- Učlanjen(a)
- 29.11.2006
- Poruke
- 4,511
- Poena
- 440
Deluje mi kao da smo ušli u srž ove rasprave (ja znam da ja jesam još pre nekoliko godina), ali da iz tvog ugla to nije prihvatljivo i trudiš se da to osporiš, čime zapravo potvrđuješ ono što sam napisao.
Naime, ne smatram da stvari koje sam nabrojao suviše široko obuhvataju celu temu, verujem da sam jako precizno i detaljno predstavio stvari onakvim kakve jesu.
Da se ne osvrćem previše na tačke koje si napisao, jer mislim da, i ti i ja, znamo tačno o čemu govorim, a govorim o ljudima kojima novac ne pada s neba i trude se da princip zdravog razuma i dobre potrošačke politike sprovedu u delo svaki put kada nešto kupuju. Tako da, taj princip primenjuju i pri kupovini mobilnih telefona ili mleka/praška/odeće.
Pokušaću da objasnim, i tebi i sebi, zašto tvoje analogije nisu prihvatljive u paraleli sa tužbama oko patenata i zaštiti prozivoda.
1. Auto industrija je nastajala u periodu kada patenti nisu bili toliko izraženi ili prosto u toj sferi nisu postojali. Auto jeste civilizacijska tekovina koja je nastala stvaranjem točka tj. njegovom primenom na vozilima. Ni jedna firma, ako uzmemo za primer F. Henrijev model T, nije mogla da patentira auto. Zašto? Zato što je on već postojao u nekoj drugačijoj izvedbi (zaprežna kola), a svako ko je ušao u auto-trku je razvijao svoj motor. To se zove industrijska evolucija, a ne revolucija.
Ovde, ako pogledamo Apple, imamo primer da je jedna firma napravila revoluciju (jer u ovom slučaju nije samo telefon doživeo evoluciju, već walkmen, računar, internet uređaj, igračka konzola...), a da su svi ostali onda odlučili da krenu istim putem.
Rećićeš, pa imaju svoj motor, svoju šasiju, svoje proizvođače točkova. Kako to može biti isto? Da, kada bi to rekao bio bi u pravu, ali ovde se ne radi o tome.
Ovde se radi o problemu koji je mnogo dublji i suštinski govori o krađi intelektualne svojine zasnovane na pukom kopiranju filozofije rada, funkcionalnosti i sveukupnom izgledu uređaja.
Ako za Božu Božovića iz Sremske Kamenice telefon marke SAMSUNG može da radi sve isto što i onaj marke Apple, a pri tom je jeftiniji. Hej, pa nije Boža siso tarabu kad je bio mali. Boža je lukav, i on zna da će time što će uštedeti pare imati, u njegovoj glavi, isti uređaj za mnogo manje novca. Dok za razliku u ceni može da izvede gospođu Božović na večeru ili da sa momcima iz FK Božuri ode na prasetinu kod Jove Dangube. Prosto.
Takođe, logika vezana za belu tehniku se ne može primeniti zato što je Gorenje pravilo svoja rešenja za frižidere. Danas, LG ne mora da tužaka Gorenje zato što je Gorenje kupilo paket licenci (ako nije proizvelo in house rešenje) da bi imalo bla/bla/bla/bla opciju/uređaj.
Naime, ne smatram da stvari koje sam nabrojao suviše široko obuhvataju celu temu, verujem da sam jako precizno i detaljno predstavio stvari onakvim kakve jesu.
Da se ne osvrćem previše na tačke koje si napisao, jer mislim da, i ti i ja, znamo tačno o čemu govorim, a govorim o ljudima kojima novac ne pada s neba i trude se da princip zdravog razuma i dobre potrošačke politike sprovedu u delo svaki put kada nešto kupuju. Tako da, taj princip primenjuju i pri kupovini mobilnih telefona ili mleka/praška/odeće.
Pokušaću da objasnim, i tebi i sebi, zašto tvoje analogije nisu prihvatljive u paraleli sa tužbama oko patenata i zaštiti prozivoda.
1. Auto industrija je nastajala u periodu kada patenti nisu bili toliko izraženi ili prosto u toj sferi nisu postojali. Auto jeste civilizacijska tekovina koja je nastala stvaranjem točka tj. njegovom primenom na vozilima. Ni jedna firma, ako uzmemo za primer F. Henrijev model T, nije mogla da patentira auto. Zašto? Zato što je on već postojao u nekoj drugačijoj izvedbi (zaprežna kola), a svako ko je ušao u auto-trku je razvijao svoj motor. To se zove industrijska evolucija, a ne revolucija.
Ovde, ako pogledamo Apple, imamo primer da je jedna firma napravila revoluciju (jer u ovom slučaju nije samo telefon doživeo evoluciju, već walkmen, računar, internet uređaj, igračka konzola...), a da su svi ostali onda odlučili da krenu istim putem.
Rećićeš, pa imaju svoj motor, svoju šasiju, svoje proizvođače točkova. Kako to može biti isto? Da, kada bi to rekao bio bi u pravu, ali ovde se ne radi o tome.
Ovde se radi o problemu koji je mnogo dublji i suštinski govori o krađi intelektualne svojine zasnovane na pukom kopiranju filozofije rada, funkcionalnosti i sveukupnom izgledu uređaja.
Ako za Božu Božovića iz Sremske Kamenice telefon marke SAMSUNG može da radi sve isto što i onaj marke Apple, a pri tom je jeftiniji. Hej, pa nije Boža siso tarabu kad je bio mali. Boža je lukav, i on zna da će time što će uštedeti pare imati, u njegovoj glavi, isti uređaj za mnogo manje novca. Dok za razliku u ceni može da izvede gospođu Božović na večeru ili da sa momcima iz FK Božuri ode na prasetinu kod Jove Dangube. Prosto.
Takođe, logika vezana za belu tehniku se ne može primeniti zato što je Gorenje pravilo svoja rešenja za frižidere. Danas, LG ne mora da tužaka Gorenje zato što je Gorenje kupilo paket licenci (ako nije proizvelo in house rešenje) da bi imalo bla/bla/bla/bla opciju/uređaj.