliko nisu neki diletanti, auto je već rasklopljen ili je napustio Srbiju. GPS i GSM lokatori vam ne pomažu, osim ako vam auto ne kradu opet diletanti, danas GPS i GSM jammer-e imate da kupite na internetu. Autom se neće zamarati niko u policiji osim ako drug nema vezu u istoj, tada se može pronaći.

Ne nužno. Npr. pre par godina drugu ukradu, u centru Beča, u po bela dana, novi X6 (verovatno kopiran ključ), i pošto je bio tada nov model automobila, kontali smo da je rasklopljen. Auto je posle godinu dana otišao u Budimpeštu u oficijelni servis gde je provaljeno da je ukraden, znači 200km dalje...
Pre nekog vremena su drugaru iz dvorišta izvukli A6 koji je imao lokatore, auto je pronađen napušten 150km dalje od kuće, parkiran pored puta. Da li nisu uspeli da blokiraju lokator ili šta već, ali su ga jednostavno ostavili...
 
Moj ex Mondeo iz 98 je resetovao radio na prekid struje,moras ukucati kod,sta je tek kod novijih?
Ali zato Zastava 128,izvadis "pesnicu" iz razvodne kape i Boga nema da ga upale...

Drugar je extra resio i jednom ga spaslo:iskoristio senzore sa vrata,najobicniji on/off sistem cija je primitivna elektronika u gepeku.Prvo moras gepek otvoriti i znati gde je prekidac ili se pali vatrogasna sirena koju cuje ceo blok...
 
Lopove, svaka ti cast na tekstu.
Ovo bi trebalo u sticky da se stavi.

Ja uskoro treba da uzmem noviji auto i razmisljam da obavezno stavim skriveni prekidac, e sada koliko znam da kod novih automobila cim prekines akumulator odmah se kompjuter resetuje i pobrljavi svakakva podesavanja (pogotovo ako si uzeo uvezena kola gde nemas neke sifre za otkljucavanje nekih uredjaja - mislim konkretno na slucaj mog druga koji je posle crkavanja akumulatora cd plejer(ili radio) je zahtevao neku sifru da se ukuca.
Koliko je ovo bezbedno da se prekida struja ili bilo sta po elektroniku na autu ?

Da li je medju lopovima standardna alatka za blokiranje GSM signala, pa tako da lokatori onda nemaju nikakvu svrhu ?

Lopove, jel imas sliku tih prikrivenih pauka, bas bih voleo da vidim kako izgledaju kada zakace auto?

Mislim da kompjuter nema veze sa akumulatorom,logično bi bilo da ima bateriju
To šta pričaš za cd to je normalno,cd i sat posle svakok vađenja akumulatora moraš štelat
za komp čisto sumnjam.....bila bi glupost od proizvođača na takav potez
Meni po zimi (pili u kafani,pustio sva 4 žmigavca) ispraznio aku,posle sam morao da ga menjam,i nikakav komp netreba da se štela nazad....Fukus 2005,možda se varam al mi nije logično

Duke taj kod je baš zaradi tih krada cedeja....nekad je toga bilo,al danas ko će ti ukrast cdeplayer kad u rtgovini košta 25 emra?zapravo,24,99 :p usb bez cde
 
Poslednja izmena:
ECU ima svoju bateriju zbog potencijalnih greski koje mora da zadrzi jer ako imate gresku na necemu ozbiljnom, reset akumulatora obrise i vi nastavite da vozite sa velikom greskom. Doduse kako su poceli da onesposobljavaju aute zbog gluposti pa te ceka sajla i elektricar sa dijagnostikom ... i ko zna koliko para zbog gluposti.

Prljava Lambda sonda, neispravan ABS senzor koji se inace najlakse prlja, mali potres na rupu i motor prijavi shock, i slicno. Sve stvari koje mogu da vas ostave u vuko*ebini bez mogucnosti pomeranja. Ja sam na Corolla-i imao mozda najludju gresku jer elektricar misli (dan danas ne znamo sta je bilo) da je JEDNA svecica omasila JEDNOM i motor prijavio kilo gresaka: neispravan gas, los protok benzina, prljav benzin, predlozena zamena svecica, predlozena zamena kablova svecice, davac pritiska ulja ...
 
GPS tracker-i se lako ometaju jammer-om (ometač) koji ima da se kupi na Ali-ju. Čak ima paket, GPS - GSM jammer te se ni telefon u kolima ne može pratiti. Nije ni skupo. Svaki ozbiljni lopov to nosi sa tobom.

Od svih zaštita, najbolja kombinacija je neki alarm, izmešten ili izmešan OBD konektor, i neka mehanička blokada. Neće to sprečiti lopova da vam ukrade auto ako je dobro uvežban i stručan, ali će ga odvratiti i poslati ka drugom automobilu.

Takođe, nije loše naznačiti na prozoru da vozilo ima zaštite, ali ne pišite tačno koje. Dakle, ok je "Vozilo ima alarm i mehaničku blokadu" a ne "Vozilo ima Cobra alarm, servis Petrović". Izmešten OBD ne spominjite. On treba da spreči lopova da pokrene auto ako već uđe u vozilo.

Što se tiče prekidanja akumulatora i mogućih problema, ti prekidači akumulatora se ne postavljau na sam akumulator, i ne prekidaju komplet struju, već samo određene bitne funkcije motora. Ne postavljaju se nasumično. Stavljaju se npr. da prekinu napajanje pumpe za gorivo, ECU-a, napajanja dizni ili svećica. U svakom slučaju, to treba da postavi neko stručan. Takva blokada ne sme da šteti motoru ako se pokuša paljenje sa aktivnom blokadom, a i ne sme odmah da signalizira lopovu zašto auto ne pali, jer se prekid lako premosti, ako znate šta prekida.

E a ako imate stojadina sa čuvenim 1100 motorom, onda možete nešto i samo da nabudžite.
 
Poslednja izmena:
Po meni jednostavno, ako pikiraju vas auto tu nema spasa... Sve zastite, blokade koje se stavljaju mogu samo da lopovima otezaju posao da ce im malo, ali bas malo vise trebati vremena da odrade sta su zamislili, ali ne i da spreci...

Ozbiljni lopovi su uvek korak ispred svih mogucih zastita.

Послато са SM-G920F уз помоћ Тапатока
 
Sto znaci ne vozite ozbiljan auto...
 
Ja sam dosad mislio da je najbolja zastita voziti koreanca :) al sad ste me zabrinuli...
Sto se osiguranja tice, oni bezobrazno idu na to da isplate manje nego sto bi morali sa idejom da cete da ih tuzite. Nek ih 30% ne tuzi, njima isplate 50% manje i opet su u plusu.
Onda imate bivse direktore osiguranja koji danas rade kao advokati specijalizovani za uterivanje stete osiguranju, za 20% i tako u krug...
 
Cev goriva provučena kroz prag na strani vozača. Na njoj ventil sa ključem i sakriven.
 
ja bi to ovako...
1.skriveni prekidac napona....izvedes ga u 3 lepe....cak i vise komada
2.mikroprekidaci na svim vratima i prozorima sa gsm dojavom alarma
3.isti mogu preko releja da aktiviraju i alarm i sl...i to od 160db...
4.gps tracker....sa extrnom baterijom i ugradis u sediste u sundjer recimo..moz da ga ometa kad krade al nece raditi jammer mesec dana...jednom ce proraditi...ps nema logike da ce i sediste da rastavlja
5.kandza...sapa...kako god se zove...

ako ce ga i tad ukradu neka im ga nek ga nose...ostavis im i litar viskija kad kradu da kradu...:)
 
Po meni jednostavno, ako pikiraju vas auto tu nema spasa... Sve zastite, blokade koje se stavljaju mogu samo da lopovima otezaju posao da ce im malo, ali bas malo vise trebati vremena da odrade sta su zamislili, ali ne i da spreci...

Ozbiljni lopovi su uvek korak ispred svih mogucih zastita.

Pa cilj vidljivih zaštita i jeste da lopovi ne napikiraju vaš auto, već da nađu neki koji će im uzeti manje vremena da ga "otuđe". Zaštite nisu sprečavanje, nego odvraćanje. Da li je neka zaštita zaista odvratila lopova od našeg vozila ne možemo saznati, ali statistike kažu da se manje kradu dodatno zaštićeni automobili nego ovi sa osnovnim fabričkim zaštitama.

Nevidljive zaštite služe da lopovima otežaju posao kada već uđu u vozilo, i tu se može desiti da odustanu ako vide da je nabudžena neka nestandardna zaštita.

Pre 4-5 godina, u NS je tokom jedne noći ukradeno 5-6 Reno Megana. Između ostalih, i kolegin, pa se on kroz veze u policiji baš mnogo cimao da izvuče što više informacija oko te noći. To su bili oni Megani sa karticom, što se lako kradu od kada su procureli neki kodovi od Renoa. U istoj noći, lopovi su provalili u još dva komada (bar što je prijavljeno policiji), ali ih nisu odneli jer je bilo još dodatih zaštita. Jedan od ta dva "spašena" (isti parking gde je kolegi odnet Megan) je imao izmešten OBD. Ni jedan od ukradenih nije imao neku dodatnu zaštitu, ni naznačenu, ni skrivenu.

Lopov će vrlo retko pokušati da otuđi vozilo za koje ne zna tačno šta treba da radi da ga upali i odveze, ili odšlepa/odnese.
Ako, kada uđe, zatekne nešto neočekivano, ako se ECU ili motor ne ponašaju standardno ili onako kako je isplanirao, vrlo velika verovatnoća je da će odustati.
 
Takođe jedan problem veliki (bar kod mene u Bosni) je to da policija koja treba da se bori protiv krađe auta ustvari je ta koja krade/sarađuje sa kradljivcima, ali normalno je to pa ovi što hvataju narkodilere su takođe "saradnici" sa narkodilerima i tako. Oni treba da ih hvataju, a u stvari im pomažu i to je poznato svima ovdje, ne znam da li su ijedan auto pronašli koji je ukraden, a da se vlasnik nije iscimao sam ili da se sam kradljivac povukao.

