Šta je novo?

Doom 3 Konacno!

borab je napisao(la):
Kupio sam igru.Utisci. Igra mi se podesila na medium qualitu, a u advanced sve je on , izuzev vertical synchr.Rezolucija 1024x768, a desktop isto to samo je ref.rate 85Hz.Sve ide bez secanja, zaista tecno.Zvuk, perfektan.Medjutim , sama igra me nije odusevila, toliko koliko su je nahvalili. Igram u potpunom mraku, sa slusalicama i dosta pojacanim zvukom.TAcno je da sam se par puta najezio, stalno imam utisak da mi je neko iza ledja, ali me nervira to sto se karakondzule pojavljiju iza mene , a sve sam na putu ocistio.I , brate, mnogo je mracna atmosfera, a oni celavci su toliko ne inventivni da me smara.Sama prica , je vec vidjena ( Chaser ). Cini mi se da je izlazak Half Life-a 1 , bio veci pomak u igrama , nego Doom3 ?

Slazemo se u potpunosti - iako sam jedan od onih odusevljenih. Doom serijal, kao i vecina igara iz Id-a nisu donosile revolucije vrste Half life. Half life je doneo atmosferu i zanimljiv gameplay kao i jako dobar AI, sto jedan Quake nije imao. Evo ukratko neke evolucije ID igara kako je ja pamtim:

-Wolfenstein 3d - prva FPS igra za PC ( i ikad cini mi se - mozda je bilo pokusaja pre ali ovo je bilo to - zacetnik zanra)
- Doom 1 - secam se ove igrice kako sam je prvi put video na sajmu racunara pre nekih 10 godina i kako sam se odusevio grafikom - tako nesto nije bilo vidjeno do tada.
- Doom 2 - expanzija
- Quake - Unapredio je grafiku kao sto je doom u odnosu na wolf 3d. Dakle jedna potupno nevidjena stvar ikad, ali recimo quake nikad nisam zavrsio - smorio me - ali da izgleda - izgleda. Quake je znacajan zato sto je doveo multiplayer u zizu.
- Quake 2 - Kralj multiplayera- zacetnik igraonica - ono sto je doslo pre Countera :)

-Quake 3 - Graficko savrsenstvo (gledano u to vreme) - mada je vise bio evolutivni pomak nego proboj na polju kao sto su to bili doom1 i quake.

-Doom 3 - Sledeci korak ka fotorealisticnosi. Umetnost grafickog designa na svom vrhuncu. Licno ga smatram za proboj vise nego za evoluciju. To donosi atmosferu kakvu nisam sretao do sad u FPS-u.

Sto se tice gamplay-a, price i scriptovanja - e tu vec mozemo da diskutujemo. Za sada igra nije pokazala raznovrsnost prelazenja nivoa jednog far cry-a. Pocetak me podesca na Half life jer je on uveo sistem nista se ne desava na prvom nivou i onda odjednom katastrofa (mada je katastrofa ovde veoma zastrasujuca u poredjenju sa HL). HL je dobar SCI Fi dok je DOOM 3 jedan recimo Klajv Barker ili Stiven King. AI mi se cini prilicno rudimentalnim na pocetku mada mi se cini da se uozbiljava kako vreme protice. Muzika je dovedena do svog vrha. Gamplay je ok i sluzi prici, mada likovi u id igrama nikad nisu znali da skacu, tako i ovde. Skok je 3 cm od zemlje otprilike i traje 3 stotinke. Revolucija je napravljena sa ubacivanjem interaktivnih kompjutera u igri u smislu prekidaca i pregleda informacija. Vise nikad necu hteti da vidim ista drugo u igri koja ima u sebi kompjuterske display-e.
 
Znaci stvarno ste carevi. Kako mozete da upredjujete gameplay FC-a i Doom-a? FC je sav u ogromnim terenima, naravno da ces moci da se odredjenoj tacki priblizis sa milon razlicitih mesta!? Doom je sav u hodnicima i kocipiran je kao prva dva dela. Mislim to se znalo od kad su poceli da ga prave. Ono sto FC uopste nema su pod jedan OPTIMIZOVANOST, pod 2 atmosfera !, pod 3 zvuk i pod 4 izvodjenje koje je 10x tecnije i nekako pokretljivije od FC-a gde se sve nekako vuce. A da ne govorimo o kvalitetu animacije protivnika sto je za mene kljucna stvar u celokupnoj oceni. Ni jedana igra do sad nije imala ovako dobar "folw" kao sto doom ima. A po gledanjima filmova o HL2 nece ga ni on imat.

Mnogo ste se razmazil, majke mi.
 
Znate kako? Ja cu lepo da cekam HL2, jer nakon sto sam video engine HL2 i CS Source, takodje i neke scene iz igre, mozak mi je stao. HL2 nije ko budjavi DOOM, sve mracno i ides i pucas neke hobite koji skacu po tebi. U HL2 treba da razmisljas da bi dosao da cilja. To mi se svidja! :banana:
 
vuk204 je napisao(la):
Ogranicenje od 60 FPS je da bi svi igraci u MP imali iste performanse. 60 FPS max. uspesno sprecava strafe jumpove, a u Q3 je vazilo: sto veci FPS na masini na kojoj igras vece bi ubrzanje dobijao u strafeu.
Tako nešto, evo JCove izjave o tome:
"The game tic simulation, including player movement, runs at 60hz, so if it rendered any faster, it would just be rendering identical frames. A fixed tic rate removes issues like Quake 3 had, where some jumps could only be made at certain framerates. In Doom, the same player inputs will produce the same motions, no matter what the framerate is."
 
Poslednja izmena:
da se pohvalim 1.1ghz 512sdr fx5200 128mb 64bit ~12fps hehe
precicu je makar mi to bilo zadnje
 
Instalirao, igrao se, ostao ravnodusan...
Zbog same tehnologije u skladu sa kojom je napravljen endzin, igrica je po mom ukusu previse mracna.
Mrak je bas "mracan", senke su monolitno intenzivne i "ostre"... Da je izasao pre FC-a, pa bi se mogli diviti njegovom svetlosnom "per-pixel" algoritmu, ovako... sledeci korak napred je ono sto glavni konkurenti - EPIC spremaju za 2006 - Fuzzy Shadows i Virtual Displacement mapping... kad smo kod mappinga, D3 je najbolja ilustracija za ATi-jeve tvrdnje da je potreba za jako dobrim algoritmom za kompresiju normalnih mapa mnogo veca nego potreba za duzzim shader procedurama. Licno ne verujem da ce se JC i kompanija smarati da ubace 3Dc u igricu kroz nekakav patch, a to bi siguran sam znatno popravilo vizuleni utisak koji je takakv kakav jeste jer su koriscene normalne mape male rezolucije.
U svakom slucaju, daleko od toga da je D3 los, ali ni blizu spektakularnog... usudio bih se reci da je FC bolja igrica, mada imam filing da ce HL2 sa obe da "pocisti patos", kako u gameplay smislu, tako i u grafickom! Jel' se slazzes guru!? ;)
 
Definitivino se ja slazem sa tobom...jedva cekam za izadje...
 
Ovo su Rusi (xbit) lepo primetili, a upravo ovi nedostaci su me , pa da kazzem, razocarali u DOOM-u:

The game lacks so-called soft shadows and uses a number of light maps, therefore, we cannot say that Doom III uses only dynamic lighting model.
In general, geometry makes extremely good impression in Doom III, all characters are very well done. But when it comes to negative impressions, we have to note pretty low-poly body parts in some cases as well as pretty simplistic levels.
Bump mapping is a yet another highly-advertised advantage of Doom III. To tell you the truth, the much discussed peculiarity looked astonishing in 2001, 2002, but not in 2004, when all games can boast with it.
Textures, in “high quality” settings, are also not that impressive. We cannot say they are blurry, but just they do not amaze much in terms of level of details.
Unfortunately, as it is said above, there are truly not enough polygons on characters and world, which is why we see quite some artifacts like quadratic heads, absence of tongues (!) and some other issues because of this
Id decided not to implement a complex physics model into the Doom III – boxes and barrels fall down like they were made of tin and are empty, not steel and filled with gasoline or some other things

Zbog svega ovoga, DooM je od najavljivanog spektakla ostao samo malo lepsi i brzi Kreed, sto nikako ne ide na cast drustvu iz id-a, a konkurenciji iz Valvea ostavlja lepu priliku da prodaju vise HL2-ki!
 
Poslednja izmena:
pogledajte ovo
bio sam ga ubio a on samo seo da se odmori :d
 

Prilozi

  • shot00001.jpg
    shot00001.jpg
    15.7 KB · Pregleda: 208
  • shot00002.jpg
    shot00002.jpg
    14.7 KB · Pregleda: 175
chek a shta je sa multiplayerom?

i batalite te tehnicke karakteristike jel igrivo kakav je level dizajn kakva su oruzija i sve to?

kakav je u poredjenju sa AvP ?
 
Po meni je Doom 3 samo prikaz engine-a, zaradice JC i kompanija dosta kesa na prodaji igre ali ce zaraditi mnogo vise na prodaji engine-a.
Ja vise cekam mutante Doom-a u vidu nekog StarWars nastavka i pegle sa svetlosnim sabljama :D
 
Doom je do slovca onakav kakv je najavljivan, i na tome im svaka cast. Ne mogu da verujem da uporedjujete FarCry aka -gomila shadera postavljenih u drag&drop editoru- sa ovom igorm?
Iako su obe FPS, koncept je potpuno drugaciji. Doom3 je, kao sto su ga i najavljivali, replikant prva dva dela. Vizuelno, koncepciski - end of story. To su obecali i ispunili.
A govorkanja da je lepsi FC ??? Pa mislim, ok sigurno je prijatije gledati palme i vodu, nego neke stvorove koji izlaze iz zidova i hrane se iznutricom. Ali da je graficki nadjebo sve proslo i buduce (do izlaska Quake4) to jeste i ko god kaze drugacije nije stigo do kraja igre (e to kad vidite ...). Zao mi je sto ne obracate paznju na neke male ali ocljive stvari koje mnogo znace.

Drugo svi znamo da id pravi engine, ne i igre. Samo zamislite kako ce izgledati buduci naslovi bazirani na doom-u.
 
Poslednja izmena:
Prema onome što sam video engine je daleko ispred svega do sada viđenog, i to je i ono što se očekivalo od Karmack-a. Niko nije valjda stvarno očekivao da će igra biti šampion igrivosti, naravno da igra pre svega služi da se prikaže novi engine. Pogledao sam kako će izgledati novi HL, stalker i slični. Ništa od toga nije ni prineti kvalitativnom skoku koji je načinio doom3 engine, no dobro videćete koliko će narednih i kakvih igara koristiti d3 engine, a koliko druge najavljene engine.
 
c3 je napisao(la):
da se pohvalim 1.1ghz 512sdr fx5200 128mb 64bit ~12fps hehe
precicu je makar mi to bilo zadnje

Preporucujem ti da iskljucis neke opcije iz advanced menija. Dobices neki frejm a neces bas da preterano izgubis na detaljima.

M
 
Pera pljuje bolje u dalj od Mike ....

D3 je odlicna igra. Svi koji sitnicare kako joj fali ovo ili ono ... kako kaze onaj lik iz reklame. Dosta ste vezbali, u graaad.

M
 
na 3cd
radice ali 680x480 med

a cekajte jel nije trebao da izidje na 6cd ili 2dvd
 
Ja to posmatram ovako:
Do sada su Joca i kompanija uvek bili prvi, sa D3 to vise nije slucaj. Po meni su indor nivoi FC-a lepsi od Dumovih.
Ni po cemu D3 ne prednjaci u odnosu na FC.
Mozda se u nekom smislu ove igre ne mogu porediti, ali ako su tehnicke karakteristike parametar za poredjenje, D3 ama bas po nicemu ne odskace od FC-a.
Kada je o plejabilitiju rec mene je D3 uzzassno smorio vec posle par nivoa... sad igram nekako na silu... Pokusaj dizajnera i programera da koliko-toliko tumaranje beskonacnim lavirintom hodnika ucine interesantnijim ubacivanjem "pametnih" gruntova je smesan... ne znam, nije to to! Mnogo mi je naporna igrica! A pomisao da je po zavrsetku ponovo igram (sto sam ucinio na kraju FC-a) mi samo podrazuje mucninu u zzeludcu.
kad je ono procurela na Net ona Alpha? 2002? Ni posle dve godine, uprkos nadanjima, D3 vizuelno uopste ne izgleda lepse... jeste optimizovaniji, ali teksture su i dalje one iste, nekako nedostojne fame koja je okruzivala igricu sve ove godine... mislim, nevolim kada se refleksije dodaju na sve povrsine, ali majka mu stara pa ono je baza od nekog celika, aluminijuma, cega li vec, a nigde nekog shejdera metala... svetlosni model je takodje diskutabilan... ja sam iskreno ocekivao vise od JC-a... ocekivao sam mnogo uverljiviji lightning algoritam.. pa on je na sav glas tambalasao o tome!
Jedina uteha mi je cinjenica da ce buduce igrice zasnovane na ovoj masini sigurno imati mnogo bolji vizuelni kvalitet, ali kd one izadju tu ce biti i konkurencija sa U3 tehnologijom, koja u odnosu na ovo sto se vidi u Doom-u ipak izgleda mnogo superiornije
http://www.unrealtechnology.com/flash/technology/ue30.shtml
 
