Šta je novo?

eFakture

@Vukasin L

Jedna varijanta je da vi koristite biznisoft a knjigovođa se povezuje sa vama i radi svoj deo posla u vašoj bazi, ali ta varijanta otpada jer koristite svoj program.
Druga varijanta koju ja primenjujem u praksi je da mi klijent dostavi kalkulacije u pdf-u, a u program unosim kalkulacije na osnovu faktura sa sef-a koje vidim u programu jer je povezan preko api-ja, dakle bez papira.
Ali za ovu drugu varijantu zna i tvoj knjigovođa verovatno, pa ostaje kao mogućnost da ti knjigovođa tako traži da sve postoji u papirnoj varijanti zbog neke eventualne kontrole?
Mada bi to pre trebalo ti da imaš nego knjigovođa, ali u slučaju kontrole sve to može da se naknadno odštampa, e sad šta piše u zakonu je pitanje a i naši zakoni nisu uopšte usklađeni sa elektronskim poslovanjem.
U svakom slučaju tvom knjigovođi je dovoljan pdf sa tvojim kalkulacijama.
Knjigovodja je bas insistirala da se predje na biznisoft kako ne bi bilo vise papira, medjutim ovi iz Biznisofta ne zele apsolutno nikakvu vrstu ni uvoza ni izvoza podataka u njihov program. Moj programer je predlozio knigovodji da napravi cloud preko kojeg bih ja slao njima kalkulacije, medjutim oni nece da prihvate to jer koriste biznisoft. Tako da sam najgore prosao u sustini, 80% firme je vec starija garda 55+ godina,tako da kad bih uveo biznisoft na kasama to bi bila opsta panika u firmi..
 
Možda nisi razumeo kakav je proces unošenja kalkulacije u biznisoft pa da pojasnim,
pretpostavljam da knjigovođa ne radi robno već ga vi radite u vašem programu,
dakle vi dostavite kalkulacije u pdf-u knjigovođi,
nova kalkulacija se unosi tako što se uveze sa sef-a, program popuni sva polja i rasporedi iznose na dve stavke od 10% i 20%,
a ostaje da knjigovođa popuni datum kalkulacije, kao i da unese prodajne cene ukupne za 10% i 20%, dakle ukupno 3 polja se popune i unos kalkulacije je gotov.
Dakle odštampana faktura nije potrebna, vidi se u programu koji je povezan preko API-ja, a kalkulacija je dovoljna u pdf-u jer kažem iz nje se uzimaju samo dva podatka o prodajnim cenama.

Ovo je naravno automatski način rada, pretpostavka je da i knjigovođa tako radi, ne verujem da unose sve ručno, ako tako rade pitanje je zašto bi tako radili, ali kažem sumnjam da tako rade.

E sad ako knjigovođa radi i robno onda to malo komplikuje stvar, morali bi oni da imaju prodajne cene unete u program, mada tek za ovaj slučaj ne mogu da zamislim da unose ručno.

Da sumiram odgovor, može bez papira, a zašto ne bi knjigovođa imao pristup kalkulacijama preko clouda ili bukvalno jednog pdf fajla koje bi im dostavljali, tj zašto to neće da prihvate jer koriste biznisoft to nema smisla, gore sam napisao kako se to radi u programu, nebitno je da li su kalkulacije odštampane ili ne.
Nadam se da je sada malo jasnije.
 
Možda nisi razumeo kakav je proces unošenja kalkulacije u biznisoft pa da pojasnim,
pretpostavljam da knjigovođa ne radi robno već ga vi radite u vašem programu,
dakle vi dostavite kalkulacije u pdf-u knjigovođi,
nova kalkulacija se unosi tako što se uveze sa sef-a, program popuni sva polja i rasporedi iznose na dve stavke od 10% i 20%,
a ostaje da knjigovođa popuni datum kalkulacije, kao i da unese prodajne cene ukupne za 10% i 20%, dakle ukupno 3 polja se popune i unos kalkulacije je gotov.
Dakle odštampana faktura nije potrebna, vidi se u programu koji je povezan preko API-ja, a kalkulacija je dovoljna u pdf-u jer kažem iz nje se uzimaju samo dva podatka o prodajnim cenama.

Ovo je naravno automatski način rada, pretpostavka je da i knjigovođa tako radi, ne verujem da unose sve ručno, ako tako rade pitanje je zašto bi tako radili, ali kažem sumnjam da tako rade.

E sad ako knjigovođa radi i robno onda to malo komplikuje stvar, morali bi oni da imaju prodajne cene unete u program, mada tek za ovaj slučaj ne mogu da zamislim da unose ručno.

Da sumiram odgovor, može bez papira, a zašto ne bi knjigovođa imao pristup kalkulacijama preko clouda ili bukvalno jednog pdf fajla koje bi im dostavljali, tj zašto to neće da prihvate jer koriste biznisoft to nema smisla, gore sam napisao kako se to radi u programu, nebitno je da li su kalkulacije odštampane ili ne.
Nadam se da je sada malo jasnije.
Ne radi robno, samo finansijsko, mi radimo robno u nasem programu. Sad sam shvatio potpuno sta si napisao, ovaj nacin je zapravo vrhunski i pokusacu da ga objasnim knjigovodji kako bi konacno resili ovu torturu. Hvala puno na pomoci i predlogu!
 
Ili menjaj knjigovođu :-D
E sad što se tiče papira nisam siguran da ćeš ga izbeći, ako sam razumeo i dalje je potrebno imati fakture u papirnoj formi, i sam SEF i čuva samo određeni period, naglašeno je da ne služi za arhiviranje.
 
Elektronsko arhiviranje je posebna obaveza, nije potrebno imati fakture sa sefa u papirnoj formi, ne znam za detalje oko earhiva i elektronskog arhiviranja, to je nova oblast.
Ako i kada sef najavi da će krenuti sa brisanjem godina unazad to će se onda skinuti i arhivirati, mišljenje je da za sada nije potrebno, u svakom slučaju nije potrebno u papirnoj formi.
 
da li ima nekog ko razvija softver za slanje efaktura?
Imamo situaciju gde nam faktura ne prolazi kontaktirali smo podrsku SEFa ali su nas na finjaka od****li
uporno nam vracaju da imamo na pocetku fajla ??? iako toga nema u nasim fajlovima.
Imamo klijente koji salju preko 100 faktura dnevno i samo kod jednog se vec drugi put desava ova situacija.
Javi nam gresku
Object reference not set to an instance of an object
probali i da posaljemo putem APIa iskopiramo iz generisanog XML fajla sadrzaj namerno pogresimo datum fakture i dobijemo istu gresku.
Posaljem im fajl mailom oni mi vrate fajl, prvo izmene ime znaci ovaj fajl sa slike sam poslao bez -3 i uporno tvrde da je greska nevidljivi ???

******* sef.jpg
 
Koja je velicina fajla?
 
ma sitno nesto, taj fajl je manji od sledeće fakture koja je prosla. Faktira ima jedan artikal.
Nije bilo problem sa takvim fakturama slali su ih prosle i ove godine.
Cak i u testnom okruzenju faktira koja je uredno prošla neće da prođe kadaj e šaljemo iz testa
Haos sa njima.
Rekli smo klijentu da prvu fakturu proslog meseca koja tako nije prosla unese rucne.
mi je skinemo, nismo nasli razliku od one koje nas softver generise sa tom.
Zadnju izmenu koju su napravili bila je vezana za priloge, nesto su omogucili kao, a ustvari su zeznuli slanje faktira sa vise od jednim prilogom. 3 dana smo izgubili dok smo to provalili, samo jedan klijent salje po 2 fajla svi ostali sve sto skeniraju stavljaju u jedan pdf.
Na kraju rekosmo probajte jedan fajl i faktira prođe.
 
Nazad
Vrh Dno