Šta je novo?

id Tech 5

Nedjo

Čuven
VIP član
Učlanjen(a)
12.07.2000
Poruke
6,934
Poena
800
Januara 2000-te na Apple konferenciji id je prvu put javno prikazao tehnologiju na kojoj je kasnije nastala DOOM3 masina. Istovremeno tada je premijerno predstavljen GeForce3!

istorija se ne ponavlja bas sasvim, ali su pojedini detalji slicni:

Jun je mesec 2007. id ponovo koristi Appleovu konferenciju i predstavlja najnoviji 3D graficki engine: "id tech 5"

dsc_5202.jpg


dsc_5203.jpg


dsc_5201.jpg


dsc_5205.jpg


wwdc07176wm.jpg


Showcasing a highly detailed environment set in desert valley--presumably a race track given the accompanying banners, flags, spectator, and vehicle--the scene was said to use over 20GB of unique textures. "They can go in and look at the world and, say, change the color of the mountaintop, or carve their name into the rock," said Carmack (thanks Engadget). "They can change as much as they want on surfaces with no impact on the game." According to MacRumors, Carmack also noted the demo was completed in only 10 days. "We're going to be showing on a Mac, PC, PS3, and Xbox [360] at E3," he continued. "We'll have another Mac announcement at E3."

Ocekujem da vise detalja o "id Tech 5" bude promovisano na ovogodisnjem QuakeConu!
 
Poslednja izmena:
Imam neki utisak da JC pomalo zastranjuje. 20GB textura, malo li je? Glomazne texture mi vise deluju kao gruba sila, umesto da se traze nacini za efikasnije metode.

Posle toliko godina u vrhu, coveku izgleda polako postaje dosadno. Meni CryEngine II izgleda daleko ubedljivije i realnije odlslikava realni svet.
 
mcekovic je napisao(la):
Meni CryEngine II izgleda daleko ubedljivije i realnije odlslikava realni svet.

Malo previshe decidiran zakljucak s obzirom da je izveden iz par mutnih (motion blur-ovanih ?) 440x292 pixel screenova ;) Dok smo se od CryEngine II vec svi nagledali raznih HD tech demoa i sl...
 
Poslednja izmena:
Imam neki utisak da JC pomalo zastranjuje. 20GB textura, malo li je? Glomazne texture mi vise deluju kao gruba sila, umesto da se traze nacini za efikasnije metode.

Ccc... pitam se nekad da li ljudi uopste razmisljaju ista?

Pa 20GB tekstura je na raspolaganju game developerima unutar Tech 5 SDK. Ne znaci da ce ih toliko biti u svakoj igri koja se sa njim napravi.

Meni CryEngine II izgleda daleko ubedljivije i realnije odlslikava realni svet.

Samo sto postoji jedna bitna razlika, Tech 5 je OpenGL i bice na Mac platformi, kao i na PC sto ja ocenjujem kao veoma pozitivan potez koji ce pomoci Apple-u da popularizuje svoju platformu. Takodje, prisustvo CEO Electronic Arts-a na WWDC koji je izjavio da ima nameru da izdaje igre za Mac je jako dobar signal. Izgleda da je svima pun q... Microsofta i DX10.
 
Poslednja izmena:
Izgleda da je svima pun q... Microsofta i DX10.

Krajnje zacementiran zakljucak na osnovu dve prezentacije od kojih je jedna najava tehnologije koja ce se pojavit na svim platformama, a druga najava izlaska 5-6 naslova na Mac platformi.
:trust:
 
Carmackova nova masina u stvari moze da izdrzi i vise od 20GB textura tako sto ih strimuje po potrebi u RAM graficke. Tech5 omogucava da svi objekti u sceni imaju razlicite texture i da ukupna kolicina prevazilazi velicinu VRAM-a nekoliko desetina puta.
 
To je u stvari promenjeni naziv za megatexture engine. Carmack je napravio terrain engine na koji mogu da se lepe texture 32K x 32K. Iako zvuci nemoguce, jer hw to ne podrzava, on je napravio trik da isecka 32k x 32k texturu na manje (npr. 2k x 2k), pa cak i da odvoji mip-levele. Kasnije je to doradio pa je omogucio da svaki poligon u igri bude mapiran sa drugacijom texturom, tj. omogucio je artistima da slobodno crtaju po geometriji a njegov engine ce to da isecka i spakuje u texture koje ce da strimuje sa diska kako mu zatreba. O ovome je blio price na OpenGL forumima (www.opengl.org)

Slicnu tehniku koristi Google Earth (modifikacija geo-clip-maps).
 
Sjajan info yooyo. Zaista zvuci impresivno i cini mi se da pokazuje sta moze OpenGL. Sto se tice Microsofta, DX10 i mog zakljucka. Ja sam pre svega mislio na (nepotplacene) developere i na besne musterije koje ne zele da menjaju OS (i upgrade-uju sav hardware) samo zbog novih DX10 igara kojih jos nema.
 
Ja sam pre svega mislio na (nepotplacene) developere i na besne musterije koje ne zele da menjaju OS (i upgrade-uju sav hardware) samo zbog novih DX10 igara kojih jos nema.
LOL pa sav buljuk TWIMTBP developera su potplaceni, but I guess da je to "potplacivanje" sasvim OK u odnosu na Microsofotovo ;)

BTW

Evo kako glasi opis radnog mesta u id-u:

Desired Skills and Pluses:

PS2/PS3 experience
SIMD experience
Networking and Physics
D3D9/10
Multithreading experience a big plus.
;)
 
LOL pa sav buljuk TWIMTBP developera su potplaceni, but I guess da je to "potplacivanje" sasvim OK u odnosu na Microsofotovo ;)

U svakom slucaju je manje bolno jer je lakse prihvatiti da uzmes bolji proizvod (sto karte sa nV gpu-om jesu) nego da moras da predjes na veci krsh od predhodnog (sto Vista jeste)...
 
Poslednja izmena:
U svakom slucaju je manje bolno jer je lakse prihvatiti da uzmes bolji proizvod (sto karte sa nV gpu-om jesu) nego da moras da predjes na veci krsh od predhodnog (sto Vista jeste)...
Licno se ne slazem s tobom po pitanju Viste, ali to nije tema ove rasprave. Poenta je da je DX10 bolji 3D API od DX9.
 
i nV dizajnira bolje gpu-ove od AMD/ATi-a :D

"Poenta je da je DX10 bolji 3D API od DX9."
Jeste ali to nije opravdanje da te time teraju da predjes na novi os...
Imas na beyond3D-u odlican clanak o tome na koji nacin je DX10 vezan za arhitekturu Viste. Jednostavno Vista je imperativ za punu funkcionalnost DX10.
 
Nije DX10 API vezan za OS zato sto je tako dizajniran, nego zato sto je MS to namerno tako uradio. SVI, ali SVI DX10 features mogu da se odrade kroz OpenGL i na XP-u, Linuxu i Mac OSX-u.

No.. ovo nema nikakve veze sa id Tech5 tako da bi bilo zgodno da ovu malu diskusiju o DX10 zaustavimo.
 
Nije DX10 API vezan za OS zato sto je tako dizajniran, nego zato sto je MS to namerno tako uradio. SVI, ali SVI DX10 features mogu da se odrade kroz OpenGL i na XP-u, Linuxu i Mac OSX-u.

Ja sam zato da sacekamo konkretnu implementaciju tih featuresa pa da sudimo koliko je ona uspesna ili bolja. Jel znas mozda neki od naslova u najavi koji ce koristiti DX10-like extenzije OGL-a?
 
Pa ovako... u 2007-oj ocekuju nas 2 nove verzije OpenGL-a:
- Long Peak - OpenGL 2.x
- Mount Evans - OpenGL 3.0

OpenGL 2.x ce biti major cleanup API-a i bice izbacene stvari koje se slabo ili ne koriste (balast proslosti). Ocekuje se da ce biti zavrsen u Julu 2007.

Tri meseca kasnije izacice i OpenGL 3.0 koji ce raditi samo na hardwareu koji je izasao posle 8. Novembra 2006 (tj. trazi DX10 klasu). OpenGL 3.0 donosli razne novitete kao npr:
- instanced rendering,
- stream out of vertex data to a buffer,
- texture buffer objects,
- razni novi formati textura
- novi object model
- podrsku za finu sinhronizaciju CPU i GPU

Pocev od ove verzije spojice se OpenGL ES, COLLADA, glFX, tako da ce evoluirati u multiplatformski API koji ce sa dodatnim alatima, koji mogu da transformisu i prilagodjavaju shadere i modele za razlicite platforme, biti idealan za razvoj. To znaci da ce developeri lakse razvijati igre i da ce portovanje na druge (jace ili slabije) platforme biti znacajnije lakse.