Unreal je uvek izgedao ... nekako striptski, nerealno. Videcemo kakav ce biti U3.

A za svetlosni model ... Nedjo, brate, totalno si se istripovao :d. Moguce da te je igra smorila, ali da uporedjujes ovo sa FC-om (iako FC ima stvarno neke bolesne nivoe) ... ma ok, mozda sam se i ja previse obradobao sto je doom napokon stigao. Ovo toliko dobro izgleda u 1024 2xAA i Ultra ... Jedino, istina, neke texture su bezpotrebno male rezolucije.

Shotovi za neke stvari nisu dovoljni izgleda. Kad predjem igru uzecu da snimam odredjene situacije sa Frapsom.
 
Poslednja izmena:
Nedjo, mislim da je sustina da je D3 izasao u trenutku kada su neke druge igre prokrcile put da d3 bude uspesan proizvod. Far Cry je radikalno promenio situaciju sa grafickim kartama kod korisnika koji su zeleli da je igraju. Sada je D3 dosao, pokazao se bolje nego FC po pitanju zahtevnosti iz razloga sto je u pitanju zreliji proizvod nego sto je FC jos uvek. Ako gledas na to da je FC jedna od bagovitijih igara, da ne pricamo o neoptimizovanih ... doci ces do zakljucka da je izbacena navrat na nos, samo da bi izasla pre doom3 ili Hl2 naslova i koliko toliko pokupila kajmak dok ostale igre ne izadju i naprave situaciju losu na finansijskom planu. Jedan od naslova koji je bio na listi da izadje negde sada je pomeren da izadje pocetkom sledece godine iz istog razloga. Ne zeli da se takmici sa dva favorita za ovu godinu. Strpljivo ce da sacekaju da izadju 6 meseci kasnije, da dorade sta ima jos da se doradi dotle, da ne ponove gresku fc, koja je budi receno skroz dobro prosla sa obzirom da nije zavrsena. Na kraju ce kao i d3 izaci zreo proizvod. Ja ne sumnjam da je Joca mogao d3 da pusti u prodaju jako davno, ali ti zaboravljas da far cry i crytek endzin mora da se dokaze, a joca je paralelno sa d3 pravio jos jednu igru. Ako ova izgleda ovako ... kako ce tek wolfenstein 3d v2.0 da izgleda ?
 
Evo skidam ih, al sa ovog "Goranovog" sajta:
http://www.station-drivers.com/page/atidriv.htm
Samo mi jos fali doom3 :D (to nabavljam veceras).
Ajde ako ih neko proba neka napise razliku posto bi trebalo da ih bude, naravno! :)

Edit: U stvari, to je to - potpuno ista adresa! Sorry! :)
 
Poslednja izmena:
Svaka čast Doom3 engine'u ali HL2 igra će biti umetničko delo u odnosu na igru Doom3 ... a grafički su iste ili jedna je bolja u ovoj sitnici a druga u onoj itd.
A ja stvarno mislim da je Doom3 ustvari "vec vidjeno" u igri Aliens vs. Predator 2 ... tu naravno mislim na atmosferu i šetnju mracnim hodnicima i pećinama ili čak nalazim da je jeziviji doživljaj u AvsP na otvorenom prostoru usred olujne noći, dok sve deluje pusto ali znate da su alieni tu negde :eyebrows:
Stvarno mislim da je Doom3 strateški pogrešno napravljena igrica ... ono mož da igra (duže vreme) samo neko sa ozbiljnim duševnim poremećajem ili ozbiljan fan ove igre MAD_MUzzY ... mada kad bolje pogledam njegovo ime :zgran: :D :eyebrows: :wave:, možda mi je i jasno što mu se toliko svidja :p :d (sve ovo bez ikakve uvrede ... samo se zezam, prijatno igranje).

