Šta je novo?

Imtel - reputacija i iskustva?

ZorMi je napisao(la):
Izvod iz zakona:

Ako se reklamacijom utvrdi da proizvod sadrži nedostatke, potrošač ima pravo da zahteva nov proizvod ili proizvod odgovarajuće marke (modela, tipa) ili da mu se vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini cene tog proizvoda na dan vraćanja ili da mu se uz njegovu saglasnost otkloni nedostatak.

Dakle, može da se zameni, popravi, dobije sličan... ili vrate pare. Prodavcu više odgovara zamena inače gubi jednu prodaju, ali ako nema... Ono na šta verovatno misliš je obaveza podrške reda 5 godina, tj. mora se popravljati ili nuditi odgovarajuća (kompatibilna) zamena što je obaveza proizvođača.
U pravu si ali ocigledno im nije palo na pamet da u slucaju racunarske opreme to bas i nije dobro resenje. Evo recimo da mi crkne slot A ploca koju niko nema i dobijem nesto kesa, pa ja moram ceo racunar da rasturim i bacim i CPU i sta onda vredi tih par 10 evra (ovo je samo fiktivni primer).

Inace par puta sam i ja bio u Imtelu, ali nisam nista kupovao (posto i inace zaista retko kupujem hardware), gledao sam neke polovne monitore zadnji put i zaista su bili korektni.
 
ZorMi je napisao(la):
Ako misliš na mršavog sedog s bradicom, taj je najbolji poznavalac hard diskova u zemlji. Pre N godina je u assembleru napisao program RDIDE za detekciju parametara hard diskova kada BIOSi to još nisu imali nego se prekucavalo s nalepnice. Takodje je ručno spasao nebrojeno podataka bez

Zormi, većina ljudi ovde je previše mlada da bi znala vreme kad je RDIDE bio "majka" alat. :D Čovek koga pominjete je pretpostavljem gospodin Zoran Dobrić. Respect :)
 
Mare je napisao(la):
U pravu si ali ocigledno im nije palo na pamet da u slucaju racunarske opreme to bas i nije dobro resenje. Evo recimo da mi crkne slot A ploca koju niko nema i dobijem nesto kesa, pa ja moram ceo racunar da rasturim i bacim i CPU i sta onda vredi tih par 10 evra (ovo je samo fiktivni primer).
Jeste, ova grana trgovine ima neke specifičnosti. Da ne bude zabune, dobijaš pare koliko otprilike vredi NOVA ta komponenta (a ne vrednost polovne). Ideja je da tim parama na drugom mestu kupiš sličnu ako tvoj prodavac već nema da ti zameni. I to je u redu. Međutim ako više nema kompatibilnog modela (što je greška proizvođača jer treba da obezbedi zamenu) pretpostavka je da se može nešto naći na tržištu polovnih delova, prodavnice ne smeju da otkupljuju od fizičkih lica ako nisu komision, a kupac može po oglasu.

Oko procene vrednosti može da dodje do spora, možda koristiti PC berzu i sl, mi konkretno primenjujemo 'poslednja naša kalkulisana cena po zvaničnim dokumentima', što znači kad smo poslednji put prodavali, a u većini slučajeva ta stara cena je osetno veća od cene bilo polovne bilo neke novije jače zamene. I to je specifičnost PC tržišta.

Najteži 'slučaj' koji sam imao: čoveku crkla SocketA ploča, u svoje vreme top model, ima firewire (čovek ima kameru), gigabit LAN priključak, RAID ATA dodatni chip ne samo SATA/RAID (čovek vezao dva EIDE harda u strip)... AGP slot (zadovoljan svojom grafičkom) i još neke džidža-bidže. Neće da uzme pare čak ni po ceni sa računa kad je bila nov model, ne vrše mu posao. Proizvođač (zvali smo Tajvan) nema da isporuči, sve pretrage prodavnica koje su taj model nekada listale... ništa, tražili i posebnu RAID karticu da uparimo s nekim drugom modelom - nema. Čovek nije bio drzak pa smo se baš trudili da mu rešimo i na kraju napipamo neki sličan Asus Deluxe model, zaostao kod konkurencije. Čak se i ne sećam koliko je skuplje plaćen, to i nije mnogo bitno.
 
ZorMi je napisao(la):
Jeste, ova grana trgovine ima neke specifičnosti. Da ne bude zabune, dobijaš pare koliko otprilike vredi NOVA ta komponenta (a ne vrednost polovne).
Oko procene vrednosti može da dodje do spora, možda koristiti PC berzu i sl, mi konkretno primenjujemo 'poslednja naša kalkulisana cena po zvaničnim dokumentima', što znači kad smo poslednji put prodavali, a u većini slučajeva ta stara cena je osetno veća od cene bilo polovne bilo neke novije jače zamene. I to je specifičnost PC tržišta.
Kalkulisana ili nivelisana?
U svakom slucaju sve zavisi koliko ste vi fer, jer uvek mozes da nivelises ili radis kalkulaciju tih zadnjih komada na recimo sada 200 dinara, zar ne, nista vas zakonski ne sprecava?
ZorMi je napisao(la):
Najteži 'slučaj' koji sam imao: čoveku crkla SocketA ploča, u svoje vreme top model, ima firewire (čovek ima kameru), gigabit LAN priključak, RAID ATA dodatni chip ne samo SATA/RAID (čovek vezao dva EIDE harda u strip)... AGP slot (zadovoljan svojom grafičkom) i još neke džidža-bidže. Neće da uzme pare čak ni po ceni sa računa kad je bila nov model, ne vrše mu posao. Proizvođač (zvali smo Tajvan) nema da isporuči, sve pretrage prodavnica koje su taj model nekada listale... ništa, tražili i posebnu RAID karticu da uparimo s nekim drugom modelom - nema. Čovek nije bio drzak pa smo se baš trudili da mu rešimo i na kraju napipamo neki sličan Asus Deluxe model, zaostao kod konkurencije. Čak se i ne sećam koliko je skuplje plaćen, to i nije mnogo bitno.
Zbog ovoga i cenim Imtel i da se razumemo sto se tice reklamacija samo reci pohvale.Nikad nisam imao problem.Uostalom kod tako velikih rokova garancije sve se svodi na vasu dobru volju, jer pri reklamaciji se mora imati racun a pitam se za 5 godina koji ce fiskalni izdrzati :eyebrows:
 
