Šta je novo?

FEAR izasao...

to je vec nesto drugo, prvobitno si pomenuoo grafiku...
 
Upravo završio.
Nisam igrao bolji FPS još od Far Cry.
Negde na polovini je očigledno došlo do idejne krize, ali to se dogadjalo i sa najlegendarnijim igrama, to je ono što se brzo oprosti .
Znači uglavnom rasna pucačina, sa tu i tamo naivnim pokušajima horora...
Mada su na poslednjem nivou uspeli da me uplaše. :D
Fenomenalan AI, zvuci, oružje... Meni se i muzika dopala. Filmska, nenametljiva, samo za `tepih`, ali dobro sinhronizovana sa radnjom.

Da li neko zna priču o devojčici kojoj su posvetili igru?
 
I ja sam je završio prije tri dana. Igra je odlična, nakon par sati igranja Quake 4, Call of Duty 2, Serious Sam 2, Age of Empires 3 i tek na kraju FEAR-a FEAR me najviše privukao, ostale mi se nisu ni igrale i tad kad sam ih probao. FEAR zaista ima vrhunsku atmosferu, odličan AI ali meni lično i dobru, uvrnutu i nestereotipnu priču.

Ne znam da li se na ovoj velikoj temi već govorilo o priči u igri, da ne počinjem ako jeste, a ako nije ne bi bilo loše da kažemo pokoju o tome. Vidio sam na nekim stranim forumima da im nije najjasnije sve što se tiče priče, na Wikipediji kad se ukuca FEAR ima nešto o priči, ali je upitno koliko je sve tačno, a vjerovatno nije ni potpuno. Meni je zgodno što sam skidao dosta filmića sa Frapsom, posebno iz onih vizija i kad pristupim nekom laptopu, pa sam pregledajući kasnije skontao ponešto, jer u igri nisam baš pratio sve, posebno u vizijama kad je trebalo malo bježati i tako to :). Jedino me malo Fraps zezao što ima ograničenje filmića na 30 sekundi.
 
Treba ljudima samo vremena da skapiraju da je ono što sam pričao istina. Biće kao i za FarCry, koji je bio igra godine, a svi su se ložili na Doom 3 ili HL2... I ove godine, ako ne izađe nešto do božića, FEAR će biti fps godine, a ne Q4...
 
meni je Cod2 vise legao od fear-a... u fearu samo hodnici hodnici i samo hodnici... a do skoro su svi pljuvali doom 3 zato sto je kalustrofobican... blah... smarate... jedino impresivno i fearu je AI protivnika... to je za svaki respekt ali zaista steta sto nema malo vise otvorenih prostora cisto da se presece monotonija...
 
Nijedna igra me nije smorila kao FEAR....Jedva sam chekao da je zavrshim i unistairam....
 
Poslednja izmena:
@Sentenced

A u F.E.A.R.-u ima jako puno raznolikih protivnika...
 
Ma da..a tek oni oklopljeni snajperisti...Ma njih bre jedva ubijesh..potroshish svu municiju i nece da padnu..najedvite jadve ih ubijesh..

Mene je igra iznervirala u jednom momentu pa sam je tako slatko uzblefirao...chisto da vidim shta ima do kraja.

Definitivno nije speed shoot-er igra. Zato je smorna. AI protivnika za respekt...sem tih oklopljenih snajperista...Ma voogla ga gadjam 100 puta i on nece da padne..a samo se sheta i pravi se baja..chik upucaj me...:D

Ima 3 para ochiju i nijedno da mu izbijem..:D
 
Poslednja izmena:
Stvarno bi odapeo kada bi to uradio.Igra je mnogo strasna.Ali je zato bruka
 
ivica je napisao(la):
Ma da..a tek oni oklopljeni snajperisti...Ma njih bre jedva ubijesh..potroshish svu municiju i nece da padnu..najedvite jadve ih ubijesh..
Za njih je njabolja kombinacija sačma + SlowMo.
Isto važi za one stealth nindje.
 
a sacma puca 100 metaka u minuti :p ... kako sam se ispresavijao kad sam sreo te nevidljive njinje :) uf...
 
@sivuk:

Devojcica iz igre je besramno ukradena iz filma The Ring, znaci ista istatska, odeca, kosa, drzanje tela, SVE !
 
Cao ljudi. Ja sam ovde novi decak, pa reko da vas obradujem necim :)

Spoiler:
Objasnjenje price:

Posto sam na vise mesta video da je ljudima konfuzna prica, hocu da pojasnim za one koji nisu imali zivaca da slusaju sve one poruke na telefonskim sekretaricama i da obracaju paznju na detalje u igri.

2002. godina. U introu vidite kako FETTEL sedi u nekoj zatvorenoj prostoriji i Alma mu kaze "Kill them all". Verovatno je mislila na sve one koji su ucestvovali u stvaranju ORIGIN projekta (projekat koji je ustvari ona). E sad, lik s kojim se igra i FETTEL su 2 lika koji su ustvari napravljeni od Alme i imaju posebne psiho-fizicke moci. Vi ste prvi projekat koji navodno "nije uspeo" (to se odmah vidi iz mogucnosti da usporavate vreme), pa je bilo potrebno da se rodi i FETTEL koji je psiho-komandant klonova koji ima sposobnost da vas utera u svoju viziju, ima sposobnost telekineze i teleportacije sto je ipak malo za nijansu bolje od naseg baje, priznacete

Recenica koju kaze HARLAN WADE u introu je: YOU WILL BE A GOD AMONG MEN. Naravno, mislio je na vas i Fettel-a.

Ono sto je konfuzno, a vidi se u introu je kako klonovi posle FETTEL-ovog "zvanja" krecu na pripadnike ARMACAM korporacije koja je ustvari zastitnik ORIGIN projekta (u kojoj radi HARLAN WADE, baja odgovoran za sve), a navodno je multinacionalna aero kompanija. To se sve vidi iz introa. Zasto krecu klonovi na njih? Zato sto se FETTEL odao kontroli i poceo da koristi klonove na svoju ruku, dok ustvari "radi za Almu" i hoce da pobije sve koji su odgovorni za taj brutalni projekat ORIGIN.

Sto se tice likova, evo malo o svakom:

HARLAN WADE - baja odgovoran za sve, glavni je u ARMACAM korporaciji.

ALICE WADE - njegova starija cerka koju srecete u igri ( ona plavusa koju kad spasavate u liftu kaze "THIS SUCKS" ,) )

ALMA WADE - bolestija koja se otkriva na kraju igre je da je ustvari Alma mladja cerka samog Harlana Wade-a koji je vrsio experimente nad njom da bi stvorio vas i Fettel-a. Jedan lik iz korporacije je otkrio da ona ima telepacione moci, i to je Harlan brze bolje iskoristio tako sto je zatvorio cerku u VAULT (ona ogromna kugla), maltretirao je, smatrao je da ne moze da "...zivi sa normalnim ljudima", koristio je da napravi vas i Fettel-a, i na kraju je ubio.

Alma stalno spominje bebu, uz reci "give me back my baby". Misli na Fettel-a koji joj je oduzet po rodjenju. E sad, kako je zatrudnela, ko je oplodio i kako, ne zna se. Tu nam autori ostavljaju mesto za mastu. Verovatno je "seme" bio glavni "uspeh" experimenta, pa ste vi i Fettel postali tako mocni, bez obzira na Almu i njene psihicke sposobnosti...

Ono sto je misterija je to kako se Alma pojavljuje kad je mrtva i zatvorena? Verovatno ista fora kao u Ring-u. Njen duh ne moze da se smiri, a posto poseduje neke moci, one pogotovo dolaze do izrazaja kad ona postane pobesneli duh koji "trazi pravdu" za ono sto su joj uradili. To najpre radi uz pomoc Fettela (mladjeg sina), a na kraju kad je cale oslobodi i kad ga ubije, pocinje i sama da proizvodi potpuni haos.
 
Poslednja izmena:
Dobrodošao, Snake. Odličan post. Dobro je što Quake 4 ima ovako dobru priču :)
 
ok, odlican AI, solidna prica (koju niko ziv osim snejka nije razumeo... a ni on nije upotpunosti), monotoni nivoi, atmosfrera uglavnom dosadna... ovo nije dovoljno da bude proglasena za igru godine. Za razliku od FEAR-a, FarCry-em su svi bili odusevljeni, pa i ne cudi sto je proglasen za igru godine. A q4 i nije pravljen sa nekom Bog zna kakvom pricom i ako mu je to jedina mana, onda on i fear ne mogu da se porede... A po meni i ne mogu.
 
Poslednja izmena:
ma sjajna prica a 90% ljudi je nije ni ispratilo a oni sto su je ispratili pola njih je nije razumelo :d
 
kimi je napisao(la):
ok, odlican AI, solidna prica (koju niko ziv osim snejka nije razumeo... a ni on nije upotpunosti), monotoni nivoi, atmosfrera uglavnom dosadna... ovo nije dovoljno da bude proglasena za igru godine. Za razliku od FEAR-a, FarCry-em su svi bili odusevljeni, pa i ne cudi sto je proglasen za igru godine. A q4 i nije pravljen sa nekom Bog zna kakvom pricom i ako mu je to jedina mana, onda on i fear ne mogu da se porede... A po meni i ne mogu.

Ja sam potpuno razumeo pricu, samo sto su neke stvari namerno ostale nerazjasnjenje ( cist horor trip ).

Atmosfera je odlicna. U proseku ljudi tvrde da je FEAR najbolji horor+fps mix.

U vezi FarCry-a... FARCRY-em jesu svi bili odusevljeni, ali reci mi kakvu je FC imao pricu? Moras buvkalno da citas iz README-a sta se desilo, da bi skontao kroz onaj brzi intro kako si se nasao tu gde si se nasao i zasto. Za kraj da ne pricam, u rekordnih 10 sekundi se sve zavrsi. Tek sad kad je izacao Far Cry Insticts za X BOX su uvedene neke nove scene koje treba da "poboljsaju" pricu

Objektivno, FEAR je zaista doneo nesto novo, ako nista barem neku svoju originalnost. Meni ne lici ni na jednu pucacinu u izvodjenju. Ne znam odakle ljudima tolika slicnost sa HL-om. Ja je bar ne vidim.
 
Poslednja izmena:
Da nastavimo o priči u igri.

SPOILER


Negdje sam pročitao da je Alma možda oplođena svojim DNK (ako to uopšte može), no nije ni bitno.

Ona je valjda zatvorena u Vault sa 8 godina i ubačena u stanje održavane kome, a sa 15 godina je rodila prvog prototipa koji je "point man" tj. igrač. Nakon toga je rođen Fettel. Zna li neko koja je razlika u godina između ova dva djeteta? Šta su uradili sa prvim djetetom? Fettel je ostao vjerovatno tu sa njima, na ispitivanju, ali se ne kaže šta su uradili sa prvim djetetom, osim da je on završio kao perspektivan član FEAR tima. Kad je Fettel imao 10 godina desio se događaj koji su nazvali sinhronicotet, Alma je tada telepatski "probila" barijeru i stupila u kontakt sa Fettelom, koji je pod uticajem toga (prinudno ili voljno nakon što mu je prenijela šta su joj radili) ubio neke ljude, možda ih je i jeo pošto ima kanibalističke sklonosti. Harlan Wade je skontao da je Alma probila barijeru, obustavili su prijekat Origin, a nju isključili sa aparata. Ona je umrla mislim 6 dana nakon toga. To znači daje imala 26+ godina u tom trenutku, jer je prvo dijete rodila sa 15, Fettela mžda koju godinu kasnije, a umrla je kad je Fettel imao 10 godina. Možda je to lik gole i zrelije Alme koji se pojavljuje na kraju igre, ili je taj lik onaj koji je imala sa 15 godina kad je rodila prvo dijete. Lik djevojčice je onaj koji je imala sa 8 godina.

Fettel je bio u zatvoru od svoje desete godine i tog incidenta. Valjda ono što neposredno prethodi početku igre je ponovno otvaranje Vaulta, kad je valjda Almin duh izašao (koji je cijelo vrijeme bio tu zatvoren) i oslobodio Fettela i rekao mu "kill thme all". Ali me interesuje šta znači otvaranje Vaulta, zar nije to ono što je Harlan Wade uradio na samom kraju kad ga je ona ubila? Kakvo je onda otvaranje prethodilo da ona izađe i stupi u kontakt sa Fettelom na početku igre? Šta je izašlo pred Harlanda na kraju igre i ubilo ga? Ili ona nikad nije izašla do tog trenutka već je samo telepatski slala tripove? Ali neko je ipak oslobodio Fettela!? Na šta je Fettel mislio kad je na kraju svog života rekao da će je on osloboditi? To što ga igrač ubije, na koji način to oslobađa Almu? Valjda je Fettel cijelo vrijeme želio da oslobodi Almu, i kad je vidio da će se to ostvariti onda je dozvolio da bude ubijen, tako kažu na stranim forumima, a dozvolio je da ga ubijemo zato da ga Alma ostavi na miru, ili iz griže savjesti šta je pod njenim vođstvom radio. Ali kako je on znao da će ona biti oslobođena, da će je Harlan osloboditi? A ako je mislio da će je "point man" (igrač) osloboditi, i da mu oni klonovi više neće smetati kad on (Fettel) bude mrtav, zašto je onda cijelo vrijeme igre slao klonove na njega, a ovamo mu pričao kako su braća, potekli od iste majke, da svi koji tu rade zaslužuju smrt i slično?

I otkud oni silni klonovi koja Fettel upravlja?

Alma se na kraju igre izgleda pojavljuje i u materijanom tijelu, iako je već odavno bila mrtva, to se vidi u zadnjoj sekundi igre u helikopteru. Osim ako je i to duh ali meni je djelovalo kao materijalno tijelo, sve troje su je vidjeli. Možda je uzimala materijalno tijelo (čestice) sa onih koje je ubijala, i od toga "gradila" sebi tijelo, jer sve koje je ona ubila su bili "ogoljeni", od njih su ostajale samo kosti i velika lokva krvi. Kad je ubijala Harlana vidjelo se da mu tijelo postepeno postaje ogoljeno, i da se pojavljuju kosti još dok je stajao na nogama.
 
Priča u FEAR-u je sasvim solidna. Ne preterano originalna, ali sasvim dovoljno interesantna da nastaviš da igraš čak i kad prolaziš kroz pejstovane hodnike (a nije mi jasno šta ljudi očekuju od office buildings i gradskog okruženja u bliskoj budućnosti).

p.s. I onda FEAR nema priču...! Ajde da prepričamo Quake 4, staće u jedan pasus! ;)
 
ma koji pasus, jedan izraz:
quake4 rula :)
ko se bre jos lozi na prichu u FPS-u?
First Person SHOOTER-u

A ne znam sta se ja pa i javljam, ionako necu da igram ovaj smarachki fear :d
 
@byMax:

pa ocekujem recimo da igra izgleda (level dizajn) makar kao matori Splinter Cell, i tamo je pola igre u office varijanti pa to sve izgleda bolje i radi bolje ;)
 
@Ji 4Tze
Pa za uspeh HL keca je bas prica bila jedna od stvari koje su ga digle u nebesa. :)

BTW, sto se price tice, System Shock 1/2 rulaju... ;)
 
Snake je napisao(la):
Alma stalno spominje bebu, uz reci "give me back my baby". Misli na Fettel-a koji joj je oduzet po rodjenju
Ja sam shvatio da se tu misli na prvo dijete, igrača, a ne Fettela. Tako kažu na nekim forumima, a uz to u animaciji kad Harlan uzima to dijete i kaže mu da će biti bog među ljudima dijete ga gleda u prvom licu, tj. onako kako i igramo cijelu igru - u prvom licu.

Na početku igre, u jednom od prvih tripova, ima neki lik koji stoji u ćošku, u bijelom odijelu, okrenut leđima, i nije baš skroz OK, trza se i slično. Ko je to?
 
Ji 4Tze je napisao(la):
ko se bre jos lozi na prichu u FPS-u?
Ima i onih koji se lože na priču u shooterima, tj. ne lože se u smislu da im je priča najbitnija ali im je lijepo vidjeti da je i taj aspekt konačnog proizvoda korektno odrađen a ne samo nabacan. To ne znači da je shooter koji nema neku posebnu priču loš (odličan primjer je FarCry), ali svakako je nepotpuniji od shootera koji uz sve ostalo ima i intrigantnu priču. Meni lično će na konačan sud o igri uticati i priča jer i sama priča doprinosi atmosferi a ne samo grafika, zvuk i drugo. A dobar primjer za to je F.E.A.R. o kome ljudi danima nakon što su prešli igru diskutuju o priči iz igre po forumima, i sigurno će im to pojačati utisak o igri.
 
Fear zanimljiva mada ne toliko horor koliko sam ocekivao, prezahtevna a nikakva cuda, recimo kao far cry ili doom3 kada su izasli pa da znam zasto su toliko zahtevene.
 
Vader je napisao(la):
Ima i onih koji se lože na priču u shooterima, tj. ne lože se u smislu da im je priča najbitnija ali im je lijepo vidjeti da je i taj aspekt konačnog proizvoda korektno odrađen a ne samo nabacan. To ne znači da je shooter koji nema neku posebnu priču loš (odličan primjer je FarCry), ali svakako je nepotpuniji od shootera koji uz sve ostalo ima i intrigantnu priču. Meni lično će na konačan sud o igri uticati i priča jer i sama priča doprinosi atmosferi a ne samo grafika, zvuk i drugo. A dobar primjer za to je F.E.A.R. o kome ljudi danima nakon što su prešli igru diskutuju o priči iz igre po forumima, i sigurno će im to pojačati utisak o igri.

Pa da najacu pricu ima Max Payne, dobro nije fps ali tu je negde !
Sto se tice Far Cry-a odlicna igra, ali pricu su morali bolje odraditi,
a F.E.A.R. ima dosta losu(nerazumljivu) pricu :wall:
 
gx-x je napisao(la):
@sivuk:

Devojcica iz igre je besramno ukradena iz filma The Ring, znaci ista istatska, odeca, kosa, drzanje tela, SVE !

malo "The Ring" malo "Grudge" :d
 
oklagija je napisao(la):
F.E.A.R. ima dosta losu(nerazumljivu) pricu :wall:

Ne, nije losa prica, stavise zanimljiva je (da ne ulazimo u originalnost), ali ja tu pricu treba da skapiram u igri, a ne ovde je citam. Nerazumljiva maximalno!!!

I ko sto neko rece, FPS znaci First Person SHOOTER, gde ides kroz hodnike i pucas, a prica je tu da ti ucini igru jos zanimljivijom, a ne First Person STORY, gde ides kroz hodnike, cekajuci sledeci korak u prici (a pucanje je tu, da ti se ne ukoci ona ruka sa misem :))
 
Prica je nerazumiljiva ali to nije neka mana za ovaj naslov.
Najveca mana igre je losa optimizacija , ali sta cete kako bi se onda prodavale
nove gafulje.
 
Nazad
Vrh Dno