Šta je novo?

Gran Turismo 5 Prologue

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Cek bre, znachi LFS je jedina simulacija ? A shta on to simulira kada je u LFSu sve imaginarno ? :)

Ne kazem da je jedina, a sta simulira, simulira ono sto te kao vozaca doceka kad vozis.. kaznjava nepravilnu voznju, gume se osecaju kao gume, za razliku od drugih pokusaja, prosto se oseti naprednost fizickog endzina.. U GT-u je sve bilo jako tromo i kao sa nekim zakasnjenjem sve.. gledam snimke GT5p i kao da gledam GT4, ona odvratna skripa guma, a fizika u kojoj jos uvek ne mozes postene krofnice da napravis.. :)
 
pa sto jes jes.. i gt5 ima taj prob. jednu stazu nikako nisam mogao da predjem dok na kraju nisam prosao kroz kljucnu krivinu pod punim gasom, klizajuci uz zid :) .. trebalo bi da stave makar i kvazi damage da bi se izbegle ovakve situacije.



true :)

ne znam dal si ti ili neko drugi ranije rekao, ali svidelo mi se: nije simulacija da bude sto teze, nego sto realnije

Ja presao sve delove granturisma koji su dosada izasli ukljucujuci i koncept serijale:)
A prolog mislim (gtp5) deo nisam ni pipnuo cekao full igricu:)


LOL:)
 
Poslednja izmena:
...gledam snimke GT5p i kao da gledam GT4, ona odvratna skripa guma, a fizika u kojoj jos uvek ne mozes postene krofnice da napravis.. :)
E Borise, Borise :smash:
Krofnice su tu, ali samo na professional fizici, ti si gledao arkadnu, nemoj da ti ponavljam 100 puta, odigraj GT5p (duplo jeftiniji od bilo koje druge igre) pa onda dodji da pricamo, ovako pucas u prazno i komentari ti ne znace nista...
 
Aj necu vise dok ne odigram ;) (mada mislim da su ti snimci sto sam gledao bili na najrealnijoj fizici) ali moram da odreagujem kad ovaj Ragnarok/Lord Nerevar/l33t/n00b pWner/rakeT launchaaa komentarise o fizici u simulacijama :D ;)
 
Ne kazem da je jedina, a sta simulira, simulira ono sto te kao vozaca doceka kad vozis.. kaznjava nepravilnu voznju, gume se osecaju kao gume, za razliku od drugih pokusaja, prosto se oseti naprednost fizickog endzina.. U GT-u je sve bilo jako tromo i kao sa nekim zakasnjenjem sve.. gledam snimke GT5p i kao da gledam GT4, ona odvratna skripa guma, a fizika u kojoj jos uvek ne mozes postene krofnice da napravis.. :)

A cekaj, jel ja pricham u vetar ili shta ? :) GT5p ne da ima sve to shto si rekao, vec ima josh preko toga, a to su individualne karakteristike svakog automobila, a to ni jedna druga voznja nema. GT5p nema ni poshtene trke, nema damage, ni one zastavice, ni ne znam ulje na stazi, ni taktichko odradjivanje boxa, ali GT5p ima do sada najpreciznije preneseno ono shto se deshava za volanom automobila, samo molim te probaj igricu :d

Isto kao shto ti losha shkripa guma kvari fizichki utisak u GT5p na prvi pogled, tako i odlichni zvukovi podizu kvalitet fizike u Forzi 2, ali kada odigrash neko vreme i vidish stvarno o chemu se radi, jasno ti je koliko je Gt5p ozbiljan, a koliko su Forzu pravili ljudi koji pojma nemaju o automobilima i automobilizmu, a nije ni chudo shto je General Motors propao.
 
Poslednja izmena:
Oces da kazes da je zvuk auta u GT5P dobar silno grijesis mozda ima pet auta koja imaju dobar zvuk ali ne realan npr Ford Focus ST u stvarnost ima odlican zvuk dok je u igrici zestoko sra..e isto tako F430 itd

Par automobila ima odlicno odradjen zvuk , i to mozda govori o tome da su medju poslednjima koji su odradjeni ( taman kad se malo zvucni tim ustosio) pa bi trebalo da se ocekuje isti takav kvalitet medju svim automobilima. Mozda i ne.

Ferrari ima iznenadjujuce smesan zvuk u gt5p. Kao da su uzeli sample od midrange revs-a i samo ubacili pitch , sto je za ferrari smesno posto on menja znatno zvukove pri nizim i visim obrtajima (to je u gtr2 odlicno uradjeno na F360 , i onom drugom ferariju 575 usled koriscenja vise sampleova pri raznim revs-ima) zbog ventila na auspuhu.

Isto promena brzina je tragicno uradjena u gt5p. Maltene svaki auto ima skoro momentualne promene ako se vozi na joypadu (mozda je malo drukcije sa g25 H shifterom).
Tako su zadavili one automobile kojima je to jedan od glavnih featursa (GTR R35, California...)

Ali stvar koja ubedljivo pobedjuje u GT-u je to sto vozac ne upravlja autom, nego vozacem! To najbolje znaju oni koji su vozili na Joypadu.
Primer recimo kada zadnji deo pocne da oversteeruje , lecimo ga kontrom.. i ako pustimo thumbstick ili ne pritiskamo Dpad (posto se na njima skrece) , svaka druga igra pretpostavlja da smo volan vratili u neutralu.
Ali ne i GT! Ako smo u ovoj igri kontrirali po izlazu iz krivine , i ne vratimo sami volan u neutralu , sledi katapultiranje u suprotnu stranu i izletanje sa staze.
To nema ni jedan GTR , LFS, rFactor , i iRacing..

Resenje jeste kupovina nekog dobrog volana , i tada su stvari mozda drukcije, ali vecina nas ne bi kupovala nista osim G25 a taj volan , i nije bas najjeftiniji.

GT5 ima da pojede sve sto se pravi za virtuelne staze kada bude izasao , i neka je bog u pomoci ostalim razvojnim timovima dana kad GT5 bude hitingovao seller`s shells! :D
 
Ne znam kako možeš da porediš zvukove u gt5 i gtr, kad se u prvoj voze putnički, a u drugoj trkački automobili. Jednostavno nemaju isti izduv. I što se ventila u izduvu tiče, to trkački automobili nemaju sigurno jer samo može da im smeta :)...

A što se tiče zvukova, bezbroj puta je opisano da oni ne mogu da budu sampleovani, nego da mora da radi sintisajzer... zbog toga što će biti nekoliko stotina automobila...
 
Dobro to jeste , ali vecina ima slicne zvukove: Velike V8-ice , V10-ke i V12-ice kao i redni 6-cilindrasi ...tako i kompaktni 4-oro cilindrasi.. mogu globalno da se odrade kroz semplove pa onda po potrebi , za svaki auto ponaosob da se dodaju pitchovi i sintisajzeri , + turbine, airfilteri ,...etc :)

Primer , recimo novi M3 i IS-F , imaju oko 4l V8-ice koje slicno zvuce ... kao i vecina novih AMG Mecki...
 
Puno stvari ostaje da se doda u GT5, Kazunori-san je izjavio da je postigao samo 30% od Gran Turisma kakvog on vidi...
Juce provozah crni Skyline na stazi London posle dugo vremena jer mi se staza kao staza nikako ne dopada... Covece ono je da ne poverujes, definitivno najbolja grafika ikada u bilo kojoj igri, skoro kao CG-like... Toliko su se priblizili realnosti na Londonu da se neprestano cudim kako li su samo uspeli...
Ne smem ni da zamislim kako ce izgledati kada budu ubacili weather effects...
 
Ne kazem da je jedina, a sta simulira, simulira ono sto te kao vozaca doceka kad vozis..

Kad vozish koji automobil ? :) Jel tebi jasno da se automobili ne dele na one sa prednjom, zadnjom vuchom ili pogonom na sva chetiri, a ovamo na atmosferce i turbo ? Automobili iste klase razlichitih proizvodjacha se drastichno razlikuju u lezanju, upravljanju, kochenju, under/oversteeru, pa koje onda to automobile simulira LFS da bi ti znao da je to igra koja ih najbolje simulira ? :) U GT5p sam unapred znao kako ce se automobil ponashati pre nego shto ga probam uopshte.

U GT-u je sve bilo jako tromo i kao sa nekim zakasnjenjem sve.. gledam snimke GT5p i kao da gledam GT4, ona odvratna skripa guma, a fizika u kojoj jos uvek ne mozes postene krofnice da napravis.. :)

Ti uporno prichash shta je bilo u GT4, ali GT5p nema veze sa GT4, shkripa guma je jedino zajednichko u te dve igre :) I krofne naravno mozesh da pravish, rekao sam ti to 5x.
 
Poslednja izmena:
Jel i ti to nisi probao GT5p ? :)


Jesam. I to ne par krugova. Bas sam se trudio da mi se svidi. Lepo izgleda, lepo se vozi ali damage, fizika guma, saltanje??!!!


