Šta je novo?

Deus Ex: Human Revolution

Računaš da ti je lakše da napišeš ovo nego da šalješ adminima molbu da te banuju i ugase account? :trust:

:d

Ha, ha... :D Ma neee... nisam siguran da sam te skontao do kraja, ali to sam napisao jer ja tako mislim u ovom trenutnku. Nisam odigrao System Shock do kraja, a igra je zbilja jako dobra, pa na neki način osećam pomalo i grizu savesti što mi je eto taj naslov na neki način promakao... toliko! :)
 
Poslednja izmena:
Ako kompleksnost i raznovrsnost fale System Shock-u 2, sa svim onim osobinama i tri potpuno različita karaktera, onda stvarno...:) Za ono vreme, naravno.
 
Ako kompleksnost i raznovrsnost fale System Shock-u 2, sa svim onim osobinama i tri potpuno različita karaktera, onda stvarno...:) Za ono vreme, naravno.

Pod raznovrsnost pre svega ubrajam izbor lokacija u obe igre, premda kažem ponovo, nisam odigrao System Shock do kraja, ali na mene ova igra nije ostavla takav utisak. Koliko se sećam sve se odigrava na nekakvom svemirskom brodu ili stanici, zar ne...?

To da su bil tri lika koja možeš birati sam zaboravio skroz, premda to nije garant odnosno ne mora da znači i da je automatski neka igra kompleksna zbog toga. U Deus Ex-u kompleksnot se ogledala i u tome što u nekim slučajevima tvoj brat blizanac preživi na kraju a u nekima ne...? Dakle igra je odisla takvom atmosferom u kojoj je i najmanji detalj ili tvoj akt bio presudan za dalji tok radnje... Ne znam da li je ovoga bilo u System Shocku, ako jeste onda ok, ali kažem na mene ova igra nije takav utisak ostavila... Aleluja! ;)
 
Pa ne mora raznovrsnost da se ogleda u načinima na koje ćeš okončati priču. Davno beše, ali mislim da je i SS2 imao dva različita kraja. Međutim, ono što je zaista tu igru činilo raznovrsnom jeste drastično drugačiji načini igranja sa sva tri karaktera, veliki broj neprijatelja, za ono vreme sa skroz drugačijim ponašanjem, super dizajnirani nivoi i tako dalje. Jeste da se većinom odvijalo sve unutar svemirskog broda, ali je i priča takva, jaka stvar da li sam u skladištu u Šangaju pa u skladištu u Njujorku :) Meni je pomenuta raznovrsnost gejmpleja mnogo bitnija nego raznovrsnost krajeva (DE ima 3 kraja, beše?), i daleko pre me može stimulisati na ponovno igranje (SS2 sam prešao 2 puta, jednom sa vojnikom, drugi put sa psi-jem; u DE sam samo učitao poslednji nivo tri puta da vidim krajeve jer je to tada bilo "vau" :) )
 
Deus Ex je imao poprilično lošu fiziku i napucavanje za jedan FPS iz tog vremena. Ali si zato imao mnogo izbora pri rešavanju svakog sukoba (oružanim putem naravno) jer si imao impresivan arsenal najrazličitijeg oružja i specijalne sposobnosti. Neke od tih sposobnosti su završile u Crysisu, gde su uprošćene i nemaju puno smisla (ideja o super odelu je debilna i priliči filmu Ž kategorije). Tako da od one nexove priče Crysis je samo shooter nema ništa i moja želja da Crysis dobije kvalitetnu Sci Fi podlogu i komplekniji gejmplej je potpuno opravdana. Ali dosta o Crysis vs Deus Ex, pričamo o SS2 vs DE.

Ja ne bih izdvajao nijednu kao bolju, kvalitetniju igru. Meni je doduše, Deus Ex nešto draži jer mi se više sviđa način i tempo pričanja priče (za ražliku od mnogih igrača, koji igru cene po tome kako se njega priča završava meni su i uvod a pogotovo razrada bitni i spreman sam da oprostim loš kraj ili nedostatak istog). Takođe mi je priča bliža jer iako nema horora, koji volim, ne zalazi toliko u ultra geek kategoriju (ovo je teško objasniti ali kod Sci Fi priča najviše cenim ono Sci, na osnovu toga mi je smotano ispričani BSG bolji od bilo kog SciFi univerzuma sa polimorfnim ušatim stvorenjima).