CYK je napisao(la):
Kalkulisana ili nivelisana?
Kalkulisana. Nivelacije se rade retko, obično u slučaju ne-daj-bože devalvacije ili hiperinflacije kad kupci naglo zavole zakoniti obračun po trenutnoj vrednosti a ne po iznosu na računu. ;)

Ako se desi da kupac ne prihvata ponuđenu sumu prodavac ima i opciju da sam kupi komponentu i uradi zamenu, samo onda ne može odmah da se reši nego za tipično nedelju dana. One baba-roga priče o 45 dana se odnose samo na slanje složenih uređaja na popravku u inostranstvo, u poslednje vreme proizvođači ipak imaju ovde neki ovlašćeni servis pa mislim da nije praksa ni kod koga da se toliko čeka.
 
Moje iskustvo sa Imtelom.

Kupio sam karticu za posao, i to preko firme gde radim, "PC Press"-a, sa garancijom od 2 godine - Club3D, koja je svojevremeno kostala preko 400 evra.

Nesto kasnije sam prodao doticnu jednom coveku, kojem je nakon godinu dana pocela da brljavi. Karticu sam odneo na servis 19.12.2005. godine.

Mnogo puta sam zvao i pricao sa Alexandrom *****, koja mi je prvi put rekla da je kartica kod dobavljaca. Kada sam pitao kojeg, rekla je u Holandiji?!?

Posla novogodisnjih praznika, doticna je bila na bolovanju, pa sam pricao sa njenom koleginicom, koja je rekla da ne radi baza.

Napravio sam se pametan pa sam nazvao servis, gde mi je covek rekao da je kartica neispravna (ma hajde!), i da za zamenu treba samo odobrenje od nekoga iz komercijale.

Kada se ova prva vratila sa odmora, dobio sam informaciju da nove kartice jos uvek nisu stigle, te da ne moze da mi uradi zamenu, ali ni kompenzaciju, zbog baze.

A mene covek svo to vreme cima i smara...Danas sam opet zvao (25.01.2006.) i dobio informaciju da zovem naredne nedelje, jer zamena nije stigla zbog loseg vremena....Naredne nedelje ce biti neka druga prica...
 
Poslednja izmena:
zulu je napisao(la):
...
a i resavanje reklamacije za veleprodaju se cekaju koliko neces...

Slazem se - ima tu problema...
Izgeda da kupci u maloprodaji imaju bolji "status" nego kupci u veleprodaji...
 
Mnogo puta sam zvao i pricao sa Alexandrom *****, koja mi je prvi put rekla da je kartica kod dobavljaca. Kada sam pitao kojeg, rekla je u Holandiji?!?
Kao što piše na deklaracijama to jeste uvoz iz Holandije. Koliko znam Aleksandra radi samo sa dilerima, nije bila na odmoru ('dočekala' Novu Godinu u Urgentnom centru), ali je valjda neko zamenjivao. E sad, po kom kriterijumu PC Press spada u dilere (ne bavi se daljom prodajom) i kako si kupljeni inventar nekom prodao pa te sad smara... Dilerske cene se ne dobijaju samo na 'dobar dan, ja sam diler' već se potpiše ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji, diler sam reguliše svoje kupce uključujući zamenu iz sopstvenog lagera i sl. Svaki popust ima svoj razlog.

Kompenzacije u veleprodaji (koliko sam upućen) se rade rutinski čim prođe nedelju dana. Verovatno je problem što ne uzimate drugu robu (ne treba vam) pa može samo finansijsko razduženje vraćanjem novca na žiro račun PC Pressa uz zahtev na memorandumu firme i NI obrazac (Zahtev za izmenu poreske osnovice) što tebi ne rešava problem. Treba ti baš kartica. Ovo sve pretpostavljam jer nemam veze sa VP, ali mogu da se raspitam sutra kod Sanje...
 
ZorMi je napisao(la):
Kao što piše na deklaracijama to jeste uvoz iz Holandije. Koliko znam Aleksandra radi samo sa dilerima, nije bila na odmoru ('dočekala' Novu Godinu u Urgentnom centru), ali je valjda neko zamenjivao. E sad, po kom kriterijumu PC Press spada u dilere (ne bavi se daljom prodajom) i kako si kupljeni inventar nekom prodao pa te sad smara... Dilerske cene se ne dobijaju samo na 'dobar dan, ja sam diler' već se potpiše ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji, diler sam reguliše svoje kupce uključujući zamenu iz sopstvenog lagera i sl. Svaki popust ima svoj razlog.

