Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Ni jedan EV star 10 god nece dobro proci sa prodajom bilo da je baterija 10 ili 77kwh. Ne zbog propadanja baterije, koliko zbog razvoja novih tehnologija. Za 3-4 godine ce domet automobila od 30ak k eur verovatno biti 1000+ km.
 
Ima on već Outlander PHEV, koji mu radi to za šta bi mu trebao veći domet električnog auta, kupovina ovog je pokušaj da ne nabija bespotrebno km na Outlanderu.

Predlagao sam mu Zoe, međutim neće Reno, iz njemu samo znanih razloga..
Svakako bih el golf prve generacije preporučio jedino za izbegavanje. Osim ako ga ne dobije maltene za gratis 😄 Nije vredan nikakvog novca, 100ak km dometa (i to samo u gradu) je besmisleno za auto iz moje perspektive..
 
Таквих је прича сваки дан? :) СУС возила горе 5-10 пута више него електрична. Наравно за исти узорак возила, само то није вест и никад није била, СУС гори већ деценијама.
 
Razlika u požaru je velika kao i u načinu gašenja. Takođe i u ceni, angažovanju ljudi i opreme.
Zato se i mogu ponegde naći lokalni propisi koji ograničavaju parkiranje EV vozila u podzemnim garažama.
 
Nama je ispred kuce goreo neki raspad golf na plin, jes bilo malo toplije, i samo su pukle gume i to je to.
 
Ово прво да, ово друго не. Има и TESLA supercharger-a у подземним гаражама. Све се то да испланирати. Свакако то није у супротности са тим што сам написао, једино што није вест када се СУС запали, али то сад треба преписати медијима, они нам креирају стварност. Код мене на паркингу за госте 16. маја ове године се запалио СУС новијег датума производње, притом уништио два суседна аута.

@ness1602 Горео је, ал` су само пукле гуме? Па шта је онда горело?


1760522088883.png
 

Prilozi

  • IMG_5053.png
    IMG_5053.png
    1.9 MB · Pregleda: 95
Poslednja izmena:
Ako može da mi neko objasni razliku između:
1) ev sa uvučenim kvakama koji je zaključan iznutra i ne mogu da se otvore vrata spolja u slučaju požara
2) sus sa normalnim bravama, ali zaključan iznutra i ne mogu da se otvore vrata spolja u slučaju požara

Koja je tačno prednost izvučene kvake na vratima i sus u slučaju identičnog događaja?
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Логика је да ако услед квара или пожара браве изгубе напајање не можеш изаћи односно не можеш споља оворити врата - Као у том видеу где гори та Тесла, ови што су притрчали у помоћ нису успели да отворе врата споља. Кваке су обично мануалне у односу на дугмиће/тастере/прекидаче, самим тим су поузданије јер не зависе од напајања. Електрична врата ако је то прави израз обично морају имати и "мануалну кваку" као сигурносну меру да би уопште могла бити одобрена за продају и употребу.
Ово све је независно од погона СУС / ЕV.
 
Pa goreo plin u autu ,ali nije explodirao kao bomba,ne znam sta je problem,tako je kreiran sistem zastite plina.
 
Ako može da mi neko objasni razliku između:
1) ev sa uvučenim kvakama koji je zaključan iznutra i ne mogu da se otvore vrata spolja u slučaju požara
2) sus sa normalnim bravama, ali zaključan iznutra i ne mogu da se otvore vrata spolja u slučaju požara

Koja je tačno prednost izvučene kvake na vratima i sus u slučaju identičnog događaja?

Tako postavljeno je naravno bzvz. i manje više služi da protivnici/pristalice jedne i druge strane brane svoje stavove. :p

Poenta je da će zabraniti (i treba), vrata koja se ne mogu lako i intuitivno otvoriti u svakom momentu, bez struje.
 
Ako može da mi neko objasni razliku između:
1) ev sa uvučenim kvakama koji je zaključan iznutra i ne mogu da se otvore vrata spolja u slučaju požara
2) sus sa normalnim bravama, ali zaključan iznutra i ne mogu da se otvore vrata spolja u slučaju požara

Koja je tačno prednost izvučene kvake na vratima i sus u slučaju identičnog događaja?
У случају удеса треба аутоматски да се откључају врата. Проблем са електричним аутомобилима је што је узрок пожара највероватније проблем са батеријом/инсталацијама које између осталог напајају и браве. Браве треба да се дизајнирају да се аутоматски откључају у случају нестанка напајања, али то би можда олакшало крађе и сл.
 
