Šta je novo?

Intervju sa glumcem koji pozajmljuje glas protagonisti...
 
Ne verujem da će se mnogo razlikovati dizajn kvestova, multi-linearnost, dijalog opcije i razni okidači, itd. Uticaj skilova i atributa isto tako... Mislim da će opet biti više linearna avantura nego rpg.
 
Poslednja izmena:
Ne verujem da će se mnogo razlikovati dizajn kvestova, multi-linearnost, dijalog opcije i razni okidači, itd. Uticaj skilova i atributa isto tako... Mislim da će opet biti više linearna avantura nego rpg.

Ne ocekujem ja da ce se bilo sta bitno po tom pitanju promijeniti. No nedostatak ovih opcija nema veze sa pokvarenoscu kvestova. Ne mislim na to uopce.

Problem koji recimo Skyrim ima su pokvareni kvestovi, kontradikcije.
Igra ti dozvoljava da radis sta hoces, da ubijes Cara i to dva puta bez bilo kakvih posljedica i da se kasnijes pridruzis Carevoj gardi iako svi znaju da si ti ubica? Igra je puna ovakvih gluposti ukljucujuci i glavni kvest.
Znaci kvest dizajneri (ako se tako uopce mogu i nazvati) su to samo nalijepili jedno na drugo? Placeholderi.
 
Ubistvo cara je moralo da bude okidač za određene posledice.
 
ja koliko vidim vi mislite isto samo se ne razumete :)
 
Kad kradem po kućama to mora da bude okidač za reakciju npc-ova.
Naravno ako me vide.
 
Poslednja izmena:
Problem koji recimo Skyrim ima su pokvareni kvestovi, kontradikcije.
Igra ti dozvoljava da radis sta hoces, da ubijes Cara i to dva puta bez bilo kakvih posljedica i da se kasnijes pridruzis Carevoj gardi iako svi znaju da si ti ubica? Igra je puna ovakvih gluposti ukljucujuci i glavni kvest.

Igra ima puno sadržaja zahvaljujući takvim glupostima a nije skriptovana i određen put, niti je određen lik sa kojim se igra. Moje lično mišljenje je da bih rado zažmurio na tim glupostima ako može da bude više sadržaja u igri i više slobodne.

I btw, kada bi propisno igrao roleplay bilo bi mnogo manje tih gluposti. Mislim stvarno, odeš i ubiješ Cara a onda se priljučiš njegovoj vojsci da se boriš za njega? I onda se žališ? Pa ti se uživi umesto da budeš completionist pa ti neće biti glupo.
 
Glupo je uopšte ubijati cara ako to ubistvo neće pokrenuti nikakve posledice ili promene.
 
Poslednja izmena:
Glupo je uopšte ubijati cara ako to ubistvo neće pokrenuti nikakve posledice ili promene.

To se slažem, naravno. Ali, mora da ima mesto i kontekst, da je igra u Cirodilu može ceo da zapadne u građanski rat i borbu za prestol. Ali, u Skyrimu može samo da se pojavi istraga, još vojnika, lov na ubicu. Znači, slažem se za posledice, samo moraju da budu na mestu.
 
Igra ima puno sadržaja zahvaljujući takvim glupostima a nije skriptovana i određen put, niti je određen lik sa kojim se igra. Moje lično mišljenje je da bih rado zažmurio na tim glupostima ako može da bude više sadržaja u igri i više slobodne.

I btw, kada bi propisno igrao roleplay bilo bi mnogo manje tih gluposti. Mislim stvarno, odeš i ubiješ Cara a onda se priljučiš njegovoj vojsci da se boriš za njega? I onda se žališ? Pa ti se uživi umesto da budeš completionist pa ti neće biti glupo.

Nhf, ali ovo sto si napisao je za facepalmcinu.

U Skyrimu mozes ici gdje hoces i odluciti koji ces kvest prvi rijesiti, i to je to. Sve ostalo je manje-vise linearno. I biranje lika je nebitno jer sa jednim mozes biti sve.

I kakvo propisno igranje te igre??? Pa da sam prvo se pridruzio Carevoj vojsci i kasnije ga ubio, nista se nebi promijenilo. Nema posljedica kako god to da odigras. I kako da se uzivis u to?
Stvar je u pogresnom dizajnu kvestova.

Ovo je tako ocigledno.
 
Nema posledica, sure, to možeš reći da je problem do toga kako je napravljena igra.

Ali, to ti je isto kao da si rekao igrao sam monopol ili riziko, i pošto mi nije išlo ja sam digao tablu, prosuo figure i pocepao sve i to znači da igra ne valja. Igra valja, nego si ti rešio da izađeš iz okvira, prestao si da budeš rollplayer, vratio se u real world, i odatle gledaš na igru kao papir i plastične figure. Igra ne može onda da bude riziko ili monopol.

Isto tako Skyrim ne može da bude Elder Scrolls RPG ako ti radiš stvari koje igra nije predviđena da da odgovor. Sada, ti možeš reći da je to lenjost developera ja ću reći da od igre tražiš više, tj. nešto čega tamo nema i ljutiš se što nema.
 
Poslednja izmena:
Lol Pero pa ako tako gledas onda mozes da se igras i sa kamenom, sto dzaba da bacas pare na igre?
 
Pa u neku ruku je i u pravu pera
 
Nije u neku ruku u pravu, nego je potpuno u pravu. RPG - role playing game. Ideja je da se igrač uživi u ulogu koju je izabrao, i da u skladu sa time sam sebi nametne određena pravila i ograničenja. Tako bi trebalo da bude u svakom RPGu koji nudi pravu slobodu i ne stavlja veštačka ograničenja pred igrača.
 
Pa sta treba onda, kad roknes imperatora da zamisljas kako te svi jure ili nesto slicno, o cemu pricate? Igre treba da su interaktivne u tome i jeste cela fora oko igranja istih.
 
Da budemo realni, vecina ljudi koja igra RPG igre i ne igra/zavrsi main story, 90% vremena provedu lutajuci po mapi, istrazujuci. Mozda zbog toga postoje dve struje misljenja za Skyrim/nove FO, jer ko igra na taj nacin, on i ne primeti da je prica tanka, lose razradjena i puna nelogicnosti. Ako je grafika dobra, mehanika OK, lokacije raznovrsne, moze to da se igra lepo. To je prednost velikog open world sveta.
 
Wiki isecak:
The history of role-playing games begins with an earlier tradition of role-playing, which combined with the rulesets of fantasy wargames in the 1970s to give rise to the modern role-playing game.[1] A role-playing game (RPG) is a type of game in which the participants assume the roles of characters and collaboratively create stories. Participants determine the actions of their characters based on their characterization, and the actions succeed or fail according to a system of rules and guidelines. Within the rules, they may improvise freely; their choices shape the direction and outcome of the games.

Dakle, postoje pravila u okviru RPG sveta a nedostatak istih se ne moze nazvati "sloboda igranja". Sto su pravila detaljnija i realnija to se u igru moze covek vise uziveti. Ne trebas ti sam sebi da nameces pravila i ogranicenja jer da je tako najbolja RPG igra svih vremena bi bila tabula rasa, pa ti onda zamislja sta god oces tu. :d
 
Može i TES i FO da bude perfektno zatvoren krug kvesta, odluka i posledica. Samo... igra bi ili bila veoma kratka ili nikada ne bi bila završena.

I nemojte samo da poredite sa TW3 je ne može da se poredi a ni ona nije savršena niti potpuna na mnogim mestima. Ili postoje veštačka ograničenja ili jednostavno nema ničega "iza" odluke, kvesta.

Kao što sam već ranije napisao, to je moje mišljenje, da bih radio imao više sadržaja nego povratnu informaciju, događaj ili nešto slično na moju svaku odluku. Npr. ne bi bilo loše da u TES uvedu faction sistem iz Fallout-a, to bi onda donekle ispeglalo neke probleme.
 
Nije u neku ruku u pravu, nego je potpuno u pravu. RPG - role playing game. Ideja je da se igrač uživi u ulogu koju je izabrao, i da u skladu sa time sam sebi nametne određena pravila i ograničenja. Tako bi trebalo da bude u svakom RPGu koji nudi pravu slobodu i ne stavlja veštačka ograničenja pred igrača.

Postoji nesto sto se zove "suspension of disbelief". Ako cu ja da se uzivim u ulogu koju igram, taj svet mora biti uverljiv. A bethesdi bas i ne ide stvaranje uverljivih svetova.
 
Ne postoji sema uspesnog rpg-a, jer da je tako brzo bi dosadilo zbog "vec vidjenog" efekta. Mnogi se hvataju za pricu kao vazan aspekt rpg-a ali to ima smisla samo ako je koncept igre gradjen oko price...npr masseffect ne bi bio to sto jeste da niej price...mozda i najbolja igra sto se toga tice, posebno drugi deo gde se odvijaju price svake rase posebno i svaka su mala remek dela uz cinematike i ceo taj sf filing, muzika, to daje neki smisao pa prosto se i ne primeti da sistem atributa skoro i da ne postoji, prakticno rpg elementi su na minimumu...
sa druge strane imate fantazi rpg koji ne bi bio to sto jeste da nije sistema atributa, muckanje, magije, armori, macevi...taj koncept je miks bajke i sistema atributa...gothic, witcher pa i party rpg-ovi su tipican primer mada moje je misljenje da su 3rd person ili 1st person rpg igre nesto potpuno drugacije od party based rpg-ova...
Imate i one rpg-ove koji su svet za sebe kao sto su vtmb ili cak stalker koji nema klasican rpg sistem ali prakticno razvijas lika kroz loot i pratis pricu koja ne moze da se odvije dokj se ne razvije lik do nekog nivoa sto mu daje sustinske atribute rpg-a...
Dakle sve je u tome kako se zaokruzi proizvod i kakvo je igracko iskustvo u svemu tome...nema tu niceg sto je obvezno da bude deo uspesnog rpg-a ili bey cega rpg ne moze...
 
Ali, to ti je isto kao da si rekao igrao sam monopol ili riziko, i pošto mi nije išlo ja sam digao tablu, prosuo figure i pocepao sve i to znači da igra ne valja. Igra valja, nego si ti rešio da izađeš iz okvira, prestao si da budeš rollplayer, vratio se u real world, i odatle gledaš na igru kao papir i plastične figure. Igra ne može onda da bude riziko ili monopol.
Poređenje ti je čista glupost. Ovde se radi o tome da možeš da uradiš nešto u okviru sveta i sistema pravila igre, a da igra ne reaguje na to na bilo kakav kršten način.

(Ekvivalent "pošto mi nije išlo ja sam digao tablu, prosuo figure i pocepao sve" bi bio uninstall igre.)
 
Poređenje ti je čista glupost. Ovde se radi o tome da možeš da uradiš nešto u okviru sveta i sistema pravila igre, a da igra ne reaguje na to na bilo kakav kršten način.

Moje poređenje je da pokaže da igra nije predviđena da reaguje. To se tamo ne nalazi. Drugim rečima you're using it wrong, user error. To što bi ti, mi, ja, želeo da ima nešto više ne menja činjenicu da nema. To ti je kao da se žališ što u TW3 možeš ljudima da uzimaš stvari iz kuce pred nosem i oni ništa ne reaguju. To jednostavno nije u igri, tvoja odluka je da budeš lopov i kleptoman, igra ti je omogućila a ti si prihvatio. Ti možeš sam da odlučiš da nećeš ljudima da kradeš nego samo ono što nađeš u divljini. To je rollplay.
 
Kod izbora i posledica u rpg-u meni su najjadniji oni 'moralni izbori i posledice'.. to je kao da ih i nema.

Mada, zadnji put u Divinityu vraćao sam se dosta daleko da bi ispravio jednu takvu posledicu, kod onog trola i njegovog sina. Tu su gađali baš nisko...

Ti možeš sam da odlučiš da nećeš ljudima da kradeš nego samo ono što nađeš u divljini. To je rollplay.

Ne moraš samo to. Možeš i da zamišljaš kako te se mnogo boje pa zato ćute. Mnogima je i to polazilo za rukom.
 
Poslednja izmena:
Ne moraš samo to. Možeš i da zamišljaš kako te se mnogo boje pa zato ćute. Mnogima je i to polazilo za rukom.

Geralt nije takav, on vrlo često štiti jadne i bedne i nevine. Tako da nema smisla da krade i zastrašuje seljane. Mora da se ostane konstantan u odlukama kao ono za Skyrim Legiju i Cara.
 
Nazad
Vrh Dno