Pravo ti kazem, ja sam svojevremeno rekao Jeleni (zaboravio sam prezime) da mi (za moje potrebe) treba neka X800 kartica. Posto je jedna bila na testu, a bio je 30. decembar (pred uvodjenje PDV-a), najlakse mi je bilo da zavrsim to preko firme. Kako je Jelena to zavela i kako je ona tretirala PC, stvarno ne znam...

Naravno, kada se kartica pokvarila, morao sam da je saljem preko PC-a na reklamaciju.

Naravno da je iz Holandije, ali mi je bilo malo neverovatno da se RMA tako odradjuje. Mislim, RMA se tako obicno i radi, ali bi pre toga valjalo "podmiriti" kupca.

Zormi je napisao(la):
Kompenzacije u veleprodaji (koliko sam upućen) se rade rutinski čim prođe nedelju dana. Verovatno je problem što ne uzimate drugu robu (ne treba vam) pa može samo finansijsko razduženje vraćanjem novca na žiro račun PC Pressa uz zahtev na memorandumu firme i NI obrazac (Zahtev za izmenu poreske osnovice) što tebi ne rešava problem. Treba ti baš kartica. Ovo sve pretpostavljam jer nemam veze sa VP, ali mogu da se raspitam sutra kod Sanje...

Ne, ne uzimamo, jer nismo dileri. :) Elem, coveku bi odgovarala bilo koja PCIexpress kartica u tom rangu (ono je bila X800 PRO Vivo). Medjutim, niko iz prodaje (meni je receno da se javim Alexandri - nemam pojma kakva je hijerarhija u Imtelu i ko je ona) mi nije ni dosao sa nekim konkretnim predlogom ili inicijativom. Svi su bili u fazonu "sledece nedelje" ili "kad bude ovo, kad bude ono"...A mene iskreno smara da zovem svaki dan i davim one ljude tamo. Da je meni kartica crkla, ja ne bih ni A rekao, medjutim, meni covek sedi na glavi, pizdi, jos ce da pomisli da ja njega nesto vacarim.

U svakom slucaju, hvala.
 
Poslednja izmena:
Zormi lepo zboris, al' dileri ipak ***** na vas zbog reklamacija te je Imtel nekako postao sinonim za lose i sporo odradjivanje reklamacija. Vidim na maloprodaju nema zamerki, a kazes da ona malo utice na prihod firme. Pitam se zasto onda tako stoje stvari, pada mi na pamet da je razlog tome sto kupac u MP lako poteze inspekciju kao adut?
I ona prica sa Hard diskovima i napuklom plastikom na konektorima, cudno da nijedan kupac u MP nema slicno negativno iskustvo.
 
gozilla je napisao(la):
Vidim na maloprodaju nema zamerki
Nadležan sam samo za prodavnicu, sa VP nemam veze. Pošto je ovaj thread otvoren oko prodavnice bolje otvoriti novi oko veleprodaje ili 'ajde za promenu nekog drugog malo na kanal. :d

Šalu na stranu, koliko sam upućen problemi u VP su proceduralno-knjigovodstvene prirode, povremeno iskoče, onda se smisli novi sistem knjiženja i to proradi. Inspekcija ne pomaže osim ako je probijen zakonski rok za rešavanje, štete su više na poslovnom imidžu (kud ćeš veće).

Kod dilera su generalno labavija pravila, određuju ih tipski ugovori između firmi. A kupac u maloprodaji je zakonski bolje zaštićen (jer nema ugovor pa sve određuje zakon), jednostavnije su procedure, ima prednost jer je neupućen, nepoverljiv... uostalom zato plaća i višu cenu. Kod nas još vlada nakaradna logika: ako si sposoban i imaš vezu dobićeš 'dilersku cenu' a krajnje cene su samo za naivne. To nije tačno, sve ima svoje razloge pa i dilerski popusti.

Što se tiče oštećenja, u maloprodaji je u cenu uračunata i fizička montaža komponenata, tj. nije ni predviđeno da fizičko lice samo sklapa računar. Ovde prisutni će se mrštiti ili smeškati ali komponente postaju sve složenije i osetljivije (mehanički, termički, elektrostatički, pinovi sve sitniji, disipacije sve veće...) i ko misli da to ume sam (ili voli) treba da bude svestan rizika. Tendencija je (a moraće i kod nas da zaživi): računari se ne sklapaju u kućnoj radinosti - to radi stručan servis.

Da ne bude sve idealizovano, evo i par slučaja odbijanja reklamacija u prodavnici kojih mogu da se setim:

1. Kupac sam montirao P4 ploču (ona sa iglicama tzv. fatherboard) i nije htela da se butuje, doneo sve komplet, skinuli u servisu procesor a ispod pokrivljeni pinovi. On tvrdi da su to sad pokrivili serviseri pri skidanju procesora. Teoretski moguće ali neuporedivo manja verovatnoća da se iskrive pri skidanju od strane stručnog servisera koji to radi 10 puta na dan, a ne pri nameštanju od strane amatera. Uostalom, ako je dobro stavio zašto mu nije proradila? Retka koincidencija: dobo neispravnu ploču, ispravno stavio procesor a pri skidanju mu serviser pokrivio još pinove... mislim, svašta je moguće ali reklamacija nije prihvaćena.

2. Doneo kupac Lexmark štampač. Po sopstvenom priznanju neko nestručan mu je punio kertridže. Ne budu lenji u servisu, pošalju uvozniku, on naravno odbije ('ne pokriva garancija'). Na naše moljakanje (ipak smo mu značajan kupac) poprave oni sam štampač uz napomenu da se kertridži obavezno bace i kupe novi originalni inače više nema servisa. Kad je čuo cenu novih kertridža (skoro kao printer) kupac normalno pošizi i neće da primi...

E sad, po meni je tu bezobrazluk proizvođača štampača. Navlače ljude jeftinim printerima sa polupraznim tonerima da bi posle drali kroz potrošni materijal. Blizu sam da izbacim sve printere iz ponude. Ali kako držati PC prodavnicu bez printera? Bar sam izbacio tonere jer na njih nema garancije a svaki treći je zapušen, zasušen, odštampa manje nego što piše... neću s tim da se brukam.

3. Doneo kupac prašnjavo CoolerMaster napajanje korišćeno pola godine. Kaže 'kupio sam novu ploču a ovo napajanje joj ne odgovara, vratite mi pare, zašto ne može?'. Odgovor koleginice 'a jel vraćate i letnje cipele kad dodje zima pa za te pare kupite zimske?'. Mislim, pravo na reklamaciju jeste fer, ali ako proizvod zadovoljava proizvođačke specifikacije, nema skrivenu manu i nije predviđen za nešto drugo što je kupcu kasnije zatrebalo to ipak malo izlazi van tog prava...
 
ZorMi je napisao(la):
A što se tiče tih diskova s napuklim konektorima to je propis uvoznika, neće da primi ako disk ima tragove grubog rukovanja (čupanje kablova ustranu, proklizao šrafciger... čak su neki modeli imali i G senzor da li je bilo udara, ispuštanja na pod i sl). Čujem da ih Pakom sada otkupljuje za 60% cene pa šalje direktno u centralu.

ma znam za tu foru sa napuklim konektorom, ali nije to bilo u pitanju vec obicne ogrebotine na crno eloksiranom metalu hdda sa strane koje neminovno nastanu kada hard stavljas i vadis iz klasicnih kucista kakve ima vecina korisnika kod nas.
hddove sa napuklim plasticnim konektorima odavno ne saljem u imtel na reklamaciju

edited:
e, da, to za chichu sa lupom sam cuo od vozaca (koji takodje nemaju pojima o racunarima :) ). mozda on zna svasta, ali je nevidjena picajzla. kad iskopam taj hdd iz magacina iz otpisa, postovacu sliku tih *neverovatnih* ogrebotina.
 
Poslednja izmena:
genijalcin@23 je napisao(la):
dobio informaciju da zovem naredne nedelje, jer zamena nije stigla zbog loseg vremena.... Naredne nedelje ce biti neka druga prica...
Čeka te nova kartica da je pokupiš...
 
ZorMi je napisao(la):
Što se tiče oštećenja, u maloprodaji je u cenu uračunata i fizička montaža komponenata, tj. nije ni predviđeno da fizičko lice samo sklapa računar. Ovde prisutni će se mrštiti ili smeškati ali komponente postaju sve složenije i osetljivije (mehanički, termički, elektrostatički, pinovi sve sitniji, disipacije sve veće...) i ko misli da to ume sam (ili voli) treba da bude svestan rizika. Tendencija je (a moraće i kod nas da zaživi): računari se ne sklapaju u kućnoj radinosti - to radi stručan servis.

Da li ovo znaci da ako ja kupim npr. maticnu plocu u maloprodaji oni su u obavezi da je i ugrade?
 
ZorMi je napisao(la):
Kod dilera su generalno labavija pravila, određuju ih tipski ugovori između firmi. A kupac u maloprodaji je zakonski bolje zaštićen (jer nema ugovor pa sve određuje zakon), jednostavnije su procedure, ima prednost jer je neupućen, nepoverljiv... uostalom zato plaća i višu cenu. Kod nas još vlada nakaradna logika: ako si sposoban i imaš vezu dobićeš 'dilersku cenu' a krajnje cene su samo za naivne. To nije tačno, sve ima svoje razloge pa i dilerski popusti.
Ne bih se slozio sa ovim sto si napisao, pri tome mislim na ovaj razlog za dilerski popust koji si naveo. Sustina dilerske mreze je dati povoljnu cenu i na taj nacin graditi maloprodajnu mrezu kroz objekte u posedu dilera, komintenata. Ovako ispade, doduse dosta grubo receno, da je diler j****a stranka i da treba da cuti i da trpi, za uzvrat dobija 5-10 % rabata, ko hoce ok, ko ne hvala ima ko hoce. Mislim, ok ako je tako.
Na svu srecu nisu svi u tom fazonu, ima jos velikih firmi u ovom gradu, uglavnom se to sve odradjuje na sasvim pojednostavljen nacin bez racuna i pratece dokumentacija. Doneses robu, identifikuje se preko bar kod-a ili serijskog broja i u zavisnosti od robe menja se za novu u veoma kratkom roku ili se finansijski razduzuje u roku od par dana.
 
JoKa je napisao(la):
Da li ovo znaci da ako ja kupim npr. maticnu plocu u maloprodaji oni su u obavezi da je i ugrade?
Ne, detalji pišu uz garantni list. Besplatno se radi:

- sklapanje kompletnog računara od kupljenih komponenata
- ugradnja kupljenog memorijskog modula u doneti računar
- zamena/ugradnja kupljenog procesora u doneti računar
- priključivanje kupljenog hard diska (bez instalacije softvera)
- priključivanje CD/DVD uređaja (bez instalacije softvera)
- zamena kupljenog napajanja u donetom računaru
- priključivanje računarske kozmetike (neonke, case cooler, kablovi...)
- priključivanje perifernih uređaja na doneti računar

Ostale usluge se doplaćuju prema cenovniku istaknutom u servisu: zamena matične ploče, instalacija hard diska sa prenosom sadržaja, zamena kućišta sa prepakivanjem komponenata... i sl.
 
ZorMi je napisao(la):
Ne, detalji pišu uz garantni list. Besplatno se radi:

- sklapanje kompletnog računara od kupljenih komponenata
- ugradnja kupljenog memorijskog modula u doneti računar
- zamena/ugradnja kupljenog procesora u doneti računar
- priključivanje kupljenog hard diska (bez instalacije softvera)
- priključivanje CD/DVD uređaja (bez instalacije softvera)
- zamena kupljenog napajanja u donetom računaru
- priključivanje računarske kozmetike (neonke, case cooler, kablovi...)
- priključivanje perifernih uređaja na doneti računar

Ostale usluge se doplaćuju prema cenovniku istaknutom u servisu: zamena matične ploče, instalacija hard diska sa prenosom sadržaja, zamena kućišta sa prepakivanjem komponenata... i sl.
Jao dodje mi da kupim jedan cpu da mi strucni servis ugradi.
:d
 
gozilla je napisao(la):
Ne bih se slozio sa ovim sto si napisao, pri tome mislim na ovaj razlog za dilerski popust koji si naveo.
Razlozi za dilerski popust su brojni da ne nabrajam jer nije tema (naravno ne zato što duže čeka reklamacije, krajnji kupac samo ima prednost, a cilj je rešiti svima što pre jer od zadržavanja nema neke vajde). Suština je: da bi uvoznik-distributer plasirao iole veću količinu robe svog proizvođača ona mora da se pojavi u nekoliko stotina prodavnica. To se retko radi stvaranjem lanca maloprodajnih objekata a češće animiranjem vlasnika postojećih da uzimaju i nude. Animiranje se vrši davanjem popusta (prostora za zaradu), odloženim plaćanjem, tehničkom podrškom, reklamnim materijalom, policama za izlaganje... uopšte, diler mora naći svoj interes. Bilo je pokušaja samostalne prodaje ali su uglavnom neuspeli jer su količine male da se isplati uvoz...
gozilla je napisao(la):
Doneses robu, identifikuje se preko bar kod-a ili serijskog broja i u zavisnosti od robe menja se za novu u veoma kratkom roku ili se finansijski razduzuje u roku od par dana.
Tačno, to jeste cilj rada RMA odeljenja. Ovakvi slučajevi kao genijalcin@23 su ipak ekscesi. Predao pred praznike egzotičnu komponentu (X800XT ViVo koja se više ne nudi), referent bolovao dve nedelje bez zamene koja bi pogurala njegove predmete, kad je prekjuče došla rekli joj 'evo stiže sa reklamacije, kad je čekao dosad...'. Ja sam samo mladoj, plavoj i naivnoj koleginici objasnio da u ovom poslu fraza 'stiže sigurno iduće nedelje' u prevodu znači 'biće možda jednog dana ako ne zakasni' jer čim je u igri špediter, carina, kamion iz Holandije, dokumenti o privremenom izvozu... nego da uradi odmah papire o izdavanju nove kartice koja se srećom našla. Uradila.
 
CYK je napisao(la):
Jao dodje mi da kupim jedan cpu da mi strucni servis ugradi.
:d
Možda deluje smešno, ali par poruka iznad imaš primer štete od 130e kod čoveka kome je to isto bilo prosto. Ja se bavim PCima 15 godina, dipl.ing.elektr. po struci, pa sam svoju ploču i CPU ipak odneo momcima da oni to ubace, rutina je mnogo bitna stvar.
 
Ma bas zato, video sam koliko su strucni za neke stvari, a pitam se kako bi se snasli sa rasklapanjem faznog hladjenja. :crash: :d :d
 
Poslednja izmena:
ZorMi je napisao(la):
Razlozi za dilerski popust su brojni da ne nabrajam jer nije tema (naravno ne zato što duže čeka reklamacije, krajnji kupac samo ima prednost, a cilj je rešiti svima što pre jer od zadržavanja nema neke vajde). Suština je: da bi uvoznik-distributer plasirao iole veću količinu robe svog proizvođača ona mora da se pojavi u nekoliko stotina prodavnica. To se retko radi stvaranjem lanca maloprodajnih objekata a češće animiranjem vlasnika postojećih da uzimaju i nude. Animiranje se vrši davanjem popusta (prostora za zaradu), odloženim plaćanjem, tehničkom podrškom, reklamnim materijalom, policama za izlaganje... uopšte, diler mora naći svoj interes. Bilo je pokušaja samostalne prodaje ali su uglavnom neuspeli jer su količine male da se isplati uvoz...

Zbog cega bi krajnji kupac bio u prednosti? Ako je Imtelu glavni prihod od VP-a, nije li logicno da, ako bar VP kupac nije u prednosti, bar bude izjednacen sa MP kupcem. Takodje, mala razlika izmedju VP i MP cene nikako ne stimulise dilere. Stvarno je pozitivno sto se ugradnja vecine komponenti koje se relativno lako montiraju u MP ne naplacuje, ali to jos vise umanjuje razliku izmedju MP i VP. Sve bi ovo bilo OK da si rekao da je Imtelu prioritet MP, a ne VP.
 
Poslednja izmena:
Meni je posao i prioritet MP a na pitanja u vezi VP ovde nema ko da odgovara. Čujem samo da sa dilerima ima dosta problema kod svih distributera i nešto mora da se menja. Duguju više stotina hiljada evra, nije im dovoljno ni mesec dana odloženog, traže zaštitne cene bar 20%, menice nemaju šta da skinu, prave više kvarova i od krajnjih kupaca, probleme s mušterijama prebacuju na distributera iako je to njihov deo posla, teško legalizuju poslovanje itd. Uostalom, posle CTa evo sada i Pakom daje oglase za franšize i uspostavljanje svoje distributivne mreže, Flamingo otvara redom prodavnice... Nisam čuo za slične planove Imtela zato i kažem da je ova jedina prodavnica samo showroom i demo maloprodaja koja pravi zanemarljiv promet. Ako i ona smeta dilerima da se razmahnu... onda stvarno...
 
ZorMi je napisao(la):
...
Čujem samo da sa dilerima ima dosta problema kod svih distributera i nešto mora da se menja. Duguju više stotina hiljada evra, nije im dovoljno ni mesec dana odloženog, traže zaštitne cene bar 20%, menice nemaju šta da skinu, prave više kvarova i od krajnjih kupaca, probleme s mušterijama prebacuju na distributera iako je to njihov deo posla, teško legalizuju poslovanje itd.
...

A mozda bi mogao da se preispita status (pojedinih - vecine - svih) dilera??
Meni je dosta kukanja od strane distributera/uvoznika - neka prestanu da rade sa dilerima koji ne ispunjavaj svoje obaveze! Dovoljno je vremena proslo da se vidi ko je ko - i medju malim i velikim firmama.
Koliko vidim dovoljno je da se firma prijavi kao diler (dostavi registraciju i jos par papira) i vec slede dilerske cene - bez obzira na promet, vrstu firme i sl...
U moje vreme ;) , morao si da napravis neki promet, pa da dobijes dilerske cene... Konkretno, za Imtel sam morao da napravim par hiljada maraka i da imam preporuku da bih dobio dilerske cene (tamo negde 1997-1998)...
 
Poslednja izmena:
ZorMi je napisao(la):
Meni je posao i prioritet MP a na pitanja u vezi VP ovde nema ko da odgovara. Čujem samo da sa dilerima ima dosta problema kod svih distributera i nešto mora da se menja. Duguju više stotina hiljada evra, nije im dovoljno ni mesec dana odloženog, traže zaštitne cene bar 20%, menice nemaju šta da skinu, prave više kvarova i od krajnjih kupaca, probleme s mušterijama prebacuju na distributera iako je to njihov deo posla, teško legalizuju poslovanje itd. Uostalom, posle CTa evo sada i Pakom daje oglase za franšize i uspostavljanje svoje distributivne mreže, Flamingo otvara redom prodavnice... Nisam čuo za slične planove Imtela zato i kažem da je ova jedina prodavnica samo showroom i demo maloprodaja koja pravi zanemarljiv promet. Ako i ona smeta dilerima da se razmahnu... onda stvarno...

Da se odmah na pocetku ogradim, nemam nameru da nesto nekom prebacujem i odredjujem sta i kako treba da radi. Sve je ovo za mene neobavezno caskanje o stanju na domacem trzistu i nije vezano samo za Imtel.

Sto se tice stanja sa dilerima znam da tu ima mnogo problema, posebno oko naplate, ali mislim da su tu najvise krivi sami distributeri. Bilo je bitno samo prodati robu, oteti kupca, sto od drugih veleprodaja, sto od svojih postojecih kupaca, stvorit sto vise "dilera", a o drugim stvarima malo ko je vodio racuna. Distributeri uopste na pravi nacin nisu stimulisali dobre dilere, to jest one koji na vreme placaju, dobro odradjuju svoj deo posla oko reklamacija... Diler se recimo zaduzi u firmi X za nekoliko hiljada, ona mu zabrani da kupuje robu do ne isplati dug, a on umesto da vraca dug, se zaduzi u firmi Y. Firma Y sva srecna sto je dobila novog kupca, a sto i njima nece placati nema veze. Takvo stanje nikome ne ide na ruku. Sad vecina pokusava to da ispravi otvaranjem svojih maloprodaja, kako ce to ici vreme ce pokazati.

Generalno trziste je prilicno haoticno, ali i pored toga mislim da su cene i snabdevenost prilicno korektni, naravno moramo uzeti u obzir i velicinu naseg trzista. Naravno neke stvari su dosta jeftinije cak i u blizoj okolini tipa Madjarske, ali za to velikih zasluga ima i PDV. Ovo je prilicno izrazeno kod laptop racunara, cak i ako je cena u osnovi ista, kad se ovde doda PDV, a tamo oduzme ralika je ogromna.

Ono gde po meni ima jos dosta mesta za napredak to je kvalitet usluge.
 
Sve potpisujem što si rekao.
 
JoKa je napisao(la):
Zbog cega bi krajnji kupac bio u prednosti?
Pošto ovde ne možeš ništa izjaviti kratko i da ti veruju na reč :d evo detaljnijih procedura (koga ne zanima neka preskoči)...

Reklamacija u maloprodaji

Kupac donese artikal u prodavnicu. Posle provere računa, garantnog lista i kompletnosti pošalje se u servis (iza prodavnice) gde mu PREKO REDA provere neispravnost. I to je jedina prednost koju MP kupac ima! Zašto? Zato što ih ima malo i retko, što sam red čine dilerske reklamacije (pa za njih ne može logički preko reda), da ne dolazi ponovo (dileri šalju svoje vozače po robu skoro svakodnevno)... Kad overe neispravnost dolazi u prodavnicu na rešavanje. Ili mu se skine sa police drugi komad (uz ispravku garantnog lista) ili se iz pazara vrate pare (uz popunjavanje odgovarajućeg obrasca). Tako je zakon predvideo i zato može da traje 10 minuta procedura. Naravno, ako donese konfiguraciju 'nešto se zaglavljuje svaki drugi dan' ili 'brlja mi u Quake3 teksture' onda mora i on na kanal i detaljnije ispitivanje, ne može odmah.

Reklamacija u veleprodaji

Diler donese artikal u RMA odeljenje. Posle provere papira (mora da ima fakturu sa serijskim brojem koju po pravilu zaboravi da ponese iz računovodstva), traženja kopija i sl. roba se zavede na stanje RMA i izda revers. Red čekanja za prebacivanje u servis (internim dokumentom) i testiranje je obično 1 radni dan. Po overi neispravnosti, ako RMA odeljenje ima taj artikal na stanju (neka prethodna zamena poslata od dobavljača sa privremenog izvoza) - super, može odmah da se reši. Dakle, sledećeg radnog dana. Ako nema (a često nema) ne može se zamena prosto uzeti iz magacina prodaje ako tamo ima! Zašto? E, to je neka zakonska knjigovodstvena zavrzlama koju ne razumem, pretpostavljam da se ne bi dvaput naplatio PDV (jer roba izlazi iz VP magacina a ništa ne ulazi). Onda mora njegov referent (ako nije na bolovanju ;) ) da napravi papire tzv. KOK (knjižno odobrenje sredstava po osnovu reklamacije), pravi se nekoliko dokumenata, traži po registratorima kopija fakture, kopija reversa, bitno je kad je originalno kupljen artikal (pre ili posle PDVa, različite su procedure) za šta treba reda pola sata posla (svaki referent je tipično zadužen da vodi 100-200 dilera)... Uz to knjigovođa kupca mora da pošalje zahtev za povraćaj i NI obrazac (Zahtev za izmenu poreske osnovice) da bi mu se vratio i PDV koji je platio. Knjižnim odobrenjem mu se onda taj novac vraća na karticu. Ako robe ima na stanju pravi se nova profaktura kojom se ta roba izdaje iz VP magacina i 'plaća' sa kartice novcem od knjižnog odobrenja. Izdaje se roba, nova faktura, novi garantni list i kopije svih ostalih dokumenata šalju njegovom knjigovođi da on sprovede svoj deo knjiženja i ispravki na stanju kupca. Ako nema komponente može se raditi kompenzacija za neku drugu robu, slična procedura, razlika u parama se sanira pri sledećoj uplati ili raditi tzv. totalno finansijsko razduženje sa povraćajem novca na žiro račun što je najsloženije i najsumnjivije inspekcijama, ali se radi.

Dakle u najboljem slučaju se reklamacija dilera rešava za dan-dva, ako treba raditi sve dodatne papire obično se još par dana sačeka da možda stigne neka zamena što bitno uprošćava stvar. Zavisi sve od dogovora dilera (hitnosti slučaja) i njegovog referenta kome treba vremena da napravi papirologiju. Naravno, dileru krajnji kupac nervozno čeka, nepoverljiv 'znam ja, svi ste vi prevaranti, ali nećete mene da prevarite' pa nikad nije dovoljno brzo. Zato sam i rekao da je zdraviji biznis ako diler ima resurse da interno iz svog lagera reši kupca a onda opuštenije radi reklamaciju za neku drugu robu koja mu treba...

Da li ovo sve može brže i prostije? Ne znam, nisam u tom biznisu...
 
O Imtelu gledano kroz MP, sve najbolje. Ljubazno i maximalno strpljivo osoblje, nikad se nije nerviralo kad Sajber Kurajber i ja razgledamo i po pola sata, gledamo ovo, pipamo ono (nikad osoblje :d) i uvek kupimo po nesto. Da ne pricam sto se "crnokosa devojka sa naocarama" razume u hardver, sto smo otprilike u isto vreme pazarili Club3D 9800SE i sto smo pricali od modovanju, otkljucavanju i pravljenju hladnjaka za istu. Respect!
Da li sitnice, kozmetiku za PC ili neki ozbiljniji komad hardvera, ali uvek po nesto. Problema sa reklamacijama licno nisam imao (bar od onoga sto sam kupovao u MegaStore-u), tacnije, nisam licno imao ni jednu reklamaciju. Sajber K. jeste, ali je vec objasnio. Od mene, ocena 10+ za MP

E sad, VP... Radio sam do skoro u jednoj firmi koja je relativno cesto uzimala robu iz Imtela (ne bas svakodnevno, ali vise puta nedeljno sigurno). Zamerke imam jedino na racun reklamacija, konkretno za HD-ove. Izgrebane ili sa polomljenom plastikom oko konektora za kabl su vracali bez da pogledaju da li je disk stvarno neispravan i da li je ostecenje nastalo ugradnjom u kuciste (a gde drugde) stvarno uzrok kvara. Druga stvar, sto je pomenuti gospodin sa veeeelikom lupom pomalo spor. Bio sam i sam par puta u Imtelu, da predam neku robu na reklamaciju ili da pokupim nesto (nisam vozac).
Poslednji put kad sam bio, doneo sam neku FX5200 koja se pregrejavala i koja posle pola sata rada zablokira racunar. Od toplote koju disipira, odlepile se nalepnice sa nje, ali nijedna nije falila, vec su bile podigle od same kartice (beže :d). Gospodin je karticu pod lupom gledao bukvalno 5 minuta, njuskao, sta sve nije radio. Sve to vreme ja sedim pred njim i gledam i ne verujem. OK, posle 1. minuta ja skapiram da je covek temeljan i dosledan svom poslu, posle 2. pomislim da je bas temeljan, posle 3. minuta sam popizdeo vise ali nisam rec rekao ili pokazao svoje nestrpljenje, sacekao sam da zavrsi. Ostala je kartica na testiranju, posle toga je zamenjena. Ne kazem da je covek radio nesto pogresno, naprotiv, samo je najbolje predati karticu, sici do MegaStore-a i vratiti se kasnije po revers. Svaka cast coveku na zivcima, ja mu se divim. Moj fitilj je daleko kraci :-devil-:

Ali desio mi se prosle godine peh sa mojom grafickom, Club3D 6800GT pre nekih 3-4 meseca, koja je iz neobjasnjivih razloga izgorela ispod onog hladnjaka koji stoji izmedju "glavnog" hladnjaka i molex konektora za napajanje (dugacki, uski, rebrasti hladnjak), gde se cak i videlo da je kartica pocrnela malo, da ne pricamo o mirisu same kartice. Mislio sam da mi nece uvaziti reklamaciju, jer su drugi dobavljaci u ovom gradu takve kartice vracali kad im se posalju na reklamaciju, uz obrazlozenje "greska korisnika". Oprostio sam se od kartice i silnih para sto dadoh za nju. Medjutim, posle 7 dana sam dobio odgovor da je uvazena reklamacija i da ce je zameniti ali da trenutno nemaju na stanju. To se malo oduzilo, ja sam malo bio dosadan ali sam na kraju dobio u zamenu drugu, novu karticu sa sve kutijom i svim sto stize uz nju. Bukvalno sam skakao od srece kad je stigla :cigar:
Od tada, ne sumnjam u sposobnosti gospodina sa velikom lupom (ne znam ime, ne mislim nista lose ovim)


Elem, sto sam ovo napisao, i pored ovih par sitnih neprijatnosti koje sam imao sa Imtelom, sa njima uvek lepa iskustva. Imaju svoju politiku, svoja interna pravila, ugovore sa dobavljacima i na kraju zakon koji moraju da postuju pre svega. Skroz korektna firma, svaka preporuka. Ako i imate poneko lose iskustvo sa Imtelom, ne treba to uzeti kao generalno pravilo za celu firmu. Od mene svaka preporuka za Imtel, kako za MP tako i za VP.

Poz!

(racun za reklamu cu ispostaviti faxom) :p
 
ZorMi je napisao(la):
Možda deluje smešno, ali par poruka iznad imaš primer štete od 130e kod čoveka kome je to isto bilo prosto. Ja se bavim PCima 15 godina, dipl.ing.elektr. po struci, pa sam svoju ploču i CPU ipak odneo momcima da oni to ubace, rutina je mnogo bitna stvar.
Pre bih rekao da kao dipl.ing. ne zelis da se mlatis sa šrafcigeraškim poslom. Ipak, bez obzira na to, u većini firmi poneki ljudi koji rade po servisima ponekad začuđuju svojom nespretnošću i neznanjem. Za to je možda kriva i poslovna politika firmi koje zapošljavaju ljude koji ni šrafciger ne znaju da drže, da bi mogli da im daju 100€ platu, a kamoli da urade neku detaljnu analizu i intervenciju na sofisticiranim elektronskim uređajima.
Posebna priča je snalaženje sa softverom, konfigurisanje, security, konfigurisanje servera, projektovanje informacionih sistema.
 
drfedja je napisao(la):
ne zelis da se mlatis sa šrafcigeraškim poslom
Iskreno, ne vidim više one sitne pinove i rupice :d . Bez rutine je teško proceniti koliki pritisak na CPU je potreban (očekivan) a koliki već preteran (nešto nije dobro leglo), a ostalo sam izmontirao.
 
Nazad
Vrh Dno