- Učlanjen(a)
- 17.01.2009
- Poruke
- 8,233
- Poena
- 605
Vazi se Falcon, ali nemoj da se ljutis, otkako postoje kodeci za sliku i zvuk osnovna podela kodeka je na kodeke sa gubicima i na kodeke bez gubitaka. DD i DTS jos otkako su izasli 1992 i 1993 su bili kodeci sa gubicima zbog ogranicenja bitrate-a i svega ostalog pri kodovanju. HD MA i TrueHD su nastali na osnovu tih starih kodeka sa time da su razvijani da pri enkodovanju i dekodovanju originalan informacija se dobija bit za bit. Znaci nebitno da li je studijski master ili ja npr. kada radim ovde kod mene kuci sa DTS HD Master Audio Suit-om, osnovne raw fajlove, npr. sadrzane u wav formatu pravim mix od 6 kanala i izlazni fajl koji je u DTS HD MA koji se sastoji od tih 6 kanala je isti kao i ulazni sa tim da je enkodovan ovim kodekom. Znaci dobija se bit za bit izlazni fajl kao i ulazni sem razlike da je enkodovan sa ovim DTS-ovim lossless kodekom. Znaci apsolutno isti princip kao i kada bih obican audio cd kompresovao u FLAC ili AC3, sa time naravno da bi sa FLAC-om imao isti zapis kao i na cd-u dok bih sa AC3 imao gubitke. Znaci ovo je najprostije objasnjenje koje postoji i nadam si da si me razumeo.:wave: Ne zelim da pisem neistine, ali ovo sto si ti naveo u vezi lossy i lossless bilo bi ti pobijeno i mozda ismejano na svakom drugom audio forumu, zato se i toliko trudim da ti ovde objasnim da to nije tako.:wave: