Šta je novo?

IT preduzetnici: Banke, porezi, propisi... (FAQ - II & III post)

To mi zvuči kao da oni standardno fakturišu usluge, a i s obzirom na to da su radili sa stranim klijentima ne razumem o kakvoj uplati pazara se onda tu radi? Koliko ja znam uplata pazara se odnosi na poslovanje sa gotovinom...

Možda su primali novac na PayPal/Payoneer/itd a nisu ga povlačili na firmu?
 
Znam, sećam se, ali to je već specifično. Pitao si vezano za odlaganje knjiženja te uplate da bi to prešlo u ovu godinu, ali ne pamtim šta beše posle, valjda si propustio tu izjavu pa se vratilo nazad.
Imao sam izdato 10-12 faktura u toku godine, ali su neke fakture bile uplacene tek u periodu izmedju januara i maja sledece godine. a u sledecoj sam imao jos 7-8-10 faktura i tako je suma uplata presla 6m. Morao sam samo da dostavim dokaz i izjavu da nisam presao 6m (kpo, fakture, izvode iz banke)... Nisam imao nameru da prebacujem knjizenje u sledecu godinu ili bilo sta slicno...
 
@Vl@da uplatu pazara sam definisao kao mogućnost da se pokrije preko 30% prometa koji ne dolazi iz inostranstva ako nema drugog inostranog ili domaćeg privrednog subjekta koji će to da niveliše (ili više od 30% dupliranog iznosa nastalog prodajom deviza zbog zakona o deviznom poslovanju). Nebitno je da li je išla direktna uplata swift-om ili je leglo na karticu preko PayPal-a, a i za to je moja preporuka da se koristi dinarska Visa Business u Poštanskoj ili Platinum u OTP, gde u oba slučaja legne odmah po srednjem i nema dupliranja prometa, niti pregovaranja oko kursa kao sa Rajfajzenom.
Imao sam izdato 10-12 faktura u toku godine, ali su neke fakture bile uplacene tek u periodu izmedju januara i maja sledece godine. a u sledecoj sam imao jos 7-8-10 faktura i tako je suma uplata presla 6m. Morao sam samo da dostavim dokaz i izjavu da nisam presao 6m (kpo, fakture, izvode iz banke)... Nisam imao nameru da prebacujem knjizenje u sledecu godinu ili bilo sta slicno...
To je onda suština i bukmarkovaću za slučaj bola, ali ipak si morao da prođeš kroz svu tu peripetiju zato što su ti dužnici stvorili problem, a ti kao poverilac si sve uredno na vreme regulisao.
 
Moram da priznam da te ništa nisam razumeo ali nije ni preterano bitno jer moje znanje o ovome je dosta usko vezano za način poslovanja koji je meni trebao. U zdravlje. :)
 
@Vl@da uplatu pazara sam definisao kao mogućnost da se pokrije preko 30% prometa koji ne dolazi iz inostranstva ako nema drugog inostranog ili domaćeg privrednog subjekta koji će to da niveliše (ili više od 30% dupliranog iznosa nastalog prodajom deviza zbog zakona o deviznom poslovanju). Nebitno je da li je išla direktna uplata swift-om ili je leglo na karticu preko PayPal-a, a i za to je moja preporuka da se koristi dinarska Visa Business u Poštanskoj ili Platinum u OTP, gde u oba slučaja legne odmah po srednjem i nema dupliranja prometa, niti pregovaranja oko kursa kao sa Rajfajzenom.

To je onda suština i bukmarkovaću za slučaj bola, ali ipak si morao da prođeš kroz svu tu peripetiju zato što su ti dužnici stvorili problem, a ti kao poverilac si sve uredno na vreme regulisao.
Pa da, u pravo tako...
Prvo su me kontaktirali mislim putem poste, ali sam bio na odmoru i nisam primio postu, pa su me onda kontaktirali na email (sa rokom od 8 dana da se posalje dokumentacija). Ja sam tad bio na odmoru van zemlje ili tako nesto je bilo, ne mogu tacno da se setim, pa sam odgovorio i zamolio da me sacekaju jer ne mogu da dostavim dokumentaciju u predvidjenom roku.
Kada sam dosao kuci, u sustini, skupio sam dokumentaciu za dan-dva, i sve u digitalnom obliku, i poslao. Odgovorili mi da KP knjiga nije po "pravilu" popunjena i to sam morao da ispravim. posle toga sam dobio resenje da je sve ok i da mogu da nastavim da radim kao pausalac.

Mozda ce nekom znaciti:
U KP knjizi za Datum i opsi knjizenja ja sam bukvalno tako upisivao:
datum - opis knjizenja (IT usluge na primer)
a trazili su da ispravim u:
Datum - br. fakture - primalac fakture (ime doo na primer)

Stvarno su ispali korektni iz poreske, i radili po pravilima/zakonu sto je najbitnije...
 
Nisam nikada ugasio preduzetnicku agenciju, ali sam od 2020. godine u privremenom prekidu obavljanja delatnosti.
Ove godine mi je porez za stan stigao sa pozivom na broj u kome se nalazi PIB i u opisu mi pise "Porez na imovinu obveznika koji ne vode poslovne knjige". Do sada mi je uvek stizao sa pozivom na broj u kome se nalazi JMBG, dakle kao klasican porez na imovinu za fizicko lice.
Da li se nesto slicno desilo jos nekome? Cisto da znam da li moram da se cimam do poreske uprave ili mogu ovo da platim i ovako kako je stiglo bez ikakvih buducih komplikacija?
 
Mojoj majci su takođe spojili porez na imovinu na PIB i JMBG. Pred zakonom preduzetnik odgovara ličnom imovinom pa dođe ti na isto. Plaćaš onako kako ti je stiglo. Za to ti je nadležna uprava prihoda (lokalna poreska administracija).
 
Da li neko imao slican problem za Komercijalnom?

Primao sam na pausalca uprate preko wise, sve je normalno fukcionisalo.

Klijentu je blokiran wise i sad kad hoce da me doda za direktan transfer preko bake, ne rade instrukcije koje su radile. Konkretno Swift.

Kolegi isto iz Srb sve radi za Raifajzen..
Kada se ukuca kod ili ime banke izadje ovo:
 

Prilozi

  • IMG_9502.png
    IMG_9502.png
    20.2 KB · Pregleda: 22
Oni su mi vec poslali instrukcije koje su radile preko Wise ali sad ovaj kod ne radi. Potrebne su mi instrukcije za pravno, a ne fizicko lice.

Pisao sam mail pa javljam ako urade nesto, mada mislim da ce ovo biti kap koja preliva čašu - da promenim banku 🤣..
 
Da li neko imao slican problem za Komercijalnom?

Primao sam na pausalca uprate preko wise, sve je normalno fukcionisalo.

Klijentu je blokiran wise i sad kad hoce da me doda za direktan transfer preko bake, ne rade instrukcije koje su radile. Konkretno Swift.

Kolegi isto iz Srb sve radi za Raifajzen..
Kada se ukuca kod ili ime banke izadje ovo:
To je do klijenta izgleda,, tj. njegove banke?
 
Pozz narode. Noob ovde u svetu frilensinga.

Poceo da radim za novu firmu van zemlje i moram da im izdam neku fakturu sa odredjenim podacima koje su mi poslali, a najkasnije do 20-25. aprila.
Pretpostavljam da bih morao da budem registrovan negde da imam pristup toj fakturi?
Sa obzirom da sam listao one prve FAQ postove koji imaju mrtve linkove i ne vode nigde, a i pitanje je koliko su outdated, jel moze neko ukratko da mi objasni moje prve korake - kako, gde i sta?
Tnx!
 
Ako traze da bude od firme - to znaci mora firma da izda.
Ako ne mora - mozes ti kao fizicko lice. Nema pravila da moras negde da je radis u oba slucaja vec saljes PDF ili kako god njima odgovara.

A poreski - to vec je veca tema koju imas dobro razradjenu u temi o Frilensingu.
 
Ako nisi u stanju da plaćaš doprinose, registruj se kao udruženje, nađi knjigovođu koji će ti raditi finansijske izveštaje pa preko tog udruženja prebaci primanja (neoporezivo do 400k godišnje). Vodićeš se i dalje kao nezaposleni, tj. imaćeš obavezu redovnog javljanja na nsz (možeš i sam da se odjaviš ako hoćeš). Mane: moraćeš da se ograničiš na bezgotovinski prenos ka drugom pravnom licu uz izdatu fakturu, tražiš gotovinske račune uz svaku kupovinu karticom (nabavku u prodavnici recimo), plaćaš komunalije na šalteru pružaoca usluge ukoliko ne vršiš prenos na račun (ako se vodi na tebe ili člana porodice, uz odluku za taj dan plaćanja), itd. te u tom smislu su ti malo vezane ruke pošto ne smeš da digneš gotovinu (osim ako odlukom opravdaš konkretno plaćanje tipa da si otišao u poštu ili menjačnicu pa tim parama izvršio plaćanje).
 
Otvorio bih DOO, ne odgovara mi pr za ovu stvar. Koji je minimum sati na koje sebe kao osnivača i jedinog zaposlenog mogu prijaviti da radim, i samim tim manje da plaćam doprinosa dok vremenom firma ne poraste pa odem na full time?
 
Otvorio bih DOO, ne odgovara mi pr za ovu stvar. Koji je minimum sati na koje sebe kao osnivača i jedinog zaposlenog mogu prijaviti da radim, i samim tim manje da plaćam doprinosa dok vremenom firma ne poraste pa odem na full time?
Za DOO obavezno konsultovati knjigovođu.
 
Ti u DOO ne moraš biti zaposlen ali ako se zaposliš koliko ja znam moraš primati barem minimalac. U svakom slučaju nikako DOO bez knjigovođe.
 
Preduzetničku radnju sam otvorio 2022. godine. Ulogovao sam se danas u elektronski servis PIO fonda. U izveštaju o podacima iz matične evidencije postoji zapis da sam u 2022. prijavljen kod novog poslodavca (sopstvena preduzetnička agencija), ali se ne vide podaci o stažu osiguranja, zaradama i visini uplaćenih doprinosa za period otkako sam preduzetnik, vidi se samo za prethodne poslodavce. Da li bi to trebalo da se automatski upisuje na osnovu uplata?
 
Izvinjavam se, ali FAQ linkovi me ne vode nigde pa ću morati pitati već prežvakano.
Imao sam preduzetničku agenciju u periodu 2018-2020 pa sam je zamrzao i kasnije ugasio.
Sada se pokazala potreba da istu reaktiviram. Tada sam bio kod Milana Trbojevića, uplaćivao doprinose na minimalac, jel to i dalje moguće ili se mora otvarati D.O.O?

Ponudu još nisam zvanično dobio ali radi se o bruto iznosu u dolarima, B2B.
 
Ako si ugasio ne moze da se reaktivira. Moras da otvoris novu. I kod preduzetnika nema minimalac, dobijes resenje i po tome placas.A ako,neces da se zezas sa testom samostalnosti onda otvori doo...
 
Ako prolaziš "Test samostalnosti", možeš ponovo da otvoriš preduzetnika na svoje ime, pri čemu se opredeljuješ za jedan od tri oblika:
paušalac, preduzetnik koji plaća porez na ličnu zaradu, i preduzetnik sa samooporezivanjem.

Ako ne prolaziš, onda možeš da primaš uplate direktno na lični devizni račun kao Frilenser (https://frilenseri.purs.gov.rs/), ili da otvoriš doo.
 
@Envoy ako si je obrisao, ne možeš da je reaktiviraš. Ukoliko je prošlo 18 meseci od gašenja, imaćeš prava na 50% manju osnovicu za paušal u novoregistrovanoj. Za slučaj da su ti jedini prihodi iz inostranstva od jednog nalogodavca, razliku od preko 30% pokrij uplatom pazara (na ePorezi poruči bezbednosni element i sa njim putem TaxCore portala izdaj fiktivne fiskalne račune).
 
Nazad
Vrh Dno