NVidia uveliko radi na GL 3.0 specifikaciji (cak je i vodja ovog projekta covek iz NVidije) i pojavice se prvi GL 3 driveri do kraja ove godine. ATI je digao ruke od stare verzije GL-a i mislim da ce preskociti GL 2.x i ici direktno na GL 3.0. Dok je NVidia omogucila DX10 efekte i u OpenGL-u pod XP-om u trenutnim driverima, ATI driveri to za sada ne podrzavaju. ATI OGL 2.0 driver je napisan od nule i za sada postoji samo u Visti. Obecali su da ce ga kasnije ubaciti i u XP.
 
eto Siggrapha jos malo pa cemo videti gde je ko ;)
 
Poslednja izmena:
Zvace se Rage

nu video:
http://ve3d.ign.com/articles/810/810687p1.html

Video boljeg kvaliteta ovde :
ftp://ftp:[email protected]/wp/rage/Rage_QuakeCon2007_Trailer.zip

"Carmack described the design as "50% run-n-gun, with a significant aspect of driving and action." Also, the game is said to have a full adventure component, as players can earn money from races and put it towards building up their vehicles."

I jos nesto interesantno:
"The highlight thus far is that they are remaking Quake 3 Arena with the new Tech 5 engine and will be releasing it for free. "
 
Poslednja izmena:
I jos nesto interesantno:
"The highlight thus far is that they are remaking Quake 3 Arena with the new Tech 5 engine and will be releasing it for free. "

Jesi li ti siguran u to?!

Prema ovome:

http://www.shacknews.com/onearticle.x/48290

Among its multiple QuakeCon announcements this evening, id Software unveiled its plans to form a second development team whose first project will be an slightly updated version of Quake 3. Titled Quake Zero, the game will be available for free--supported by advertising dollars--and run in a web browser on both PC and Mac.


Nekako nisam bas siguran da ce Quake Zero biti uradjen u Tech5 engineu!
P.S

i jedna zanimljiva i ocekivana informacija: "Rage is apparently massive, will ship on 2 DVDs or one Blu-ray. "

P.P.S
Ipak si u pravu za Quake 3 Arena u idTech5:

"
ero. Carmack's idea for how to start a second team at id, which has never existed before. "Even at id, we can't just snap our fingers and say, 25 of the best developers in the world, drop what you're doing and come work on this." Brought in some new people to start staffing up, eventually will grow to team of 20-30 people working on Quake 3 Arena game powered by id Tech 5"


Samo se nigde ne pominje da ce ta igra biti free...
u ostalom evo grubog transkripta carmacoog govora sa ovogodisnjeg QuakeCona:

http://www.shacknews.com/docs/press/20070803_quakecon_carmack.x
 
Poslednja izmena:
Dzaba dzaba dzaba dzaba (tako bese ide neka pesma ruralna) :)

"The final goal is to make a full Quake id Tech 5 title, but obviously that will take a ton of time to develop. Quake Zero is all about taking Quake 3, improving it a bit, fixing a few things, and then releasing it as a free download for all gamers. It'll run at 60hrtz on all machines, and focuses on tournaments, community building, ect."

I jos mnogo toga drugog:
http://pc.ign.com/articles/810/810595p1.html

Hehe, interesantno, baja koji moze da ima 80xG80 i to sve za dz, fura sledece (iskreno ja sam ocekivao da ima bar dve Glavate osamdesetice) :

Q: What hardware are you running in your own PC?

A: My work system is a dual processor 3.2 with a G80 nVidia card. I try to lock down my machine once a title's development starts though, at least as much as I can. I keep away from the bleeding edge, as it can skew what you're working on.
 
Poslednja izmena:
Quake Ziro je Q3A namenjen igranju u web browserima, a Q3A on idTech5 je projekat o kome oni mastaju tesko da ce biti free jer neko mora da plati trokove razvoja.
 
Nazad
Vrh Dno