Baterije i ceo taj sistem pogona, nema veze sa bravom, jer brave rade na klasičnom 12V sistemu, koji je totalno izolovan od ostatka. Senzori, razni aktuatori i sve ostalo potrebno za sam rad automobila, napaja se sa 12V akumulatora, koga puni inverter.

Nemogućnost otvaranja vrata može biti usled oštećenja na glavnom 12V vodu. Takođe i prilikom sudara postoje osiguraci (prekidači) koji prekidaju napajanje, sem 12V sistema.
Takođe i oni moraju biti lako dostupni, jer spasilačke službe ne rade ništa, dok se ne uvere da su prekinuti.

Ovde je samo problem nečiji hir da sve bude "na dugme".
 
У случају удеса треба аутоматски да се откључају врата. Проблем са електричним аутомобилима је што је узрок пожара највероватније проблем са батеријом/инсталацијама које између осталог напајају и браве. Браве треба да се дизајнирају да се аутоматски откључају у случају нестанка напајања, али то би можда олакшало крађе и сл.
Postoje ljudi koji kradu el. auta? :poop:
 
Логика је да ако услед квара или пожара браве изгубе напајање не можеш изаћи односно не можеш споља оворити врата - Као у том видеу где гори та Тесла, ови што су притрчали у помоћ нису успели да отворе врата споља. Кваке су обично мануалне у односу на дугмиће/тастере/прекидаче, самим тим су поузданије јер не зависе од напајања. Електрична врата ако је то прави израз обично морају имати и "мануалну кваку" као сигурносну меру да би уопште могла бити одобрена за продају и употребу.
Ово све је независно од погона СУС / ЕV.
Svakako ne možeš da otvoriš ni jedan moderan auto na kvaku u toj situaciji, jer su vrata zaključana. Doduše trebalo bi iznutra da može kad se razbije prozor, ako se ne aktivira dedlok.

Znači problem je u električnoj bravi, ne u kvaki koja se izvlači ili ne. To onda treba izbaciti i vratiti na mehaniku, a kvaka može biti sakrivena ako je do aerodinamike.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Sva vrata u Tesli imaju manuelno premošćavanje, polugu koju povlačiš čak i kada nemaš nikakvo napajanje od strane 12V baterije. Ovo je ok u udesima u kojima je vozač ili putnik i dalje svestan i može da otvori vrata iznutra.

Ukoliko je 12V vod oštećen, onda si svakako u težem udesu i ne gine lom stakla spolja ili sečenje vrata od strane službe za spasavanje.

Ukoliko vod do 12V baterije nije oštećen u udesu, ja smatram da bi bilo najbolje da se sva vrata iz bezbednosnih razloga automatski ne samo otključaju, već i da se odškrinu, ukoliko je to moguće, ako nisu fizički oštećena i zaglavljena. Vrlo lako za implementirati, ne znam zašto već nije to implementirano, recimo ako se airbag aktivirao, to mu bude signal da je došlo do nesreće i onda sve otključa i odškrine sva vrata, bez obzira na postojeća podešavanja.

Problem je kad izgubiš 12V napajanje i ljudi hoće spolja da otvore vrata, tu ti onda treba isto neko fizičko rešenje kao kad iznutra otvaraš polugom. Kako bi onda to rešili spolja? Postojeća elektronska ručka koja u slučaju nestanka struje se nekako premosti nekim zupčanikom i postane mehanička ručka? Treba im takvo nekakvo rešenje.
 
Trebalo bi da može kroz razbijen prozor da se povuče unutrašnja ručka i otvore vrata, ako nisu i sama oštećena i zaglavljena.
 
Još samo da u tim trenucima nemaš gomilu samoživnika oko sebe.

Nisam verovao u to, dok nisam video svojim očima.

Pre par godina je dečko udario u bilbord kod Miloševog konaka, ostao zaglavljen u autu. Drugar i ja dolazimo ljudi ga gledaju kako se muči, ne mogu da otvore vrata, i stoje i gledaju ga.
Na kraju kroz gepek otvorimo vrata iza njega, nismo smeli da ga pomeramo do dolaska hitne jer se zalio na bol u vratu i kičmi , ali opet dovoljno da mu se da voda ili šta već, na kraju i psihološki..

Ovako dok su zaglavljen u elektro autu koji gori, a nisi izašao u prvih par minuta, vatrogasci ne moraju ni da dolaze.
 
Kad smo kod požara, izgoreo ceo kamion koji je prevozio električne Pande u tunelu u CG… srećom nije bilo povredjenih a ozbiljna situacija…

Edit: zaboravih da dodam da sam juče tek saznao da Tesla daje kompletna upustva za servisiranje vozila i pristup dijagnostici besplatno… bas fantastično 😀
 

Prilozi

  • IMG_1136.jpeg
    IMG_1136.jpeg
    156 KB · Pregleda: 58
Ово прво да, ово друго не.
Pa nije to svugde, ali zabrinutost generalno postoji. Na netu se mogu pronaći poneke informacije o tome, najčešće za Nemačku u EU.
Van EU, Seul. https://www.koreaherald.com/article/3449828
Svaki automobil može da se zapali na neki način. Razlika je što je požar daleko opasniji kada se zapale sadašnji električni automobili, prosto zbog tehnologije baterija. Takođe i što požar može ponovo da krene nakon par sati ili dana.
 
Kad smo kod požara, izgoreo ceo kamion koji je prevozio električne Pande u tunelu u CG… srećom nije bilo povredjenih a ozbiljna situacija…
Auu koliko vidim dve Pande izgorele potpuno. Eto ipak crnogorci ugasili pozar vrlo brzo, svaka im cast.
 
Takođe ne dozvoljava kupovinu dela bez dokaza o vlasništvu.

@Gizmo
Jel tako i u FR ?

Nisam nikad probao da naručim neki deo, još mi je nov auto :) Sad vidim da ako oćeš bilo koji deo, imaš ceo katalog na https://parts.tesla.com/fr-FR/landingpage, mada kao pojedinac ne možeš da ga poručiš direktno preko neta da ti stigne poštom, samo ovlašćene Tesla garaže mogu. Postoji proces da napraviš poslovni Tesla nalog, ako tvoja garaža odgovara i prihvate ti aplikaciju, postaješ ovlašćena Tesla garaža i imaš pristup delovima.

Kao pojedinac, ono što možeš je da konsultuješ katalog, zapišeš koji ti deo treba, i poručiš ga da ti stigne u najbliži Tesla servisni centar - podrazumeva se da moraš biti vlasnik automobila jer se sve odvija kroz Tesla aplikaciju. Ne uslovljavaju te da moraju oni da ti ugrade, prodaju ti deo pa ga ugradi gde hoćeš, u ovlašćenom ili neovlašćenom servisu, bez brige da voiduješ garanciju, prilično su labavi što se toga tiče, barem garancije za auto, ne garancije za bateriju. Ne možeš da petljaš sam popravke oko baterije bilo gde i da očekuješ da ti ispoštuju garanciju ako si ti nešto zeznuo ili neovlašćeni servis je zeznuo, to je ipak opasno i moraju da se ograde.

Najbolja stvar kod Tesle je to što ne postoje redovni servisi da bi ti ispoštovali garanciju za auto, u servis možeš da odeš kad hoćeš, kad stvarno treba nešto da zameniš.
 
Таквих је прича сваки дан? :) СУС возила горе 5-10 пута више него електрична. Наравно за исти узорак возила, само то није вест и никад није била, СУС гори већ деценијама.

Sad svi možemo da se igramo sa statistikama. Koliko su stara i kako održavana auta koja se zapaale? I u Srbiji dizeli gore kako hoćeš, što od DPF što od neremontovanih dizni, ali makar putnici uvek stignu da pobegnu. Možda je i manji odnos EV vs SUS, ali kada se EV jednom zapale..

  • Fatalities in relation to all fires:
    One source indicates that about 25% of all Tesla fire incidents have resulted in fatalities, based on their compilation of data from early 2025. Another source claims 83 fatalities in 232 Tesla car fires, which is a fatality rate of approximately 35.8%.
 
Red je da se napiše i šta je izvor informacije, da procenimo koliko je verodostojno.

Sa Tesla Fire sajta statistika koji beleži novinarske senzacije, najčešće nakon što se polupaju ljudi nesvesni zakona fizike. Preduslov je da se tako polupaš da dospeš u novine.
 
@Gizmo

Evo drugar je skoro za Model 3 poručio neku račvu za hlađenje.

Deo je bio 51e, ugradnja kod njih 350e. Pritom ga app šalje tamo gde najbrže može da dobije uslugu (Ljubljana, umesto Zagreba), jer uzima u obzir lager servisa i dostupne termine. Hteo ja da mu kupim kad sam se vraćao iz Austrije, ali kažu ne može. Morao je na kraju on da ide u ZG i kupi lično.

Smesta stvar je da kada je došao, kaže lik za taj deo 250e. Ovaj izgori, predračun, sva natezanja koja su imali i ovaj mu kaže, "da vidim, sinoć su nam priomenjene cene", ali kao pošto je naša ulazna bila znatno niža , dobijate po pređašnjem iznosu od 51e. 😂

A zakazivanje sve kroz chatbot, jedva našao "živog" čoveka da mu objasni muku. 😁
 
Nazad
Vrh Dno