A za Unreal 3, šta drugo reći nego da je skoro "fotorealistična", bar na osnovu onog tech-filma, i sa onakvim brojem poligona ili kako ja to zovem "krivina", ono stvarno raspamećuje ... jedino što za ono treba hardver kakav danas nemamo. E tu igru stvarno željno isčekujem.

Ponavljam: HL2 igra je mama za Doom3 igru. A to što su najavili dosta naslova pod Doom3 engin'om ... mislim da su se vec dobro pokajali :-devil-:
 
Poslednja izmena:
maxer je napisao(la):
... tu naravno mislim na atmosferu i šetnju mracnim hodnicima i pećinama ili čak nalazim da je jeziviji doživljaj u AvsP na otvorenom prostoru usred olujne noći, dok sve deluje pusto ali znate da su alieni tu negde :eyebrows:
Dobar je i onaj deo u FC-u kad je noc a stvorenja te napadaju sa svih strana... samo nema oluje ;)
maxer je napisao(la):
A za Unreal 3, šta drugo reći nego da je skoro "fotorealistična", bar na osnovu onog tech-filma...
A gde mogu da skinem taj filmic?

Izvinjavam se za ove male offtopic-e.

"It made a huge difference as I am now able to play @ 1280x1024 High Quality on my 9800 pro with no skipping".
Ako je ovo stvarno tacno, onda strava!!! :)
 
NightVision je napisao(la):
Dobar je i onaj deo u FC-u kad je noc a stvorenja te napadaju sa svih strana... samo nema oluje ;)
Dotle jos nisam dosao :D ... ako se setis naziva tog nivoa, skoknuću pravo na njega da bacim pogled. Ovako teško da ću ga ikada videti jer FarCry kao igra mi nije toliko privlačna. Da nema one lepote od tropskih pejzaža, ne bih je ni pogledao.
NightVision je napisao(la):
A gde mogu da skinem taj filmic?
http://www.benchmark.co.yu/forum/showthread.php?t=42243 ali da li je fajl jos tamo ... proveri.
 
BL@CK DE@TH je napisao(la):
Na kolk'o je CD-ova i oce li da radi na AMD 1600,512 DDR,G4ti4200?

Igraces ga ok, ali detalji na low... Ja na 1600+, 256 ram i mx 440 igram u 800x600, sve na low, i ide ok... doduse, malo je clockovan comp, ali tebi bi mozda super islo i na 1024 na low, ili 800x600 pa da ukljucis bar neke efekte! Mislim, jadno je cimanje, ali sta ces kad nema kinte za upgrade!

Sto se tiche same igre, jeste projeb da nije nesto, ipak je vrhunski hit, ali kad pomislim kakve ce tek igre da se prave u ovom engin-u :smoke:
 
ne znam nivo. izvini, al sad zurim negde... ne mogu da pogledam, mozda kasnije.
thanx za link. stavio sam da se skida :)
pozdrav!
 
Mogu samo da kazem da sam od engine-a ocekivao vise. Koliko su najavljivali, na kraju mogu da kazem da ne primecujem neku preteranu razliku izmedju engine-a FC i D3. Sa druge strane, atmosfera u igri je za desetku...

Gledao sam danas neke demoe ili kako ih vec zovu iz HL2. Ta igra ce da izuva! Gameplay je fantastican!!! Fizika - za medalju!!! Jedva cekam da se pojavi, mislim da je nece poredjivati sa Doom3, nisu uopste u istoj kategoriji.
 
hm.. ja imam 50 minuta filmova Half Life 2 u high res, i mogu samo da kazem da je smesno porediti Doom3 sa HL2 sa VIZUELNE strane....
 
Nazad
Vrh Dno