Šta je novo?

Fotografije: Pitanja, odgovori i razno

Plus je taj gizmoov objekiv f4...mnogo manje svetla prima.

Sent from my m2 note using Tapatalk
 
Ima Gizmo i 50mm 1.8 ako se ne varam, a i jos neke prime-ove.
 
Pise gore da je koristio 24-105 f4.

Sent from my m2 note using Tapatalk
 
Ladno mi izasla sponzored reklama na fejsu :d. Gizmo povoljno profesionalno radi fotografisanje. Po meni si mogao jos malo da sacekas, ne posle prve tezge da se reklamiras, jos uvek si amater. Sa srecom.
Screen Shot 2017-05-07 at 21.35.50.png
 
Poslednja izmena:
Nije pogresno, ali mislim da mu nije nuzda, trebao je malo da saceka da sve ovo bude na nekom malo visem nivou na kome je inace vec trebao da bude... Al dobro, makar je pohvalno sto nikoga ne obmanjuje kao sto velika vecina radi, u prezentaciji fotke sa posebne sesija za mladu i mladozenju, koje jos na nesto i lice, a kad pogode posao snapovi osureni blicem na sve strane... Ovde makar dobijas ono sto vidis :)
 
Ovde se mesaju profi angazovanja gde se na strani plate dobre pare i angazovanja kod nas sa profi opremom. Od coveka trazite da za 100e ili koliko se vec placa ovako nesto da izvodi ko zna kakva cuda. Da je imao neko vencanje sa zakazanim fotkanjem po prirodi i sl pa da mu i sudimo. Ovo sto je uradio je vise nego odlicno.

Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока
 
Ne mora blic uvek, neke fotke bi bile lepše sa prajmovima. Drugo, vrište ti crvena i roze na fotkama (gledam na kalibrisanom monitoru). Ako koristiš LR u svom workflow, predlažem da pod Camera Calibration ne koristiš Adobe Standard profil nego bilo koji Camera... profil, time rešavaš problem crvene ;)

Adobe Standard mi uvek stoji, na njega sam navikao, nije mi pravio većih problema. Naravno da koristim LR, znate svi to do sad.

Meni je na mk2 Camera Faithful cesto najrealniji.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Probaću Faithful.

@Gizmo
Ako vec otvars fotke u LR a ne fotkas JPG, jedino normal ima smisla, to je neutralna i najbolja opcija, ostalo moze samo na tren da te prevari da je bolje po pitanju boja, ili kontrastnije, a zapravo koler korekcija i podesavanje kontrasta mora rucno da se odradi, najcesce selektivno... Tu dolazimo do price o bojama i razumevanju boja, njihovom medjusobnom odnosu i tome kako se koja boja ponasa u odnosu na izvor svetla. Tematika nije mnogo siroka ali je ipak dovoljno siroka za pisanje na forumu, zato je najbolje da dobro proucis neko gradivo na tu temu... Pre svake obrade moras da znas nesto o bojama a kroz rad u obradi i da dozivis boje i sve to sto si naucio... Kada se to desi razumeces zasto vriste crvena i roze, napre ces umeti da vidis sve to, a kako ces selektivno da ih korigujes tamo gde virste to je manje bitno, kao sto je u obrade uvek manje bitno kako ces nesto da uradis od toga zasto to radis.
Korekcijom boja i svetla 90% posla u obradi je zavrseno a sto je najbolje to spada u osnovnu obradu, nem tu nikakva mudrost sem da se izvezbas da vidis sta treba korigovati, ostalo su samo fines...

Evo ti jedan saren primer za to medju mojim fotografijama. Korekcija boja, u zutoj malo palave u crvenoj malo zute i tako svuda gde treba i sta treba onako selektivno da bi se na kraju dobila fotka koja izgleda kao da je nastala u uslovima kontorolisane rasvete a ne haoticnog i slabasnog neonskog svetla u trznom centru, a sto je najlepse obrada se svodi na osnovnu korekciju boja i svetla uz malo D&B.

RAW i LR obrada...

gotova fotka...

Naravno, mada me ovde malo spuštaš na nivo nekog ko je prvi put otvorio LR, ne dopada mi se to :) Crvena je još više vrištala, džemperić je bio problem na većini fotki, korigovao sam je malo, trebao sam još očigledno.

Pogledajte prilog 228498

Gizmo samo rokaj bre. Za nasu klijantelu vise nego odlicno. Verovatno si placen extra :). Nisu to slavlja od 10tak hiljada evra pa da neko plati fine pare da se to uradi.

Послато са SM-A520F уз помоћ Тапатока

Ekstra, ne baš, plaćen sam prosečno jer sam toliko i tražio obzirom da mi je prva tezga, za mene fina cifra za par sati rada.

^
Dobar savet za tapkanje u mesto :D
To samo rokaj na kraju dovede da i posle 10god to sto radi ne lici ninasta, a 10~15min u obradi uz jednu fotku i snimljen preset koji primeni kasnije na svaku koja je recimo nastala u crkvi, to je stvarno veliki problem, ali naravno pre toga da prouci/nauci i kroz praksu stekne osecaj da primeni sve ovo sto sam mu naveo. Pored toga neki posebno lepi kadrove uz jos par korekcija kroz PS nece mnogo vremena da oduzmu, a sve to tako zajedno svedeno i pazljivo odradjeno dobro je i za njega kao dobra navika, i za posao, jer nema nista boilje nego kada posao sam sebe reklamira.

Imaj u vidu da je vreme novac, ja jesam prošao kroz svaku moguću fotografiju koju sam napravio, izvršio sam solidne izmene da to liči na nešto, ali da obrađujem svaku fotografiju do savršenstva, nema baš smisla, tačnije imalo bi da je do od mene zatraženo i da je u sklopu dodatne ponude.

@Gizmo ovo je bio jedan od najmracnijih manastira koji sam u zivotu video - bukvalno 2 prozorceta na vrhu iz kojih je jednog jako oblacnog dana padala ostra svetlost dole. Fotkao sam oko ISO 3200 ako se dobro secam oko 1/50, 1/100, uglavnom na F1.8-2.8 sa 50mm 1.8 STM i 5D mk2. RAW fajlovi su bili uzas ali se uvek moze izvuci ok fotka. Ono sto je bitno je da bez blica sa prime-om mozes izvuci tu atmosferu, dok kada blicas moras da nadjes gde bi mogao lepo ga odbiti (sto ovde nije bilo moguce), a da ne promeni color cast, i da ublazi to ostro svetlo...

Generalno gledano mislim da i sa tim fotkama koje si fotkao mozes mnogo bolje da izvuces u LR, samo ako malo smanjis saturaciju (eventualno color profile da vidis) i contrast malo da smanjis (pogotovo ove napolju).

btw. zanemari uzasno lose kadriranje na mojoj fotki :)

Sve fotke su prošle kroz LR i izvučeno je koliko može za pojedinačnu obradu većeg broja fotografija.

Plus je taj gizmoov objekiv f4...mnogo manje svetla prima.

Sent from my m2 note using Tapatalk

F4 je F4 krastavac.

Ima Gizmo i 50mm 1.8 ako se ne varam, a i jos neke prime-ove.

Imam 50 1.8 STM, 85 1.8, 16-35 f2.8l ii, 100mm 2.8 macro, 70-200 F4l IS i 24-105 F4L IS, koristio sam poslednji zbog univerzalnosti, nemam prakse u krštenjima da sam znao kad imam fore da skinem torbu i zamenim objektiv u crkvi, išao sam na sigurno za prvi put...


Nije pogresno, ali mislim da mu nije nuzda, trebao je malo da saceka da sve ovo bude na nekom malo visem nivou na kome je inace vec trebao da bude... Al dobro, makar je pohvalno sto nikoga ne obmanjuje kao sto velika vecina radi, u prezentaciji fotke sa posebne sesija za mladu i mladozenju, koje jos na nesto i lice, a kad pogode posao snapovi osureni blicem na sve strane... Ovde makar dobijas ono sto vidis :)

Treba mi kinta sa strane, nema ničeg lošeg u tome. Viši nivo, da, naravno, biće, ali čekam već dovoljno da unovčavam ulaganja, mora negde i nekad da se počne... Za prvi je valjda ovo ispalo korektno, šta znam.




Ladno mi izasla sponzored reklama na fejsu :d. Gizmo povoljno profesionalno radi fotografisanje. Po meni si mogao jos malo da sacekas, ne posle prve tezge da se reklamiras, jos uvek si amater. Sa srecom.
Pogledajte prilog 228490

Ne smatram sebe amaterom, ali ako ti tako kažeš, onda mora da je tako. Nisam u tripu da sam surovi profesionalac, ali moj nivo znanja, iskustva i opreme je dovoljno da mogu da upotrebim izraz "profesionalno".
 
Poslednja izmena:
Eto, ja bih ubuduce 50 i 85 nosio, pa i taj 70-200, mada je i on na f4.

Sent from my m2 note using Tapatalk
 
@Gizmo
Hehe, me ne bre, taman posla da te spustam, to mi nije bila namera a u mojim recima inace nema skrivene namere... Tu sam ako mogu nekako da pomognem da popravis svoj fotografski rad :)
Vidis da nisam kometarisao nista dalje od onoga sto je meni blisko, a nije mi blisko kako ovo treba odraditi na terenu pa se tom temtikom nisam bavio. Trudi se da budes sto bolji bez mnog kavkulacije sta kolko vredi, jer to ti je na pocetku najvaznije. Uvek se na pocetku daje mnog za "malo" para... Znam mnoge koji ne shvataju tu racunicu, do sad nisu napravilii ni dobar posao zato sto su konstantno losi ili porsecni, a ni pare.
 
Poslednja izmena:
@Gizmo, mnogo problema. Najvazniji, kao posledica neiskustva i jake ambicije je nekonzistetnost materijala, uz gomilu drugih tehnickih problema koji su vec spomenuti pre mene. Profesionalno znaci tehnicki odlicno i konzistetno, tako da bih se ja na tvom mestu ustrucavao od davanja tih epiteta samome sebi, to treba klijenti da te ocene. Treba sebe da smatras amaterom jer su trenutni rezultati takvi. Bices pro kada od fotografije budes placao svoje racune, jeo leba od toga i od fotografije bude dolazilo bar 80% tvojih prihoda. Sve do tada, ovo su razni nivoi amaterizma, nista vise.
Za to sto hoces da radis brza 35ica i 85ica pokrice 90% materijala.
 
@Gizmo ja sam samo par puta tako nesto fotkao dzabaka za prijatelje i mogu ti reci da je ako nemas iskustva (kao sto ja nisam imao, i kao sto jos uvek nemam) da je tesko odrediti trenutak kada da promenis objektiv u svom tom haosu (pogotovo ako uzmes u obzir da nece svaki put biti isto). Ono sto sam ja radio je 5D mk2 + 50 1.8, 7D + sigma 17-50 2.8 - dakle 2 tela i problem resen. Nije efikasno budzetski, ali nema cimanja oko menjanja objektiva. :)

@Marti Misterija - problem je sto u Srbilendu vecina neupucene mase trazi "profesionalne fotografe", a obzirom da se treba od necega krenuti, nije mnogo pogresio sto je to stavio. Ne bi verovao koliko ljudi poznajem koji nece videti razliku izmedju fotografija dobrog fotografa i amatera i bitno bi im bilo samo da se pojavi fotograf sa sto vecim aparatom i objektivom, cisto da se vidi da je to "profesionalni fotograf".
 
Ne bi verovao koliko ljudi poznajem koji nece videti razliku izmedju fotografija dobrog fotografa i amatera i bitno bi im bilo samo da se pojavi fotograf sa sto vecim aparatom i objektivom, cisto da se vidi da je to "profesionalni fotograf".
Posto se i ja "profesionalno" bavim fotografijom, rekao bih malo duze nego vecina ljudi ovde na forumu, o tome mogu predavanja da drzim, ali cu da ponovim. Profesionalac nikada nece staviti "profesionalno" u nazivu bilo cega, vec ga kvalitet rada tako definise. Ovako ispada wannabe pro...
 
Hmm.. Ovako...

Objektiv totalni promasaj, f4 u crkvi = jednako blic non-stop, sto si sam zakljucio. Da, jeste lakse sa zumom, ali i 2.8 je cesto malo. Tako da... Prajmovi, iskljucivo i samo. 35-85 zavrsava 80% posla, 16-35 i 70-200 po 10%. Blic = bljak no dobro, kontam da se neko kune u isti, ja ga npr, cesto uopste ne ponesem. Stvar ukusa, stila itd... (nemam apsolutno nista protiv blica ako se koristi kako treba, a kod nas se to retko vidja)

Sto se tice samih fotki, ajde, to prolazi, kontam da su ljudi zadovoljni. Ali... Mnogo bre usko, bas mnogo. To mi onako najvise smeta na prvi pogled. Obrada mi je jpegovska onako bas bas. I wb mi je sumnjiv.

Reklama... Marti ti vec rece, izbaci to profesionalno, mada opet, kontam da se ljudi i na to loze. Drugi deo, povoljno... Nemoj 'leba ti. Uzimaj mi posao time sto si bolji, ne jeftiniji.

Za rodjendane/krstenja se nisam nikad reklamirao a u zadnjih 3 godine fotkam 15-30 rodjendana godisnje. Na starom sajtu su mi bile cene istaknute, najvise zbog onih sto im "tu neki lik rekao to je 10 evra po satu" ili jos bolja mi je bila jedna mlada majka, kojoj su rekli to je 20-30 evra, posle sam skontao da ona misli da je to cifra za svih 5 sati + krstenje. Cena za rodjendane treba ici bar 30+ evra po satu, za pocetak. Samo krstenje fiksno 50-100. Drugarski savet je znaci da ne spustas cene. Ali moras malo vise da se potrudis za to.

Toliko od mene, srecno :)
 
Poslednja izmena:
Hvala svima na odgovorima, korisni su.

Micko, to je ta cena, nisam pogresio dakle. Uske su u kolazima da bi se uklopile u polja, sire su dosta u originalu naravno. WB je korigovan na svakoj, izrazito zuto osvetljenje u crkvi, nisam hteo zute i zelene face, zato sam hladio i povecao tint ka ljubicastoj da bude prirodnije... Profesionalno upravo zbog lozenja, delimicno i zbog opreme. Cime se radi i kako se radi... mada ne treba da se vodim prema losijima znam, al ne moze ni to da se ignorise. Ja sam se trudio da im to uradim najprofesionalnije sto sam mogao za prvi put, i za kratak rok za koji su im trebale fotke, ljudi su odmah isli nazad za Svajcarsku, ****ga.

Marti, kapiram ja tvoje ostrije odgovore i moj amaterizam, ali brate... trudim se koliko mogu, zato sam i postovao ovde, da unapredim/ispravim, a uhvatili ste se za izraz profesionalno i moje reklame koju nisam ja stavio ovde i nema sta da trazi u ovoj temi u kojoj trazim pomoc... trazim taj dodatni posao da bih mogao i da napredujem u tim situacijama. Ne znam koliko pratis, ali meni oprema ne donosi 80% nego 100% finansija, ja od toga zivim, oprema mi placa racune... Ne u oblasti fotografije, ali videa, radeci za Benchmark, Vip, BMW i druge kompanije koje su zatrazivale moje usluge.

Kao sto rekoh, ne tripujem da sam neki umisljeni profi, ipak sam svega dve godine u ovim vodama, ali prestao sam da u glavi smatram sebe amaterom i da odlazem trazenje dodatnog posla zbog nesigurnosti da li sam dovoljno profesionalan jer sam skapirao da se iskustvo stice kroz posao, ne kroz povremeni hobi...
 
Poslednja izmena:
Kao sto rekoh, ne tripujem da sam neki umisljeni profi, ipak sam svega dve godine u ovim vodama, ali prestao sam da u glavi smatram sebe amaterom i da odlazem trazenje dodatnog posla zbog nesigurnosti da li sam dovoljno profesionalan jer sam skapirao da se iskustvo stice kroz posao, ne kroz povremeni hobi...
Racionalno razmisljanje, tako i treba, nego malo je pogresno shvaceno ovako u forumskoj prepisci... Samo se ozbiljno posveti tome sto radis uz cesto vracanje na nesto sto si ranije odradi, trudi se da vidis i korigujes propuste, tako se izmedju ostalog ucis na sopstevenim "greskama"... Pored umerene edukacije i dosta prakse to je mozda i najbolji nacin za dalje napredovanje... Mada, nema tu sta nesto mnogo da se zna i uci jer ovo je vizuelna umetnost, samo treba dobro otvoriti oci, malo naostriti vijuge, i pustiti da se talenat sam razvija :)
 
Pa ne bih se baš složio u potpunosti. Gizmo hoce leba da jede od fotografije/videografije, dakle hoće da bude zanatlija, ne umetnik! Da bi postao zanatlija, prvo mora da nauči mnogo tehničkih i praktičnih stvari koje sada ne zna, mora da sabije zanat i zanatska pravila u mali prst, da ume u pola noći, na slepo da to uradi, a tek onda, tamo jednog dana, posle mnooogo tezgi, možda i razvije sopstveni stil, što je preduslov za razvoj umetnosti. Međutim, njemu ne treba umetnost, njemu treba korektno odrađen zanat, konzistetnost, tehnicka korektnost, treba mu šegrtovanje par meseci da nači fore i fazone, kojih kao u svakom poslu, ima mnogo. Dakle, nema rokaj samo, nema otvori oči, vijuge i pustiti da se talenat razvija! Krvava šljaka i učenje svaki dan 95%, a talenat 5%, pa šta ti bog da...
 
^
Nisam nista napisao toliko suporotono od tvog kometara, nigde nisam napisao "rokaj samo" vec u osnovi "Samo se ozbiljno posveti tome sto radis" pa sta god da treba. Kako si ga ovako skontao svak ti cast :p
To ucenje tehnickih i prakticnih stvari nema veze sa dobrim kadriranjem, pre svega sa osecajem za dobar kadar, svetlo, adekvatnu obradu, to jednostavno mora da se vidi i po nesto da se zna, a pre svega dosta da se analizira i prakticno radi. Znanje kako da koristi opremu koju ima, i koju ce tek da ima, stvarno mnogo golema nauka :p Mislim da se ovde kroz kometare previse komplikuje nesto sto je sustnski jednostavno... Svaka fotogarfija pre nastajanja ima jedno pitanje, kako doneti glavni motiv zavisno od namene na pravi i sto bolji nacin ? Moze da se uci do prekosutra, ako je neko bez talent da od onoga sto vidi napravi dobar kadar sve znanje ovog svete ne moze da mu pomogne da to sto radi na nesto lici, to ce uvek izgledati bezveze. Striktna pravila postoje samo u komercijanoj fotografiji i zavisno od namene to jednostavno mora da bude tako kako je propisano, to je nesto sto mora da se nauci, a kao i sve ostal pre svega da se razume. Svako od nas ima talenat, neko manje neko vise, ko previse navali na knjigu polako ali sigurno ubija to malo talenta i nikad nije siguran da li je to sto radi dobro, jer sutinski ne razume vec radi kako je negde procitao da je dobro, samo balans daje dobre rezultate i progresivno napredovanje. Znaci ne moze samo zanat i strebanje, ipak je ovo umetnost, tako da treba i malo duse, osecaja za to sto se radi :)
Slazem se oko toga da fotogafija moze da se radi i samo zanatski, da moze da se nauci sablonsko kadriranje, postavka svetla, obrada, da sve to izgleda dopadljivo i komercijano upotrebljivo, a da pritom autor 80% toga sto je uradi ne razume i nema pojma koliko je to dobro ili lose. Tako nesto se desava kada se pretera sa edukaciom u bilo kojoj umetnosti, kada se zapostavi talenat.
 
Poslednja izmena:
Slazem se oko toga da fotogafija moze da se radi i samo zanatski, da moze da se nauci sablonsko kadriranje, postavka svetla, obrada, da sve to izgleda dopadljivo i komercijano upotrebljivo, a da pritom autor 80% toga sto je uradi ne razume i nema pojma koliko je to dobro ili lose. Tako nesto se desava kada se pretera sa edukaciom u bilo kojoj umetnosti, kada se zapostavi talenat.
Ako ikada budes odlucio da probas da radis bilo sta komercijalno u vezi fotografije, pogotovo ove fotografije o kojoj Gizmo govori, a da pri tom nemas drugih izvora prihoda, videces koliko ovo sto pises u stvarnom fotografskom zivotu ne dobacuje skoro pa nigde! Pusti sad umetnost i pricu o umetnosti, o tome uopste ne govorimo, to uopste nije tema! Tema je zanatski dobro odradjen posao i postoji dobar razlog zasto u fotografiji, kao i u svakom drugom zanatu postoje majstori i segrti! Ne moze se preterati sa edukacijom, nema sablona a da ga ne razumes, niti sablon sam po sebi znaci da je nesto lose. Naprotiv, sablon je za mnoge stvari vezane u komercijalnoj/zanatskoj fotografiji pozeljan jer predstavlja osnov za nadrgadnju u vidu stila, sto te razdvaja od drugih = citaj kvalitet. Nema dobrog sablona, citaj dobro tehnicki odradjenog posla, bez razumevanja i znanja o onome sto radis. Gizmo ne zna zanat, mora da ga nauci, to nece ici samo krzo razmisljanje o umetnosti i "ono malo duse", to nece da mu plati racune! Ne postoji mogucnost da citanjem knjiga/edukacijom ubije svoj talenat, naprotiv, to je empirijski i logicki nemoguce. Ja svaki dan, svaki faking dan u proteklih par decenija nesto citam o fotografiji! Da li me je to ucinilo boljim fotografom!? Po svemu sudeci jeste, jer znanje primenjeno kroz praksu me ucinilo boljim zanatlijom/tehnicarem, a potom su dosle i druge stvari.
Gizmo je godinama daleko o trenutka kada ce sa punim pravom sebi reci "e ovo sam bas dobro uradio", ali ako posle prve, a realno traljave sljake, kaze sebi "mislim da sam ovo sasvim korektno uradio", kao sto je i napisao, od njega nema nista! Dok to ne shvati, nema nista. Uostalom pozelece za par godina da nikada i nije objavio ove fotke, a ja mu to iskreno zelim, jer ce to biti znak da je napredovao...
 
^
Da ne duzimo i ako sam napiso odgovor ipak cu da skratim...
Naravno, kao sto sam napisao to se desava ako se previse navali na knjigu, sto znaci malo prakse a mnogo gradiva koje prelazi granicu trenutne mogucnosti da se razume. To je jednostavno tako, fotografija nije u osnovi nauka vec umetnost koja se gleda ocima i dozivljava dusom, tako se i stvara svako prema svom senzibilitetu, to je polazna tacka, a za vrhunske rezultate talenat je presudan i razvijanje talenta. I ako svi jedanko rade i daju sve od sebe, talanet odvaja sampione od vecito drugih, trecih, ili samo prisutnih u nekom sportu, tako je i u umetnosti.
Znaci treba raditi na talentu, a smatram da je pre svega praksa bitna, praksa i anliticko razmisljanje nekih 70~80%, a da je 20~30% sve ostalo, talenta i edukecija zajedno.
Bile su ovde na forumu linkovane neke 3 knjige, to sam skinuo i procitao iz radoznalosti, da vidm kakve se tajne tu kriju, i nista nisam procitao sto vec nisam znao i zakljucio iz prakticnog rada, ali bas nista, cak su mnoga resanja do kojih sam dosao kroz praksu daleko bolja od opisanih u tim knjigama. Nema tu nista komplikovan do cega ne moze da se dodje ako se malo mucne glavom, a napredno gradivo za dobru komercijalnu primenu, to je vec nesto drugo, kompleksnije, nesto sto dolazi kada vec postoji dobra osnova.
 
Poslednja izmena:
Reklama... Marti ti vec rece, izbaci to profesionalno, mada opet, kontam da se ljudi i na to loze. Drugi deo, povoljno... Nemoj 'leba ti. Uzimaj mi posao time sto si bolji, ne jeftiniji.
Ja bih se samo vratio da prokomentarisem ovo - ovo nikako nije dobar stav ako nije bio sarkazam za uzimanje posla.

Ja se profesionalno bavim app/web dev - meni ne smeta bilo ko drugi ko nudi jeftinije usluge od moje firme. Zasto?
Zato sto ja uzimam klijente na osnovu kvaliteta, a ne na osnovu cene. Onaj koji hoce najjeftinije da prodje moju firmu nece odabrati, ali ako mu treba nesto kvalitetno, uskoro ce se opet javiti da mu to odradimo jer nece biti zadovoljan sa ovima sto su radili to jeftino. Naravno, ima ljudi koji ce biti zadovoljni i time sto jeftine firme odrade, ali ti onda nisu trebali ni da dodju do nas...

Dakle da skratimo zakljucak samo u - uzimaj posao time sto si bolji, bez onog "a ne jeftiniji" dela.
 
Koliko kosta da se kupuje pejzazna fotografija za izradu zidne slike velicne u dijagonali 1~2m ? Na ovim sajtovima sto se bave prodajom fotografija.
 
Da li ja za moju fotografiju mogu da vidim info o slici? Da li je to zbog toga što nije javno objavljena?

Recimo, konkretno, ja na mojoj fotografiji ovo ne vidim:

MM (krastavac. samo sam njega zapratio :D):
2017-05-12_222804.jpg

Moja fotografija:
2017-05-12_222516.jpg
 
Kada si obradjivao fotku, verovatno nisi stiklirao da pokaze

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
 
Hmm, časkom ću da je obrišem pa ću da probam ponovo. Ne znam doduše ni gde se to štiklira ali potražiću. :)
 
Negde kod extract to, treba da stoji opcija, ako obradjujes u lajtrumu.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
 
Aha, u LR to treba da se odradi, nisam skapirao odmah (prevideo reč "obrada"). Hvala, nisam to znao.

Vidim da na flickr-u ni iz drugog pokušaja se nije videlo ništa.

Edit: Postoji li neko ograničenje u veličini fotografije koju delite ovde preko foruma?

2017-05-12_231209.jpg
 
Poslednja izmena:
Ovo 1024 koliko se secam je ono sto preporucuju.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
 
Zamolio bi ljude dobre volje da mi daju link za download elektronske knjige u PDF formatu:

Photographer’s Guide to the Sony DSC-RX100 IV, od autora Alexander White.

Prinovio sam se prosle nedelje sa pomenitim fotaparatom pa bi da malo proucim ovu izuzetno opsirnu knjigu za upotrebu istog. Sve sto sam nasao od e-book-a je za model I odnosno prvi u nizu Sony DSC-RX100. Meni treba za model M4 (IV)

Moze i na PP da ne bi krsili pravila foruma ako tako nesto ne moze da se objavljuje ovde.

Unapred zahvalan.
 
Zamolio bi ljude dobre volje da mi daju link za download elektronske knjige u PDF formatu:

Photographer’s Guide to the Sony DSC-RX100 IV, od autora Alexander White.

Prinovio sam se prosle nedelje sa pomenitim fotaparatom pa bi da malo proucim ovu izuzetno opsirnu knjigu za upotrebu istog. Sve sto sam nasao od e-book-a je za model I odnosno prvi u nizu Sony DSC-RX100. Meni treba za model M4 (IV)

Moze i na PP da ne bi krsili pravila foruma ako tako nesto ne moze da se objavljuje ovde.

Unapred zahvalan.

ljudi dobre volje mogu da rade što i ti, da odu na google pa probaju da nađu, ali ne znam zašto bi to neko radio umesto tebe? a i piraterija je zabranjena na forumu...
 
Nazad
Vrh Dno