Krajeva ima tri ili četiri i jeste, velika je mana što ih je moguće sve videti na kraju korišćenjem jednostavne load tehnike ali to je tako u većini igara sa više krajeva.

Ono što je svakako bolje u Deus Ex jeste grafika (više od godinu dana razlike) što i nema smisla porediti ali muziku svakako ima. Meni je muzika u DE mnogo draža.

jaka stvar da li sam u skladištu u Šangaju pa u skladištu u Njujorku

Tebi nije ali meni jeste. Atmosfera svake od lokacija je jako verno prenesena i to je veliki plus Deus Ex-a. Sad kad si izjavio ovo postalo mi je jasno da ti ne tražiš od igre da te teleportuje u svoj svet već neke druge stvari. Takođe tvoje izjava objašnjava tvoju opčinjenost Oblivionom u kome sam tokom celog igranja imao osećaj da se nalazim na maketi nekih brda i dolina (nešto slično je moja generacija pravila od gline u trećem osnovne ako znaš o čemu govorim). Ta imerzivnost, sposobnost igre da te uvuče u tvoj svet ne samo pričom već i uverljivim okruženjem mi je jako bitan ako ne i najbitniji kvalitet pri ocenjivanju neke igre. Sve igre koje ja smatram fenomenalnim to imaju.

Takođe Deus Ex je za razliku od System Shocka igra koja obiluje NPC-jevima sa kojima možeš komunicirati. Ma uopšte ih nema smisla porediti, osim slične tematike ni po čemu nisu slične.
 
Tebi nije ali meni jeste. Atmosfera svake od lokacija je jako verno prenesena i to je veliki plus Deus Ex-a. Sad kad si izjavio ovo postalo mi je jasno da ti ne tražiš od igre da te teleportuje u svoj svet već neke druge stvari. Takođe tvoje izjava objašnjava tvoju opčinjenost Oblivionom u kome sam tokom celog igranja imao osećaj da se nalazim na maketi nekih brda i dolina (nešto slično je moja generacija pravila od gline u trećem osnovne ako znaš o čemu govorim). Ta imerzivnost, sposobnost igre da te uvuče u tvoj svet ne samo pričom već i uverljivim okruženjem mi je jako bitan ako ne i najbitniji kvalitet pri ocenjivanju neke igre. Sve igre koje ja smatram fenomenalnim to imaju.

Donekle i jesi u pravu. To zavisi od toga da li mi je svet privlačan ili ne, koliko interakcije ima, da li mi se pozadina i setting čine zanimljivim. Naravno da mi svet Deus Exa sa izrabljenim sajber pankom B kategorije na koji se lože samo klinci od 10-20 godina koji su nedavno pogledali Blade Runner-a ne može biti toliko zanimljiv kao sudbina prvog deep space svemirskog broda Von Braun, i uopšte neke priče koja teži da napravi delimični do totalni otklon od našeg, sadašnjeg sveta. Sa druge strane, složio bih se da je Deus Ex bio dovoljno sjajan da ga i bez tog uvlačenja mogu okvalifikovati sjajnom igrom, pa i uprkos baš slabom napucavanju dok se lik ne nabudži.

BTW, brutalno si smorio sa Oblivionom. Super, ne dopadaju ti se taj svet i igra, shvatili smo, nije imerzivno kao skladište trijada u Šangaju :D Jednostavno, mene ne privlači sajber pank, ne privlači me Star Wars, ne privlači me čak ni Star Trek kao okruženje da igram igru u njima. Sa druge strane, privlače me stvari koje te stavljaju u neki potpuno drugačiji svet, bio to svemirski brod u dalekoj, dalekoj budućnosti, postapokaliptično okruženje ili neka slična suluda stvar, koja te stavi na potpuno drugačiji svet, poput Tamriela. To ne znači da neću igrati ili smatrati odličnim igre koje su smeštene u ona prva okruženja (na primer, Deus Ex), niti da će mi svaka igra koja je smeštena u ona druga okruženja biti dobra (na primer, Bioshock, koji mi se ne dopada jer je loš u osnovnoj stvari za jedan fps - napucavanju, i to ne mogu da svarim), ali to dovoljno govori da igru posmatram i kroz još neke elemente. To vreme kada sam samo zbog settinga igrao skoro sve igre maltene bez obzira na kvalitet gejmpleja je kraj osnovne-početak gimnazije, dakle pre 10-15 godina. Danas - nema šanse.

Kod tebe očito to nije slučaj, pa zato i postoje igre koje su ti super a sa takvim rupetinama u gejmpleju i osnovnim funkcionalnostima u igranju da je to strašno, što je objektivna kategorija, dok druge igre pljuješ korišćenjem vrlo subjektivnih kategorija, da deluju kao makete. Meni recimo Dragon Age svet deluje kao maketa, baš zato što se sastoji od ogromnog niza isprekidanih segmenata između kojih putuješ a koje jedva da imaju išta zajedničko, pa šta? Mitologija nikakva u odnosu na Elder Scrolls, kodeks u koji se samo unose nove stvari koje nisu ni prineti knjigama u Elder Scrolls igrama, interakcija nikakva, skup unapred određenih i na tačno neko mesto posađenih misija u relativno malom broju, da ih nađeš i aktiviraš. Ako to nije maketa, ne znam šta je, bez obzira što će se dve lokacije na mapi razlikovati kao nebo i zemlja. Čak upravo zbog toga, bez ikakvog osećaja kontinualnosti sveta. To opet ne znači da je igra loša.
 
Poslednja izmena:
Jeste, Ion Storm je radio Deus Ex. Međutim taj tim je bio sastavljen mahom od Looking Glass ljudi. Slično kao što je Obsidian sastavljen od ljudi koji su radili u Black Isle samo što je situacija sa Ion Storm-om obrnuta tj. ljudi koji su zaslužni za uspeh Looking Glass igara su završili u Ion Stormu što se ne može reći za Obisidian i Black Isle.

Iskustvo u gejming svetu me je naučilo jednu stvar a to je da je apsolutno nebitno šta piše u creditsu. Obisidian ekipa je navodno zaslužna za Fallout 2, Baldurs Gate i Torment ali kad pogledaš njihove skorije radove, nijedna od tih igara nema ni približan kvalitet. Dok sa druge strane Troika je takođe nastala raspadom Interplaya je napravila igre čiji je kvalitet mnogo približniji legendama iako ima manje zvučnih imena.

Warren Spector je napravio Deus Ex, igru koja je nemerljivo bolja od oba Bioshocka koje je radio Ken Levine, čovek kome se pripisuje da je tvorac System Shocka. Mada ni Warren nije bez mane jer je posle napravio Deus Ex 2. Ali je ipak poslednji napravio legendarnu igru (Deus Ex - 2000. godina, System Shock 2 - 1999. godina).

pa nije slicno, oni su otisli u drugu firmu koja je postojala i pre toga, nisu osnovali svoju firmu :) ali nebitno cela pricha je takva da kada developeri jednom napuste svoju maticnu firmu u kojoj su uradili nesto legendarno, tesko da ce to da ponove ikada vise

obisidan je takav kakav je jer je njegov osnivac Feargus Urquhar dok je jos bio u BISu prichao o 3d-u bljestavoj grafici t&l i kako to mora da se uvede u rpg zanr (i bezveze je reci da su oni zasluzni za torment ili baldur kada nisu)... kasnije su mu se prikljucili jos ljudi iz BIS-a ali to vise nije to, to je samo jedna polovina, troika je druga kreativnija ali sa losijim smislom za biznis i caozdravo, umesto jedne dobre dobili smo dve osrednje developerkse kuce, i isto tako i sa njihovim igrama (mada su meni troikine igre i njihov pristup bili daleko ispred obsidiana)


od ovog deusexa neocekujem bas nista, koliko je razocarenje bio drugi deo, kapiram da treci moze biti samo bolji od njega...
 
pa nije slicno, oni su otisli u drugu firmu koja je postojala i pre toga, nisu osnovali svoju firmu :) ali nebitno cela pricha je takva da kada developeri jednom napuste svoju maticnu firmu u kojoj su uradili nesto legendarno, tesko da ce to da ponove ikada vise

obisidan je takav kakav je jer je njegov osnivac Feargus Urquhar dok je jos bio u BISu prichao o 3d-u bljestavoj grafici t&l i kako to mora da se uvede u rpg zanr (i bezveze je reci da su oni zasluzni za torment ili baldur kada nisu)... kasnije su mu se prikljucili jos ljudi iz BIS-a ali to vise nije to, to je samo jedna polovina, troika je druga kreativnija ali sa losijim smislom za biznis i caozdravo, umesto jedne dobre dobili smo dve osrednje developerkse kuce, i isto tako i sa njihovim igrama (mada su meni troikine igre i njihov pristup bili daleko ispred obsidiana)


od ovog deusexa neocekujem bas nista, koliko je razocarenje bio drugi deo, kapiram da treci moze biti samo bolji od njega...

U principu to je tačno, ali Vampiri (uz sve probleme koje je ta igra imala na tehničkom planu) su dovoljni da Troiku postave daleko ispred Obsidiana, a i da se samobičuješ što si rekao da su "developerske kuće osrednje, a takve su im i igre" :whip: Mada je štošta moglo biti još bolje i u Vampirima, priznajem :)
 
pa jebg, arcanum mi je bio carski ali je bio neigriv od bagova prvih godinu dana :(
vampiri rpg sistem i kvestovi i sve sjajnobajno a kraj zbrzan sa borbom koja je malo ubijala u pojam

kada kazem osrednji developeri mislim na njihovu sveukupnost, i developera i igara ne samo kao rpgova, mogao bih da balavim o tome satima koliko su dobri i koliko sam ih igrao, ali ocigledno da po njih nisu dobri bili, kada su se vampiri prodali u 72.000 primeraka manje i od ToEE :(

u poredjenju sa BIS-om ipak su dve osrednje developerske kuce, s tim sto obsidian ima priliku da se popravi, a troika nazalost ne :(
 
Deus Ex je imao poprilično lošu fiziku i napucavanje za jedan FPS iz tog vremena. Ali si zato imao mnogo izbora pri rešavanju svakog sukoba (oružanim putem naravno) jer si imao impresivan arsenal najrazličitijeg oružja i specijalne sposobnosti. Neke od tih sposobnosti su završile u Crysisu, gde su uprošćene i nemaju puno smisla (ideja o super odelu je debilna i priliči filmu Ž kategorije).

uuu meni je super u Crysisu kad uletim sa speedom medju protivnike ili ih napesnicim ili im skocim iza ledja... super mi je to odelo odradjeno. I Crysis je, mozda pored GTA jedna od odigara koju volim da ukljucim - steta samo sto nema jos tezi nivo od ovog maksinamnog vec moram sam da si smisljam cime cu da tamanim protivnike i kako cu da si vezem desnu ruku :)

sve to nema veze sa System Shockom 2 ili DE... :/ Crysis nema teorije da se upakuje u takvu pricu kakvu imaju SS2 ili DE.

btw Deus Ex koristi masu semplova iz System Shocka - ali je zato muzika u DE fenomenalna. SS i DE imaju jako slican nacin igranja, atmosferu i sve. gotovo su mi iste igre ali sa drugom pricom. prelepo.

Oblivion je tesko "njesra", onaj deo pre njega je bio interesantan jer je bio jedna od prvih igara koja je podrzavala Pixel shadere ali je bila PRE dugacka i PRE komplikovana - morao bih da joj posvetim pola zivota... Elder Scroll III.

"u kome sam tokom celog igranja imao osećaj da se nalazim na maketi nekih brda i dolina" lol! :D 5+ ali verujem da nismo potrosili dovoljno vremena na Elder Scroll i da je to glavni problem.
 
Nisam nikad zavrsio DE ali meni je muzika u SS2 vrh, neverovatno kako podize atmosferu a skroz je nenametljiva. Sanjam da neko napravi remake sa boljom grafikom i napucavanjem a da SVE ostalo ostane isto, sto se naravno nece desiti :(

http://www.youtube.com/watch?v=AuPYnma2TBs&feature=related
 
Poslednja izmena:
Ovo je po meni najbolja muzička tema u Deus Ex-u. Mada ovaj klip može poslužiti onima koji nisu igrali prvi deo da vide o kakvoj igri se radi.

[YOUTUBE]<object width="500" height="405"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/JlZwxlnIptw&hl=en_US&fs=1&color1=0x2b405b&color2=0x6b8ab6&border=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/JlZwxlnIptw&hl=en_US&fs=1&color1=0x2b405b&color2=0x6b8ab6&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="405"></embed></object>[/YOUTUBE]
 
Jel postoji neki graficki/widescereen patch za DE? Odigrao bih ga ako uspem da pokrenem na w7...
 
ahhhh kakva je to igra bila :)

btw ne razumem, pa de je imao toliko izbora i u dijalozima i u prilazu borbi, zaista mi je ostao u secanju kao pravi rpg :) nisam ga skoro igrao, kao ni ss2 pa ne mogu da ih uporedjujem, ali se secam da sam igrao de 3 puta i tri puta mi je bilo totalno razlicito... koliko mi se puta desavalo da kao bezim od neprijatelja i kao gotovo zagino sam aj kao cucnem u onu cev tamo, kad ono neki omg prolaz koji oktiva mnogo toga i tako dalje i tako blize


i filipenko ne diraj blade runnera!!!!1 :D
 
Hvala :wave: pazaricu pa probam za vikend, pretpostavljam da kad krenem nema spavanja, tako je bar bilo sa SS2.
 
Teaser Image

68268_DeusEx3-Teaser-01.jpg
 
Znaci, nije mogla jadnija slika, ali ajd.
 
ali teaser image... i to kakav..... pfff sta je sledece... teaser headline, teaser sound, teaser installation, teaser dvd .... lol
 
Deus Ex: Human Revolution GDC trejler

[YOUTUBE]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/QDJ7-OUPMto&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/QDJ7-OUPMto&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/YOUTUBE]
 
Brate sta su ovi pili :trust:

Icarus je AI ne a ne kiborg sa secivom poput Kratosa iz GoWa...
 
Trailer je odličan, mada je tačno da sečivo nema nikakvog smisla :) Valjda čovek ima neki pištolj...
 
Brate sta su ovi pili :trust:
Icarus je AI ne a ne kiborg sa secivom poput Kratosa iz GoWa...

Isli su na foru, kao za vreme Renesanse su naucnici pokusavali da saznaju kako ljudsko telo funkcionise [ergo oni "doktori"], a za vreme ove igre cyberneticss tehnologija je jos uvek u ranoj fazi upotrebe [DE:Human Revolution je prequel od DE1].

Sve u svemu, trailer nije nesto al i dalje mislim da ce igra biti OK.
 
Oni doktori su iz Rembrantove slike:
http://www.maitrise-orthop.com/corpusmaitri/orthopaedic/86_masquelet/masqueletus.shtml

Krila koja su izgorela su očigledno iz mita o Dedalu i Ikaru.

Ti nisi igrao prvi Deus Ex, jel da?

Isli su na foru, kao za vreme Renesanse su naucnici pokusavali da saznaju kako ljudsko telo funkcionise [ergo oni "doktori"], a za vreme ove igre cyberneticss tehnologija je jos uvek u ranoj fazi upotrebe [DE:Human Revolution je prequel od DE1].

Ma kapiram ja to kao sto kapiram da namerno ubacuju metafizicki bullshit da bi se ljudi primili. Te onaj prvi trailer sa bebom, pa onda teaser slika sa plamenom (radjanje zivota trta mrta). To sve rade jer znaju da ce igra biti najgori trash pa da zahebu ljude da uzmu preorder ili sta vec. Deus Ex nikakve veze nema sa celom pricom koju oni prezentuju kroz tizere/trejlere.

Da, hteli su da ispadne kul, a ispalo je nekako metro-gej...

E to, bukvalno. Sve se ponadam da bi mala grupa nepoznatih Kanuksa iz Eidos Montreal mogla da ubode u centar i onda puste ovako neku glupost u javnost i totalno me razocaraju :S:
 
Dobar je teaser trejler, svidja mi se:)

Inace jedva cekam da izbace neki gameplay, nesto konkretno vezano za igru. Ovaj trejler ne kazuje nista, samo malo upoznavanje sa glavnim likom, kojem su ocigledno amputirane ruke, tj. ugradjeni su mu implanti. U stvari sav je od nekih kibernetika:D Nije kao JC kojem se nisu vidjeli implantanti, vjerovatno je ovaj novi lik neka starija verzija "kiborga":D
 
Poslednja izmena:
Brate sta su ovi pili :trust:

Icarus je AI ne a ne kiborg sa secivom poput Kratosa iz GoWa...

Ne treba žuriti sa bilo kakvim zaključcima unapred. Ovaj lik ma ko bio je samo sanjao da je Icarus, što ukazuje da je na naki način povezan sa Ai Icarusom ili Dedalom. Kakve veze ima sa čuvenom Rembrantovom slikom, teško je reći u ovom momentu, izuzev što je izvesno da ta scena simbolično treba da nas uvede u cyber svet i skrene dodatno pažnju na implante, te samim time vezu između organskog i neorganskog sveta kakav je predstavljen u igri...

Videćemo nadam se uskoro šta sve ovo zapravo zaista treba da znači...!
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno