Šta je novo?

Elden Ring

Nije njesra nego je nerealno predstavljeno u kojoj su fazi trenutno grafike po pitanju snage i kupci su bukvalno obmanuti. Sve AAA igre koje koriste neki vide RT cine to samo u par efekata od kojih je najuocljiviji "reflection". Bukvalno ono sto bi mi hteli i sto je prikazao kao "it just works" recnicom je FULL PATH TRACING, a to ti je RT Quake 2, zatim Portal RT i mozda jos 2-3 tech demoa. To je sve jako daleko od realne mogucnosti upotrebe kao sto vidis jer su to sve prosti naslovi, sa prostom geometrijom. Zamisli u nekoj modernoj igri (tipa The last of us) sa gomilom geometrije da pustis path trecing da racuna celu scenu, pa sretno ti bilo, bice sutra ujutru prvi frame, mozda, ako bude... Malo preterujem ali je svakako daleko zahtevnije. Videcemo Cyberpunk u full path tracingu kako ce da radi i da li ce biti full path tracing ili nesto izmedju, opet neka "aproksimacija i "kombinacija" dva sveta. Kako je neko lepo rekao u ovom trenutku sustina jeste u kombinaciji RT i "baked" prerenderovane scene i kada se to lepo odradi dobije odlicne rezultate. naravno mana "baked" scene je sto ti gubis fleksibilnost svetala u sceni tj. mora biti to doba dana, ima ili nema svetla, odakle dolazi, sta je na sceni, koji objekti, ako se nesto bitno pomeri vise to nije to itd. Daleko smo mi od "filmskog" rendera, jako, jako daleko.
 
Kod mene ne ide kako treba - dodjem do tacke 4 kako treba ali potom uopste nemam mogucnost izbora kao sto je to prikazano u tacki 5 opisa tj nema nijednog od dva posebna foldera PS5 i MACOSX niti podfoldera menu u okviru foldera PS5...

EDIT: Uspeo sam da odradim onaj prvi deo koji se tiče instalacije, sad sledi drugi deo tj podešavanje...
 
Poslednja izmena:
Jel' postoji način da koristim u isto vreme i skill mača i skill štita?
 
Da, shvatio sam sad i ja. Hvala u svakom slučaju :)
 
Ja 1 : Malenia 0, bez magija, summona, buffova i ostalih gluposti, samo kožne gaće i dva para kandži. Najlakša Souls igra do sada, posle Nioh 2 i Sekiro ovo je limunada. Istraživanje mape je za 10/10, borbe i dizajn bossova su bez preterivanja 4/10, iskoristili su sve moguće nebuloze da veštački otežaju prelaku igru, odložene udarce, duple bossove, nenormalne hitboxove, AoE po celoj prostoriji, borbe su sa jedne strane previše proste a sa druge izuzetno nefer i frustrirajuće. Pre ovoga sam obrnuo Nioh 2 tri puta (NG, NG+, NG++) i bossovi su bili uglavnom nenormalno teški i trebalo mi je po nekoliko sati za neke ali sam uvek imao želju da ih prokljuvim i naučim, ovde svi uglavnom padnu posle par pokušaja i nemam želju da ih ikad vidim više, dosadni su jer imaju samo nekoliko poteza pa ih naučiš posle par pokušaja. Nisam ja neki dobar igrač ali posle nekoliko hiljada sati u ovom tipu igara ovo je prosto zastarelo i suviše je pojednostavljeno (R1,R1,R1, dodge pa ispočetka)
Igra nikako nije za 10/10 kako su je mnogi ocenili, morao sam mod da upotrebim da otključam FoV i framerate a to je Mijazaki trebalo da uradi a ne ja. Default FoV je 48 (vertikalno iliti 76 horizontalno), dok nisam podigao na normalnih 90 horizontalno nisam mogao da igram duže od 15 minuta. Ako neko ima želju da otključa framerate a brine ga da li ima nekih bugova mogu da mu kažem da može slobodno, ja imam već skoro 300 sati i nikakvih problema nisam imao, samo mora da bude spreman da igra offline.

Elden Ring Screenshot 2023.05.02 - 01.31.20.03.png
 
Jeste kad se gleda yt.
A i kao sto si rekao - dosao si sa Nioh i SekirE na elden ring, najlaksi souls do sada.
Sto ljudi cesto tumace za nesto lose...
 
Malopre stigao do Maliketha, 5 pokušaja mi je trebalo, prvi boss u celoj igri da mi se dopao, tačnije druga faza. Težak ali svaki potez mu je propisno najavljen, spektakl od borbe i da mu HP nije onako mali namučio bi se. I da, ne gledam YT, skoro sve bossove sam prvi put video, jedino što sam ikada u Souls igrama pogledao je ona glupost što Malenia koristi jer i posle sat vremena nisam mogao da ukapiram kako da izbegnem.

PS: Slagao sam, sad se setih da sam pogledao i za Sekiro za onog obezglavljenog u onoj mračnoj pećini, dobijem PTSD kad se setim :D
 
Ja se tabačim sa onim "Godskin Apostle" u Kejlidu i izgiboh već više puta :)
Ok, jasno mi je da treba da budem strpljiv i da ga kljucam malo po malo ali on mene odere iz dva udarca dok ja njemu skidam siću.

Inače, prva souls igra do sada, prvi prelaz :)
 
Da li se meni cini da ovde nedostaju seljaci, trgovci, prolaznici, obicni banditi, konobarice, zanatlije... itd ? ( Skyrim environment )
Kao da se vecina rpg-a odvija od napredovanja od jednog Bossa-Cudovista do sledeceg Bossa-Cudovista... bez ikakvog prisustva zivotnog srednjovekovnog okruzenja i drustva... element osecaja da si ipak u nekom drustvu i prirodi srednjeg veka... bez mudraca koji ce ti dati super-foru za perk advance ako mu odradis "quest", obicnog vuka koji ce te gnjaviti u divljini dok putujes, jelena koje ces loviti da podignes archery-perk itd...
Em igra nije bas "immersive" , em "replayibility" je jadan ( probaj grafciku i trazi novu igru! )
 
Zavisi kako posmatraš - za one koji vole Souls(like) igre sigurno će dočekati da se igra još dugo vremena i njima to što TES V ima toliko modova ne znači apsolutno ništa i to sigurno ne vide kao manu.

Ja hoću samo da kažem da je sa jedne strane logično i očekivano da oni koji vole TES serijal ne mogu da pronađu sebe u Souls(like) igrama i obratno.

Lično nisam die hard ljubitelj ni jednog od navedenih serijala iako sam igrao i jedne i druge i trudim se da u oba nađem prednosti a ne da tražiim mane, kao i da ne vršim poređenje onoga što je toliko različito da se ne može porediti.
 
Da li je to prednost ili mana ? Hoce li ova igra doziveti 12. godinu aktuelnosti i dugotrajni/masivni fetsival modova...
Recimo to ovako... The Archstones je privatni server za originalni Demon's Souls koji je izasao 2009. Solidno je bio popunjen (bar kad sam ja igrao), a souls formula je manje vise tu pocela.
 
Ja hoću samo da kažem da je sa jedne strane logično i očekivano da oni koji vole TES serijal ne mogu da pronađu sebe u Souls(like) igrama i obratno.
slažem se. prema TESu, iako sam fully apsolvirao IV i V, posedujem samo neizmerno gađenje.
 
Ja sam odigrao sve TES od Dagerfalla do Skyrima ali daleko je to bilo od nekog velikog entuzijazma i oduševljenja pošto taj svet nikako nije uspeo da me u potpunosti uvuče u sebe.

Sa druge strane i Souls(like) igre su imale i i dalje imaju u sebi neke stvari koje mi ne dozvoljavaju da ih igram tako da jedva čekam da sednem i da mi je kad sednem teško da se nateram da ustanem, ma koliko vremena igrao, kao što su to uspevale neke druge igre, ali su mi opet nekako nešto bolje legle od TES igara
 
Ja sam odigrao sve TES od Dagerfalla do Skyrima ali daleko je to bilo od nekog velikog entuzijazma i oduševljenja pošto taj svet nikako nije uspeo da me u potpunosti uvuče u sebe.

Sa druge strane i Souls(like) igre su imale i i dalje imaju u sebi neke stvari koje mi ne dozvoljavaju da ih igram tako da jedva čekam da sednem i da mi je kad sednem teško da se nateram da ustanem, ma koliko vremena igrao, kao što su to uspevale neke druge igre, ali su mi opet nekako nešto bolje legle od TES igara
Što se tiče Souls igara, između dve sesije igranja često sam imao osećaj nelagode ili nevoljnosti, bukvalno mi se nije palila igra, ali kad upalim, vreme proleti, ali osećaj nelagode i nevoljnosti se vrati između dva igranja (to važi za sve souls igre koje sam igrao DS1, DS3 i BB, neke više neke manje. Mislim da je u DS3 bilo najgore, mada mi je to i prva takva igra koju sam igrao)...

Mislim da taj osećaj ima veze sa težinom, atmosferom, mučnim dizajnom pojedinih nivoa, "strahom" od gubitka života ili "strahom" od neuspeha povraćaja soulsa nakon smrti, najviše time što nikad i nigde nisi siguran i svaki protivnik je ozbiljan i nije za potcenjivanje...

Ukratko non-stop si napet, nema opuštanja...
Mislim da je to isnovni uzrok tog osećaja i ponekad nepravda kad zagineš a sve si dobro odigrao, ali eto protuvnikova sekira je prošla kroz poligone zida igre, ili nisi uspeo da blokiraš/pariraš a urađeno je sve po PS-u, ili si posle klanja mora protivnika pao sa nekog glupog lifta pred sam checkpoint... To ume da frustrira.
 
slažem se. prema TESu, iako sam fully apsolvirao IV i V, posedujem samo neizmerno gađenje.
Kako tek "apsolviraš" igre prema kojima osećaš oduševljenje :ROFLMAO:
Btw, Oblivion je moja prva TES igra i ona je na neki način oblikovala moj gejming, tj smer prema kom težim u današnjim igrama, ma koliko mana imao a ima ih... Zato jedva čekam da vidim Avowed.
Skyrim je ispravio dosta mana Obliviona premda je priča u TES-u IV po meni bolja (kao i većina questova). Oba TES-a su mi neizmerno draga a šestica ako bude u High Rock, regiji Bretona koji su izvrsni čarobnjaci, to će me tek oduševiti.

Vezano za Elden Ring, objektivno mislim da je igra fantastična, međutim taj Art i grafika me nikada nisu mogli kupiti. Da je više u nekom "Tolkinističkom" tonu kao prethodno navedene igre kakva bi mi to poslastica bila :)
 
^Vise je "Dzeksonski" ton, jer je originalni ton iz knjige (gospodar prstenova) meni bio mnogo mracniji kada sam citao knjigu kao klinac, dosta priblizniji Kentaro Miurinom stilu (berserk stil koga fura from soft za souls igre).
 
Lične preferencije po pitanju naracije i etike.

moderno zapadnjačko pripovedanje nažalost nudi samo woke relativizovani nihilizam.
(TES, Fallout, Dragon Age, u velikoj meri i Witcher...)
Što bi rekao max kavalera "i see the world, old, old. I see the world dead, dead"

Miura i Mijazaki u realnom hellscapeu nude autentičnu nadu.
Jer barataju zdravom etikom i dijamantski čvrstim arhetipsko-moralnim načelima.
 
Meni je ova igra previše teška. Sećam se da sam igrao Demon Souls 3 remake i slično je bilo ovako. I ovde osećam strah a ne zadovoljstvo dok igram. Ili je besciljno lutanje i obični neprijatelji od kojih se pobegne jer se stalno respawnuju i nebitni su. Ili su preteški bosovi za koje nemam rešenje. Za viteza na konju sa starta sam samo našao rešenje kada sam i ja jahao. Već nekoliko bosova sa crvenom linijom dole napuštam i idem dalje ali koji god da dođe smrt je pre nego što ga bitno oštetim. Nemam mogućnost da blokiram udarce ili pobegnem pa me dohvate lako. Znam da ova igra ne želi da daje smernice ali je previše drugačija od ostalih igara otvorenog sveta koje sam igrao.
Razmišljam da i nju na oglas kao DS3 prodam ali mi je žao da se predam jer sam video da je najbolja igra godine bila baš ER. Meni je Ragnarok bar 3x bolja igra bio. Zapitam se kako ljudi pređu ovakve igre a da nije speed run glicovanje mape.
 
Pa iskreno i meni je teška a plus nisam igrao ni jednu DS igru pre.
Ali recimo mene vuče da istražim taj svet i njegove misterije a ta težina dodaje neku dimenziju realnosti i utisak da se nalaziš u okrutnom svetu gde sve hoće da te ubije, nisi najači lik u tom svetu dok to ne postaneš svojom veštinom igranja igre + jačom opremom i statistikama.
Nije igra tipa da pustiš mozak na ispašu i samo klikćeš, zahteva dosta fokusa.

A kako je ljudi prelaze, pa lepo grindaju, nalaze bolju opremu i za bosove moraš ili sam da provališ kad da ga udariš tj. njegove animacije napada da znaš da ih izbegneš a to ako ne možeš lepo odgledaš neki YT klip koji analizira to određenog bosa i kako ga ubiti.

Drastična razlika između Fromsoftware igara i ostali je što u ostalim igrama greške u borbe se uvek praštaju i bosovi nemaju tolko specijalnih napada koje uglavnom moraš da dodge-uješ.
Tako da npr. u Assassins Creedu klikćeš ko blesav da bi ih brže ubijao i nema taktizairanja osim možda da te ne opkole. U ER moraš da taktiziraš i u 1v1 jer svaki udarac ima težinu, trajanje i pravi moment kad da se započne. I uvek razmatraš kad je teža borba kad da bežiš a kad ideš do kraja.

I umiranje je sastavni deo game loop-a, ja sam uglavnom odradio level up (potrošio sve one duše ili kako se zovu) i onda ulazio u razne rupetine i zabiti mape ako sam poginu nikom ništa otišao drugde.
 
Poslednja izmena:
Probacu da grindam slabe protivnike pa da kupim nesto od (preskupih) stvari koje se nude kod retkih NPC-a. Mada je problem sto mene udare previse puta a ne sto ja ne udarim. Nisam fan grindanja jos od kada sam pre 10 godina igrao neku MMORPG, posebno jer nemam mnogo vremena da igram. Vise bih voleo jedan slajder za nivo tezine kao u Far Cry 6 pa da sa postojecom opremom prelazim sve bosove. Da ne grindam nego da iskusim sve sto igra pruza, slabijim intenzietotom ok, ali da pri tome ne gubim zivce. Nekako ne mogu jos uvek da poverujem da u svetu gde se igraju i mladja deca i odrasli bez iskustva ovako teska igra bude main stream. Meni je ovo igra za nerdove u pozitivnom smislu koji znaju sve detalje oko mehanike i statistike i pamte imena regija i prate detalje i koji NPC im je sta rekao na visem nivou. Ok mi je da se nekada pogleda na YT kako nekog bosa savladati ali ako je to potrebno cesto raditi onda nesto nisu dobro napravili jer za ostale igre ne treba YT toliko. Video sam mnogo kuknjave na YT oko ove igre cak i od dobrih igraca. Input buffering i meta se spominju kao lose strane igre. Svi gledaju sta drugi rade i svede se na kopiranje tudjeg iskustva i bilda.
 
Ja sam odigrao sve TES od Dagerfalla do Skyrima ali daleko je to bilo od nekog velikog entuzijazma i oduševljenja pošto taj svet nikako nije uspeo da me u potpunosti uvuče u sebe.
To je zato jer nisi igrao Gothic serijal. Imerzija za TES kao nao nebo i zemlja :)

Elden je negde srednji po težini među Souls igrama, ni previše ni premalo.
 
@PanonskiNS
Mislim da na Nexusu imas easy mod, mozes to da probas ako ti ne smeta "cheatovanje"
 
Nazad
Vrh Dno