A shta oni koji simulacije voze 20 godina, koji ih volanom voze 15 godina, koji voze automobil 20 godina, koji su probali veliki broj raznih putnichkih, sportskih i trkachkih automobila, na stazi ? Jel oni imaju pravo glasa da kazu shta je realno a shta ne ili to samo mogu da kazu novokompnovani zaljubljenici u automobilizam koji su do juche mislili kako je Golf najbolji auto ?


Mislim da ovim pitanjima sebi dizes kredibilitet pa bi bilo posteno da razjasnis:
- koju simulaciju si vozio 1988?
- kojim volanom si vozio 1993?
- ako znam koje si godiste, kako si vozio 1988? Kridsom vozikanje po komsiluku ne racunam u voznju.
- koje sve trkacke automobile si probao a da nisu Yugo? To je samo los kompromis kako bi se napravila kakva-takva nac. klasa.
- koji od auta u GT5P si probao? ili je svo tvoje iskustvo zasnovano na BHM?

Nije dovoljno da igra ima zelene zastavice i kvazi damage da bi bila simulacija, a isto tako ona ne mora to da ima da bi isto to bila.

U svakoj od simulacija koje su dosad pomenute, sve je kvazi - simulirano. I fizika, i gume i izgled. Hoces da kazes da uz GT5P dobijes nesto sto je pravo? Ako je vec simuliran izgled tako dobro, zasto da ne bude damage, zasto da nema zastavica, zasto da nema......? Ko odredjuje sta treba simulirati a sta ne?
Ako je neki ideal simulacije da bude kopija realnosti, onda mora da sadrzi bas svaki detalj koji u toj realnosti postoji. Hocu da mi od kamencica naprsne soferka, da se od gurkanja sa protivnicima iskrivi rame, da od kontakta sa tvrdom ogradom ostane samo gomila krsa, da zgazim sudiju koji je nesmotreno stao ispred zastitne ograde.....
Ali jos smo daleko od takvog nivoa realnosti. Neki su krenuli jednim putem ka tom idealu, drugi se otisli drugacijim. Neki su usput i zalutali. GT serijal je sa 1com krenuo na dobru stranu ali mislim da su dosad svesno otisli putem vece prodaje naustrb realnih stvari.
Gt5P simulira jako dobro mnogo nebitnih stvari dok sa druge strane nedostaju neke jako bitne. Sta mene briga kakva je refleksija na farbi i staklima, ja gledam iznutra i kod vecine auta i ne vidim koje su boje. Ali mi je vrlo bitno da li ce onaj ko me udari odpozadi ostetiti vesanje ili hladnjak i da li mu isplati da preuzme takav rizik.

Ako ti je jedini argument to sto je razvojni tim imao pristup autima i uzivo ih testirao, bojim se da nece biti dovoljan. I iRacing tim je potrosio jako puno vremena i para na testiranje raznih auta direktno u saradnji sa proizvodjacem istih, vecinu auta su rasklopili kako bi izmerili mase delova vesanja, dobili sve moguce telemetrijske i inzinjerske podatke od timova i fabrike, gume testirali na masinama, stazama i sta sve ne pa opet ni oni sami niti ko drugi tvrdi da ne moze bolje od toga. Vlasnik i glavni finansijer vec godinama ima svoj trkacki tim a isto tako dugo i sam vozi simulacije. Sve ovo samo da napravimo balans sa onim tvojim velicanjem g. Kakosevecezove i njegove posvecenosti automobilima. Istrazi malo ako te zanima, lasersko skeniranje svake staze je kostalo 100k USD.
 
Sve je to lepo za iRacing jer se i meni svidja igra , ali ti ovde poredis igru koja ima 8 automobila (od kojih samo SR8 vredi nesto i formula mazda) i igru koja ce u punoj verziji imati par stotina komada!

Normalno da nece svakom autu u GT onda da mere tezinu osovina i amortizera , sto se mene tice nema ni potrebe jer sve sto su tako `merili` u iRacingu i cimali se , da bi fizika na kraju ispala ne mnogo drukcija od rFactora.

Sa GT5p necu ni da je poredim zbog automobila koji postoje u iRacingu (vikend trkacice) i turistickih automobila (koji su obelezje GT5) koji se veomda drukcije ponasaju.

Za laserski skenirane staze stvarno ostaje steta. Stvarno bih voleo da provozam u GT5 neku azdahu na laserski skeniranom Nordshlifeu ili Suzuki , jer se oseca razlika big time! :)
 
Jesam. I to ne par krugova. Bas sam se trudio da mi se svidi. Lepo izgleda, lepo se vozi ali damage, fizika guma, saltanje??!!!





