Šta je novo?

Folije za auto stakla?

Hattala

Slavan
Učlanjen(a)
20.05.2007
Poruke
945
Poena
465
Moja oprema  
Pristup internetu
  1. Kablovski internet
Ima li ko REALNA iskustva sa folijama za staklo ,zastita od sunca i UV, konkretno Lumar...ove malo bolje varijante ? Ne baca mi se bas 300 evrica . Garantuju znacajno prijatniju temperaturu, koliko je to primenljjvo u praksi ?
 
Sta znaci "znacajno prijatnija temperatura"?
Koje cifre daju kao podrsku tome, garancije? Ovako zvuci samo kao marketing fraza.
 
Cifre ne gledam,osim cene :) . Zato pitam da li neko ima iskustva sa Lumar folijama koje radi BGLaSs ?
 
Ja sam svojevremeno ugradio negde kod sajmišta, ne sećam se koja firma, i definitivno se osetila razlika kad upekne leti. Mnogo prijatnije, posebno pozadi gde su ugrađene prilično tamne. Napred bočno stavljene malo tamnije nego što je po propisima, ali da ne bode oči. Vrlo zadovoljan sve u svemu.
20130619_115658.jpg
 
Thanks. Inace stepen zatamnjenja ne utice na teperaturu. Zavisi koje folije se odaberu...ima obicnih , pa nekih nano keramickih... sa rastom cena tj. kvaliteta folija povecava se stepen toplotne zastite. Zatamnjenje je samo radi privatnosti :cool: .
 
Pre 7-8 godina sam u black glasu stavio neke folije, koštalo je 110eur. Napred je bilo nesto preko propisa, nazad 85%. U sred leta, po sunčanom danu primetno je bio da je manje vrelo unutra ali ne bih rekao da je prijatno.
Ne znam koje su sad te od 300eur, planiram na novi auto da stavim za jedno mesec dana opet kod nih folije i verovatno cu stavljati iste.
UV zaštita je bila najbolja koju su tada imali u ponudi. To je sve što znam o tadašnjim folijama. Ono što je najbolje bilo je kad se voziš, ruka ne gori od sunca kad prolazi kroz staklo sa folijom.
 
Mozda su 300e sa sve atestom (oko 10 000 RSD). Na tehnickom traze od ove godine ako nije auto dosao iz fabrike zatamljen da im doneses atest.
 

Ne, ove koje bih ja su 300 evropljana (220+ 80 seoferka ) plus jedno 5-6000 din za papir iz agencije + tehnicki pregled. Jedini u Evropi imamo ovako nakaradne propise za folije ali vise se radi da se oderu fozaci novcano nego sto se to radi zbog bezbednosti. Al' sta da se radi , Srbistan !
 
Ne vidim kako folije mogu da utiču na unutrašnju temperaturu?
mogu samo da utiču na subjektivni osećaj i kao zaštita od sunca.
 
Oseti se razlika prilicno plus UV zastita.
Ne verujem da ti je isto toplo ako sedis pored prozora u kuci bez zavesa i sa zavesama. :).
Sa druge strane ako je auto crn onda sa srecom.
Edit: Pogledaj na netu ima test i provera temperature na suncu sa i bez folija. Mislim da je SAT radio ili neko od nasih.
 
Soferka moze folijom bez zatamnjenja. Doduse, odradio bih sva stakla bez zatamnjenja.
 
Atest 13.000 dinara .Shizenje.
 
U prethodnom automobilu, pre nekih 7-8 godina sam pozadi ugradio uv foliju, zatamnjenje 85%, na zadnjim vratima. Firma kod sajmišta (mislim da je Black Glass). Ima definitivno razlike u odnosu na obično staklo bez ikakve zaštite. Možda temperatura nije niža, ali je osećaj drugačiji kada je sunce jako. Subjektivan je osećaj da se lakše (brže) rashladi auto kada se uključi klima. Ko često vozi decu pozadi, sigurno je dobra stvar. Tu nema greške.
Meni su odmah dali i atest, pa nisam imao problema ni na tehničkom pregledu.
Napred na šoferci ne sme se postavljati folija (bar je tako bilo).
 
UV zastitu imaju sva stakla kod iole novijih automobila, tako da je prica sa UV zastitom na folijama marketinska baljezgarija
 
Ne razumem se baš u auto folije, ali se malo razumem u fiziku oko svetlosti.
Verujem da proizvođači folija dosta muljaju sa nazivima, brojevima i PR marketing pričom da svoj proizvod predstave u najboljem svetlu ( :p ), a zapravo ne iznose tačno one bitne podatke, koji su možda i zapetljani da budu jasni korisnicima.

UV zračenje i toplotno zračenje su dva sasvim suprotna kraja svetlosnog spektra. Između njih je vidljiva svetlost.
Čist UV only filter uopšte neće smanjiti toplotno zračenje i zagrevanje u kolima. Čisto UV zračenje i ne osetimo kao toplotu.
Za smanjenje toplote treba long wave infrared filter, koji, najbolje je, treba da reflektuje IR zračenje, što je bolje nego da ga apsorbuje. Apsorbovanjem se samo staklo zagreva, a time i unutrašnjost automobila. Reflektovanjem će se sve zajedno manje zagrevati.
UV zračenje svakako treba ukloniti jer jeste štetno. Ono, kancer kože, katarakta, mrežnjača... ali UV filteri su već implementirani u većinu autostakala.

Najbolje bi trebale biti low emission folije, koje filtriraju UV zraćenje (bilo refleksijom bilo apsorbovanjem), reflektuju toplotno IR zračenje (sa što manje apsorbovanja), a po želi korisnika imaju i zatamnjenje vidljive svetlosti.

Najgora su ona što samo prigušuju vidljivo svetlo, a imaju mali uticaj na UV i IR.

Nije uopšte jednostavno napraviti toliko "striktne" UV i IR filtere, a da neznatno utiču na vidljivu svetlost.
Ako se dobro sećam tamo neke fizike sa prezentacije fotonaponskih solarnih kolektora, long wave IR filter (toplotni) sa malim uticajem na ostatak svetlosnog spektra je i najteže napraviti. UV only filter nije toliko teško napraviti.
 
Kvalitetna folija će svakako pomoći da se putnici pozadi prijatnije osećaju. Pišem čisto iz iskustva. Automobil na koji sam stavljao folije je Octavia iz 2010. ili 2011. godine (A5 restyling). Tada je bila stara oko 3 godine. Ne sećam se cene, ali nije bilo baš nešto jeftino.
Bio sam nekoliko puta u Australiji; primetio sam da dosta vozila tamo imaju tamnu foliju na staklima. Nevezano za model i starost.
 
Poslednja izmena:
Sto se tice atesta on je obavezan vec par godina, slican je papir kao za TNG (tj od ABS), a vozim crni automobil sa 30+100% zatamnjenjem i sto se tice toplote i dalje ima 70 stepeni kad otvorim automobil leti... A zato postoji klima koja posle 100 metara krene da normalizuje temp u kolima. Sem sto teze parkiras (vozis unazad) nocu i "lepseg" izgleda automobila nema nekih vecih toplotnih benefita :)
 
Kada te trgovci slude informacijama , obicno marketingom, tek onda ne znas sta ces. Ili se kao ja premisljaju za mrezice koje su neuporedivo jevtinije i lako se skidaju postavljaju. I nema atesta i dodatnih troskova. U Blackglassu imaju te neke " bolje" Nanoceramic i slicno , oko 220 eura serija 6 i 300+ eura serija 7 ...moze se i dodati soferka (bez zatamnjivanja) oko 80 eura i plus atest/tehnicki 100 +eura . Kazu stepen zatamnjenja NE utice na zastitu od toplote , vec na to utice koju vrstu tj generaciju folija uzmete. Skuplje= bolje. Zatamnjenje je stvar privatnosti,izgleda auta...
Drugi servis kaze : ugradjujemo neku ,zaboravih oznaku, cena je 120 eura plus 80 soferka , garancija 7 godina. Servis inace ugradjuje LLumar ovlasceno valjda. I decidno tvrde da zastita od toplote zavisi od procenta zatamnjenja !

Na zvanicnoj stranici Llumara kazu : " Možete birati razne nijanse iz širokog asortimna u ponudi LLumar folija za automobile, od potpuno tamne – koja štiti i od znatiželjnih pogleda – do skoro nevidljive, koja se u skladu s apropisima, sme montirati i na prednja stakla. Učini putovanje ugodnijim, pomoću LLumar folija za automobile! LLumar folije su priznati proizvodi i od strane američke Fondacije raka kože, kao i Dermatološke Fondacije Velike Britanije."

Cenim ja da cu mrezice :) . Manje muke i para a valjda je i neka zastita bolja ni od kakve :) http://www.sunpro.rs/Stranice/Modeli/Modeli.html
 
Sve te "zastite" tj filteri koje imaju folije su vec ugradjene u fabricka stakla, folije jednostavno sluze da zatamne unutrasnjost.
 
Pa izgleda ,bizMis je u pitanju :) .
 
I zaboravio si ako nemas bmw/merc i jos po neke treba da platis dozvolu proizvodjaca da zatamnis stakla, za renoa je bilo oko 8k ranije sad je valjda 4k rsd...
 
Srecom imam BeMve :ROFLMAO: .
 
Koji god auto da je ima bar originalna saint-gobain ili pilkington stakla svi oni imaju solar control (guglajte) i UV zastitna stakla fabricki na vozilima...i tesko da neka folija moze da napravi bolje od originalnog stakla.
Folije su za estetiku najvise, ko voli tako naravno.
 
Koji god auto da je ima bar originalna saint-gobain ili pilkington stakla svi oni imaju solar control (guglajte) i UV zastitna stakla fabricki na vozilima...i tesko da neka folija moze da napravi bolje od originalnog stakla.
Folije su za estetiku najvise, ko voli tako naravno.
Kao sto rekoh za neke se placa dozvola proizvodjaca da se toniraju/zatamne stakla,za ova sporija se placa, za ona brza i lepsa se ne placa :)
 
Nisam 100 posto siguran ali...
Cak i ako auto ima originalna stakla bilo kojeg proizvodjaca vrlo verovatno da samo soferka ima neku vrstu zastite ( a i ne mora).
Bocna i zadnja stakla su kaljena tako da su najverovatnije samo zatamnjena (ne mora da znaci).
Mozda kod premium brendova sva stakla imaju neki vid zastite ali sigurno nemaju sva auta na trzistu.
Mnogo je lakse i jeftinije napraviti soferku sa zastitom posto je ona od laminiranog stakla. Za sve one koji ne znaju soferka se sastoji od 2 stakla i folije koja izmedju njih. Ta folija uglavnom moze imati neka zastitna svojstva ( a i ne mora).
U takvoj kombinaciji mogu i sama stakla imati neki vid zastite. Takva zastita se uglavnom na staklo nanosi pirolitickim putem u vise slojeva i nije otporno na spoljne uticaje ( grebanje,dodir..)
Uglavnom ako soferka ima neku vrstu zastite kada se kroz nju gleda pod nekim uglom vidi se roze-svetlo ljubicasto boja ili zelena (nije pravilo ali vrlo verovatno)
Obicno i pise na samom staklu da ima neki vid zastite.
 

Prilozi

  • laminated.png
    laminated.png
    14.6 KB · Pregleda: 61
nemoj molim te...
retko ko danas vozi obicna transparentna stakla....

danas i malo bolji prozori imaju zastitu od sunca a ne stakla na automobilima,
lepo gore napisah bolje da odete na sajt saint-gobain ili pilkingtona koji su proizvodjaci 90% auto stakala i vidite sta oni kazu,
umesto sto ste istrazivali sta pisu (ne)poznati proizvodjaci PVC folija iz azije i SZR radionice koje ih lepe i posle skidaju.

OK je ko voli tako...
 
Ja nemam nikakve veze sa auto folijama niti ih mam na autu!
To sto stakla na nekom autu nisu transparentna ne znaci da imaju neku zastitu!
Napisao sam moje licno misljenje s obzirom da sam od 2005-2011 radio sa staklom (uglavnom gradjevinsko a tehnologija je ista ko i za auto stakla) i unapred sam se ogradio da mozda nisam u pravu.
To sto nesto postoji-ima na sajtu proizvodjaca stakla ne znaci da se ugradjuje u sve automobile.
Daj nam primer svog auta. Koja stakla ti imas na autu?
edit:
evo prvi rezultat koji mi je izbacio google sa pretragom ,,car with uv protection glass''
 
Poslednja izmena:
Ovde (Australija) window tint je moranje. UV ubija, lagano izgoris u bilo koje godišnje doba. Najgore se izgori kada je oblačno!?!?! Skoro svi imaju zaštitu na kolima a razlika je primetna. Skoro sam stavio taj neki "keramički" tint I stvarno ima efekta. U kolima je prijatnije i klima mnogo brže ohladi auto. Možda je sve to subjektivni osećaj ali jbm li ga radi :)
 
Nazad
Vrh Dno