Šta je novo?

Google tablet - Nexus 7

Grešiš, pročitaj zakon o zaštiti potrošača. Ovo što govori @zekaisapa je u potpunosti tačno.

EDIT: nije me mrzelo, evo ga član 54.
Član 54.
Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač ima pravo da zahteva od trgovca da se otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.
Potrošač, na prvom mestu, može da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni opravkom ili zamenom.
Ako otklanjanje nesaobraznosti u skladu sa stavom 2. ovog člana, nije moguće ili ako predstavlja nesrazmerno opterećenje za trgovca, potrošač može da zahteva umanjenje cene ili da izjavi da raskida ugovor.
Nesrazmerno opterećenje za trgovca u smislu stava 3. ovog člana, javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir:
1) vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru;
2) značaj saobraznosti u konkretnom slučaju;
3) da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih neugodnosti za potrošača.
Svaka opravka ili zamena se mora izvršiti u primerenom roku i bez značajnijih neugodnosti za potrošača, uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje ju je potrošač nabavio.
Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškovi rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi trgovac.
Potrošač ima pravo da raskine ugovor, ako ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, odnosno ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku ili ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu bez značajnijih nepogodnosti za potrošača.
Za obaveze trgovca koje nastanu usled nesaobraznosti robe, proizvođač se prema potrošaču nalazi u položaju jemca.
Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.
Prava navedena u stavu 1. ovog člana, ne utiču na pravo potrošača da zahteva od trgovca naknadu štete koja potiče od nesaobraznosti, u skladu sa opštim pravilima o odgovornosti za štetu.

ceo zakon

http://www.retailserbia.com/zakoni-propisi/112-srbija-zakon-zastita-potrosaca

U članu 58. stoji ovo za 15 dana za odgovor po prijemu reklamacije.
 
Poslednja izmena:
Zakonski rok je 45daba da mora da se odradi servis tu nema price!!! Do tada mogu da te vozaju i da ti daju obavestenja razna a duzni su da te obaveste sta je sa aparatom i da li ceka deo do 15 dana!!!

Brate, u kom li ti paralelnom - idealnom svetu zivis... a najbolje ti je ovo rezolutno "tu nema price!!!" sve sa ovom gomilom uzvicnika/ zvucnika... ccc, kako neke ljude mrzi da se malo informisu, a ako vec nisu, da ostave mogucnost da bude i drugacije...
 
Poslednja izmena:
U novim garancijama ne pise vreme nego razuman rok da se izvrsi reklamacija u glavnom je to do 45 dana zakonski po trzisnoj inspekcii to idi pa ih pitaj slobodno paralelni covece koji se pravi mnogo pametan, a servis moze da popravi uredjaj i za dan ako je lagan kvar zamena zvucnika itd, dok u starim garancijama narocito Nokijinim pise do 45 dana pa ako si pismen poslacu ti kopiju garancije NOKIA
 
Strasno. Zastita potrosaca je onda ravna nuli.
Recimo, pre nekoliko godina sam uzeo memoriju u Nemackoj i nakon 2.5 godine sam da vratio RAM jer se pokvario. Prodavac je bez reci vratio iznos koji sam platio i predlozio da ako zelim mogu uzeti kod njih novu memoriju. Dobio sam dupli kapacitet i vratili mi jos 35 €.
 
@copears To je stari zakon covek, nemoj da si toliko tvrdoglav:). Citirali su ti bas iz naseg updateovanog :D zakona kako ide ostvarivanje garancije.

Verovatno nokia nije stampala nove garancije :).
 
Gledao sam nove garancije nigde nista ne pise tacno, a inspekcija se drzi stare teze dogovor sa prodavcem tj uvoznikom ili do 45 dana skoro sam laptop slao izludeo sam, garancija 24 meseca a meni se pokvario 23mesec rada :) za dlaku sinak :)
 
U novim garancijama ne pise vreme nego razuman rok da se izvrsi reklamacija u glavnom je to do 45 dana zakonski po trzisnoj inspekcii to idi pa ih pitaj slobodno paralelni covece koji se pravi mnogo pametan, a servis moze da popravi uredjaj i za dan ako je lagan kvar zamena zvucnika itd, dok u starim garancijama narocito Nokijinim pise do 45 dana pa ako si pismen poslacu ti kopiju garancije NOKIA

Ti izgleda ne zelis da shvatis... to sto neko u garanciji pise 45 dana kao rok, ima to pravo da radi i u tom slucaju se obavezuje na taj rok. Ukoliko ne pise nista osim opsteg roka od dve godine, upadas u masinu, sto znaci da si prvih 6 meseci bezbedan kao krme u Teheranu a ostalih godinu i po dana izlozen nevidjenom maltretiranju. Da pojasnim: prvih 6 meseci je na teret prodavca dokazivanje da je uredjaj bio ispravan a posle na tebi da nije. Ali i u tih prvih 6 meseci mogu da fortaju musterije kako hoce sa rokovima za popravke, zamene i sl. A trzisna inspekcija nema nikakve nadleznosti osim one koju sam vec u prethodnom postu naveo.A da nisam pismen, nisam, ali uglavnom se pise zajedno a ne u glavnom, da ne pominjem ovaj biser "toka svesti" u Foknerovom stilu: "u glavnom je to do 45 dana zakonski po trzisnoj inspekcii to idi pa ih pitaj slobodno paralelni covece koji se pravi mnogo pametan". Ne postoji ni jedan znak interpunkcije. To nije stvar pameti... a Nokia je stvarno etalon za dobro poslovanje... eno ih kao zakupci u svojoj bivsoj upravnoj zgradi.

Ali ako zelis da kazem da si ti u pravu a ja da nisam, i da si ti pametan a ja nisam, mogu i to, bar to nije tesko.
 
Poslednja izmena:
Druze, vidim da si nesto gasiran da mnogo s...... prema tome nemoj ti meni da pricas o pravopisu jer znas samo jedan jezik a ja govorim 4, mada to nije tema da je tema odavno bi tavorio u g... i ne zanima me tvoja konstatacija uopste i takodje ti! U Beogradu tako funkcionise neznam kako je kod tebe i ne zanima me apsolutno u kom svetu ti zivis, samo znam da preko nije tako jer sam ziveo u 3 zemlje EU i znam kako se oni ophode sa potrosacem, ovde se svi reklamiraju kao dobri prodavci a neznas koji je gori. Zakon govori do 45 dana se mora uredjaj popraviti, toliko od mene.
 
:banana::cigar::eyebrows::lupko::d
 
Novi Zakon o zastiti potrosaca kaze i sledece:
Clan 51
Trgovac je dužan da potrošaču isporuči robu koja je saobrazna ugovoru.
(...ako odgovara opisu koji je dao trgovac, i ako ima svojstva robe koju je trgovac pokazao potrošaču kao uzorak ili model; ...ako ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste...)
Clan 54
Potrošač, na prvom mestu, može da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni opravkom ili zamenom,
Potrošač ima pravo da raskine ugovor, ako ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, odnosno ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku ili ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu bez značajnijih nepogodnosti za potrošača.
Clan 55
Trgovac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na potrošača.
Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti.

E sad, sto se tice "primerenog" roka, ako to dospe do suda, primenjuje se Zakon o obligacionim odnosima, gde sud, najcesce, u korist potrosaca odlucuje da je rok neprimeren (ovo je iz prakse)

Zakon o obligacionim odnosima:

Materijalni nedostaci za koje prodavac odgovara
Član 478
(1) Prodavac odgovara za materijalne nedostatke stvari koje je ona imala u času prelaza rizika na kupca, bez obzira na to da li mu je to bilo poznato.
(2) Prodavac odgovara i za one materijalne nedostatke koji se pojave posle prelaza rizika na kupca ako su posledica uzroka koji je postojao pre toga.
(3) Neznatan materijalni nedostatak ne uzima se u obzir.
Član 488
(1) Kupac koji je blagovremeno i uredno obavestio prodavca o nedostatku može:
1) zahtevati od prodavca da nedostatak ukloni ili da mu preda drugu stvar bez nedostatka (ispunjenje ugovora);
2) zahtevati sniženje cene;
3) izjaviti da raskida ugovor;

(2) U svakom od ovih slučajeva kupac ima pravo i na naknadu štete.
(3) Pored toga, i nezavisno od toga, prodavac odgovara kupcu i za štetu koju je ovaj zbog nedostatka stvari pretrpeo na drugim svojim dobrima, i to prema opštim pravilima o odgovornosti za štetu.

Svaki zakon je dobar ako bi se valjano primenio. Ali, radi se o tome da uvek postoje nekakvi izgovori, i "vrdanja". A i niko ne zeli da vucara po sudu.
 
Druze, vidim da si nesto gasiran da mnogo s...... prema tome nemoj ti meni da pricas o pravopisu jer znas samo jedan jezik a ja govorim 4, mada to nije tema da je tema odavno bi tavorio u g... i ne zanima me tvoja konstatacija uopste i takodje ti! U Beogradu tako funkcionise neznam kako je kod tebe i ne zanima me apsolutno u kom svetu ti zivis, samo znam da preko nije tako jer sam ziveo u 3 zemlje EU i znam kako se oni ophode sa potrosacem, ovde se svi reklamiraju kao dobri prodavci a neznas koji je gori. Zakon govori do 45 dana se mora uredjaj popraviti, toliko od mene.
Pa onda znas, valjda, da se i u toj EU primenjuju neki zakoni, ili ne znas? Vidis, izgubismo silno vreme nadgornjavajuci se, a mogao si lepo u medjuvremenu da skines i procitas ceo Zakon o zastiti potrosaca, jer, iako smo mi (Srbija) skela-drzava, ipak se ovde primenjuje taj zakon, bar ga se prodavci pridrzavaju najcvrsce sto mogu u odredbama koje im daju za pravo da mogu da *****avaju musterije... a da li je Beograd, Leskovac ili Kanjiza u pitanju, to konkretno nema veze, kakvi bre dogovori sa inspekcijom, u kom to Beogradu... covek ti lepo citira zakon ali ne vredi, ti se opet uhvatio za nekih 45 dana i kotrljas... na kom bi jeziku da se dopisujemo?


Edit: Gigs - to je to. Samo je tako elasticno i dvosmisleno napisano da daje mogucnost prodavcima da tumace, razvlace, zavlace i cepidlace koliko hoce. A da tuzis, kao zadnju meru, za proizvod koji kosta 30.000,00 RSD treba da puknes 50-60.000,00 RSD sudskih troskova, pod uslovom da se sudski postupak okonca u "primerenom roku", a to ti niko ne garantuje. Zato se prodavci u startu nalaze u nadmocnijem polozaju i to koriste. Ali, uskoro se opet menja zakon, bice sve jasnije, a i trzisna ce se vratiti u pricu od samog pocetka.
 
Poslednja izmena:
Ukoliko tržišni inspektor utvrdi da je prodavac odbio da u propisanom roku postupi po osnovanom prigovoru i zahtevu potrošača da proizvod sa nedostatkom zameni novim proizvodom ili proizvodom odgovarajuće marke (modela, tipa) ili da vrati iznos plaćen za taj proizvod u visini cene tog proizvoda na dan vraćanja ili da otkloni nedostatak na proizvodu, doneće rešenje kojim će prodavcu naložiti da ispuni zahtev potrošača, odrediće način ispunjenja zahteva i rok za postupanje, koji ne može biti duži od 30 dana od dana kada to rešenje postane konačno (član 74. stav 1. Zakona o zaštiti potrošača).
Ovo se odnosi kad dodje inspektor a do tada moze da te voza, nezvanicno to traje do 45 dana
 
Prema postojećem zakonu, trgovac je dužan da na reklamaciju odgovori potrošaču najkasnije u roku od 15 dana i predloži način rešavanja. U svetu, kupac na odgovor čeka najduže osam dana. Sada nezadovoljan potrošač više ne može das e žali Tržišnoj inspekciji, već potrošačkim organizacijama. U praksi, ove organizacije zaista posreduju, ali nemaju snagu inspekcijskih službi. Osim toga, potrošačka udruženja u Srbiji nemaju para za posao za koji su po zakonu ovlašćena, pa se vrte u krug bez rezultata.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2013&mm=01&dd=31&nav_id=682680
 
Jednom recju, nemocni ste. U Srbiji ispada da covek mora biti pravnik, da bi mogao da ostvari najobicniju garanciju.
I da dodam, u servisu je zaista konstatovan defekt ekrana. Ja jesam naveo zamenu kao predlog reklamacije, mada sam u startu znao da od toga nema nista. Ali radi se o tome da opet sedim i cekam da stigne deo. A to moze da traje, dok god oni misle da je "primeren" rok. Meni nije pimeren rok 30 dana, jer mi tablet treba. Ali, ko sam ja da se pitam...Nazalost...
 