To je prvi problem i ruku na srce nije samo kod nas tako, takva je praksa i u mnogim drugim državama i koliko vidim sve više i više cvjeta.
 
Poslednja izmena:
Tvoj post me podseti na priču kolege iz Crne Gore, oko 10 godina staru.

Priča ide da je izašao u grad sa bratom iz Budve u njegovom X5 i da su vratili kod njega u Podgoricu oko 4 izjutra.
Otac im je ustao u 6 i provalio da nema automobila ispred kuće i probudio ih obojicu.

Pošto mu je brat povezan sa ljudima iz jednih i drugih krugova odmah je krenuo da zove poznanike i prijatelje i raspituje se. Jedinu validnu infomaciju je dobio od "druga" iz kruga policije koji mu je poručio da požuri do Skadra.
Seli su u auto, jurcali do jezera i, po priči kolege, primetili baržu punu automobila koja je već otplovila. Nakon rasprave sa momcima koji su bili oko pristaništa o tome da li je njegov automobil na barži ili nije, problem je "rešen" tako što je njegov brat izvadio 2K evra i dobio auto u selu pored iste večeri.

Ja prvih par nedelja nisam spavao pre 4 godine kada sam kupio iole pristojan (4 godine star) auto. I pored elektronske i mehaničke zaštite kao i kasko osiguranja.
Uglavnom poplašen od prijatelja koji su mi predviđali gotovo izvesnu krađu mog novog mezimca iz VW grupacije.
Posle par meseci je strah splasnuo i neka logika preovladava da na parkingu u bloku zgrada gde živim ima bar 10 boljih, mlađih i skupljih automobila :)
 
@ lopov

kakvo je tvoje misljenje o lavljoj kandzi ?
 
Za lavlju kandzu koriste kiselinu, ok je zastita da ti ne ukradu u sred bela dana (kao meni npr kad dolazim iz malog gradica u bg), ali lako je "rese" preko noci
 
To možda u slučaju da je tvoj auto jedini takav u kraju, na takve se ne stavlja kandža.

S'obzirom da se kandža stavlja na automobile kojih ima najmanje 10 u krugu od 500m, onda je odlična zaštita.
 
Kasko je iz raja izasao.
Koja je poenta da se vi godinama "mucite" sa npr lavljom kandzhom?
Kupite auto sa smart key i onda spajate kablove i skidate kandzhe, otkljuchavate m-lock ?
 
Ma da. Kasko majka i otac.

Sent from my SM-N9208 using Tapatalk
 
A tip troluje sa FBI kačketom. :D
 
Manje od minut, surovo

Sent from my Lenovo A1000 using Tapatalk
 
Lavlja kandza je obsolete

Prvo sto kljuc koji ulazi u kandze, a proizvodjaci iste ne zele izgleda da ga update-uju, je mozda drugi najgori sistem kljuca posle onih standardnih brava iz 60ih sto su numerisani od 1-15 i svaka recimo 4vorka otvara sve cetvorke :) Ja sam siguran da bih mogao da otkljucam lavlju kandzu sa dve bakarne zice uz isti princip kojim se otkljucavaju i lisice na rukama

Zeder kljuc moze da se otkljuca sa double-sided snap-gun alatom a kamoli ovaj praistorijski sistem od Lavlje kandze

Koga zanima neka pogleda kako lako bilo koju vrstu brave otkljucava Electric snap-gun (google it) i onda cete da skapirate koliko su fantazije o "sigurnosti" u stvari samo privid. A isti moze da se kupi usred bela dana na Pancevackoj pijaci, sve pored shoker-a koje kinezi prodaju bez dozvole, ona bater lampa sa integrisanim shokerom i kosta citavih 2000 dinara a moze da ubije coveka strujom i puni se kao mobilni

Ja vozim Korolu 2003 i nemam problema sa lopovima automobila iako su im omiljeni japanci zbog jednostavnijih sistema vrata/kljuca i slicno i pritom su japanci najlaksi za otvaranje sa slimdzim-om. Valjda sto je redak auto

Kada bih imao za SUV para, momentalno bih racunao i na bar montaznu garazu ili iznajmljenu u urbanom predelu. Najgori mi je srpski sindrom sto sam vidjao cele ove zime. Vozi se X5, parkira se bahato u Strahinjica bana al zato ima celave letnje od pre-prethodnog vlasnika DOT 2004 gume. Vidjao sam zapravo jos gore gde donese u servis Tuareg/X5/C70 i onda pita da mu refurbish gume urade (sto je inace validna praksa za kamionske gume ali NIKAKO za automobile ) ... ovaj fazon -

[youtube]Hh541gIUo9A[/youtube]
 
Nikad ne dajte ključ auta u auto perionicama ili na nekom parkingu kao recimo ispred restorana Franš . Automobili se kradu uglavnom od nemarnih vlasnika. Što više vrsta zaštite to će kopiju duže trebati da ga ukrade i možda i odustane ako nađe drugi sa manje zaštite. Mehaničke, elektronske, što više to bolje.
I najbolji savet, ne voziti auto u Srbiji veće vrednosti nego što možete da prežalite ako ga ukradu.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno