Ja bih da opisem malo o tome kako se krade auto u startu, shodno mom nadimku na forumu.
Automobili se danas kradu na vise nacina navescu ih numerisano:
1. pomeranje auta
- prikolica
- mehanizam nalik na pauk obicno zamaskiran da ima neku drugu svrhu
- okretajuci prednji tockovi koji se stavljaju preko samog tocka auta
Ovom metodom se zapravo najcesce pomeraju auti u srbiji koji se onda naknadno pakuju u kamione, jako cesto komplet stare kamione za koje mislite da prevoze krompir. Takvi auti za cilj imaju onda da se kasape ili da se prevezu na drugo trziste gde u garazama komplet zamenjuju ECU-a, bravu i sve komplet sisteme > natenane jer nema ko da ih vija zbog toga
2. manipulacija brave starih auta
Malo ljudi zna da svi komercijalni auti do pojave ECU-a, zapravo svi auti koji koriste sajle umesto senzora, mogu da se ukradu na brute force nacin. Prozor se otvara sa Slim-Jim-om (cak i na novim autima moze da prodje) i onda kada ste u autu bilo koji kljuc moze da okrene ignition u start. A kako ? e pa silom. Jednostavan nacin ako kradete kola po selima je da zavarite bilo koji oblajznuli auto kljuc na vrh debelog srafcigera i onda ste u mogucnosti da okrenete ignition tako sto cete lepo da polomite male zubice bravice. Postoji i metoda paljenja zicama ali nije kao u americkim filmovima i malkice je komplikovanija, sto opet ne znaci dasvaki priuceni elektricar moze da udje i upali vas auto bez problema
3. kartice-kljucevi
90% vlasnika novih auta nema pojma da se u njihovom autu nalazi sigurnosni "vallet key" koji se nalazi u upustvu automobila i moze da posluzi za otvaranje vozacevih vrata i starter. velika vecina modernih auta se zapravo krade tako sto lopov udje u njih i pronadje upustvo i auto ukraden. Trenutno gotovo svaki novi nemacki i italijanski auti imaju vallet-key
4. manipulacija ECU-a
lopovi su do sada razvili softver koji komplet preuzima kontrolu nad softverom automobila cak i bez kljuca i dovoljno je da pristupe ECU konektoru vaseg automobila koji je sada standardizovan tako da ih ima samo 2 tipa sto lopovima u velikoj meri olaksava posao. Velika frka je skoro ispala kada je na novom audiju RS4 grupica lopova koji su cak i usnimljeni, osekli prozor usli u kola uboli svoj program u konektor i odvezli auto iako se audi kune da immobiliser + alarm blokada moraju da rade i da je snimak "inconclusive"
uzevsi u obzir da jedan atakav auto moze da se ukrade onda vam je sasvim jasno koliko je lopovima jednostavno da recimo udju u vas Clio 2012 godiste, podignu pikslu ubodu program upale auto i odvezu se.
5. Kloniranje signala kljuca
Ne dajte nikom kljuc, cak i ako deluje kao ortak. Kljuc je dovoljno staviti u spravu koja skenira frekvenciju za sekund i lopov ima pristup vasem zakljucanom automobilu bez problema.
potencijalna zastita:
- stavljajte kill switch-eve: lopov mora da ga locira i on garant zna gde oni mogu da stoje ali to zahteva vreme koje lopov bas i nema i to ga odbija od kradje konkretno tog i tog auta
- ne dajte nikome kljuc cak i ako deluje pouzdano
- ne parkirajte na mesto gde je pristup necemu nalik na pauk ili transportnu prikolicu mnogo jednostavno
- stavljate motion sensor alarme
- na veoma nelogicna mesta stavljajte GPS tracker za kola i budite kreativni (sto i ne mora da pomogne per-se jer postoje i skeneri odasiljaca
- ako imate za auto od 20 hiljada evra, otvorite se i za garazu
- proverite da li u uputstvu vaseg automobila postoji vallet-key, ako vozite key-card automobile uvek proverite da li je u kartici ostao mehanicki kljuc i ako ga "izgubite" postoji velika sansa da vam je izvadjen
- u slucaju ekstremne paranoje, u konektor za ECU ubodite parce cackalice i prelomite ga - lopov nece moci da na licu mesta poveze svoj softver i nece znati zasto a samo vi cete znati da konketor ima parce drveta u sebi
Automobili se danas kradu na vise nacina navescu ih numerisano:
1. pomeranje auta
- prikolica
- mehanizam nalik na pauk obicno zamaskiran da ima neku drugu svrhu
- okretajuci prednji tockovi koji se stavljaju preko samog tocka auta
Ovom metodom se zapravo najcesce pomeraju auti u srbiji koji se onda naknadno pakuju u kamione, jako cesto komplet stare kamione za koje mislite da prevoze krompir. Takvi auti za cilj imaju onda da se kasape ili da se prevezu na drugo trziste gde u garazama komplet zamenjuju ECU-a, bravu i sve komplet sisteme > natenane jer nema ko da ih vija zbog toga
2. manipulacija brave starih auta
Malo ljudi zna da svi komercijalni auti do pojave ECU-a, zapravo svi auti koji koriste sajle umesto senzora, mogu da se ukradu na brute force nacin. Prozor se otvara sa Slim-Jim-om (cak i na novim autima moze da prodje) i onda kada ste u autu bilo koji kljuc moze da okrene ignition u start. A kako ? e pa silom. Jednostavan nacin ako kradete kola po selima je da zavarite bilo koji oblajznuli auto kljuc na vrh debelog srafcigera i onda ste u mogucnosti da okrenete ignition tako sto cete lepo da polomite male zubice bravice. Postoji i metoda paljenja zicama ali nije kao u americkim filmovima i malkice je komplikovanija, sto opet ne znaci dasvaki priuceni elektricar moze da udje i upali vas auto bez problema
3. kartice-kljucevi
90% vlasnika novih auta nema pojma da se u njihovom autu nalazi sigurnosni "vallet key" koji se nalazi u upustvu automobila i moze da posluzi za otvaranje vozacevih vrata i starter. velika vecina modernih auta se zapravo krade tako sto lopov udje u njih i pronadje upustvo i auto ukraden. Trenutno gotovo svaki novi nemacki i italijanski auti imaju vallet-key
4. manipulacija ECU-a
lopovi su do sada razvili softver koji komplet preuzima kontrolu nad softverom automobila cak i bez kljuca i dovoljno je da pristupe ECU konektoru vaseg automobila koji je sada standardizovan tako da ih ima samo 2 tipa sto lopovima u velikoj meri olaksava posao. Velika frka je skoro ispala kada je na novom audiju RS4 grupica lopova koji su cak i usnimljeni, osekli prozor usli u kola uboli svoj program u konektor i odvezli auto iako se audi kune da immobiliser + alarm blokada moraju da rade i da je snimak "inconclusive"
uzevsi u obzir da jedan atakav auto moze da se ukrade onda vam je sasvim jasno koliko je lopovima jednostavno da recimo udju u vas Clio 2012 godiste, podignu pikslu ubodu program upale auto i odvezu se.
5. Kloniranje signala kljuca
Ne dajte nikom kljuc, cak i ako deluje kao ortak. Kljuc je dovoljno staviti u spravu koja skenira frekvenciju za sekund i lopov ima pristup vasem zakljucanom automobilu bez problema.
potencijalna zastita:
- stavljajte kill switch-eve: lopov mora da ga locira i on garant zna gde oni mogu da stoje ali to zahteva vreme koje lopov bas i nema i to ga odbija od kradje konkretno tog i tog auta
- ne dajte nikome kljuc cak i ako deluje pouzdano
- ne parkirajte na mesto gde je pristup necemu nalik na pauk ili transportnu prikolicu mnogo jednostavno
- stavljate motion sensor alarme
- na veoma nelogicna mesta stavljajte GPS tracker za kola i budite kreativni (sto i ne mora da pomogne per-se jer postoje i skeneri odasiljaca
- ako imate za auto od 20 hiljada evra, otvorite se i za garazu
- proverite da li u uputstvu vaseg automobila postoji vallet-key, ako vozite key-card automobile uvek proverite da li je u kartici ostao mehanicki kljuc i ako ga "izgubite" postoji velika sansa da vam je izvadjen
- u slucaju ekstremne paranoje, u konektor za ECU ubodite parce cackalice i prelomite ga - lopov nece moci da na licu mesta poveze svoj softver i nece znati zasto a samo vi cete znati da konketor ima parce drveta u sebi