Šta je novo?

Kako modifikovati postojeći kuler...

Ma razapeli bi ga :)
Elem danas sam prebacio komp u novo kuciste (chiftec MX) ponovo montirao kuler, naneo pastu i sad mi je chipset 38 CPU 41 na 2100mhz @1.75V (ja nemam mobilca vec neku ragu TB-B otkljucanu do duse ;) ) ovo je na idle, prime nisam probavao jos uvek jer sam sredjivao windovse. Ne znam kako da se otarasim temperature na chipsetu :(
PS nisam busio nista na hladnjaku, samo TT11 na ~3100rpm. TR2 M4 je mnogo bolji kuler od TT11 (ovo je koment optimusu) tako da eto, sad ti verujem da imas 39C idle, ali ne verujem da je full load 40.5C, nesto si ti tu pomesao u silnom overkloku ;) probaj ti to jos jednom :)
 
2 gx-x: Pa ko radi taj i gresi :D :D Sto se tice full load-a to mi je trenutno corel,internet,mp3,3dmax povremeno,a igre nisam dosta dugo igrao tako da neznam kolka bi temp bila posle njih ali sigurno preko 40 stepeni.Mozda to objasnjava tu temperaturu,od 40.5max.Pozdrav. :wave:

P.S Temp chipseta ti je Prevelika.Ja sam probao far cry i posle njega mi chipset nije bio preko 30,doduse procesor je bio preko 50,ali chipset nikad preko 30.Bolje ti tu nesto proveri. ;)
 
Poslednja izmena:
E Optimus Prime ,pola foruma ovde izbuši svoje kulere,a ti se baviš demagogijom i kao vredjaš se što te je neko zamolio da dokažeš svoje pomalo neverovatne tvrdnje.Ako si pametan ne znači da nisi lud.Mislim,nemoj da se vredjaš i da shvataš lično,nego shvati nas koji smo se nagledali svega na ovom forumu.Nekad čoveka i kad gledaš u oči ne provaljuješ da laže.Postoji nešto što se zove patološki lažov,gde čovek koji laže i sam veruje u svoje laži.A neko jednostavno voli da privlači pažnju i *****ava ljude.
Stvarno ne vidim razlog da ne dokažeš svoje tvrdnje, i ne znam kako možeš da kriviš nekog što sumnja.A ti se kao vredjaš što te neko nabedjuje da lažeš,pa zato nećeš da postuješ ovde slike sa uključenim prime-om,barem 3 min,kažeš da puca oko 15 min.
Jer ja mislim da ako tvoj mod smanjuje temperaturu i za par stepeni,onda će barem neko od proizvodjača biti veoma zainteresovan za to.
Tako da nemoj da se ljutiš nego daj ovde slike.Pozdrav. :wave:
 
E,baš je lepo počeo ovaj thread ,a gle sada.
Ima li još nekih momenata sa ovim burgijanjem,baš me zanima još nečije iskustvo jer ću definitivno da modujem WR4.
 
Moj predlog ti je da ga modujesh. Ja imam cooler koji je u rangu sa WR4 (Cooler Master sa chudnim imenom) i posle bushenja (mada nisam dobro izbushio, trebale su te manje rupe da idu direkt u bakar) sam dobio oko 7C manje, pa ti sad vidi dali se isplati. Mada Prvo probaj da ishmirglash cooler bez ikakvog bushenja pa onda vidi temperature, i ako ti se nesvide (A dobicesh jedno 2-3C) onda bushi.
 
fastlane je napisao(la):
E,baš je lepo počeo ovaj thread ,a gle sada.
Ima li još nekih momenata sa ovim burgijanjem,baš me zanima još nečije iskustvo jer ću definitivno da modujem WR4.

Preposavljam da ovo nisi procitao:

tex707 je napisao(la):
Za busenje bakra:

1. Koristiti sto ostriju burgiju (najbolje novu). Postoji posebno ostrenje burgije za bakar, ali za to vec morate da poznajete nekog mahera...

2. Obavezno koristiti podmazivanje ili hladjenje...kapljanje ulja u rupu dok se busi odradice posao

3. Ne preterivati sa korakom jer ce da "zalepi" i pukne burgija

4. Ako primetite da "koci" odmah povlacite burgiju na gore

5. Trudite se da koristiti burgije sto veceg precnika.
 
Ma isplati se sve što dobiješ na bolje.Ali,hmm...jedino me brine onaj podatak da se posle diže temp čipseta,posle moram da menjam i NB cooler,pošto mi ovaj Abit original malo radi, malo Šarcu daje.
No,sve u svemu COOL !
 
fastlane je napisao(la):
Ma isplati se sve što dobiješ na bolje.Ali,hmm...jedino me brine onaj podatak da se posle diže temp čipseta,posle moram da menjam i NB cooler,pošto mi ovaj Abit original malo radi, malo Šarcu daje.!
Obrati pažnju da ono što ti zoveš temperatura NB nije temperatura NB već temperatura u kućištu, a položaj senzora zavisi od ploče do ploče. Recimo, na NF7-S se nalazi sa desne strane CPU socketa, na nekih 15-tak mm. E sad, ako rebra CPU coolera stoje horizontalno, struja vazduha će ići preko tog senzora, a ako stoje vertikalno, onda neće. Razlika u temperaturama koje ovaj senzor očitava može biti i do 10 stepeni, dok je stvarna temperatura u kućištu u oba slučaja nepromenjena, ista. Ovo sam doživeo u mom slučaju, tako da se ne treba preterano pouzdavati i trzati na tkz. SYS temperaturu, već, ako je ikako moguće, nezavisno je izmeriti preko posebne sonde. A za temperaturu NB važi ista stvar, posebna sonda.

E sad ovaj mod očigledno izduvava više toplote iz kulera, pa se kućište više greje, a ne NB. Ako su ti rebra na bloku horizontalna, taj topao vazduh ide direktno na SYS temp senzor, i eto ti povišene temperature; relativno mala količina tolog vazduha ide na dole, na NB, već ga usisavaju ili zadnji fan, ili fan u napajanju.
Tako da za NB nema frke, samo mu obezbedi solidno hlađenje. Ja sam skinuo abitovu kruparu i napravio nešto ovako
u principu, kakav god blok da imaš, dobar je, bitno je samo da pokriva rupe za montažu pa da možeš da izbušiš rupe na bloku da ga montiraš.
 
Poslednja izmena:
Hvala Glisoni na detaljnom objašnjenju,da,da sećam se tog tvog rada iz nekog thread-a.Upravo to mi treba.
 
da , senzor zapravo stoji pored NB-a, u okolini. kod mene na 8rad3i stoji ispod hladnjaka od NB-a. kontam da mi se navuklo prasine preko njega pa sad divlja u prikazivanju temperature. Obrnuo sam dve 80ice da umesto da izvlace vazduh, duvaju u kuciste, dobio sam malo bolje rezultate na CPU temp, i za 2C na NB temp, a bogami se graficka mnogo bolje hladi. e sad to zavisi od kulera na CPU...mom drugaru je recimo bolje da mu izvlace vazduh...
 
2 Kabuto:Izgleda da su neki ljudi stvarno nedokazani i da im kolko god se trudio nemozes nesto objasniti.Evo da ti dam neki savet: Ovaj thread nisam poceo JA nego taz i ja samim tim nemoram da dokazujem svoje temperature jer ovaj mod nisam ja smislio i zato ga ni necu nuditi proizvodjacima kulera jer se ja nekitim tudjim perjem,a jedino sto sam ja uradio je da sam zaista pohvalio ovaj mod da radi tj.da sa njim ima rezultata.Jedino sto ja moram je da umrem,tj. to je jedina stvar koja nije pod mojom kontrolom i koju ne mogu spreciti.Sto se tice ljutne-pa ja se ne ljutim al i ja takodje nisam neki tele-servis pa kad mi nesto narucis ja ti to posaljem lepo upakovano sa masnicom.Znaci ja sam vec postovao jednu sliku i tolko od mene,a meni je stvarno zao ako slika ne zadovoljava tvoj istancan ukus.Takodje mozda je pola ljudi sa foruma i izbusilo kulere ali to sigurno nije na ovom forumu,posto je to ovde uradilo samo par ljudi,al to bi i sam video da si procitao ceo post,al ako te je to mrzelo onda nisi ni trebao da se ukljucujes u ovu diskusiju,jer mi je isto pitanje kao tvoje vec postavljano i odgovarati pet puta na isto pitanje je stvarno dosadno.Takodje mi se nesvidjuaju one tvoje aluzije oko patoloskih lazova jer se vidi na koga je to aluzija.Jer moze malo da se pazi sta se pise,a ne da se nesto napise,pa kud udarilo.Ako te jos nesto zanima tu je gomila mojih proslih postova u kome se nalazi odgovor na sve sto te zanima,a ti ces me izviniti sto vise necu odgovarati po sesti put na isto pitanje.
 
Da mnogo je veliki cim napraviti screenshot,ko da ti ne znam šta tražimo.A što je najgori uradio si to,ali sa iključenim prime-om. ;)
Ne znam šta se toliko pravdaš,mnogo bi jači lik ispao da si postovao sliku,zatvorio bi mi usta.Ništa lično samo si me malo isprovocirao da isteram istinu.Ovako,samo još demagogije sa tvoje strane a sumnja ostaje. :eyebrows: :wave:
 
2 Kabuto: Ne uopste nije cim napraviti screenshot i to bi mogao uraditi za dve sekunde ali kada JA to hocu a ne kada drugi(tj. ti u ovom slucaju)trazis.Prime nije iskljucen vec je pukao ranije nego sto sam napravio shot,a to bi i sam video da si citao pazljivo moje postove u kojima sam to vec objasnio.Sto se tice sumlje,tvoje je pravo da sumljas kolko hoces,ali to meni stvarno nije bitno a isterivanje istine veoma cesto(skoro uvek) ispadne zaludan posao koji ne donese nikakve rezultate.Ako stvarno nemas pametnije stvari u zivotu da radis -samo napred.
 
Ma da povratak,a mozda i snime treci nastavak :D :D
 
Poslednja izmena:
@Daba : taj jadnik nije zasluzio da mu se pominje ime, nemoj mu ciniti cast ! :d
 
nije mi jasno zasto se opterecujete OP-om, dcko je rekao svoje temperature i niko mu neveruje sta sad, to nije ni bitno. bitno je da busenje kulera smanjuje temperaturu i kod svakog cee to biti drugacije zavisno od kulera, rasporeda, velicine i broja rupa i suncevih pega.
meni je na primer samo smirglanje i zamena paste na vulture spinu samnjilo temp za 10 stepeni, a pritom sam stavio silikonsku pastu iz ITC-a koja je 50 din 5grama.
jao da izbusim kuler ne ocekujem smanjenje vece od par stepeni ali to je ok.

jedino je zgodno da se razmene ikustva o polozaju i velicini rupa.
 
gx-x je napisao(la):
da , senzor zapravo stoji pored NB-a, u okolini. kod mene na 8rad3i stoji ispod hladnjaka od NB-a...
Nemoj da pričaš napamet, ako Epox tako radi, drugi ne rade. Svaka ploča je drugačija, i zato ne treba generalizovati stvari. U mom postu zato i piše da je sve iz ličnog iskustva, a mašina je u sigu.
Evo fotke SYS temp senzora na NF7-S.
 
Poslednja izmena:
Mod završen... rezultat - kupujem V12 :d . Elem, izbušio sam V9 sa 10ak rupa 3mm i postigao sam to da se CPU Thermal Protection uključuje posle 30ak sekundi i gasi mašinu. Nešto je otišlo naopako... ne znam tačno šta :wall: Moguće je da sada toplota teže prelazi sa bakarnog umetka na aluminijumsko telo kulera zbog izbušenih rupa oko mesta gde naleže jezgro procesora :mad: . A baš mi je žao ovog kulera.. imam ga dosta dugo i prirastao mi je za srce ;) .
Toliko od mene... :type:

Pozdrav svima :wave: i srećno modovanje vaših kulera ;) .
 
glisoni je napisao(la):
Nemoj da pričaš napamet, ako Epox tako radi, drugi ne rade. Svaka ploča je drugačija, i zato ne treba generalizovati stvari. U mom postu zato i piše da je sve iz ličnog iskustva, a mašina je u sigu.
Evo fotke SYS temp senzora na NF7-S.

lose sam se izrazio, kad sam rekao "da , stoji pored NB-a" mislio sam na abit NF7 plocu. Zao mi je ako sam nekog doveo u zabludu da na svim plocama stoji tako. Eto, sve ok sad ?! :wave:
 
melkor je napisao(la):
Mod završen... rezultat - kupujem V12 :d . Elem, izbušio sam V9 sa 10ak rupa 3mm i postigao sam to da se CPU Thermal Protection uključuje posle 30ak sekundi i gasi mašinu. Nešto je otišlo naopako... ne znam tačno šta :wall: Moguće je da sada toplota teže prelazi sa bakarnog umetka na aluminijumsko telo kulera zbog izbušenih rupa oko mesta gde naleže jezgro procesora :mad: . A baš mi je žao ovog kulera.. imam ga dosta dugo i prirastao mi je za srce ;) .
Toliko od mene... :type:

Pozdrav svima :wave: i srećno modovanje vaših kulera ;) .

slobodno uzmi TT12, imaces bolje temperature i bez busenja rupa :)
 
Evo i mog rezultata. Procesor je mobilni Barton na 2300 pri 1.75V, na NF7S. Temperature su merene sa standardnim Abitovim programom Winbond Hardware Doctor v2.70.
U prvom slucaju telo i ventilator od Raptora (~2400RPM). Temperatura nakon zavrsetka prva 3 testa Prime95 je 56.5 C. U leru je 46 C.
U drugom slicaju je izbuseno telo Falcon Rock II i isti ventilator sa Raptora (~2400RPM). Temperatura nakon zavrsetka prva 3 testa Prime95 je 51 C. U leru je 43 C.
S obzirom da je telo Raptora malo masivnije u odnosu na telo Falcon Rock-a II (koji je u neku ruku slabija verzija Raptora), cenim da bi u slucaju modovanja Raptora temperatura pala za 7-8 C pri punom opterecenju i 4-5 C kada WinXP nista ne radi. Modovacu i Raptora ovih dana pa cu javiti rezultate. Inace Falcon Rock II je izbusen sa 23 otvora, 6 na bakarnom delu i 17 na aluminijumskom delu. Svi otvori su bili precnika 3mm. Nakon busenja telo je ismirglano sa g800 vodenom smirglom.
Ostaje pitanje da li bi se dobili bolji rezultati ako bi otvori bili 5mm? Da li bi se time mozda izazvao kontra efekat s obzirom na kolicinu materijala koja bi bila odstranjena (ipak su u pitanju 23 otvora). Takodje gledacu da postujem i sliku izbusenog kulera, samo da nadjem neki digitalac.

edit:
Jos samo da napomenem da sam pri testiranju sa Prime95 koristio drugi po redu "Torture Test" (maximum heat...)
 

Prilozi

  • Raptor.JPG
    Raptor.JPG
    132 KB · Pregleda: 100
  • FalconRockII-modovan.JPG
    FalconRockII-modovan.JPG
    112.2 KB · Pregleda: 91
Poslednja izmena:
pazi sa tako mnogo rupa vec ima sanse i da si "pogorsao" hladjenje :( Ako drasticno smanjis povrsinu na koju nalezu "finovi" ili ti rebra onda se temperatura ne dovoljno siri na rebra koja su ta koja treba da odvedu temperaturu. recimo da odseces skroz tu donju plocicu i ostavis samo malu kockicu bakarnu koja naleze na jezgro CPU-a i svi finovi (rebra) da idu iz nje, dobices jako lose rezultate jer se temperatura ne dovoljno siri na rebra.

PS. Ocisti telo raptora od prasine (sitne i krupne) nikotinskih naslaga koje se skupe i zalepe na aluminijum (ako si pusac) nanesi ravnomeran tanak, fino razvuceni sloj paste (utrljaj ga) i na cpu core i na sam hladnjak, vrati raptora mesto ovoga i dobices jos bolji rezultat nego sa busenim falcon rock-om. Potpisujem ;)
 
Evo slike uništene V9-ke.

Nego, jel našao neko na net-u potvrdu ove teorije?
 

Prilozi

  • V9 drilled.jpg
    V9 drilled.jpg
    77 KB · Pregleda: 117
E ljudi, zasto svako na ovom forumu ima potrebu da moduje nesto? :d
Ocu da kazem: neko je smislio nekakav mod pa se tu nasao jos neko da moduje njegov mod... :S:

@Roy Jones Jr.

Mislim da si pogresio kod modovanja. Nekako, po nekoj mojoj logici, najbolji mod bi treba da bude bas onakav kakav je Taz postavio, s` tim` da rupe ne budu pod uglom od 90stepeni u odnosu na proc. Znaci ili na dole (prema NB), na gore (prema napajanju ako napajanje ima 9-ku koja usisava iz kucista), ili na levo (prema 8-ici koja izduvava fazduh iz kucista). E sad koja od tih kombinacija je nabolja, to ostaje na nama da utvrdimo, ali barem imamo dobru osnovu (tnx to Taz).
P.S. Mislim da je i vise nego potrebno (kontra efekat - ne da je nepotrebno nego je nepozeljno) toliko rupica! Uvek mozete "odraditi" 6 rupa sa strane (na alu. delu kulera) i 4 odnosno 6 rupica na bakarnom delu. Tako ostavljate mogucnost da ako niste zadovoljni naknadno mozete razbusiti jos koju rupu / rupicu.
Mada, ja bi` uvek vise paznje posvetio dobrom "poliranju" nego ********iji sa busenjem...
 
Optimus Prime je napisao(la):
Prime nije iskljucen vec je pukao ranije nego sto sam napravio shot...
A sto si ti onda uopste i slao tu sliku? Sto si "usnimio" Prime koji je pukao?
Koja je poenta toga?


Ovako da radi, pa da razumem... drnda Prime, pici vec 6 sati, ta mi je temperatura pri 100% opterecenju... ovako, puce Prime - cela slika nema smisla!
 
ma CAR-e postuj ti tvoje temperature sa mobilcem i odsrafljenim TT12 na 5000rpm pa da balavimo ;) Evo meni je sad 39 (idle) ambient 26C, TT11+ ~3150rpm. PS. Izbusi rupe prvo na TT-u :d
 
Nije mi jasno odakle ti takve temperature sa V11+, ja na 1.65V ne mogu da spustim CPU ispod 55c, ispoliran je i i dalje stari titan hladi bolje od njega sa istim ventilatorom.
Ploča bi trebalo da je ista.
 
Misim da odredjen broj rupa na aluminijumskom delu poboljsava protok vazduha i malo rasterecuje ventilator na kuleru. I to 5-10%. Pri tome struja relativno hladnog vazduha (sto zbog brzine nije preuzeo svu toplotu sa rebara) dodatno hladi plocu oko procesora, i "provetrava" neposrednu okolinu procesora, sto se pre busenja samo indirektno desavalo.
Senzor temperature procesora na NF7 je sa vrlo krutim nogama, i prakticno u vrlo nepovoljnoj poziciji prema procesoru. Sa tackastom dodirnom povrsinom, zahteva mackanje termoprovodnom pastom radi pokazivanja realnije temperature procesora. Ta vrsta senzora je vrlo osetljiva na vazdusnu struju posto mu je veca povrsina nego masa. U slucaju loseg dodira i u vazdusnoj struji, moze da prikazuje temperaturu okolnog vazduha bliskog donjoj strani procesora.

Uzgred, zasto niko ne proba da hladi zadnju stranu ploce ispod procesora. Tu je gomila pinova koji su odvukli jedan deo toplote sa procesora?

P.S. Stetno je busiti bakar, posto on vise odradjuje hladjenje masom i toplotnim kapacitetom nego odavanjem toplote kao aluminijum.

Pozdrav!
 
gx-x je napisao(la):
ma CAR-e postuj ti tvoje temperature sa mobilcem i odsrafljenim TT12 na 5000rpm pa da balavimo ;) Evo meni je sad 39 (idle) ambient 26C, TT11+ ~3150rpm. PS. Izbusi rupe prvo na TT-u :d

Ti "gressnicce", kada se upises kod cika Paradigme :p , onda prozivaj CARA, na ravnopravno balavljenje. On je "temperaturne" faze prosao jos u pelenama :D .
Takozvano vodeno hladjenje. ;)

Pozdrav!
 
Vrh Dno