Mislim da ovim pitanjima sebi dizes kredibilitet pa bi bilo posteno da razjasnis:
- koju simulaciju si vozio 1988?
- kojim volanom si vozio 1993?
- ako znam koje si godiste, kako si vozio 1988? Kridsom vozikanje po komsiluku ne racunam u voznju.
- koje sve trkacke automobile si probao a da nisu Yugo? To je samo los kompromis kako bi se napravila kakva-takva nac. klasa.
- koji od auta u GT5P si probao? ili je svo tvoje iskustvo zasnovano na BHM?



U svakoj od simulacija koje su dosad pomenute, sve je kvazi - simulirano. I fizika, i gume i izgled. Hoces da kazes da uz GT5P dobijes nesto sto je pravo? Ako je vec simuliran izgled tako dobro, zasto da ne bude damage, zasto da nema zastavica, zasto da nema......? Ko odredjuje sta treba simulirati a sta ne?
Ako je neki ideal simulacije da bude kopija realnosti, onda mora da sadrzi bas svaki detalj koji u toj realnosti postoji. Hocu da mi od kamencica naprsne soferka, da se od gurkanja sa protivnicima iskrivi rame, da od kontakta sa tvrdom ogradom ostane samo gomila krsa, da zgazim sudiju koji je nesmotreno stao ispred zastitne ograde.....
Ali jos smo daleko od takvog nivoa realnosti. Neki su krenuli jednim putem ka tom idealu, drugi se otisli drugacijim. Neki su usput i zalutali. GT serijal je sa 1com krenuo na dobru stranu ali mislim da su dosad svesno otisli putem vece prodaje naustrb realnih stvari.
Gt5P simulira jako dobro mnogo nebitnih stvari dok sa druge strane nedostaju neke jako bitne. Sta mene briga kakva je refleksija na farbi i staklima, ja gledam iznutra i kod vecine auta i ne vidim koje su boje. Ali mi je vrlo bitno da li ce onaj ko me udari odpozadi ostetiti vesanje ili hladnjak i da li mu isplati da preuzme takav rizik.

Ako ti je jedini argument to sto je razvojni tim imao pristup autima i uzivo ih testirao, bojim se da nece biti dovoljan. I iRacing tim je potrosio jako puno vremena i para na testiranje raznih auta direktno u saradnji sa proizvodjacem istih, vecinu auta su rasklopili kako bi izmerili mase delova vesanja, dobili sve moguce telemetrijske i inzinjerske podatke od timova i fabrike, gume testirali na masinama, stazama i sta sve ne pa opet ni oni sami niti ko drugi tvrdi da ne moze bolje od toga. Vlasnik i glavni finansijer vec godinama ima svoj trkacki tim a isto tako dugo i sam vozi simulacije. Sve ovo samo da napravimo balans sa onim tvojim velicanjem g. Kakosevecezove i njegove posvecenosti automobilima. Istrazi malo ako te zanima, lasersko skeniranje svake staze je kostalo 100k USD.

Napisao sam kilometarski post, a onda reko koja je svrha. Pre 15 i 10 godina kada sam prichao ljudima o kvalitetu japanaca, svi su se smejali, a danas voze japance, i zna se kako se ta pricha "zavrshila", otprilike je to neko vreme koliko treba prosechnom gledaocu Alvirovica i chitaocu SAT revije (ili auto Bilda) da ukapira o chemu se radi. Isto je bilo i sa gomilom drugih stvari. Tako da cu da ostavim da prodje vreme, ja nemam nishta od toga da drugi kapiraju poentu cele priche..
 
Poslednja izmena:
Sve je to lepo za iRacing jer se i meni svidja igra , ali ti ovde poredis igru koja ima 8 automobila (od kojih samo SR8 vredi nesto i formula mazda) i igru koja ce u punoj verziji imati par stotina komada!

Normalno da nece svakom autu u GT onda da mere tezinu osovina i amortizera , sto se mene tice nema ni potrebe jer sve sto su tako `merili` u iRacingu i cimali se , da bi fizika na kraju ispala ne mnogo drukcija od rFactora.

Sa GT5p necu ni da je poredim zbog automobila koji postoje u iRacingu (vikend trkacice) i turistickih automobila (koji su obelezje GT5) koji se veomda drukcije ponasaju.

Za laserski skenirane staze stvarno ostaje steta. Stvarno bih voleo da provozam u GT5 neku azdahu na laserski skeniranom Nordshlifeu ili Suzuki , jer se oseca razlika big time! :)
Nisam ni imao nameru da ih poredim nego mi se malo smucilo onoliko velicanje, skoro pa ga proglasise za sveca, Sv. Ysagamaki :D . Hteo sam da ukazem na to da nisu jedini sa vizijom i strascu.
A to koliko CE ih i kako CE BITI odradjeni, ostaje da vidimo ako NEKAD izadje. Ja sam vec rekao, ako zodovolji moje kriterijume oberucke cu je prihvatiti. Ono sto sam sada video je da komotno mozes da izigravas fliper lopticu sa autom i prodjes bez posledica.
To sto ce tablica biti na identicnom mestu a migavci u beloj boji sa savrsenim izgledom narandzaste sijalice mi znaci koliko i lisce FarCry.

Dakle, tesko je napisati 5 prostoprosirenih recenica, Driver? Evo pocecu ja:
- 1988. god si mogao da vozis OutRun i MoonPatrol na automatu.
-
 
Koji pesimista covece, pricas o sasvim obicnom "demo-u" koji je izbacen kako bi pokazao moc PS3-ke, a ako mislis da ce konacna verzija imati samo vise automobila i staza, svaka cast...
I da, velicam Kazunoria zato sto su on i ceo njegov tim zivot posvetili automobilima, covek koji ima posebne privilegije kada poseti kompaniju Ferrari, covek kome traze savete o automobilima iz Nissana i Mitsubishi-a i jedan je od malobrojnih ljudi koji su provozali bezbroj automobila...
Pasionirani automobilista, samo pogledaj zid:

l8rh1.jpg
 
Poslednja izmena:
iconrotflgh4.gif
iconrotflgh4.gif
iconrotflgh4.gif
 
Koji pesimista covece, pricas o sasvim obicnom "demo-u" koji je izbacen kako bi pokazao moc PS3-ke, a ako mislis da ce konacna verzija imati samo vise automobila i staza, svaka cast...
I da, velicam Kazunoria zato sto su on i ceo njegov tim zivot posvetili automobilima, covek koji ima posebne privilegije kada poseti kompaniju Ferrari, covek kome traze savete o automobilima iz Nissana i Mitsubishi-a i jedan je od malobrojnih ljudi koji su provozali bezbroj automobila...
Pasionirani automobilista, samo pogledaj zid:
l8rh1.jpg

:d:d:d
 
Poslednja izmena:
c,c,c..kako ne kapirate sta je na zidu?Lepo covek napravio projekat za budzenje...motor iz formule u kombi za sladoled.Ima sve napisano, pa i dijagrame.Covek ne prepusta slucaju nista.Sve pod lenjir, ma pravi japanac:D A dok razmislja, lupka po timpanu:d
 
Jao ne, trollovi se vratili...
Ima li modera na ovom forumu :p
 
Bre, nemoj sad odma po zandare, malo da se smejemo prvo:D
Mislim, ova slika ti je epic, moras priznati :D
 
Dakle, tesko je napisati 5 prostoprosirenih recenica, Driver? Evo pocecu ja:
- 1988. god si mogao da vozis OutRun i MoonPatrol na automatu.
-

Neshto si izmeshao, Out Run je kod nas bio ranije, a moon patrol josh pochetkom 80ih. Nisam brojao godine i 20 godina sam rekao okvirno, ali 91. godine sam se razbijao od F1 Grand Prix na Amigi volanom koji sam sam napravio (analogni volan + analogne papuchice) i koji je bio daleko bolji od bilo kakvog joysticka u to vreme, kasnije sam kupio neki americhki volan Interact V3 valjda, pa onda V4 koji je imao pravi FF, i to je sve bilo pre 2000. godine. U isto vreme sam nevezano za igre prichao o sportskim automobilima iz Japana, i ljudi su me gledali belo jer nisu videli dalje od Golfa GTI i Kadetta GSI, vecina njih se i danas nije pomerila od toga...
 
Bogami Boris je majstor, za kratko vreme je uspeo da posvađa čitav podforum, svaka mu čast :smoke:
 
Naravno da je epic :p moja poenta je upravo ta sto oni i za vreme pauze crtaju stvari po zidovima koje imaju veze sa automobilima, zasto recimo nisu crtali neke gole zenske :p
Koliko nas bi tako nesto radilo sa nasim poslovima? :D
Evo ga jedan odlican quote:"If you love what you do, it's not really work."
Toliko o posvecenosti, a vi nastavite da se sprdate mastersima dizajna...
 
Pa je l' izmišljaju nove automobile ili stavljaju već izmišljene?
Kakve sad to veze ima sa "masterstvom" dizajna?
Pa da, ovaj, slikaju ih i stave u igru... :smash:
Citroen GT je trenutno najpoznatiji, a onaj ko je igrao prologue zna da imaju verzije automobila specijalno dizajnirane od Polyphony tima...
 
Poslednja izmena:
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno