Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Logično je da auto mora imati stalni pristup internetu da bi aplikacija mogla da kontaktira auto i izvrši zadatu komandu. Nema neta, nema funkcionalnosti iz aplikacije, nažalost.
 
Razumem i ja sam tako mislio, medjutim kod odredjenih osoba sam video aplikaciju, koja lici da radi. Pa mi nije najjasnije, da li neku preostalu funkcionalnost ipak ima.
 
Možda u zoni bluetooth-a, mada nisam siguran. U svakom slučaju ti ne treba premium connectivity za kontrolu putem aplikacije, dovoljan je standard connectivity. Koliko sam ja skapirao, u Srbiji nema nikakav connectivity, tako da jedino kad digneš hotspot preko telefona pa tako povežeš teslu onda imaš pristup netu.
 
Zar nema Sim card slot Ili USB utičnicu u koju može da se ubode modem?

Čak bih očekivao da ima utičnicu sa podešavanjem da li je napajanje permanentno ili samo kada je "dat kontakt".
 
Nema sim card slot. Koliko vidim jedina je opcija da se ubaci mifi i da ima upaljen sentry mode, kako bi auto konstantno ostao ‘upaljen’ i online.
 
Zar nema Sim card slot Ili USB utičnicu u koju može da se ubode modem?

Čak bih očekivao da ima utičnicu sa podešavanjem da li je napajanje permanentno ili samo kada je "dat kontakt".

Vidljiv sim slot nema, koliko vidim po netu možeš da otvoriš panel sa suvozačeve strane iznad prostora za noge pa da čupaš iz glavnog modula i da stavljaš drugu karticu, što svakako nije standardna procedura i ko zna da li treba još nešto u servisnom meniju da se podesi. U svakom slučaju, to nije klasična lagana procedura, može da se radi na svoju ruku, možda kao stalno rešenje neko to da ti odradi, pa da kontaktiraš Teslu da ti registruju auto sa tom tvojom Sim karticom i da se podesi APN, sigurno je neko to već radio, onaj ko baš nema izbora.

Od nedavno postoji opcija da usb portovi ostanu napajani i kad je auto parkiran i zaključan, tj kada nema nikoga u kolima, mada koliko sam čitao iskustva, kažu da izuzetno mnogo jede bateriju, od 5% do 8% za 24 sata, zbog toga što auto nikad nije u deep sleep-u, uvek je delimično budan jer mora da pruži struju portovima.

@njikolaj

Jeste, radilo je tako i ranije da ako ostaviš Sentry mode, portovi da ostanu napajani jer ni tad auto ne spava, ovo je samo postala odvojena opcija u skorašnjem update-u, opcija se zove "Keep accessory power on". Jeste jedna solucija, šta znam, možda kao drugo rešenje neki ogromni power bank koji će da napaja MiFi, koji ćeš da dopunjavaš kad se voziš, šta znam - ništa od toga nije toliko praktično kao ugrađena internet konekcija auta, ali šta da se radi.

Kad sam već tu, 5189km od 5og marta pređeni, za sad nikakvi problemi, još je rano, mada nadam se da neće ništa ozbiljnije ni sa većom kilometražom da se desi, ali to niko ne može da ti garantuje, kako te zadesi. Svašta nešto sitno od update-ova je stiglo od tad, mada čekam Grok integraciju u većem letnjem update-u, kažu prvo u USA pa onda drugde, ali sam se razočarao jer ga nisu odmah integrisali da upravlja glasovnim komandama, više je tu kao glasovni asistent za sad. Ono što najviše iščekujem je da krene Supervised FSD u Evropi, da puste free trial mesec da vidimo jel vredi plaćati 100$ mesečno za tako nešto. Po svim ovim zvaničnim snimcima što su kačili iz Amsterdama, Pariza, Rima, Madrida, Berlina, zaista deluje obećavajuće kako se lepo snalazi FSD po Evropi, jer je ovde vožnja dosta haotičnija u odnosu na USA, mada zavisi i od grada i tamo.

1000017350_edited2_blur.png
 
Radi li Opel Connect u Srbiji?
U Bosni i Crnoj Gori ne radi 🤨
 
Dobio sam informaciju da kod Tesli radi Premium connectivity bez problema u Srbiji, ako je auto iz Švajcarske. Možda će nekome značiti informacija, meni znači :D
 
Pre neki dan mi komšija kaže da je platio 02 i da je isporuka kraj aprila.

Sealion je naručio, isporuka kraj septembra.

Od juče imaju četiri vozača i četiri automobila u kući, a jedno parking mesto. Bolje da je kupovao neke garaže u blizini 🙄

Od isporuke kraj aprila, juče vidim na parkingu O2. Skoro tri meseca probili rok. Nisam video komšiju, da pitam dje zapelo.

Auto izgleda skroz drugačije kada ga vidim u poznatom okruženju, nego negde u garaži, u prolazu, ili na ulici, nisam siguran da li izgleda futuristički ili kao igračka 😬

Verovatno je matorcima tako izgledala i Honda Civic Gen 8 kada se 2005. pojavila na ulicama. Prozvali je "svemirac". Verujem da klincima ovaj O2 izgleda baš kako bi trebalo da izgleda automobil u 2025. godini :)
 
Potvrđujem da radi Premium Connectivity na Teslama iz Švajcarske. :)

IMG_5249 Large.jpeg
 
Nisam to video. Generalno i ovih 200km mi završava posao, a Rex koristim vas retko, ali je lepo imati ga kad zatreba.
Pošalji mi taj mod
 
Izvinjavam se ako je vec pisano. Kupio bih polovnog Nisan Leaf-a 2 sa 40kw baterijom. Na svim recenzijama za kucno punjenje pominje se neko suludo vreme od 16-20 sati. Da li neko ima iskustva sa tim i da li to moze da se smanji na nocno dopunjavanje. i zanima me ako je baterija odrzavavana (cuvana) kolika je kombinovana gradska autonomija normalnom eko voznjom.
 
Izvinjavam se ako je vec pisano. Kupio bih polovnog Nisan Leaf-a 2 sa 40kw baterijom. Na svim recenzijama za kucno punjenje pominje se neko suludo vreme od 16-20 sati. Da li neko ima iskustva sa tim i da li to moze da se smanji na nocno dopunjavanje. i zanima me ako je baterija odrzavavana (cuvana) kolika je kombinovana gradska autonomija normalnom eko voznjom.
Pa samo kupiš 11kw kučni punjač, ako imaš garažu i to ti je što se tiče punjenja.
 
I odobrena snaga od najmanje 17.25 kW
 
Hvala, imam trofaznu ali izgleda da Leaf 2018 moze maksimalno da puni samo 6 kw sto sve u svemu nije lose. Samo moram da kupm kucni punjac za 6 kw.
 
Btw, pre kupovine pozeljno, pogledaj po netu informacije kako se pokazao taj Leaf, u nekom zadnjem delu mozga imam sacuvan info da ima programirane kvarove, problem sa hladjenjem baterije i da je problematican jako.
 
Ja cak mislim da Nissan leaf i nema hladjenje baterije, odnosno BMS, i da je to najveci uzrok ubrzanog propadanja baterije kod Leafa. Takodje koristi Chademo port za brzo punjenje, a tih punjaca ima sve manje.. Mislim da postoje bolje opcije za kupovinu polovnog EV, ako ti treba veci auto, baci pogled na classic Ioniq.
 
Nema leaf hladjenje baterije, drugo nema ccs port za punjenje. To se resava sa adapterima.
Na 230v punjaču puni se na 8A, odnosno 1840w - gubici. Oko 23h mu sigurno treba od 0-100%
 
Pa upravo ono sto Nisan leaf dvojka nudi, 200km autonomije, 40kw + motor, lep dizajn (stvar ukusa), brdo opreme, solidan prtljaznik...
 
Leaf je dobra varijanta za grad, ali ako planiras dalje relacije koje podrazumevaju više od jednog brzog punjenja, onda je glavobolja. Imam drugara kojem je Leaf drugi auto i "opekao" se opasno kad je probao dalju relaciju njime (primarni el auto je bio zauzet tada). Prvo punjenje na brzom punjaču je išlo na 40-50 kw (što će reći ca pola sata od 20% do 80% baterije), ali svako sledeće punjenje na brzom punjaču je išlo bolno sporo (valjda oko 10-15ak kw) baš zato što nema regulisano hladnjenje baterije.. Izašao mu na nos taj jedan dalji put po njegovim rečima.. inače ga nije prodao, već i sad nakon isteka 6 godina starosti ga vozi svakodnevno na posao i nazad (oko 50ak km po smeru) i ne menja ga dok ne crkne kaže 😊 Važno je jelte imati realna očekivanja od tog auta kako bi bio zadovoljan 😉
 
Sad vidim da je u sličnom cenovnom rangu (oko 10-12.000€ ca 2018-2019 godiste) Hyundai Kona i Ionic, Mazda MX-30, a za par hiljada € iznad se može naći Tesla model 3.. E-golfa, bmw i3 i kia Soul si već gledao i otpisao?
 
Nazad
Vrh Dno