Šta je novo?

Industrija igara

A onda je došao predak Awesome Reach-a i sve upropastio (svu krivicu za današnje stanje svaljujem na Microsoft i tu specifičnu igru).
Kako je to divno :).
Jos ti u toj prici samo fali Golden Eye, Zelda, Nintendo i slicno, pa da zaokruzis ono sto vec slusamo godinama.
Nego, zar tebe Uncharted 1 i 2 nisu odusevili? Kako se to uklapa u ovu tvoju pricu?

Šta bi dao su igre se kao Oblivion i Two Worlds više ugledale na Deamon Souls kada je izazov koje stavljaju pred igrača u pitanju. Nažalost, deca su glavni konzumenti a posle njih idu kenjkavi odrasli i kompanije sebi ne smeju dozvoliti njihove suze i bes.
Ima i danas teskih igara - Ninja Gaiden i Bayonetta na hard su brutalno teski, ali ne zato sto igra vara, vec zbog toga sto igrac mora da ima skill i mora da savlada napredne tehnike, a ne samo jedan trougao, trougao, trougao kombo.
 
Ja sam bar konzistentan. Ti si taj koji je neverovatan. Search na korisničko ime filipenko daje jako interesantne rezultate, gotovo zapanjujuće. Najzanimljivije je prelaz između hard core isometry RPG-ovca u Oblivion lover-a. Mada ni ova poslednja tranzicija (faza) nije ništa manje interesantna. Nemam ja ništa protiv toga, ljudska osobina kao i svaka druga. Ali kao što se čoveku koji je sklon lažima ne može verovati tako ni čoveka, koji često menja mišljenje, stalno otriva neke nove istine i oduševljava se njima, ne mogu uzeti za ozbiljno.


Kažeš tražili, jel to znači da ipak nisi pronašao što si tražio? Elder Scrolls jeste RPG/FRP ma šta zagriženi ljubitelji izometrijskog PC RPGa pričali. Da je nekvalitetniji RPG od legendi žanra poput BG, Tormenta i Fallouta, to jeste. Ali to ne znači da nije RPG. Svako ko je igrao neki od stonih RPG sistema zna to i zna koliki značaj ima GM. Bethesda je loš GM a Black Isle je bio dobar, to je glavna razlika.


Složio bih se sa tobom kada bi znao da si iskreno mislio. Mnogi koriste tu rečenicu a samo retki su iskreni.

Vi biste hteli da apsolutno sve u najboljim izdanjima postoji za PC, ali to trenutno ne ide. Nije moguće, jer su druge platforme jednostavno isplativije. To ne čini druge platforme inferiornim, jer to ne ide po tome kako se kome ćefne. Ko hoće najbolju vožnju da igra, taj će uzeti PS3 i GT5 i ništa na PC-ju ne postoji što može da mu parira. Da li to znači da su oni koji igraju vožnje na PC-ju inferiorni ili da je PC inferiorna igračka platforma? Dabome da ne znači. Ali na njemu takve igre nema. I šta sad ja trebam da radim, da izigravam uvređenu babu koja se ljuti zašto je ovde sve spalo na nekakve modove za igre stare 7-8 godina, isprobavam svaku vožnju koja izađe, ili da uživam u GT5? I je li GT5 kriv za katastrofalno stanje po pitanju vožnji? Dabome da nije, niko ne brani nikome da napravi nešto slično.


Mislim da shvatam gde je problem i ovde je ključna stvar. Koristeći se naopakom logikom, ti valjda smatraš da sada neko ko koristi konzole koristi samo i isključivo njih. Verovatno polazeći od sebe, razmatraš konzole sa aspekta igara tipičnih za PC. Ja ne tražim od konzole super fps-ove, ne jurim neku strategiju, ne iskam po svaku cenu neke RPG-ove. Na konzolama igram igre koje se danas tamo mogu naći, a na PC-ju malo ili nikako ne mogu naći.

Kada biste prestali da razmišljate o drugim platformama kroz prizmu baš onoga što vi trenutno hoćete da igrate, shvatili bi kako stoje stvari. Nekim igrama bolje "stoji" PC i onaj ko hoće da se igra kvalitetno igra ih na PC-ju. Nekim igrama bolje "stoje" konzole i onaj ko hoće da se igra kvalitetno igra ih na konzoli. Vi hoćete stare igre onako kako su se nakada igrale, i tu vam je problem. Ali biste i tu da selektirate, pa kada neko hoće pixel hunting fest, retko ko želi da se opika Quake, koji je nekoć bio zakon. Već bi radije igrali nešto kasnije, kao što je CS. Zašto je onda CS bolji od Quake-a, ako ćemo već da se takmičimo u domenu preciznosti, kontrole nivoa i sl.? To niko da mi objasni. Sa druge strane, pixel hunting fest (ili bolje reći problemi sa njim) je glavna manifestacija "srozavanja kvaliteta" u novijim igrama. Nije nego.


Shodno tome, potpuna je glupost ono što si rekao za menjanje mišljenja. Pre svega, naravno da će ljudi barem malo modifikovati mišljenje tokom perioda od 10 ili 15 godina. Nekada su važili drugačiji uslovi igranja, imalo se svašta igrati na PC-ju, na konzoli je bilo drugačije. Sve je bilo drugačije, a 3/4 žanrova koji danas isključivo obitavaju na konzolama (ili se makar prave prevashodno za tu publiku, pa onda časkom portuju) je postojalo na PC računarima. Danas ih nema. I šta ja sada trebam, da vozim ceo život potpuno nerealni Richard Burns Rally ili mod za F1 Challenge, da ne odigram nijedan Metal Gear Solid ili da ne probam sportsku igru sa Move kontrolerom? Zato što je izašlo na "inferiornoj platformi"? Kako da ne...

Nije problem što nema šta da se igra, zapravo ja nemam dovoljno vremena da se igram koliko bi želeo. Problem je što su današnje igre krš i što za deset godina ako se ovako nastavi neće biti mnogo toga da se igra. Call of Duty mogu da urade kao u Jonny Questu, ja to neću nikad igrati jer je obično smeće.

Ja igram plafon 15 igara godišnje. Nekada sam probao apsolutno sve što izađe, pa potom to redukovao, redukovao, i na kraju se došlo do takve cifre. Ne igram puno igara, ali želim da igram vrhunske naslove. I redovno mi se dešava da neke ne odigram. Usput, imam 2-3 naslova za redovno igranje u multiju i to je to. Danas, kada se skida svaka igra i kada se kumulativno ljudi sećaju "vremena od pre 10 godina" i gledaju ga kroz zbir svih igara koje su tada izlazile, a u međuvremenu isprobavaju svako smeće koje se pojavi (a koje se poljavljivalo tada), potpuno je logično da dolazi do tih "eh, ta stara vremena" priča. Drugačije su raspoređene po žanrovima? Moguće. Manje inteligentne nego nekada? Ma daaaj...:)

Tu priču o tome kako igre postaju užasne/tupave/bezvezne šire fanatici već 20 godina. Samo što su ih pre 15 godina širili zagriženi ljubitelji point and click i ostalih avantura, pre 10 godina ljubitelji poteznih strategija i arkadnih avantura, pre 5 godina ljubitelji RPG-ova, a sada je došao red na ljubitelje FPS-a. Što se mene tiče, postoje vrhunske igre svih žanrova. Ti žanrovi i granice među njima nisu iste kao pre 10 godina i to je to.

U međuvremenu, PC gejming ide u pravcu kompetitivnih naslova za više igrača i to je ta konstanta. Ne vidim da neko kuka kako je WoW uništio PC gejming jer nema nikakvu fiziku a 3D je igra (a PC igre bi, valjda, trebale biti napredne), ili da novi Starcraft nema destruktabilan teren ili nešto slično...Call of Duty se igra ne zbog toga što je najbolji fps svih vremena, već zato što nudi puno u multiju, sa gomilom otključavanja, dodacima za oružja, činovima, nečim što tera igrača da ide dalje. Evo, vidiš, čak i G!!! redovno pazari Call of Duty uz neprestano pljuvanje, pre, tokom i nakon igranja :d Isto kao što se Killzone igra ne zato što je najbolji fps ikada (mada...:) ) već zato što nudi jedinstveni sistem gde se na jednoj mapi u trajanju partije smenjuju ciljevi, pa tako klasičan Team Deathmatch promeni u Assassination, pa to promeni u CTF-ekvivalentni mod, pa u kontrolu ključnih tačaka kao u Battlefield-u...

Dakle, mašiš ključne stvari. Nikoga ne zanima da li se tu neprijatelji respawn-uju u singlu, da li su mape mogle biti manje/veće i da li je fizika manje ili više realna. To se nudi na rudimentarnom nivou, baš kao i u WoW-u što se gomila toga nudi na rudimentarnom nivou. I naravno, gomilu sajtova sa rešenim kvestovima, opremom, mestima gde se šta nalazi, koordinatama...Ni meni se ne dopada što Call of Duty izlazi svake godine kao Need for Speed, niti mi se dopada što je Looking Glass Studios morao da se ugasi jer niko nije kupovao System Shock ili Thief, ali to je tako. A kladim se da bi 85% hejtera promenilo priču da CoD ostane skroz isti, samo da je PC ekskluziva. Ne kažem da bi je i ti promenio, ali mislim da bi mnogi to svakako učinili.



Sve u svemu, citirao bih Aristotelovog učenika i naslednika Teofrasta, koji je u (jednoj od svojih retkih sačuvanih) knjizi "Karakteri" rekao:

Poglavlje III

Dosadljivac je čovek ovih osobina:

Iako ne poznaje čoveka, prilepi se uz njega i održi slavopojku u čast svoje žene...a zatim priča šta mu je sve bilo izneseno pred ručak na sto.

Kada se zanese u pričanju, počne pričati kako je sadašnja generacija mnogo gora od generacija ranijih vremena...


Pre nekih 2300 godina.
 
Poslednja izmena:
I šta ja sada trebam, da vozim ceo život potpuno nerealni Richard Burns Rally

Ajde ostatak posta, u pravu si u vecini stvari.. ali zasto ulazis u ono polje u kojem nisi strucan? Sta bi trebalo da ti znaci ova recenica molim te? RBR je klasika, prihvacena kao najrealnija reli simulacija ikad, ne samo u sim-racing zajednici, vec je to cinjenica..
Nije mi jasno, ti znas mozda za neku realniju?
A i onaj deo u vezi GT5.. slazem se da uopsteno, nema 'kompletnije' voznje ni na jednoj platformi, ali na polju simulacije voznje, realisticnosti, tek mu predstoji planina da bi dostigao nivoe najboljih PC simulacija, planina, to tek treba da vidimo kako stoji na tom polju..
 
