Šta je novo?

Kako modifikovati postojeći kuler...

CoR je napisao(la):
Naravno, ako vam se dopadne NJEGOV odgovor, uplatite 500 din na MOJ ziro-racun [4499-550-845125] da bih proveo bezbrizno leto na havajskim ostrvima. :wave:

:D :D :D

P.S thanks for the credits ;)
 
mislim da smirglanje nema prevelikog smisla sem ako kuler nije bas jako lose obradjen u startu. Termalna pasta sasvim lepo popuni sve mikro rupe, o vecim da ne pricam. Ako mene pitate, kad izsmirglate kuler i otarasite se mikro rupa dobijate manju povrsinu za hladjenje. Ono sto zapravo pokusavam da kazem je da nesmirglan hladnjak sa lepo namazanom pastom ima vecu dodirnu povrsinu sa CPU jezgrom i trebalo bi da bolje hladi. Sklanjanjem mikro rupa vi zaprava dobijate nesto uglacaniju povrsinu i jako sam skeptican da to moze da doprinese nekim razlikama u temperaturi.

Ovo sa busenjem tela je ok, to mi se svidja, samo, kad ste vec krenuli sve to da radite, mogli ste i vodene blokove da napravite, one cross drilled. To ce sigurno bolje hladiti od ovoga sto sad pravite :) Svaka cast na ideji za busenje ! Probacu i ja sa starim raptorom.
 
gx-x je napisao(la):
mislim da smirglanje nema prevelikog smisla sem ako kuler nije bas jako lose obradjen u startu. Termalna pasta sasvim lepo popuni sve mikro rupe, o vecim da ne pricam. Ako mene pitate, kad izsmirglate kuler i otarasite se mikro rupa dobijate manju povrsinu za hladjenje. Ono sto zapravo pokusavam da kazem je da nesmirglan hladnjak sa lepo namazanom pastom ima vecu dodirnu povrsinu sa CPU jezgrom i trebalo bi da bolje hladi. Sklanjanjem mikro rupa vi zaprava dobijate nesto uglacaniju povrsinu i jako sam skeptican da to moze da doprinese nekim razlikama u temperaturi.

Ovo sa busenjem tela je ok, to mi se svidja, samo, kad ste vec krenuli sve to da radite, mogli ste i vodene blokove da napravite, one cross drilled. To ce sigurno bolje hladiti od ovoga sto sad pravite :) Svaka cast na ideji za busenje ! Probacu i ja sa starim raptorom.

Vredi smirglanje jos kako.

Svi kuleri su obradjeni masinski i uvek ostaju paralelni ili lucni zazori koje treba skinuti. Ovo vazi cak i za najskuplje (Thermalright i TT kulere).
 
2 gx-x Prvo da ti kazem da razumem tvoju skepticnost u vezi smirglanja ali ta stvar stvarno donosi rezultate.Nasmirglan kuler plus termalna pasta barem 10C manje.Evo ja sam posle smirglanja stavio i pastu i dobitak je sada oko 11 stepeni sa kojima sam ja prezadovoljan.Sada jos sledi busenje :D.Znaci smirglanjem se uopste ne smanjuje dodirna povrsina kulera sa procesorom vec se ona jako fino izravna i time kuler jos bolje naleze na procesor i plus nema ,,pukotina,, koje zadrzavaju vazduh. Pa negde oko 90% kulera ima losu zavrsnu obradu a to nisam rekao ja vec tako kazu i na netu gde sam citao razne testove kulera,a i na benchovim testovima kulera.Pa pogledaj barem jedan test kulera na benchu ako vec nisi i videces slike na kojima oni upravo demonstriraju losu zavrsnu obradu.Pa ne prozivode se kuleri u ,,domacoj radinosti,,pa da se na kraju proizvodnje svakog uradi glanc doterivanje.Radi se u fabrici u ogromnim serijama i boli kur*ac one u fabrikama da se cimaju da dodatno smirglaju kulere.Sta uradi masina-to ti je.Znaci ovo smirglanje u svakom slucaju IMA smisla jer kulerima jednostavno treba ova mala dorada kako bi jos bolje hladili.Pozdrav.

Last Edit:Sta jos da kazem sem da se slazem sa stojchom i da kao sto vidis nisam jedini koji to smatra za nesto sto svakako treba uraditi. ;)
 
Poslednja izmena:
Rupe, crna boja i ostrenje rebara...

@ Stojcha Moze li neka slika ili skica rupa pod uglom?
Da li si busio ovako:

|---/-----\---|
|.../..........\...| ........./ i \ predstavlja putanju busenja rupe
|_/________\_|
.......|CPU|


@ gx-x U pitanju je DODIRNA povrsina izmedju hladnjaka i procesora!
Svi se slazemo se da je vazduh slab provodnik toplote. Termo pasta je mnogo bolja od vazduha, ali slabije provodi toplotu od aluminijuma.
Bilo da je nema, Tj da molekuli hladnjaka DIREKTNO prijanjaju na procesor. Tada bi dodirna povrsina hladnjak cpu bila 100%.
Digresija:
Kupio jednom spire cool koji je bio prosto nazubljen odozdo. Strafte su bile kao moire na monitoru i mogao si ih osetiti pod prstima.
Na tom kuleru dodirna povrsina je bila oko 50%, ostalih 50% je cinila pasta. CPU idle je bio 56C! Sada znam i zasto :)

Evo skice dodirne povrsine hladnjaka pre obrade:
|
\_/--\_/--\_/--\_/--\_/--\_/--\_/--\_/--\_/

A ovako izgleda posle smirglanja. Mozda je glacanje bolji izraz :)
|
|___________________________________|

Izmedju vazduha i paste, biramo pastu.
Izmedju paste i cistog metala, bolji je metal.


@All:

Povrsina mog CPU-a (P3) je dosta hrapava. Kad se osmelim, pokusacu da izglacam i te rupice. Cini mi se da P4 generacija ima skoro idealno glatke procesore.

Crna farba:
Alimunijumska rebra su sjajna i kao takva ne odaju previse toplote zracenjem. Da li je neko probao da ih ofarba u crno?
Tj. gde kupiti crnu termootpornu farbu za aluminijum? Ili mozda postoji neki bolji nacin: elektroliza, kiseline, nesto...? Mozda bi bila dobra i crna farba kojim se farbaju rebra na friziderima i zamrzivacima.

Naostrena rebra:
U teoriji, toplota se odvaja najbolje preko vrhova ili ostrih ivica.
Probao sam jednom da naostrim rebra na Intel box kuleru. Bez neke modovane brusilice nemojte pokusavati. Ja sam koristio skalpel za skidanje velikih komada aluminijuma i finu turpiju za zavrsnu obradu. Trebalo mi je tri sata da obradim samo jednu stranu. Jednostavno ima previse rebara, a ja sam hteo da ih ostrim sa obe strane.
Otvoren sam za sugestije po pitanju alata za ostrenje rebara.


p.s. kako predstavljate prazno polje (space,  ) ?
 
@ CoR

|-\-------\---|
|...\..........\...|
|___\______\_| --> Vrh kucista.
.......|CPU|


Ovo mi daje najbolji rezultat za ladovinu na procesoru :D
 
CoR je napisao(la):
Crna farba:
Alimunijumska rebra su sjajna i kao takva ne odaju previse toplote zracenjem. Da li je neko probao da ih ofarba u crno?
Tj. gde kupiti crnu termootpornu farbu za aluminijum? Ili mozda postoji neki bolji nacin: elektroliza, kiseline, nesto...? Mozda bi bila dobra i crna farba kojim se farbaju rebra na friziderima i zamrzivacima.

Naostrena rebra:
U teoriji, toplota se odvaja najbolje preko vrhova ili ostrih ivica.
Probao sam jednom da naostrim rebra na Intel box kuleru. Bez neke modovane brusilice nemojte pokusavati. Ja sam koristio skalpel za skidanje velikih komada aluminijuma i finu turpiju za zavrsnu obradu. Trebalo mi je tri sata da obradim samo jednu stranu. Jednostavno ima previse rebara, a ja sam hteo da ih ostrim sa obe strane.
Otvoren sam za sugestije po pitanju alata za ostrenje rebara.

Nemoj ni slučajno da farbaš, farba će se ponašati kao izolator.

A što se tiče naoštrenih rebra, tačno je da se time postiže niža temp, i to zbog jednog i jedinog ali veoma prostog razloga: VEĆA POVRŠINA metala na kojoj se vrši hlađenje tj. razmena toplote.

Gore je neko pisao, da će skroz izrezati podnožje u obliku rebara. Ni tu ne treba preterivati, jer posle neće se odvoditi dovoljna količina toplote do rebra. Inače masivni donji deo ima ulogu da odvodi toplotu i do najudaljenijih rebra.

Opet sam modifikovao kuler, uradio sam ono pod uglom kako je Stojcha predložio, a doradio sam i kućište, ma opala temp samo tako za 7-8°c, dok je sobna temp opala za 1-2°c.
Uskoro slede slike o kuleru i kućištu...
:wave:
 
Poslednja izmena:
Ugao rupe

U bre Stojcha, ja te bas pogresno skapirao.
Znaci ti imas tower kuciste ali rebra tvog kulera su uspravna!!!


Pogled sa strane:
_____________
|power| cd-rw |
|------. . dvd .|
| . |||| . . . . . |..........polozaj rebara
| . |||| <-cpu. |
| . . . . . . . . . |
|-vga . . . . . . |
|-modem . . . . |
|____________|

I onda busis rupe pod uglom, vertikalno:
Prednja strana:
______
|cd-rw|
| .dvd |
| . . ./ |....../ ovo je ugao busenja rupe
| . . . .|
| flopy |
|swbtn|
| . rst |
|_____|

Jel neko nekada rekao da slika vredi koliko 1K reci?


2 Taz:
Sa jedne strane da, farba ce se ponasati kao izolator, ali ako se uzme u obzir da su rebra SVAKOG frizidera farbana u crno... :trust:
Dobro de, thermal color objasnjava sve. Ukratko:
Ako imas pasivan hladnjak ofarbaj ga u crno.
Ako imas hladnjak+fan, go metal je bolji.
Dopalo mi se sto covek saveruje da se unutrasnjost kucista ofarba u crno.


Nije u pitanju samo povecanje povrsine kod ostrenja. Stos je bas u ivici ili ostrici. Guglacu malo o toj temi.

btw1 Ako ovako nastavimo ima da osmislimo do yaya dobar kuler.
btw2 I dalje ne mogu da ukapiram zasto rupe pomazu. Ako neko zna nek javi
 
Poslednja izmena:
CoR je napisao(la):
btw2 I dalje ne mogu da ukapiram zasto rupe pomazu. Ako neko zna nek javi

Ajde u ponedeljak ću da uradim test u vazdušnom tunelu pa ću pokazati... :D

Pročitaj postove sa 1. strane, već je objašnjeno, a ako ti i dalje n bude jasno daću ti knjigu iz termodinamike i hidraulike, pa kad sve to naučiš shvatićeš...
 
Poslednja izmena:
Pogled sa strane: -rebra su horizontalna
_____________
|power| cd-rw |
|------. . dvd .|
| . === . . . . . |..........polozaj rebara
| . === <-cpu. |
| . . . . . . . . . |
|-vga . . . . . . |
|-modem . . . . |
|____________|

I onda busis rupe pod uglom, vertikalno:
Prednja strana:
______
|cd-rw|
| .dvd |
| . . ./ |....../ ovo je ugao busenja rupe (tako nekako)
| . . . .|
| flopy |
|swbtn|
| . rst |
|_____|

Sa rupama, najprostije receno, brze prolazi vazduh kroz sam kuler i jos odvodis vreo vazduh koji se gomila sa donje strane kulera, a hladis i plocicu od procesora koja ti je sekundarni kuler za jezgro.

Slican efekat bi postigao ako stavis ventilator uz kuler sa strane, s tim sto on nikad ne moze da nalegne tik uz stampanu plocu i efikasno duva ispod kulera.
 
Da...

To je odgovor koji sam trazio. Totalno sam zaboravio da postoji gomila vrelog vazduha ISPOD hladnjaka i da fan ne moze da ga oduva.
Hvala
 
Sto se smirglanja tice, ima smisla ako su vam tako lose temperature kao sto ste pisali, medjutim ja imam TT11+ koji je OCAJNO obradjen od dole, znaci ko da su testerom sekli bakar. Uzeo sam lepo tankoooo finooo razmazao pastu i prstom je razmazivao u krug jedno 20 sekundi da se sto bolje razmaze i upije u rupice. Ovo je jako vazno. Ako stavite samo brdo paste dobicete ocajne temperature od 52,53C u idle-u. Meni je temp. sad na 3000rpm (znaci to je malo za TT11, buka mozda nekih 25-26db, kao raptor ili whisperrock IV) i na 10x220FSB (default je 1660mhz) na 1.8V = 46C, kad mi je proc i FSB na defaultu bude 39C (chipset mi je sad 35C, a CPU 45C) napominjem da je zavrsna obrada ocajna (mozete videti na predzadnjem testu kulera), u sobi mi je oko 24-25C. E sad necete me ubediti da ako osmirglam kuler da cu imati temperaturu 35C umesto 45C :) i da ce na default (12.5 x 133) biti 30C umesto 39C :) Opet kazem mislim da je stvar kako nanesete pastu, smirglanje moze da pomogne ali mislim jako malo, nekom mozda ni malo :(

tip: poskidajte grilove sa ventilatora, ja sam skidanjem TT grila dobio 3C manje, i smanjio buku (sustanje) prilicno. Ovo posebno treba uraditi na Whisperrock kulerima posto imaju veliki gril. Nmazite i kontakt povrsinu na hladnjaku fino prstom (cistim obavezno) i kruznim pokretima utrljajte ko kremu, isto to ponovite i na samom jezgru, pasta bukvalno treba da vam se providi. Ovim osiguravate 100% kontakt jezgro-hladnjak i mislim da u tom slucaju nema potrebe za smirglanjem.

Ovo sa busenjem rupa, da se oslobodi i razduva topao vazduh u soketu i oko njega je genijalno. Svaka cast jos jednom. bez veze je sto proizvodjaci kulera to ne rade fabricki. Pada mi na pamet samo jos da bi bilo dobro ventilatore usrafiti po stranama hladnjaka, jedan da duva, drugi da vadi vazduh, naravno isle bi recimo dve 60ice umesto 80ica.

PS. nadam se da vodite racuna o metalnoj prasini i opiljcima :D Ako ne ocistite dobro te rupe.....
 
TazDeVil je napisao(la):
Stigle slike:

Evo kako početi

Kuler 1

Kuler 2

Pasta

Napajanje 1

Napajanje 2

Napajanje 3

HDD Rack 1

HDD Rack 2

HDD Rack 3

Kućište 1

Kućište 2

Kućište 3

Poenta svega ovog sa kućištem je da se smanji otpor pri strujanju vazduha, pa se kod ventilatora iseče lim, ako treba zaštita stavi se gril.

brate na sta ti lici kompljuter :D :D :D :D :D: D Gori si od mene :d
kupi normalno napajanje koje vec ima kuler od dole ili od negde jos dodatno i izvadi sve iz kucista i stavi na sto imaces savrsenu ventilaciju + ce ti manje mesta zauzimati + ce bolje izgledati :d Reci mi samo da na slici kuciste 1 ono pored naslonjeno na orman nije providna stranica ?! :) E car si majke mi ! samo napred :banana: (nisam nista negativno mislio, cak sta vise)
 
Evo zavrsih i ja sa modifikacijom kulera pa reko da i ja postujem rezultate:
tip:posto sam zurio nisam stigao da slikam al taz je postovao svoje tako da ako nekoga zanima moze pogledati njegove.

2 Taz - Moram reci taz da mi se od svih tvojih slika modovanja ubedljivo najvise svidela ona prva sa pivom u cd romu :D :D

2 gx-x - Gledaj meni nisu bile ocajne temperature al su po mojim merilima bile previsoke znaci 52-53 posle far cry-a na xp-m 2560mhz.Hteo sam da je skinem i evo kako je kod mene teklo skidanje temperature:prvo smirglanje kulera i skidanje zvake na njemu sa alkoholom oko 6C onda termalna pasta oko 3-4 i na kraju busenje oko 6-7 i kada se to saberem ispada stvarno mnogo i ja licno sam prezadovoljan jer mi je temperatura mnogo opala i jos jedna stvar a to je da se vise ne preznojavam jer su silni kuleri i ventilatori izbacivali mnogo toplog vazduha iz kucista i to pravo na mene tako da sam ja posle 2 sata divx kompresije izgledao kao da sam skocio u bazen :D :D Hvala bogu to se mnogo promenilo i to dosta zahvaljujuci tazu ;) tako da Taz od mene ima sigurno besplatno pivo kao sa one prve slike a moze i par komada po zelji.Pozdrav.


P.S gx-x nevalja ti da nanosis pastu prstom ma kolko on bio cist to kazu na stranici artic silvera gde kazu kako pravilno nanositi pastu evo i adresa u svakom slucaju korisno za one koji stavljaju pastu http://www.articsilver.com/arctic_silver_instructions.htm
 
Poslednja izmena:
gx-x je napisao(la):
brate na sta ti lici kompljuter :D :D :D :D :D: D Gori si od mene :d
kupi normalno napajanje koje vec ima kuler od dole ili od negde jos dodatno i izvadi sve iz kucista i stavi na sto imaces savrsenu ventilaciju + ce ti manje mesta zauzimati + ce bolje izgledati :d Reci mi samo da na slici kuciste 1 ono pored naslonjeno na orman nije providna stranica ?! :) E car si majke mi ! samo napred :banana: (nisam nista negativno mislio, cak sta vise)
Napajanje je fabrički sa 2 ventilatora, ali sam izbacio gril, da povećam protok vazduha.

A evo kako izgleda komp sastavljeno:

1
2
3

Inače sve je ručni rad, time sam se zabavljao kad mi je bilo dosadno... :D
 
Taz nisu mi mao jasne one slike HDD Rackova, sa onim ventilatorima.
Jako mi se svidja ova ideja o bushenju rupa, poshto imam jedan CM cooler koji sam do nedavno korsitio pa hocu sa njim prvo da isprobam. On je dimenzija 6x8cm i na njemu je bila jedan 6 cm cooler, koji sam skinuo i na 1 cm iznad stavio 8cm cooler. E sad chime da usmerim vazduh ventilatora do samog coolera. Dali smem da zalepim selotejp na telo coolera? Chime da bushim aluminium. Dali se sme bushiti sa ruchnom bushilicom? I kojim tipom shmirgle da ishmirglam telo od dole?
 
2 Neo - Da mozes da upotrebis rucnu busilicu,ja samo takvu i imam i fino je odradila posao.Da napomenem vaznu stvar a to je da ovo ne vazi samo ako imas ceo kuler od bakra(onda nista od posla),a ako ti je samo bakar na delu na koji naleze procesor onda je u redu(tj.bakarna osnova)
Drugo nije taz smirglao kuler vec ja al to nema veze.Znaci upotrebi neku smirglu za drvo(tj.blagu smirglu) NIKAKO neku drugu jer ces totalno izgrebati kuler i skroz zenuti stvar.Samo opusteno i sve ce biti u redu.Pozdrav.
 
Poslednja izmena:
Ma vodena šmirgla je za to, granulacija od recimo 800 pa naviše.
 
2 HDD Rack-a su aktivna a 2 su tamo samo da popune kućište, i to sam poređao tako da je jedan koji radi, pa "ukras", pa opet koji radi i skroz gore opet jedan koji ne radi. Poznato je da se HDD na 7200 lepo greje, pa sam ubacio 8X8 cm ventilatore ispod aktivnih rack-ova i isekao sam donji deo istih.

Možeš da lepiš u krajnjem slučaju ali to će se brzo skinuti, bilo bi bolje da nabaviš neki tanak lim od bakra (traži kod onih koji rade sa strujom u nekoj firmi oni rade sa time, trakastog je oblika) i od toga da napraviš omot, može da se seče najobičnijom makazom.

Bušiš sa čime hoćeš, samo pazi da ne pukne telo kulera prilikom stezanja i nemoj da zalomiš burgiju.

I ovo još nisam pisao, ali je važno, posle bušenja ručnom testerom (tankom) treba očistiti između rebra od materijala koji se deformisao prilikom bušenja.

Ako baš hoćeš da šmirglaš uzmi vodenu šmirglu (stručni naziv: vodobrusni papri) finoće od P600 do P800.
 
Pa moze i granulacija veca od 800 evo danas sam udario glanc sjaj sa finocom od 1200 i sada je povrsina kulera kao ogledalo.
 
E hvala planirao sam da radim sa tom od 800 i izgleda da je ona dovoljna. Hvala još jednom. Sutra idem da kupim tu od 800 i po jednu od recimo 400 i 200 pa da sa njima išmirglam oko tih delova koji su bušeni. Dali smem posle bušenja te delove da skinem vodom, pošto sam ja danas verovali ili ne prao telo hladnjaka vodom, da bih uspeo da izbacim svu prašinu između svih onih rebara. Dali to sme da se radi?
A što se tiče one bakarne trak milsim da mi neće trebati pošto sam pogrešio u merama coolera, telo je 70x80 tako da u tih 1cm po 5mm sa svake strane koliko sam osetio neduva vazduh. Jedino što me brine je u tih 1 cm praznog prostara između tela i samog ventilatora. Dali vazduh moye tuda da odlazi umesto da ide među rebra?
 
Poslednja izmena:
A ne, tamo gde si bušio obaraš ivice, tako što uzmeš burgiju 3-5mm većeg prečnika nego što je rupa, pa rukom okrećeš, u pitanju je aluminijum, pa je lako oboriti ivice.

Slobodno peri vodom, naročito ako ćeš i da šmirglaš, samo prethodno skini ventilator. Treba posle obrade odstraniti svu strugotinu i prah metala.
 
Optimus Prime je napisao(la):
Evo zavrsih i ja sa modifikacijom kulera pa reko da i ja postujem rezultate:
tip:posto sam zurio nisam stigao da slikam al taz je postovao svoje tako da ako nekoga zanima moze pogledati njegove.

2 Taz - Moram reci taz da mi se od svih tvojih slika modovanja ubedljivo najvise svidela ona prva sa pivom u cd romu :D :D

2 gx-x - Gledaj meni nisu bile ocajne temperature al su po mojim merilima bile previsoke znaci 52-53 posle far cry-a na xp-m 2560mhz.Hteo sam da je skinem i evo kako je kod mene teklo skidanje temperature:prvo smirglanje kulera i skidanje zvake na njemu sa alkoholom oko 6C onda termalna pasta oko 3-4 i na kraju busenje oko 6-7 i kada se to saberem ispada stvarno mnogo i ja licno sam prezadovoljan jer mi je temperatura mnogo opala i jos jedna stvar a to je da se vise ne preznojavam jer su silni kuleri i ventilatori izbacivali mnogo toplog vazduha iz kucista i to pravo na mene tako da sam ja posle 2 sata divx kompresije izgledao kao da sam skocio u bazen :D :D Hvala bogu to se mnogo promenilo i to dosta zahvaljujuci tazu ;) tako da Taz od mene ima sigurno besplatno pivo kao sa one prve slike a moze i par komada po zelji.Pozdrav.


P.S gx-x nevalja ti da nanosis pastu prstom ma kolko on bio cist to kazu na stranici artic silvera gde kazu kako pravilno nanositi pastu evo i adresa u svakom slucaju korisno za one koji stavljaju pastu http://www.articsilver.com/arctic_silver_instructions.htm


:d hoces da mi kazes da ti je sad procesor umesto 52C - 36C ?! 6+4+6=16 :d pretera ga :zgran: pogotovo za 2.5GHz, tu je temp od 52 na full loadu leti sasvim ok, ne znam da li 36C moze i sa dobrom vodom da se dobije...

Sto se tice artik silvera i sta oni kazu, ok, ali veruj mi kad ti kazem, prstom ! Probo sam je sve njihove varijante, smontiro sam masina mnogo i namenjao se kulera, ovako radim zadnjih godinu dana na sve sto montiram i uvek je ok. Artik silver je provodljiv u PM, sa time se mora paziti kad se nanosi da ne dodje na neke kontakte, zato ga ne volim, a za ~1C razlike izmedju te i obicne paste necu da se cimam ;)

Ko ima zvaku na hladnjaku neka je skine momentalno !!! i stavi normalnu pastu.
 
Odlichna ideja....svaka cast :) imam da dodam da su cetiri rupe koje se nalaze na onom delu koji nije direktno iznad processora mozda nepotrebne, umesto toga sest rupa na bakarnom delu bi mozda trebalo da bude osam rupa, mislim zbog toga sto je tu
najveci heat :) ja cu probati bez rupa od 7mm zato sto mislim da bi time dobio efekat
usisivaca tj vece strujanja vazduha kroz rupe manjeg precnika kroz koje bi, koliko se ja razumem (isto mashinac :) ) odlazila temperatura sa jezgra bez rasipanja u sirinu .
 
Ajde javi za koliko je opala temp ako bušiš samo bakarni deo. I naravno koji kuler i proc je u pitanju.
 
TazDeVil je napisao(la):
A ne, tamo gde si bušio obaraš ivice, tako što uzmeš burgiju 3-5mm većeg prečnika nego što je rupa, pa rukom okrećeš, u pitanju je aluminijum, pa je lako oboriti ivice.

objasni mi ovo malo bolje, nerazumem shta si hteo da kazesh, zashto bi obarao ivice?
 
2 Gx-x Znaci temperatura mi je zaista oko 36 ali ne prilikom full load-a vec idle-a a full load dodje do 40.5max.One vrednosti su priblizne,ali je cinjenica da mi je temperatura drasticno opala i ja sam sa ovim zadovoljan naravno dok ne dodje neko bolje hladjenje ;)
 
znaci, ako je hladnjak kulera 100% Cu, ne vredi ovaj mod?
 
Nazad
Vrh Dno