Šta je novo?

Just Cause 3

Aj sad ponovo razmisli o tome sto si napisao.
Zapitas li se ponekad koliko ima do sada game review-era i igraca koji snimaju gameplay samo na yt kao platformi (ima jos platformi pored te, naravno) ? Koliki procenat njih ima uopste gledanost da bi na osnovu te gledanosti uzeo ozbiljniji kesh od Google-a ? A sta se u medjuvremenu desava sa ovim ostalim likovima koji nemaju takvu gledanost ? Dakle, do sada su vazila takva pravila jer su developeri izbacivali krs igre pa im je jedina sansa za dobru prodaju hajp od par njih koji imaju po par miliona subova yt i milione *****a koji njima
veruju.
Hocu da kazem, da kad bi izbacili sad u ovom vremenu igru koja bi bila perfektna po svim parametrima, ne bi im trebala nikakva promocija ovih "poznatih" jutjubera i novinara. jednostavno, svi bi se utrkivali da okace svoj sopstveni gameplay sa sa nekim stvarima koje su do sada bile nezamislive, prvesntveno zbog lenjosti i pohlepe developera i izdavackih kuca.
Pogledaj GTA V recimo. 90% klipoca na yt je "vidi me mama, letim, skacem, pucam, sve nepovezano, bez ikakve radnje, samo onako free style, nabacano, kao neki engine teaser. A zamisli da rade sve to sam sa realnom fizikom, sa AI-em koji se krija iza kola kad opalis metak, kad panduri zalegnu na asfalt dok se napucavaju pistoljcicima protiv tebe koji nosis body armor i AK-47, kad bi polomio vrat kad bi se pri 100 na sat zabio u banderu itd. Hocu da kazem, da bi i brainless igre dobile na kvalitetu ukljucivanjem ova dva kljucna elementa, prvenstveno mislim na advanced AI i fizika svega u igri, dakle simulacija virtuelne realnosti.. Za to nam ne treba Okulus, dobar je i stari dobri monitor, samo treba zagrejati dupe i napisati code.


Čak i da pretpostavimo da ovi gigantski studiji jesu jednostavno lenji, sasvim sigurno bi se neki mali studio iscimao da napravi tako nešto - da je to lako, moguće, ili kada bi rezultovalo odličnom igrom. No, bojim se da se moramo zapitati zašto se to ne dešava. Sve je to lepo, ali em je za tako nešto verovatno potrebno zilion radnih sati, em je veoma diskutabilno da li bi to uopšte bilo primećeno od strane igrača i u kolikoj meri. I da li bi uopšte bilo potrebno, za ogroman broj igara? Recimo, šta je to što treba dodatno osmisliti da bude "neviđeno" u nekoj strategiji ili RPG-u? Sve u svemu, gomila para koje se upucaju u marketing su sigurnije rešenje nego da se upucaju u produkciju i beskrajnu doradu i unapređivanje pojedinih aspekata igre, a kapiram da je do sada desetine i stotine, ako ne i hiljade studija pošlo putem koji si predložio i da nikome nije uspelo. Mislim, lepo je zamišljati idealni scenario u kome fin tim napravi vrhunsku, gotovo neviđenu igru, a onda dobri YouTube omogući da se ta igra megapopularizuje jer mnoštvo malih klipova oduševi milione ljudi širom sveta i oni pohitaju da kupe igru. Bojim se samo da stvari ne funkcionišu tako.
 
Kickstarter je jedno od resenja za nedostatak kesa za izradu takve igre. Znaci, nacin postoji da se angazuje zilion programera koji bi pisali code, ali nemaju ljudi ideju i volju da se iscimaju oko toga. Jos jedan od razloga je i taj sto HW vec duze vreme ima jedva primetan rast u performansama iz generacije u generaciju. Za ovakve igre i jedno kolektivno otvaranje ociju potreban je i jak HW (pored toga sto je neopravdano skup, na to su nas navikli). Procesori dobijaju jako mali boost kako koja generacija izadje. GPU i nekako, ali dzaba kad se sve svelo na boostovanje grafike. Ne cini igru samo dobra grafika, cak sta vise, ona bi trebalo da bude na zadnjem mestu kad se pravi odredjena igra.
 
Poslednja izmena:
Jedan banalan primer koliko se isplati ugurati sto vise u marketing neke igre je recimo izlazak GTAV 2013-te.Secam se da su nedelju dana pre izlaska igre cini mi se kraj oktobra meseca pa sedmica posle izlaska nije bilo stuba u gradu, izloga za reklamiranje gde nije bila reklama za igru sto se nikada nije desilo za bilo koju igru da su reklamirali javno u mom gradiću! I onda gle čuda, igra oborila sve rekorde po prodaji i to samo na ps3 i xbox.
 
Čak i da pretpostavimo da ovi gigantski studiji jesu jednostavno lenji, sasvim sigurno bi se neki mali studio iscimao da napravi tako nešto - da je to lako, moguće, ili kada bi rezultovalo odličnom igrom. No, bojim se da se moramo zapitati zašto se to ne dešava. Sve je to lepo, ali em je za tako nešto verovatno potrebno zilion radnih sati, em je veoma diskutabilno da li bi to uopšte bilo primećeno od strane igrača i u kolikoj meri. I da li bi uopšte bilo potrebno, za ogroman broj igara? Recimo, šta je to što treba dodatno osmisliti da bude "neviđeno" u nekoj strategiji ili RPG-u? Sve u svemu, gomila para koje se upucaju u marketing su sigurnije rešenje nego da se upucaju u produkciju i beskrajnu doradu i unapređivanje pojedinih aspekata igre, a kapiram da je do sada desetine i stotine, ako ne i hiljade studija pošlo putem koji si predložio i da nikome nije uspelo. Mislim, lepo je zamišljati idealni scenario u kome fin tim napravi vrhunsku, gotovo neviđenu igru, a onda dobri YouTube omogući da se ta igra megapopularizuje jer mnoštvo malih klipova oduševi milione ljudi širom sveta i oni pohitaju da kupe igru. Bojim se samo da stvari ne funkcionišu tako.

Lijeni su jer su vidjeli da igre prave prvenstveno za armiju Rainbow Dash imbecila. I ja bih bio lijen i samo mislio kako da izvucem sto vise novca od polu-d.e.b.i.l.n.e mlade populacije i 70% budzeta bih investirao u dobar marketing (ma moze i los)...
 
Ouch, my fault, Fallout 4 je, malo sam pomesao. Nije sija nego vrat. :D

A sta je drugo trebalo da bude, ako cemo realno? Assassin's Creed? Prekopiran kao i svi predjasnji. Battlefront? Tesko sa kolicinom sadrzaja koji ima trenutno. Iako ne igram Fallout igre, realno je bilo da ce biti igra meseca. Vise od toga mislim da ne zasluzuje, ali to je vec druga tema.
 
"Imagine he finishes the walk and checks his recording to realize it wasn't recording the whole time" :d
 
Znaci oko 42km je mapa, ako racunamo da je plivao brzinom hoda. :D
 
Vrh Dno