Ne razumem se baš u auto folije, ali se malo razumem u fiziku oko svetlosti.
Verujem da proizvođači folija dosta muljaju sa nazivima, brojevima i PR marketing pričom da svoj proizvod predstave u najboljem svetlu (

), a zapravo ne iznose tačno one bitne podatke, koji su možda i zapetljani da budu jasni korisnicima.
UV zračenje i toplotno zračenje su dva sasvim suprotna kraja svetlosnog spektra. Između njih je vidljiva svetlost.
Čist UV only filter uopšte neće smanjiti toplotno zračenje i zagrevanje u kolima. Čisto UV zračenje i ne osetimo kao toplotu.
Za smanjenje toplote treba long wave infrared filter, koji, najbolje je, treba da reflektuje IR zračenje, što je bolje nego da ga apsorbuje. Apsorbovanjem se samo staklo zagreva, a time i unutrašnjost automobila. Reflektovanjem će se sve zajedno manje zagrevati.
UV zračenje svakako treba ukloniti jer jeste štetno. Ono, kancer kože, katarakta, mrežnjača... ali UV filteri su već implementirani u većinu autostakala.
Najbolje bi trebale biti low emission folije, koje filtriraju UV zraćenje (bilo refleksijom bilo apsorbovanjem), reflektuju toplotno IR zračenje (sa što manje apsorbovanja), a po želi korisnika imaju i zatamnjenje vidljive svetlosti.
Najgora su ona što samo prigušuju vidljivo svetlo, a imaju mali uticaj na UV i IR.
Nije uopšte jednostavno napraviti toliko "striktne" UV i IR filtere, a da neznatno utiču na vidljivu svetlost.
Ako se dobro sećam tamo neke fizike sa prezentacije fotonaponskih solarnih kolektora, long wave IR filter (toplotni) sa malim uticajem na ostatak svetlosnog spektra je i najteže napraviti. UV only filter nije toliko teško napraviti.