Iznogood & Gigs: Tako je, 100%, i od reci do reci. Ako neko zeli, postavicu atacment sa zahtevom koji sam ja uputio prodavcu kada mi je i drugi Blueberry Netcat crkao. 14-i dan od prijema prigovora-zahteva, mejlom su me obavestili da ce vratiti pare. Da napomenem, toliko sam bio besan da sam bio spreman i da se sudim, pa sta kosta da kosta, ionako bi mi oni nadoknadili troskove na kraju, ako ne bih bankrotirao u medjuvremenu.
 
Искуство ме је научило да је када продавница/сервис крену да те зезају, најбоље могуће решење "попећу им се на главу метод". Зивкајте сваки дан, долазите у радњу кад год стигнете, повисите тон и будите свађалачки настројени, поента је да се они осете непријатно и да пожеле да вас се што пре отарасе. Некима је ово супротно нарави и лепом васпитању, и мени је било глупо у почетку, ал' исто се може рећи за начин на који они "решавају" вашу гаранцију па нема разлога да се устежете и будете фини према фукари ;)
 
Čitam sve ovo i razmišljam... Došli smo u situaciju da "šverceri" uređaja nude bolju podršku od ovlaštenih prodavaca. Evo, jedan od najpopularnijih preprodavaca iPada kod nas praktikuje da ako vam se pokvari iPad, odnese uređaj u inostranstvo, ostvari garanciju umesto vas i donese vam nov uređaj - bez naknade!
A naši ovlašteni prodavci vas zavlače, ne odgovaraju na pozive, koriste maksimalan zakonski rok za popravku... Ako je uređaj kupljen, to verovatno znači da vam treba, a ako je rok 45 dana, to ne znači da popravku treba započeti 44-og... Strašno...
 
Ja uopste na "svercere" ne gledam kao na drugu "klasu" prodavaca. Naprotiv, Igne je pametan momak koji zna kako da pridobije i zadrzi kupca, i kako da mu se svaki kupac vrati. To sto ce on otici, zamijeniti i dati novo nije apsolutno nikakav trosak u odnosu na dugorocnu saradnju koju ima sa kupcima. I to je stvar koji "ovlasceni" nikako da ukapiraju.
 
Npr ranije kad su se telefoni kupovali na crno pre su se servisirali i menjali a sada je to mnogo mnogo drugacije kao i za racunare gde par firmi drzi monopol i terorise sirotinju!
 
Jel imao neko ovde iskustvo da se naruci nesto preko Amazona porucio bi gomilu budalastina N7 a tek na leto mozda odem u USA a to mi je kasno! Poceo sam da gledam tastaturu bluetooth a video jos gomilu toga sta da radim jace je od mene!!!
 
Jel imao neko ovde iskustvo da se naruci nesto preko Amazona porucio bi gomilu budalastina N7 a tek na leto mozda odem u USA a to mi je kasno! Poceo sam da gledam tastaturu bluetooth a video jos gomilu toga sta da radim jace je od mene!!!

Ne moras sa Amazona, mislim da je prilicno komplikovano sa dostavom, probaj na dx.com, u search-u kucaj nexus 7 i svasta nexto ce ti izaci, msm da sam svojevremeno video i BT keyboard za N7. Stize za max 30 dana, prosek 20 dana. Nisu trash, ok proizvodi po bas dobrim cenama, free shipping.
edit: dx.com/s/nexus+7+bluetooth+keyboard
 
Poslednja izmena:
Slazem se *** nemam pojma, niko mi ne ide za USA i ne dolazi tako da moram da smisljam kombinacije neke pametne, videcu sta ima u Francuskoj od toga pa da mi stigne za dan dva ;)
 
da li sa dx.com, prilikom narucivanja neke stvari treba nesto da se cacka :) na stranici gde pratis kretanje paketa (RMA, Confirm Receipt) ili da cekam da mi stigne bez cackanja :)
 
Skini internacionalni broj paketa sa DX tracking sajta, onaj što počinje na HK, pa ga prati na našem, poštinom sajtu, praćenje pošiljki, meni je postao aktivan par dana pre nego što je stigao na kućnu adresu...
 
Ako je besplatna postarina da li se jos nesto placa? Tipa carina?
 
Carina se placa za vrednije posiljke i vreme nije bas toliko kao sto zeka a i sapa navode :D
Ja sam 2 puta porucivao i stizalo je za 14, 15 dana.. Kapiram da ako samo uzimas bt tast nema carine..
 
Do 50 evra nema carine ako je za pravno lice i 70 ako je za fizicko.... ili obrnuto, ****m li ga. Meni je stizalo i za dve a bogami nekad i za cetiri nedelje.
 
Nazad
Vrh Dno