Šta je novo?

Fermi is Nvidia's DirectX 11

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Evo ga:

gf100-big.png
 
Poslednja izmena od urednika:
Then timing is just as valid, because while Fermi currently exists on paper, it's not a product yet. Fermi is late. Clock speeds, configurations and price points have yet to be finalized. NVIDIA just recently got working chips back and it's going to be at least two months before I see the first samples. Widespread availability won't be until at least Q1 2010.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3651&p=1

Inace NVIDIA ima licencu za sve verzije ARM arhitekture, ukljucujuci i Cortex, tako da ono sto yooyo pise u opste ne mora da bude netacno... mozda je GF100 prvi ARM "Fusion"?!

No mnogo toga ce biti jasnije u Q1 2010
 
Tek tad? ***....
 
Sta god da se nalazi u SM-ovima NVidia nece reci da li je ili nije ARM. NVidia kompajlira sve sto moze (CUDA, OpenCL, DXC, shadere, ...) u PTX (Parallel Thread eXecution) set instukcija koje potom prevodi na "metalni" code u zavisnosti od hardwarea ispod.

Fermi podrzava 64bit adresni prostor ali chip trenutno radi sa 40bitnim adresama i moze da adresira max 1TB sto je u ovom trenutnku vise nego dovoljno. Takodje, GPU programi imaju mogucnost pristupa celoj memoriji. Upravo ove stvari su omogucile da Fermi moze da izvrsava kompleksne programe pisane u C++.

Fermi and the PTX 2.0 ISA also add support for C++ virtual functions, function pointers, and
‘new’ and ‘delete’ operators for dynamic object allocation and de-allocation. C++ exception
handling operations ‘try’ and ‘catch’ are also supported.

Ne bi me cudilo da neko iz zezanja portuje Linux na GPU :)

Jos nesto da dodam.. OpenCL i DXC su standardi koje Fermi podrzava, ali Fermi nudi mnogo vise i to je dostupno kroz CUDU. NVidia je razvila odlican ekosistem oko CUDE. Tu spadaju kompajleri, debugeri, biblioteke, itd. Nova CUDA ima odlicnu saradnju sa OpenGL-om i D3D-om, tako da je moguce koristiti CUDA objekte u OpenGL-u ili D3D-u. Prostije receno, programer moze da iskoristi CUDA program da generise na GPU sta god hoce (ne samo teselacija, vec i da izvrsi ko zna kakve proracune) i da rezultat tog rada postane buffer koji ce koristiti OpenGL ili D3D shader. Naravno, podaci celo vreme ostaju u GPU memoriji.

Ako pogledate blok dijagram koji je Shikazu okacio, vidi se da je GPU dizajniran da krcka brojeve, a da je 3d grafika (1-5) samo ubacena sa strane. To je i buducnost 3D grafike.. software render na video karti.
 
Poslednja izmena:
neverovatno da nema dual slot cooler?, takav dizajn skoro da nije bio dovoljan za G92 (prvu reviziju)...
 
JuJu sta je ovo ja sam upravo izvadio graficku iz kompa ostavio sam slobodan prostor za ovo cudo:d:d
 
Iako je josh rano za software render na video karti, tuda ce svejedno sve ici u buducnosti. Glavno pitanje koje se na danashnji dan postavlja je da li je nvidijin tajming dobar - ako zrtvuju performanse grafike da bi pokazali kuda idemo u buducnosti to moze skupo da ih koshta. Ali kapiram da nisu toliko zaludjeni i kratkovidi.
 
Iako je josh rano za software render na video karti, tuda ce svejedno sve ici u buducnosti. Glavno pitanje koje se na danashnji dan postavlja je da li je nvidijin tajming dobar - ako zrtvuju performanse grafike da bi pokazali kuda idemo u buducnosti to moze skupo da ih koshta. Ali kapiram da nisu toliko zaludjeni i kratkovidi.

Sada me NVidia podseca na Apple i to fanaticno cekanje novih proizvoda. Opet je i bolje da neko utaba neku novu stazu, a ko ce nego NVidia, kao i do sada. Dzaba 2.4GFlo, DX11 u ovom trenutku.
 
Sad jos samo da NVidia pokaze npr. ray tracing demo Quake Wars pa da Intel odustane od Larrabee-a. :)
Prethodne generacije GPU-ova su imale ogranicenje u duzini shader programa, nisu imali stack, nisu podrzavali rekurzije, shaderi su mogli da citaju podatke samo iz unapred pripremljenih buffera, itd.
Fermi ce sve ovo podrzavati, tako da je moguce napisati ray tracing, custom audio/video codec-e, sortiranje podataka, pa cak i pretrazivanje baze podataka.
Obzirom da je doslo do zasicenja u broju pixela na monitoru, NVidia treba da napravi malo bolji GPU od GT200 da bi igre radile u max podesavanjima, ali zato ostavlja otvorena vrata za experimentisanje.
ATI je sve karte bacio na DX11 i potpuno je u rukama Microsofta i njihove mogucnosti da uguraju Vistu/Win7 korisnicima. Ali ako Win7 u potpunosti ne zameni XP, nece biti native DX11 igara.
 
Poslednja izmena:

Mislim da to shto predstavljamo pod softverska teselacija nije bash isto shto i softverska teselacija preko CUDA-e:

That said - GF100 is still a GPU - and a monster at that. Packing in 3 billion transistors @ 40nm, GF100 sports 512 shader cores (or CUDA cores) over 16 shader clusters (or Streaming Microprocessors, as Nvidia calls them). Each of these SMs contain 64KB L1 cache, with a unified 768KB L2 cache serving all 512 cores. 48 ROPs are present, and a 384-bit memory interface mated to GDDR5 RAM. On the gaming side of things, DirectX 11 is of course supported, though Tesselation appears to be software driven through the CUDA cores. Clock targets are expected to be around 650 / 1700 / 4800 (core/shader/memory). It remains to be seen how close to these targets Nvidia can manage.
 
neverovatno da nema dual slot cooler?, takav dizajn skoro da nije bio dovoljan za G92 (prvu reviziju)...

Ima dual slot kuler:) A posebno mi se svidja to sto nije duza od prethodne generacije.
 
Sta je bre ovo, kakav je ovo pikavac, kako misle da ohlade takav cip sa single slot kulerom ? :zgran:
 
Poslednja izmena:
Jeste, jeste u pravu ste. Nadam se da ima HDMI.
 
2z6yrzn.jpg


fermi.jpg
 
Jedan sa zadnje strane ;)

Mozda ima josh 2 x 6pin odozgo :d
 
Od entry-level do high-end proizvoda


Jensen nije želio komentarisati kada će se Fermi GT300 pojaviti na tržištu, ali pretpostavljamo da će se to desiti u nekoliko narednih mjeseci. Ne znamo samo da li to znači kraj četvrtog ili početak prvog kvartala naredne godine. Međutim, jedna stvar je sigurna – Jensen je potvrdio da je Fermi arhitektura veoma podesiva da će se naći u mnogim GPU-ima.

Nvidia će strategiju predstavljanja proizvoda na svim nivoima, od high-end do entry-level tržišta. Iako Jensen o tome nije govorio, ova strategija predstavljanja uključuje i high-end dual-GPU konfiguraciju, koja će se na tržištu naći kada i high-end single-GPU model.

Bitno je napomenuti da čip sa 64 clustera može biti podijeljen na 32, 16 ili bilo koju sličnu konfiguraciju clustera.

http://www.itx.ba/index.php?option=com_content&task=view&id=11217&Itemid=1
 
Kao shto rekoh, eno ga jedan 6pin prikljuchak odozgo :)

A chime se razlikuje "Fermi" Tesla od "Fermi" GT300?
 
Lepo pise na njoj ... :p

Znaci ipak ima i jedan sestopinski ulaz na bocnoj strani. Cudno reseno...mozda jer je Tesla u pitanju doduse...

@zerbah: Fermi "Tesla" ti je kao i Tesla izvedba GT2xx karti, predvidjena za ugradjivanje u istoimene rack-ove, ili u racunare za krckanje brojeva. Iako izgledaju slicno, razlika mu dodje kao kod obicnih i "quadro" karti, zatim optimizacije, negde videh da tesle nemaju izlaze kao obicne, i tako to...
 
Poslednja izmena:
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno