Šta je novo?

Gigatron sajt ne radi

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Evo upravo sam dobio poziv od nekog iz Gigatrona, jer sam se interesovao prekjuce za svoju porudzbinu, dobila je broj od kolega. Sutra ce porudzbina biti fiskalizovana i poslata, nada se da ce stici do kraja nedelje.
 
Deluje da su blizu resenja
 
A najskuplji su na foru, jer masa ljudi ne ume da potraži online da li ima negde jeftinije. A to da deru deru pošteno npr. Samsung 980 Pro 1TB kod njih bio 21,000 na drugim mestima 16,700.
Uzima sam u par navrata nešto kod njih ali kad nije bilo na drugom mestu, inače su mi poslednji na spisku.w
Jesu skuplji, ali nije normalno porediti takvu prodaju sa nekom online radnjom koja sa par zaposlenih radi iz jedne zakupljene kancelarije.
Viđao sam u inostranstvu u nekim prodavnicama "match price guarantee" ponude. Dakle, ako kupac nađe negde isti proizvod jeftinije, oni će ponuditi tu istu ili bolju cenu. Naravno, uvek je bila ispod fusnota sa napomenom koji prodajni lanci dolaze u obzir za poređenje, jer ne mogu da se porede online radnje.
Da nema standardnih prodavnica, mogli bi samo na osnovu fotografija i priča plaćenih youtuber-a da zamišljamo kako neki proizvod zaista izgleda. Naročito za neke veće uređaje (TV, bela tehnika, kućni uređaji i sl.) dosta ljudi ode da pogleda kako izgledaju u nekoj radnji, pa onda traži online jeftinije.
 
Poslednja izmena:
Zvali su me malo pre i trazili da im prosledim podatke o uplati. Rekli su da cu moci da preuzmem najverovatnije do kraja nedelje.
 
Jesu sku
plji, ali nije normalno porediti takvu prodaju sa nekom online radnjom koja sa par zaposlenih radi iz jedne zakupljene kancelarije.
Viđao sam u inostranstvu u nekim prodavnicama "match price guarantee" ponude. Dakle, ako kupac nađe negde isti proizvod jeftinije, oni će ponuditi tu istu ili bolju cenu. Naravno, uvek je bila ispod fusnota sa napomenom koji prodajni lanci dolaze u obzir za poređenje, jer ne mogu da se porede online radnje.
Da nema standardnih prodavnica, mogli bi samo na osnovu fotografija i priča plaćenih youtuber-a da zamišljamo kako neki proizvod zaista izgleda. Naročito za neke veće uređaje (TV, bela tehnika, kućni uređaji i sl.) dosta ljudi ode da pogleda kako izgledaju u nekoj radnji, pa onda traži online jeftinije.
OK, slažem se sa tobom. Logično je da bi veliki OLED TV prvo otišao negde da pogledam nego da verujem nekom potplaćenom youtuberu.
Ali, što se tiče PC komponenti tu su najskuplji, bar za nas koji znamo i hoćemo sami da sklopimo komp ili odradimo upgrade. Samo pre kupovine neke komponente treba pogledati eponuda.com ili itsvet.com pa ako nema tamo a stvarno treba što pre onda tek u gigatron.

Razumem ja da vođenje takvog biznisa sa sve fizičkim prodavnicama košta, ali koga ne moraju da kelepe extra po novčanicu što bi to neko sebi dozvolio, osim ako ga mrzi i ima para za bacanje.

I velika je razlika inostranstvo (zapad) i naša tigrovski jaka kupovna moć. Kod nas prodaja PC hardware je mizerna. Lanci prodaje tehnike na zapadu prodaju istu količinu robe za paqr meseci što Gigatron proda za tipa godinu dana, pa se njima i isplati držati konkurent cene PC komponenti a ne ogromna razlika.

Kakvi su sa cenom ostale tehnike to nema pojma.
 
Imaju jedini LAGER , to kosta toliko radnji i lagera kosta i to mora negde da se naplati. Ali u NS jedino gigatron ima online da vidis gde ima sta sednesh u auto ili odtabanas i odma kupis.
ima u bg "webshopova" ko blata sa nizim cenama, ali onda gatam da li ce nesto da mi dodje za 7-14 dana....zamisljam tek garanciju...
Gigatron skoro svaki petak neko od ukucana dobije 18% na yettelu.
ima 20% na penzionere 3 dana mesecno
i 1 dan mi ima firma pa ako se odlucim za nesto skuplje malo istrpim :)
 
Kada su redizajnirali sajt, pokvarili su sistem za provjeru lagera, znam jer sam gledao određene PC komponente - poslije "reseta" je lager pokazivao da jedan proizvod imaju samo u po jednoj velikoj radnji i u BG i u NS (u tržnim centrima BIG), a ja sam otišao tamo gdje sam vidio ranije da imaju i imali su u radnji.
 
Nisu trebali ni da pipaju stari sajt, možda im je ovaj redizajn i napravio problem. Sve što je falilo je filter da pokaže robu u određenoj prodavnici, ostalo je stvarno bilo za primer drugima.
Zvali su me malo pre i trazili da im prosledim podatke o uplati. Rekli su da cu moci da preuzmem najverovatnije do kraja nedelje.
To su trebali odmah da urade, drago mi je da su se pokrenuli.
 
Kakvo saopštenje, ništa pametno nisu rekli niti je rečeno da li su ili nisu ukradeni podaci i koji.
 
Pogotovo što mi znamo šta se desilo. Uopšte nije stvar u njihovom poslovanju, nego u našim podacima, a to neće pomenuti nikad.
 
Profesionalno, nema sta.
 
Evo nekom odgovorili na linkedln

Kaze Gigatron niko im nista nije ukrao :)
 
@Stiven nažalost, nije moguće da se odgovori na post, ni na komentar koji si ostavio na Linkedinu.

Odgovor je da je detaljnim monitoringom sistema utvrdjeno da nije bilo nikakvog preuzimanja ličnih podataka korisnika. Napad je bio usmeren na internu infrastrukturu, sajt ni u jednom trenutku nije bio direktno ugrožen. Količina podataka bi mogla samo da bude količina kriptovanih podataka. I mislim da je ovo važno, imena baza nemaju veze sa stvarnim imenima Gigatron baza - proizvoljno su napisana. Nijedna baza, ni backup baza ne nosi ovo ime. A što se tiče dužine izostanka odgovora, bila je uslovljena istragom, jer je slučaj predat Tužilaštvu za visoko-tehnološki kriminal i Upravi za borbu protiv organizovanog kriminala.

Zato nema nekih detaljnijih uvida u stanje, usled trajanja istrage. Ali glavno je da podaci korisnika nisu izloženi tokom ovog napada.
 
Glup im je odgovor da nisu mogli zbog istrage da kažu jesu li ili nisu preuzeti podaci. Videćemo u narednom periodu da li su slagali ili ne.
 
Glup im je odgovor da nisu mogli zbog istrage da kažu jesu li ili nisu preuzeti podaci. Videćemo u narednom periodu da li su slagali ili ne.
zbog istrage je trebala da se formira sadržina odgovora, to oko podataka nije dolazilo u pitanje nijednog trenutka :)
 
Ono sto sam primetio sa hackmanac sajta linkovanog na drugoj strani je da pri poredjenju sa drugim navedenim napadima tacno se videlo za koje sajtove je stavljeno da su kompromitovani licni podaci kupaca. Za Gigatron to nije pisalo, za njih su navedeni sve "backups". Jedino me to sad malo tesi u nadi da su licni podaci stvarno ostali bezbedni, ali medju svim bolidima koji nas truju lazima svakako se nista vise ne moze stopostotno verovati.
 
zbog istrage je trebala da se formira sadržina odgovora, to oko podataka nije dolazilo u pitanje nijednog trenutka :)
Ne znam da li radiš tamo pa imaš neki info ali ne verujem tek tako na reč.
Kompanija kao što je GT se ciljano napada i nikada nije poenta samo zaključati podatke. Cilj je ostati u sistemu što duže, preuzeti sve što se može i na kraju odraditi ransomware pred sami backup.

Drugo je random nebitni smrtnik koji padne na phishing email pa mu ransomware zaključa slike i dokumenta. Čisto sumnjam da bi jedan gigant kao gigatron pao na klasičan ransomware. Ako jesu, i samo se radi o ransomware, onda su baš šuplji. Mogu da razumem da padnu jer im se nakačila neka APT grupa, ali ovo ne.
 
Evo upravo sam dobio poziv od nekog iz Gigatrona, jer sam se interesovao prekjuce za svoju porudzbinu, dobila je broj od kolega. Sutra ce porudzbina biti fiskalizovana i poslata, nada se da ce stici do kraja nedelje.
Bio sam večeras u radnjama u Galeriji i Ada mallu i prema njihovim rečima nema šanse da ikom bude isporučeno ovih dana. Ali ajde baš javi ako ti se posreći, pa da znamo da li ima izuzetaka.

Elem, išao sam da kupim Samsungov punjač za telefon, da iskoristim yettel kod koji sam imao, i usput sam pokušao da se raspitam oko isporuke telefona, ali naišao sam na izuzetno neljubaznog, štaviše drskog menadžera radnje u Galeriji i odbijanja svakog vida saradnje. Još je i negirao da su mi juče upravo iz njegove radnje rekli da slobodno tražim brojeve telefona direktora u Gigatronu po "raznim sajtovima" i ako nađem da ih zovem, jer oni ovako ne mogu potrošačima proslediti njihov kontakt. Drugo, ponudio je krajnje neprihvatljive opcije, da preuzmem primerak telefona u crnoj boji, a ja sam poručio i želim zeleni (još me ubeđuje kako je svaka boja u redu, eto on ima crvenkasti, pa kaže šta mu fali, ja rekoh nisam došao da diskutujem o njegovom telefonu i koje boje preferira), a druga je da tek sada izvrše povraćaj novca, dok su ovih 17 dana od porudžbine uredno ćutali, a mogli su blagovremeno da obaveste kupce da im je došlo do problema u sistemu i na vreme omoguće povraćaj kako bi ljudi mogli na drugom mestu da kupe telefone tokom preordera, a ne sada kada ta cena više ne važi. Treća opcija je da se čeka bez ikakve procene do kada, može biti od ponedeljka rešeno (kažu pre toga nema šanse), ali ništa ne mogu da potvrde niti žele da pitaju svoje nadređene da se nađe neko rešenje i izađe u susret kupcima. U Ada molu su bili ljubazniji, ali potpuno neinformisani, samo su potvrdili da ima dosta nezadovoljnih kupaca koji su ostali uskraćeni za isporuku robe, a posebno telefona iz S23 serije, te da oni ne mogu tu ništa. Upućuju da se piše na mejl koji su istakli na sajtu Gigatrona u okviru onog saopštenja, pa ću svakako pokušati i tu da im pišem (u nadi da će mejl za početak biti isporučen), a pisaću ponovo kako Samsungu Srbija, tako i inostranom, ne bi li se došlo do nekog rešenja što pre, što bi trebalo, jer im je Gigatron partner. Mogu da razumem situaciju u kojoj se nalaze, ali ne i njihov odnos prema potrošačima.​
 
Stav je da nisu imali 10 dana isporuku robe. Sve stoji. Od proslog utorka nije im stizala roba, samim tim ni tvoj telefon.
Stav je da nisu imali 10 dana isporuku robe. Sve stoji. Od proslog utorka nije im stizala roba, samim tim ni tvoj telefon.
 
Nije im to stav, već su u fazonu ne možete nam ništa, ako hoćete čekajte pa možda dočekate. Potpuno je irelevantno u priči to što im roba ne stiže (a i nije baš da ne stiže, već je ne ubacuju u sistem), jer je razlog do njih a ne dobavljača. Zauzeli su stav da rešenja nema dok oni ne reše na način koji samo njima odgovara.
 
Svima stiže roba samo njima ne?

Svi upgraduju sisteme preko noći bez uticaja na klijente a samo njima treba 10 dana?

Svaki ozbiljni IT stručnjak za par sati vrati sistem iz backupa a njihovim treba 10 dana?

Svaka ozbiljna firma kad pukne digitalni sistem improvizuje preko štapa, kanapa i papira samo da posao i klijenti ne trpe, samo oni nemaju ideje šta su sve mogli da urade a nisu.

Bitno da su izbacili neko našminkano obaveštenje sa lepom grafikom kako bi ljudi mislili kako su stručnjaci i pobedili su NATO.
 
Upravo tako. Negiraju da je bilo šta od podataka klijenata kompromitovano, još ubeđuju kako su oni sve predupredili. Jedino radnici u radnjama (oni ljubazniji) sležu ramenima i u fazonu su, eto saosećamo sa našim kupcima, blabla, dok drugi su drčni i pričaju gluposti ne bi li se opravdali. Kada ih pitaš kako manje radnje odrade kupoprodaju bez odlaganja, nemaju jasan odgovor, jednostavno nek' se bave administracijom naknadno, a sada neka nađu privremeno rešenje (u saradnji sa Samsungom i relevantnim državnim organima što se tiče izdavanja računa) koje neće štetiti kupcima.
 
Klasičan damage control na balkanski način, ja bih se iznenadio da su se drugačije postavili.
Pa evo i na Bench forumu kad se desi problem u stvari nije ga ni bilo i sve je sređeno po najvišim standardima, kamoli kod jednog Gigatrona :)
 
Vrlo su nepouzdani sa pružanjem informacija. U jednoj radnji kažu jedno, u drugoj drugo, evo sad čitam na temi o S23 da su jednu članicu zvali da dođe da preuzme telefon, da je stigao. Veoma je sve čudno i konfuzno. Nekima su preko fejs stranice odgovarali da će isporuka biti tek u martu itd.
 
Pa ako se ne varam u Pecinom klipu sa predstavljanja S23 u Srbiji su naveli da ove godine nece biti problema i kasnjenja za razliku od prosle godine i da je mnogo uredjaja vec u Srbiji,tako da kontam da ovaj put i nije do Samsunga bas
 
Vrlo su nepouzdani sa pružanjem informacija. U jednoj radnji kažu jedno, u drugoj drugo, evo sad čitam na temi o S23 da su jednu članicu zvali da dođe da preuzme telefon, da je stigao. Veoma je sve čudno i konfuzno. Nekima su preko fejs stranice odgovarali da će isporuka biti tek u martu itd.
Evo upravo sam dobio jos jedan poziv da je predat kurirskoj sluzbi i da ga ocekujem sutra ili u ponedeljak najkasnije. Ne znam stvarno od cega zavisi da nam daju ovoliko razlicite informacije...
 
Bench forumu kad se desi problem u stvari nije ga ni bilo i sve je sređeno po najvišim standardima, kamoli kod jednog Gigatrona :)
Vecu odgovornost ima firma poput Gigatron od našeg voljenog foruma jer su njima poveravani kompleksniji I sadrzajniji podaci nego forumu.

Tačno svi Gigatron "kanali" ponavljaju jednu te istu mantru ko papagaji valjda su za to adekvatno plaćeni :)
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno