Šta je novo?

Doom 4

Undying? Ma daj..
 
dobra je a za ono vreme vrhunska :)
 
ocigledno ne znas ni ti.



@all: cemu ta potreba da se sve strpa u neki kos? skoro sve (muzika, filmovi, igre...) ima elemenata vise stvari u odredjenim momentima.
doom ima elemente horora, i imao ih je jos od prvog dela (4-ti level, odmah nakon sto pokupis minigun, prvi susret sa onim mozgom ili sta je vec, hoda na dve noge, zalece se i glodje- sreces ga u lavirintu, a pre toga ga cujes kako rezi doooosta vremena...) s' vrha uma.

a'e zdra'o.

Jendno je reci da je horor a drugo je reci da ima elemente horora kada se na sat vremena jednom trznes ili kada igras pa se na svaka 2 minuta ispresecas.

Da secam se toga sa minigunom i tog koga pominjes a znao je da bude nevidljiv pa mu vidis samo obrise kada ti se priblizi.

A napisao sam da ne zna kako je bilo igrati na 486 masinama jer taj mogul ni rodjen tada ako i jeste bio je suvise mali da bi znao da je ziv a kamoli da igra pc i doom a ja u to vreme nisam imao racunar ali sam isao kod drugih da ga igram.
 
Doom sa sikkmodom je mnogo dobar. Najveci problem sa horor komponentom su bili cudovista koja su nestajala na isti nacin na koji su pojavljivala. Sikkmod to resava i tela ostaju na zemlji (ali i dalje izlaze kroz portal koji vodi ka paklu, sto ima smisla).
 
Najveci problem sa horor komponentom su bili cudovista koja su nestajala na isti nacin na koji su pojavljivala.
Nije u tome problem, nego jednostavno u predvidivom i repetativnom ponasanju AI-a (tj. ako ga ima uopste). Posle prvog nivoa postaje sve providno, vise nista ne moze da te iznenadi, od spawnovanja protivnika do dizajna nivoa. Dosadna igra do bola, vise su me prestravljivali mutanti u prvom FarCry-u nego cijeli Doom 3.
 
Deo kada sviće zora a ti letiš zmajem iznad ljutskih mutanata je meni toliko strašn i dobar. Možeš tek da ih čiješ kako od dole onim mutantskim glasom govore "I'm Gonna smash you up". Ako se dobro sešćam.
 
Nije u tome problem, nego jednostavno u predvidivom i repetativnom ponasanju AI-a (tj. ako ga ima uopste). Posle prvog nivoa postaje sve providno, vise nista ne moze da te iznenadi, od spawnovanja protivnika do dizajna nivoa. Dosadna igra do bola, vise su me prestravljivali mutanti u prvom FarCry-u nego cijeli Doom 3.

Koliko se meni čini, izgleda da su najveći problem bila tvoja očekivanja... I nije tačno da ne može da te iznenadi, uspevao je on mene fino da iznenadi iako stoji da su elementi koje si naveo bili eksploatisani upravo na taj način naročito tokom prve polovine igre. Druga polovina igre je znatno dinamičnija pa je toga manje bilo u nastavku. Međutim bez obzira na to igra je dobro koncipirana, ima dobru atmosferu i generalno gledano prilično je dobro zaokružena. Meni se jedino nije dopadala završnica koja mi je spram ostatka delovala prebanalno rešena. Kao da su to smandrljali čisto da završe nekako igru. Ali problem je postojao i trebalo ga je nekekao rešiti. Tehnički gledano igra je bila prezhtevna za to vreme, pa je bilo neophodno napraviti neke kompromise. A svi znamo da kompromisi koštaju. Jedan od kompromisa jesu okidači unutar igre koji su praktično određivali kad će se neprijatelji pojaviti, što je u mnogome doprinelo da izgleda kao da igra nema ama baš nikakav AI. Razlog zašto su neprijatelji nestajali je upravo taj, gledalo se da se grafika rastereti na svakom koraku koliko god je to moguće o čemu možda najbolje svedoče teksture koje su bukvalno pokasapljene. Međutim sve to ne umanjuje vrednost te igre i koncepta koji je ponudio... Doom 3 je u odnosu na prva dva dela, napravio propisan iskorak u stranu i dobro je da je to tako urađeno. Zamišljen je da bude još brutalniji i sa više krvavih elemenata, al se od toga nažalost odustalo jer bi to bilo ipak previše za ono vreme, što očigledno danas više ne stoji ako je suditi po ovim trejlerima za Doom 4.

A inače što se mene tiče Far Cry i jeste bio najbolja igra te godine, ali je čini mi se previše razmazio gejmersku populaciju s obzirom na ostvareni koncept. Nakon ove ige izašao je Doom3 a onda nešto malo kasnije i HL2. Činjenica je da se na Far Cry i HL2 malo ko požalio upravo zbog širih mapa iako je meni lično HL2 najlošija igra, međutim realno je bilo očekivati od Doom-a upravo ono što je i ponudio, uzevši u obzir da je reč o tzv. skučenom corridor shooteru. To što bi ti hteo naprosto nije ni bilo izvodljivo u to vreme, pa je to skockano tako. OK, mogli su da malo izbace iz brzine sa tim iskakanjem neprijatelja čim priđeš nekom automatu i tome sl. ali eto, to je tako iz nekog razloga ostalo do kraja. Ako uzmeš u obzir engine koji je terao Doom 3 bolje od onoga što ponuđeno jednostavno nije ni moglo u tom trenutku sa ondašnjim grafičkim kartama. Meni se čini da sam idejni koncept više nego dobro razumeo i moram da priznam da mi se to dopadalo tada. Međutim objasniti to hordi napaljenih klinaca obično je neizvodljivo pa je odjek bio takav kakav je bio onda, a i sasvim izvesno je da bi Doom 3 bio potpuno drugačije ocenjen da je iskočio na market pre Far Cry-a.

Prema tome, Doom 3 je corridor shooter ali istovremeno i akcioni horor iz prvog lica. Porediti ga sa survival horor naslovima je apsurdno isto kao i dovoditi ga previše u vezu sa predhnodna dva dela ili još gore sa open world shooter naslovima. Ono što se meni ne dopada kad je reč o četvrtom delu je poimanje ove definicije, jer se čini mi se previše koketira sa akcionim elementima nauštrb horor deonica, što u izvesnom smislu obesmišljava određeni horor koncept.
 
Poslednja izmena:
Far Cry je meni licno smesna igra, gledano iz danasnjeg ugla dok Doom 3 i Half Life 2 mogu da igram. Rico Rodrigez iz Just Cause serijala je *******cija pa mogu nekako da ga progutam ali Jack Carver bas i nije. Crytek je poznat po B movie likovima, citava radnja njihovih igara je kao nesto sa Dolph Lundgren-om (mislim na njegove filmove, lik je inace genijalac irl). Far Cry 2 ostaje jedini Far Cry u kojem mi odgovara atmosfera i radnja igre, iako je jako repetitivna.

Marinac iz Doom 3 jeste mutav ali to je horor igra prvenstveno, pa tek onda FPS. Tako da je ne svrstavam sa Far Cry i Half Life 2. Te dve se mogu porediti ali ubrzo postaje jasno koja je bolja u maltene svim aspektima (grafika je ionako zastarela u obe igre ali HL2 danas ipak bolje izgleda zbog kvalitetnog dizajna).
 
Meni neuporedivo bolje izgleda Doom 3(pogotovo BFG ) u odnosu na HL 2.
 
andajing je najboji horor ikad.dve najbolje igre ikad imaju istu skracenicu: SoC. :)
 
Da Clive Barker's Undying ako se dobro sećam ZLO od igre. Sećam se kraja u čamcu i očekivani drugi deo...
 
Meni su dela Clive Barkera... meh, pa i Undying
 
Undying je odlicna igra ! ... za ono vreme vrhunska.
 
Undying se ne moze porediti sa drugim igrama, pojavila se sad vec davne 2001 godine i do dan danas nema pravog pandana za poredjenje.
 
Meni neuporedivo bolje izgleda Doom 3(pogotovo BFG ) u odnosu na HL 2.

Meni je od izgleda mnogo veći problem što HL2 deluje kao igra koju je radilo 80 odvojenih timova pa je onda to sve skupljeno u jedan kolaž. Gomila praznog hoda, masa delova koji jedni sa drugima nemaju nikakve posebne veze. Onda je to rudimentarno prepeglano deonicama sa Alyeyiex i minutima koje ne možeš zaobići ni preskočiti, poput debelog Bosanca.

Opet, i Doom 3 ima svojih mana i problema. Napucavanje je trt za neke iole novije standarde. Zapravo, i Doom 3 i HL2 su odlična pokazna vežba koliko su se moderne igre odmakle od njih u pozitivnom smeru. Drago mi je da je taj smer određivao Far Cry, što u grafičkom, što u gejmplej smislu (napucavanje, težnja ka otvorenom svetu, slobodi prilikom izvršavanja misija), umesto nahajpovani grafički dorađeni klonovi najkomercijalnijih igara iz devedesetih.
 
Sve 3 pomenute igre su odlične u svakom segmentu. A grafika, pa pogledajte ostale igre iz tog vremena.
 
Meni je od izgleda mnogo veći problem što HL2 deluje kao igra koju je radilo 80 odvojenih timova pa je onda to sve skupljeno u jedan kolaž. Gomila praznog hoda, masa delova koji jedni sa drugima nemaju nikakve posebne veze. Onda je to rudimentarno prepeglano deonicama sa Alyeyiex i minutima koje ne možeš zaobići ni preskočiti, poput debelog Bosanca.

Opet, i Doom 3 ima svojih mana i problema. Napucavanje je trt za neke iole novije standarde. Zapravo, i Doom 3 i HL2 su odlična pokazna vežba koliko su se moderne igre odmakle od njih u pozitivnom smeru. Drago mi je da je taj smer određivao Far Cry, što u grafičkom, što u gejmplej smislu (napucavanje, težnja ka otvorenom svetu, slobodi prilikom izvršavanja misija), umesto nahajpovani grafički dorađeni klonovi najkomercijalnijih igara iz devedesetih.

Umijes i ti da ubodes, ponekad.:)
 
HL2 ni ne ide u istu kategoriju sa tim igrama. D3 i Far Cry su namenjene prvenstveno publici koja ceni više stil od sadržine... i koja vidi formu a ne smisao.
 
Ništa nisi rekao time. Far Cry je nosila isključivo sadržina, i.e. gejmplej i tehnologija, a ne stil.
HL2 je tipičan primer guranja stila ispred svega ostalog. Fanovi uvek hvale atmosferu, priču, vizuelni stil, "neki taj šmek", pre nego sam gejmplej.
 
Pod stil i forma sam mislio na gejmplej, FPS napucavanje, okruženje, lišće, more, ribice, foto-grafiku... a pod sadržina i smisao sam mislio na teme, motive, priču, atmosferu...
Još je zanimljivije da iza igre kao što je HL2 stoji Valve Corporation. To mu dođe kao paradoks, pogotovo ako se ona metefora ili alegorija sa ogromnom zgradom bez vrata i prozora gleda iz današnjeg ugla.
 
Poslednja izmena:
Imaš prilično čudne definicije.

Gejmplej i sve vezano za gejmplej bi trebali da budu sadržina jedne video igre.
 
To mi je bilo pod forma. Da je RPG u pitanju možda bi i gejmplej ubacio pod sadržinu, ali u FPS-u, gde mi je sve na istu mustru, gejmplej ide pod forma.
 
HL2 ni ne ide u istu kategoriju sa tim igrama. D3 i Far Cry su namenjene prvenstveno publici koja ceni više stil od sadržine... i koja vidi formu a ne smisao.

Ne nego ide u kategoriju simulacija voznje?! Sta je smisao u HL2? Kako napraviti cliffhanger?! A nije pogrijesio sam, smisao je "vreme, gospodine Frimen, vreme". :D Predpostavljam da je to, posto je prica klasican klise i ne vidim ni jedan jedini razlog da se neko divi tom segmentu igre.
 
Stvar je percepcije i onog što više ceniš. Za nekog će biti bitnije napucavanje, drugom teme kojim se igra bavi, a teme koje je obuhvatio HL2 su mi daleko zanimljivije i dublje od onih u D3 i FC.
Nagoveštaji konačne revolucije, filozofija vladajuće manjine, fizičko i psihičko pokoravanje pojedinca, 'korporativni horor'... sve mi to bolje leži nego priče iz FCa i D3.

Edit: ako neko želi da sazna više o tim temama neka potraži 'O konačnoj revoluciji' Haksli/Orvel. Ne mogu da ubacim pdf link sa androida.
 
Poslednja izmena:
FC je za mene najbolja igra do danas. Toliko momenata kojih se sećam i sada. Probao sam da je igram pre par godina i nije to to. Skroz drgačiji osećaj nego kada sam je prvi put igrao 2004 ili 2005.
Nego jel primetio neko sličnost izmedju Frimena is HL i Čarlija Šina u filmu The Arrival ?
 
meni je gameplay iz npr. HL2 bolji od vecine novijih FPS-ova, ako ne i svih!!!
 
Vrh Dno