Što se "kontrole" tiče, ona je nemoguća bez ozbiljne love. Stanje na tržištu će kontrolisati ona kompanija koja se više izbori za standarde, ponudi kvalitetnije, sarađuje sa developerima i slično - drugim rečima koja da više para.
Developerima treba novac. Oni za to rade, oni zbog toga postoje - čak i kada se podvuče crta. Ima onih koji bi se vrlo rado posvetili PC platformi u značajnijoj meri, kada bi im to bilo makar malo isplativije finansijski. Ne mora u istoj meri kao multiplatormska strategija, već makar malo više nego sada.
Sa te tačke gledišta, i AMD i Nvidia stoje - jajarski prema gejming industriji. I to prilično podjednako. Mnogi korisnici moraju da shvate da je sve to biznis - sa manje ili više ljubavi, volje, želje, ali na kraju dana, ipak biznis - i da sa te tačke gledišta posmatraju poteze onih koji bi trebali da pruže podršku. To što Nvidia radi ja uopšte ne doživljavam kao podršku. Super, oni daju svoj hardver, oni daju tehničku podršku, oni daju sve - samo ne pare. Bez para nema ozbiljnije posvećenosti na duže staze. Da ima para, developeri bi i sami lako razvijali i optimizovali za određeni hardver, a podrška se valjda podrazumeva. Mislim, ako ima ambicija da se bude ozbiljan igrač na tržištu.
Međutim, Nvidia polako izlazi iz cele te priče. Okreće se CUDA platformi, superkompjuterima, akceleraciji kalkulacija preko GPU-a i uzimanju para sa te strane. Već sada, čini mi se, taj posao čini dobrih 60+ odsto njihovih prihoda. Ne mogu se tačno setiti gde sam našao ovaj podatak ili ga čuo negde, ali vrlo jasno ukazuje u kom smeru ta kompanija ide.
Sve u svemu, PC gejming je suviše ozbiljna stvar da bi se njime bavile firme kojima gejming nije u fokusu, kao što su AMD i Nvidia. Prvima su bitniji procesori i platforme, drugima profesionalne radne stanice. Pride, prvi nisu videli profita već toliko godina (sem kada je Intel vratio pare u jednom kvartalu na ime sudske nagodbe

), a drugi polako ulaze u taj ciklus i beže sa tržišta laganim, ali sigurnim korakom. Rezultat toga su developeri bez suštinske podrške i para, i naravno da će onda da se prodaju Electronic Artsu. Em je njima lakše jer mogu da odrađuju igre detaljno, em im je mentalno lakše jer ne "ulažu sebe" u igre, a dobiju i pare. ***. Surova realnost.
I kako se onda čuditi zašto Microsoft iskontroliše tržište sa par socijalnih naslova/portova i nekoliko desetina miliona dolara godišnje, što je za njega promil prihoda. Jednostavno, jedini pokažu istinsko interesovanje s vremena na vreme.
P.S. Valve već sada dobija ozbiljnu lovu preko digitalne distribucije i postaje iTunes za igre, bez nade da ga neko zameni...tužno, ali istinito. Bave se ljudi time, a ne razvojem inovativnih igara.
P.P.S. možda će se neki opet iznervirati, ali još jedan razlog zbog koga je Sony pametan jeste upravo ulaganje u developere. Ko ima dobru ideju, može da dobije lovu od njih i vremenom od kreatora relativno bagovitih i nedovršenih igara dobijemo franšize koje se prodaju u nekoliko miliona primeraka, sa neuporedivo boljim i ispeglanijim naslovima. Tipičan primer je Guerilla Games i njihov Killzone. Kec je bio mlaki fps čudnog ponašanja ali solidnog koncepta, dvojka je napravila bum i izazvala ogroman hype za PS3 čak i pre njegovog pojavljivanja (čuveni renderovani snimci koji su posle ingame engine-om višestruko prevaziđeni), sada ide KZ3 koji će isto biti ultra prodavan...To je primer dobre simbioze i sinergije developera i kompanije koja stoji iza platforme. Ali ničega ne bi bilo da Sony nije dao Guerilla Games-u solidnu količinu para da ulože u razvoj i prežive prve korake.