Jeste, Richard Burns Rally je "realan", ne može da se uđe u lakat krivinu sa više od 50, to je realno samo ljudima koji se lože da svaka igra mora biti što teža...

To kao što je CS najrealniji fps ikada, zajednica tako kaže...:D
 
Nije GT kriv nizašta, zašto bi ta igra bila krivac. To je igra u koju je uloženo mnogo vremena i truda što nam govori da će biti jako kvalitetna i prodaja koju ostvari je zaslužena.

Krivi su Kodine, Haloi i slične splačine koje netalentovani likovi skarabudže za šest meseci do godinu dana i uz pomoć vanserijskog marketing prodaju desetine miliona primeraka. To ubija u pojam. To uništava gejming. Time ne mogu svi da se bave nego samo oni sa debelom pozadinom koja izlazi iz okvira industrije igara. Pa jel taj Bobby Kotick neki gejmerski orijentisan lik ili tipična kapitalistička američka ljiga uzgajana na nekom skupom Koledžu i programirana da pravi masne pare pri tom gazeći po mrtvima. Bobi je verovatno želeo da njegova guzica greje neku visoku stolicu u korporaciji koja se bavi trgovinom i iskopavanjem nafte ali je nešto zabrljao na koledžu (u pijanom stanju ubio crnca) pa ga smestiše u gejming vode a nama uništiše zabavu. Smrt gejminga i bilo koje druge industrije su upravo takvi likovi zbog kojih će svet na kraju i propasti.

Oko mnogih stvari se slažemo ali ovo za menjanje mišljenja sam poprilično siguran iako te lično ne poznajem. Taman sam hteo da vadim stare postove iz naftalina ali me tvoj citat obeshrabrio.

U pravu si, uklapam se u profil. Pošto znam da imam pravo na jedno menjanje nicka, jel bi ti lično mogao da mi promeniš nick iz G@W u Dosadljivac? Ako ne možeš ti, molim te prenesi administraciji, bio bih ti zahvalan.
 
Ali biste i tu da selektirate, pa kada neko hoće pixel hunting fest, retko ko želi da se opika Quake, koji je nekoć bio zakon. Već bi radije igrali nešto kasnije, kao što je CS. Zašto je onda CS bolji od Quake-a, ako ćemo već da se takmičimo u domenu preciznosti, kontrole nivoa i sl.? To niko da mi objasni. Sa druge strane, pixel hunting fest (ili bolje reći problemi sa njim) je glavna manifestacija "srozavanja kvaliteta" u novijim igrama. Nije nego.


Tu priču o tome kako igre postaju užasne/tupave/bezvezne šire fanatici već 20 godina. Samo što su ih pre 15 godina širili zagriženi ljubitelji point and click i ostalih avantura, pre 10 godina ljubitelji poteznih strategija i arkadnih avantura, pre 5 godina ljubitelji RPG-ova, a sada je došao red na ljubitelje FPS-a. Što se mene tiče, postoje vrhunske igre svih žanrova. Ti žanrovi i granice među njima nisu iste kao pre 10 godina i to je to.

U principu, nije pristojno kvotovati samog sebe :d , ali bih želeo da dodatno pojasnim ovaj deo. Kao zaljubljenika u Quake 2 mene je popularnost CS-a frapirala. Pričao sam i mislio da je to krš, da to ne može tako, da je glupo, da nije to ona preciznost iz Quake-a, da će multiplej fps propasti zbog tupavog CS-a sa jednim jedinim modom igranja. Prozivao ortake i poznanike koji su ga igrali, molio ih da igramo Quake i slično.

Drugim rečima, spadao sam u te fanatike koji su mislili da se sve raspada :) Iz toga sam svašta naučio. Doduše, da je po G@W-ovom, nakon Quake 2/3 ne bih trebao igrati ništa, jer se mišljenje ne sme menjati i nakon 10-15 godina, a takvih igara više nema :p Kakav crni Half Life i revolucija koju je on uneo, pa nisam valjda lud da menjam mišljenje kakav fps treba da bude...

Ništa nije bilo kao strejfovanje sa rail gun-om u Quake naslovima. Sve posle je korak ispod kada je pixel hunting gameplay u pitanju, što se mene tiče, tako da je taj "žanr" već u istoriji...:)
 
Krivi su Kodine, Haloi i slične splačine koje netalentovani likovi skarabudže za šest meseci do godinu dana i uz pomoć vanserijskog marketing prodaju desetine miliona primeraka. To ubija u pojam. To uništava gejming.

Meni i dalje nije jasno zasto tebe to toliko pogadja.
Tako je i sa muzikom i sa filmovima, zbog cega bi sa igrama bilo drugacije?
Zasto bih se ja potresao sto Eminem ima ogromne tiraze, ili sto Michael Bay pravi filmove koje masa ljudi gleda?
Uostalom, zasto bih se potresao ako moj omiljeni bend snimi pop krsh album?
Ja to necu slusati. I dalje imam stare albume u kojima mogu da uzivam.
Ako mi omiljeni reziser posle par odlicnih filmova snimi neku splacinu jer zeli da zaradi gomilu para, zasto bi mene to pogadjalo?
Niko te ne tera da igras lose igre. Cuvaj novac za ono sto po tvom misljenju vredi... ako se uopste pojavi nesto sto vredi ;).
 
Krivi su Kodine, Haloi i slične splačine koje netalentovani likovi skarabudže za šest meseci do godinu dana i uz pomoć vanserijskog marketing prodaju desetine miliona primeraka. To ubija u pojam. To uništava gejming.

Eto, oko toga se možemo složiti. :) Sad, da li baš CoD, ali Halo i slični naslovi svakako, a pre svega ceo princip da bolje prolaze igre kod kojih se ulažu milioni u marketing umesto u razvoj. Ali, nije baš drugačije bilo ni nekada, pa igranje nije propalo. Videti nastavak odgovora ispod donjeg pasusa...

Time ne mogu svi da se bave nego samo oni sa debelom pozadinom koja izlazi iz okvira industrije igara. Pa jel taj Bobby Kotick neki gejmerski orijentisan lik ili tipična kapitalistička američka ljiga uzgajana na nekom skupom Koledžu i programirana da pravi masne pare pri tom gazeći po mrtvima. Bobi je verovatno želeo da njegova guzica greje neku visoku stolicu u korporaciji koja se bavi trgovinom i iskopavanjem nafte ali je nešto zabrljao na koledžu (u pijanom stanju ubio crnca) pa ga smestiše u gejming vode a nama uništiše zabavu. Smrt gejminga i bilo koje druge industrije su upravo takvi likovi zbog kojih će svet na kraju i propasti.

Gejming neće propasti :) Mislim, kreatori Fallout-a, System Shock-a, Thief-a, Battlezone-a (doduše, ova 3 imaju istog kreatora :) ), Vampire: Bloodlines-a, su propali upravo u tzv. zlatno doba na koje se mnogi osvrću. Igranje će biti drugačije, promeniće se, nažalost pod uticajem takvih tipova, ali propasti neće. Uvek će se pojaviti neko ko će napraviti dobar, zanimljiv naslov, uvek ćeš imati nekoga ko će prkositi standardima, neko će dobiti pare od kompanije za projekat iz koga će se izroditi nešto dobro. Tako je bilo nekada, tako će biti i u budućnosti.

Eto još jedan deo odgovora zašto i konzole. Zato što kreatori Gran Turismo ili Metal Gear Solid igara ostaju verni sebi i onome što su radili. I znam da će uvek od njih doći vrhunska igra svog žanra. Što ne znači da je sve žanrove pogodno igrati na konzoli.

U pravu si, uklapam se u profil. Pošto znam da imam pravo na jedno menjanje nicka, jel bi ti lično mogao da mi promeniš nick iz G@W u Dosadljivac? Ako ne možeš ti, molim te prenesi administraciji, bio bih ti zahvalan.
Videćemo šta možemo da uradimo...:d
 
Jeste, Richard Burns Rally je "realan", ne može da se uđe u lakat krivinu sa više od 50, to je realno samo ljudima koji se lože da svaka igra mora biti što teža...

Nemoj mi te driverove fore, kakvih 50 na sat, to kad ne znas, kao sto ne znate ni ti ni on, pa je zato nerealna zato sto eto vas dvojica ne umete da udjete brze od 50.. Kao sto rekoh, zasto zalazis u neku kategoriju igara koju ovlas poznajes, a mislis da si kvalifikovan da dajes takve izjave..
 
3/4 žanrova koji danas isključivo obitavaju na konzolama (ili se makar prave prevashodno za tu publiku, pa onda časkom portuju) je postojalo na PC računarima. Danas ih nema.

Isključivo? Netačno. Kako ih nema? Jedini žanrovi koji su u manjini na PC-u su sport i platforme, ali tako je oduvek bilo. Sa druge strane, na obe strane je prilično loša raznovrnost vožnji u odnosu na PS1/N64 generaciju, jer su izgleda i one opale u popularnosti u međuvremenu.

Mešaš/izjednačavaš izgleda termin multiplatform i port. Lost Planet, SF4, Darksiders i slično je port. Mafia 2, Metro 2033, Portal 2 jok.

Vi biste hteli da apsolutno sve u najboljim izdanjima postoji za PC, ali to trenutno ne ide. Nije moguće,

Nikada nije ni moglo. Ako je neko hteo da igra najbolje u svim žanrovima, morao je da ima više sistema.

jer su druge platforme jednostavno isplativije

Ni u jednom trenutku u istoriji computer gaming nije bio isplativiji ni popularniji od onoga na konzolama. Ne znam zašto to ljude čudi. Samo, senzacionalistički "novinari" imaju običaj da spoje hardversku prodaju svih konzola (kao da sav novac ide na jednu stranu) + softver i to uporede sa softverskom prodajom na PC-u i dođu do zaključka da je ova druga strana "mrtva".
 
Poslednja izmena:
cod 4 multi je jedna od glupljih igara sto sam igrao...dize pritisak, izaziva frku i navalu adrenalina od koje covek moze da postane zavistan i ode u qu***, a to znaju i ovi sto prave takve igre i prodaju kao drogu!!! ... igra nema veze sa mozgom jer se table uce brzo... taktika tu ne postoji jer ako ti zapadne losa ekipa izbuse te ko vola taman da si karpov i kasparov...bolje da se deca igraju teletabisa nego tog zla...
 
Poslednja izmena:
evo neko vreme se druzim sa ps3, kakvo je ono ****** ljudi moji :) ako hocete da izbegnete lomatanje u fp ili tp na gamepadu (koje je btw takvo pacenje da nemam reci, ne vidim zasto bi neko to sebi radio posle igranja na pc-u) prakticno da nemate sta da igrate... okej imate borbe imate errr fudbal? ok, to imam na kompu uz pc padove, i imate little big planet ... igranje na padu fps je LOLOOMG, pa ono nisam mogao ni da zamislim da onako smesno izgleda (i pored toga sto sam ja los u tome, toliko ogranicenja postoji da to nema dalje) igram killzone 2 i zamisljam kako bi igra zapravo bila dobra da se igra na tast i misu ... i onda odem i gledam igre sa ps3 i sve najbolje igre su fps/tps ??? okej, mozda neko moze ali ja ne, da uzivam u zabludi da je tako opustenije i da je konzola prirodna za igranje... konzole, oduvek inferiorne u odnosu na pc
 
G je od onih sto hoce Quake, Starcraft i Counter Strike na konzolama :)

Ako si po to dosao, odmah odustani :)
 
Aj sad sve da vas pitam: sta ocekujete kad stigne sledeca generacija konzola (recimo da bude u istom fazonu, samo mnogo jaci hardver i bez ikakvih problema sa storage-om u svim verzijama)?

Kakve promene ocekujete u celoj industriji, kako vidite pc gaming i promene u tom segmentu i kako ce sve to po vama da izgleda?
 
Poslednja izmena:
Aj sad sve da vas pitam: sta ocekujete kad stigne sledeca generacija konzola (recimo da bude u istom fazonu, samo mnogo jaci hardver i bez ikakvih problema sa storage-om u svim verzijama)?

Prvo moraju da odluče šta će biti novi "fad":
http://www.gamesindustry.biz/articles/evolved-games-market-has-stumped-next-gen-console-plans

Kakve promene ocekujete u celoj industriji, kako vidite pc gaming i promene u tom segmentu i kako ce sve to po vama da izgleda?

Nezavisna scena će nastaviti da jača, to je ono što je najvažnije sa naše (korisničke) strane.
 
G je od onih sto hoce Quake, Starcraft i Counter Strike na konzolama :)

Ako si po to dosao, odmah odustani :)

A pazi kad kaže...

igram killzone 2 i zamisljam kako bi igra zapravo bila dobra da se igra na tast i misu ...

U stvari, čovek je shvatio da je igra sjajna, ali ne, ako mu ne odgovara kontroler odmah i igra sama po sebi ne valja :d


Isključivo? Netačno. Kako ih nema? Jedini žanrovi koji su u manjini na PC-u su sport i platforme, ali tako je oduvek bilo. Sa druge strane, na obe strane je prilično loša raznovrnost vožnji u odnosu na PS1/N64 generaciju, jer su izgleda i one opale u popularnosti u međuvremenu.

Mislio sam na malo širi kontekst posmatrano kroz duži vremenski period. Dok se nije pojavio Gears of War, recimo, kukalo se na sve strane kako na PC-ju nema ništa što je third Person, avantura ili shooter. Taj žanr je skoro pa zamro, na primer. Takođe, dosta (pod)žanrova je prisutno, ali bolje da nije, i na jednoj i na drugoj platformi. Konačno, postoje neke igre i na PC-ju i na konzolama koje su toliko ispred ostalih na bilo kojoj platformi u tom žanru da je gotovo šteta reći da "ima još igara koje su taj žanr i ovamo" :)



P.S. evo sad baš vidim tred o Witcheru 2 i zamišljam kako će to "loša" 2011. godina da bude sa Dragon Age 2, Witcher 2 i, recimo, ako završe Diablo III. Nema šta, umire gejming :d
 
Poslednja izmena:
Mislio sam na malo širi kontekst posmatrano kroz duži vremenski period. Dok se nije pojavio Gears of War, recimo, kukalo se na sve strane kako na PC-ju nema ništa što je third Person, avantura ili shooter. Taj žanr je skoro pa zamro, na primer. Takođe, dosta (pod)žanrova je prisutno, ali bolje da nije, i na jednoj i na drugoj platformi. Konačno, postoje neke igre i na PC-ju i na konzolama koje su toliko ispred ostalih na bilo kojoj platformi u tom žanru da je gotovo šteta reći da "ima još igara koje su taj žanr i ovamo" :)

Pa, postojali su MDK-ovi, Beyond Good & Evil, PoP, Psychonauts :). Samo izgleda da se ne računa ako nije nekst-džen. :D

P.S. evo sad baš vidim tred o Witcheru 2 i zamišljam kako će to "loša" 2011. godina da bude sa Dragon Age 2, Witcher 2 i, recimo, ako završe Diablo III. Nema šta, umire gejming :d

Plus Dead State i Miner Wars od bivših Descent developera... Ali da, ako se ograniče na uzak spektar "blokbastera", onda tako izgleda.
 
Poslednja izmena:
Nezavisna scena će nastaviti da jača, to je ono što je najvažnije sa naše (korisničke) strane.

Nezavisna scena i moderi su najbolja strana PC gejminga današnjice. Nazvao si me jednom doomsayer-om. Jesam doomsayer, želim da vidim smrt gejminga na Windowsu. Želim totalnu dileju na čelu Microsoft koji kaže: PC gaming is over! Buy a Xbox 720.

Želim smrt DirectX-a, prelazak svih "velikih" developera na konzole, želim da se termin multiplatforma odnosi samo na Xbox, PS i Nintendo igre.

Kada se to desi lako ćemo podići feniksa iz pepela. Ma šta većina mislila, postoje ljudi koji imaju potrebu za igranjem na PCju. Ne vide svi sebe ispred televizora kako mašu rukama ili nekim štapom/dildom i igraju "interaktivne" igre.

Problem Open Source gejminga pored neisplativosti jeste i u tome što su svi kvalitetni moderi posvećeni Windows igrama. OS gejmingu treba samo jedan dobar i modularan endžin, uz pomoć onih kojima nije žao da odvoje svoje vreme da nauče nešto i pritom ponude drugima odličnu zabavu for free OS gejming će stati na noge. Dok Microsoft drži PC gejming u tamnici sa Prozorima, davajući mu poneku kosku tu i tamo i psihički ga maltretirajući (GeoW, Fable nikada neće izaći za PC buhaha, eto vam ga PC paćenici) imaćemo ovakvu situaciju.

Daće bog da Balmer napusti MS, da Kinect doživi vanserijski uspeh i da akcionari firme u onoj budali prepoznaju novog vođu. Takav nam treba na čelu MS, da konačno kaže da je gejming na Windowsu završena priča.
 
davajući mu poneku kosku tu i tamo i psihički ga maltretirajući (GeoW, Fable nikada neće izaći za PC buhaha, eto vam ga PC paćenici) imaćemo ovakvu situaciju.

Ti misliš da je to gubitak? :) Ko hoće da igra te igre koje vrište console-centric, nek' kupi Microsoftov proizvod.
 
Poslednja izmena:
Nije gubitak ali ne želim da to gledam. Ne želim da Microsoft ima ikakvu moć nad PC gejmingom. Bolje bilo ko drugi da kontroliše PC gejming osim njih. Dobro ne baš bilo ko, Apple ne dolazi u obzir.

Greota je da ljudi (moderi) moraju da se dovijaju da bi uradili ono što žele. Kod Open Source igara nema tih problema, svaki ostvareni napredak je dostupan svima. Mnogo ali mnogo brže bi se razvijale igre. Ne bi bilo situacije da igre od pre 10 godina ima implementirane neke mogućnosti a nastavak te igre danas nema pola tih stvari.
 
Nije gubitak ali ne želim da to gledam. Ne želim da Microsoft ima ikakvu moć nad PC gejmingom. Bolje bilo ko drugi da kontroliše PC gejming osim njih. Dobro ne baš bilo ko, Apple ne dolazi u obzir.

Pa, ne kontrolišu oni u suštini ništa. Ako već mora neko da bude "overlord", bolje Valve što se mene tiče. :)

U vezi DX-a:
http://blog.wolfire.com/2010/01/Why-you-should-use-OpenGL-and-not-DirectX
http://blog.wolfire.com/2010/01/DirectX-vs-OpenGL-revisited

Often, when we meet other game developers and say that we use OpenGL for our game Overgrowth, we're met with stares of disbelief -- why would anyone use OpenGL? DirectX is the future. When we tell graphics card representatives that we use OpenGL, the temperature of the room drops by ten degrees.

This baffles us. It's common geek wisdom that standards-based websites, for instance, trounce Silverlight, Flash, or ActiveX. Cross-platform development is laudable and smart. No self-respecting geek enjoys dealing with closed-standard Word documents or Exchange servers. What kind of bizarro world is this where engineers are not only going crazy over Microsoft's latest proprietary API, but actively denouncing its open-standard competitor?
 
Poslednja izmena:
Ovo je odlično:

[YOUTUBE]CkGf_etTFM4[/YOUTUBE]

Sad zamisli kada bi ovakav edžin bio Open Source i kada bi se oko njega okupila velika zajednica a ne jedan mali tim entuzijasta. Sve one sitnice o kojima pričam bi bilo moguće implementirati. Grafika ne bi stagnirala zbog konzolnog ciklusa jer bi ta priča bila nezavisna od konzola. Optimizacija bi bila bolja.

Valve je isto prodana duša a i sve igre im liče jedna na drugu (ne samo grafički). Microsoft kontroliše PC gejming jer razvoj igara podrazumeva ekonomski model koji se koristi za najveći broj kvalitetnog softvera na toj platformi. Plus je tu ona mamipara koja kaže, kada biste razvijali istu igru za Xbox zaradili bi mnogo više.

Microsoft ima debeo razlog zašto izdaje DirectX, ne izdaje ga zato što voli da stvari idu napred već da bi prodali sledeći Windows. Izbaci igre sa Windowsa i zastupljenost istog opada značajno.
 
Valve je isto prodana duša a i sve igre im liče jedna na drugu (ne samo grafički)

Malo sutra. :trust:

Microsoft ima debeo razlog zašto izdaje DirectX, ne izdaje ga zato što voli da stvari idu napred već da bi prodali sledeći Windows. Izbaci igre sa Windowsa i zastupljenost istog opada značajno.

Da, zato sad kada su videli da je Steam na Mac-u i da pomažu developerima da dovedu igre na Mac, po prvi put posle 3 godine hoće da urade nešto, da "vode PC revoluciju". Možda jer investitori nisu zadovoljni kako su trošili njihov kapital sve ove godine. Iako su to mogli mnogo bolje da izvedu nego Xbox projekat, iako je tako nešto bilo u razmatranju.
 
Poslednja izmena:
Malo sutra. :trust:

Ajde da napravimo presek šta je Valve od igara uradio za poslednjih 10 godina:

- Half Life 2 i varijacije na tu igru
- Portal

Za Portal svaka čast, originalna ideja i odlična realizacija.

Ostale je isto FPS obojen raličitim premazima. Ako bi se gledala samo ideja na kojoj se bazira neka igra, oni su kraljevi. Post-apokalitični FPS, zombi FPS, parodija na FPS, close combat FPS, WWII FPS. Deset godina je predugačak period da bi vrteli istu stvar na sto načina.

Doduše za tih 10 godina su razvili Steam :)

Da, zato sad kada su videli da je Steam na Mac-u i da pomažu developerima da dovedu igre na Mac, po prvi put posle 3 godine hoće da urade nešto, da "vode PC revoluciju". Možda jer investitori nisu zadovoljni kako su trošili njihov kapital sve ove godine. Iako su to mogli mnogo bolje da izvedu na početku decenije.

Neka idu dođavola. Čitao sam one linkove što si ostavio i komentari su posebno zanimljivi. Kažu ljudi bolji je DX. Čak i da je to tačno, kada uporediš prisutnost OpenGL u današnjim igrama podrška koju on pruža je fenomenalna. Videli bi kakva bi situacija bila da je OpenGL na mestu DXa tj. da se 90% igara bazirana na njemu.

Btw. čini mi se da si već pominjao Overgrowth negde a ja kačio isti ovaj video ali se ne sećam u kojoj temi. Evo malo noviji klip koji sigurno nisam kačio:

[YOUTUBE]QrZlGXq_MJs[/YOUTUBE]
 
Ne vide svi sebe ispred televizora kako mašu rukama ili nekim štapom/dildom i igraju "interaktivne" igre.

Ne vide tako sebe ni svi oni koji se igraju na konzolama. A ta argumentacija je na nivou drajverove, kada kao konzolaš priča o PC igračima kao o o "nekima koji klikću 3 puta u minutu na ikonice dok se borba odvija sama i pucaju u jedno te isto godinama, sve blejeći 20 cm od monitora".

Ono što ne razumem jeste odakle potreba da se popljuje sve što je drugačije. Razumeo bih da se pljuje ono što ne valja, ali sada najednom tebi smeta što se tamo neko igra na ovakav ili onakav način...


A iz sveta igara firme koje si nabrojao nikada neće otići. Neće Microsoft ostajati prisutan zato što voli igre, već zato što im treba incentive za prodaju novih operativnih sistema. U tu svrhu ide i DX.
 
Poslednja izmena:
Nije gubitak ali ne želim da to gledam. Ne želim da Microsoft ima ikakvu moć nad PC gejmingom. Bolje bilo ko drugi da kontroliše PC gejming osim njih. Dobro ne baš bilo ko, Apple ne dolazi u obzir.

Greota je da ljudi (moderi) moraju da se dovijaju da bi uradili ono što žele. Kod Open Source igara nema tih problema, svaki ostvareni napredak je dostupan svima. Mnogo ali mnogo brže bi se razvijale igre. Ne bi bilo situacije da igre od pre 10 godina ima implementirane neke mogućnosti a nastavak te igre danas nema pola tih stvari.

Moj covjek :)

PC gejming treba da kontrolisu Nvidia i AMD, tj. da usko suradjuju sa dev. timovima. Kako Nvidia stoji po tom pitanju je poznato, no AMD mi se tu ne uklapa nikako.

Sto se tice Valvea, ta kompanija moju lovu sigurno nece dobiti.
 
cod 4 multi je jedna od glupljih igara sto sam igrao...dize pritisak, izaziva frku i navalu adrenalina od koje covek moze da postane zavistan i ode u qu***, a to znaju i ovi sto prave takve igre i prodaju kao drogu!!! ... igra nema veze sa mozgom jer se table uce brzo... taktika tu ne postoji jer ako ti zapadne losa ekipa izbuse te ko vola taman da si karpov i kasparov...bolje da se deca igraju teletabisa nego tog zla...

LOL

Sta sve nece ovde covek da procita. :d
 
cod 4 multi je jedna od glupljih igara sto sam igrao...dize pritisak, izaziva frku i navalu adrenalina od koje covek moze da postane zavistan i ode u qu***, a to znaju i ovi sto prave takve igre i prodaju kao drogu!!! ... igra nema veze sa mozgom jer se table uce brzo... taktika tu ne postoji jer ako ti zapadne losa ekipa izbuse te ko vola taman da si karpov i kasparov...bolje da se deca igraju teletabisa nego tog zla...

Slazem se
 
Da, skolice su prava stvar...

Koja glupost sta pisete, sta onda reci za razvoj multi pucacina i quake-a, znaci mi smo narkomani i to je sve izazvalo ovu propast gaming industrije? :D :wall:

Sto rece Bob Dilan u pesmi: "Dont criticize what you can't understand", tako i vi, manite se stvari i prozivanju i ispaljivanju necega sto vam se ne svidja.
 
Moj covjek :)

PC gejming treba da kontrolisu Nvidia i AMD, tj. da usko suradjuju sa dev. timovima. Kako Nvidia stoji po tom pitanju je poznato, no AMD mi se tu ne uklapa nikako.

Sto se tice Valvea, ta kompanija moju lovu sigurno nece dobiti.

Što se "kontrole" tiče, ona je nemoguća bez ozbiljne love. Stanje na tržištu će kontrolisati ona kompanija koja se više izbori za standarde, ponudi kvalitetnije, sarađuje sa developerima i slično - drugim rečima koja da više para.

Developerima treba novac. Oni za to rade, oni zbog toga postoje - čak i kada se podvuče crta. Ima onih koji bi se vrlo rado posvetili PC platformi u značajnijoj meri, kada bi im to bilo makar malo isplativije finansijski. Ne mora u istoj meri kao multiplatormska strategija, već makar malo više nego sada.


Sa te tačke gledišta, i AMD i Nvidia stoje - jajarski prema gejming industriji. I to prilično podjednako. Mnogi korisnici moraju da shvate da je sve to biznis - sa manje ili više ljubavi, volje, želje, ali na kraju dana, ipak biznis - i da sa te tačke gledišta posmatraju poteze onih koji bi trebali da pruže podršku. To što Nvidia radi ja uopšte ne doživljavam kao podršku. Super, oni daju svoj hardver, oni daju tehničku podršku, oni daju sve - samo ne pare. Bez para nema ozbiljnije posvećenosti na duže staze. Da ima para, developeri bi i sami lako razvijali i optimizovali za određeni hardver, a podrška se valjda podrazumeva. Mislim, ako ima ambicija da se bude ozbiljan igrač na tržištu.

Međutim, Nvidia polako izlazi iz cele te priče. Okreće se CUDA platformi, superkompjuterima, akceleraciji kalkulacija preko GPU-a i uzimanju para sa te strane. Već sada, čini mi se, taj posao čini dobrih 60+ odsto njihovih prihoda. Ne mogu se tačno setiti gde sam našao ovaj podatak ili ga čuo negde, ali vrlo jasno ukazuje u kom smeru ta kompanija ide.


Sve u svemu, PC gejming je suviše ozbiljna stvar da bi se njime bavile firme kojima gejming nije u fokusu, kao što su AMD i Nvidia. Prvima su bitniji procesori i platforme, drugima profesionalne radne stanice. Pride, prvi nisu videli profita već toliko godina (sem kada je Intel vratio pare u jednom kvartalu na ime sudske nagodbe :) ), a drugi polako ulaze u taj ciklus i beže sa tržišta laganim, ali sigurnim korakom. Rezultat toga su developeri bez suštinske podrške i para, i naravno da će onda da se prodaju Electronic Artsu. Em je njima lakše jer mogu da odrađuju igre detaljno, em im je mentalno lakše jer ne "ulažu sebe" u igre, a dobiju i pare. ***. Surova realnost.

I kako se onda čuditi zašto Microsoft iskontroliše tržište sa par socijalnih naslova/portova i nekoliko desetina miliona dolara godišnje, što je za njega promil prihoda. Jednostavno, jedini pokažu istinsko interesovanje s vremena na vreme.



P.S. Valve već sada dobija ozbiljnu lovu preko digitalne distribucije i postaje iTunes za igre, bez nade da ga neko zameni...tužno, ali istinito. Bave se ljudi time, a ne razvojem inovativnih igara.

P.P.S. možda će se neki opet iznervirati, ali još jedan razlog zbog koga je Sony pametan jeste upravo ulaganje u developere. Ko ima dobru ideju, može da dobije lovu od njih i vremenom od kreatora relativno bagovitih i nedovršenih igara dobijemo franšize koje se prodaju u nekoliko miliona primeraka, sa neuporedivo boljim i ispeglanijim naslovima. Tipičan primer je Guerilla Games i njihov Killzone. Kec je bio mlaki fps čudnog ponašanja ali solidnog koncepta, dvojka je napravila bum i izazvala ogroman hype za PS3 čak i pre njegovog pojavljivanja (čuveni renderovani snimci koji su posle ingame engine-om višestruko prevaziđeni), sada ide KZ3 koji će isto biti ultra prodavan...To je primer dobre simbioze i sinergije developera i kompanije koja stoji iza platforme. Ali ničega ne bi bilo da Sony nije dao Guerilla Games-u solidnu količinu para da ulože u razvoj i prežive prve korake.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno