Šta je novo?

Dark Souls

Jel ovo moguce igrati sa DS2 gamepadom preko onog USB adaptera?
 
ako je moguce igrati druge igre , onda moze i DS :)

...
Da ne ispadne da pljujem po igri, ne, igram igru i to je jos igram preko gamepada as it was meant to be played, ali mnogo toga je u ovoj igri vise trening za zivce i besmislenost hiljaditog ponavljanja jednog te istog dela, umesto da se bar neko uzivanje u smislenosti progresa kreira, a ne ono da sam iz hiljaditog puta presao taj deo jer sam iz prethodnih 999 naucio svoju gresku sta sam pogresno kliknuo i koliko puta sam se otkotrljao. Dobra igra na neki mracan nacin, ali daleko od hype-a koji je okruzuje kao nesto fenomenalno.

Pazi , hype koji je igra uzivala je bio otprilike pre nego sto se pojavio skyrim , koji je dosta pomerio standarde u raznim oblastima. DS nikad nije imao duboku pricu. Jednostavno kraljevstvo kojim su pre vladali ovi i oni , i koji su uspostavili balans nad svetlim i mracnim , sve dok se nisu koruptovali ili se zlo vratilo.
Ono sto su kreatori DS-a zeleli da isforsiraju jeste istrazivanje i eksperimentisanje. Ako mnogo gines , veruj mi , to nije toliko do igre koliko je do tebe. Jednostavno moras da nadjes bolji pristup - ako na tom delu ima vise protivnika , divide and conquer ; ako je/su protivnik/ci otporni na magije , koristi pyromancy/miracle ; ako je protivnik/boss tezak i trom , pobedi ga na agility/laksi equipment i vise izbegavanja. To je char DS-a - da mozes razlicitim pristupima da igras igru.
I veruj mi cim budes poceo da prelazis velike distance u igri bez izginuca , shvatices koliko je igra maestralna.
A onda ce da se desi nesto cudno. Preci ces igru , i krenuti da igras neku drugu... na najtezem difficulty-u , i poceces da zevas :)

Jednostavno , da bi osetio pravi DS , i to svima pricam , moras da igras online , ne zbog online borbi , vec zato sto ces tada raditi i napredovati kroz conventante (koji su ti u principu questovi gde sakupljas odredjene iteme , ubijajuci druge igrace ili na neki drugi nacin). A uopste necu da ti pricam o satisfakciji kada pomognes nekome da pobedite glavnog u njegovom svetu , zaustavite invadera , ili kada ti kao invader pobijes ceo tim u tom svetu ;)

Uz to , igranjem online ces najbolje osetiti efekte retkih oruzja , koji su toliko drugaciji od ostalih u drugim rpg-ovima. Na primer , u skyrimu budzenjem svakakvih magija na mach , jedino ce protivnik gubiti health , i eventualno biti paralizovan neko vreme i to je sve.
A ovde su efekti drugaciji - mozes da unistis opremu protivniku (i na taj nacin ti nanosi samo 1/3) stete , da budes poisovan ili curse-ovan (gde ti se stamina sporije puni , health a uz curse ti je i zdravlje ograniceno na pola sve dok ne skines curse) , razni udarci mogu da imaju ogroman crytical ali se teze izvode (u principu moras da izvedes parry , i kada protivnik ostavi grudi otvorene ti mu zabodes R1) u zavisnosti od protivnika , lightning paralizuje na momenat ali taj momenat zavisi od armora , fire isto , bleeding ide obicno sa istocnjackim macevima i forsira da nanosis mnogo udaraca kao combo....

Veruj mi , vi koji sada prvi put prelazite mislite da ste mnogo videli i mnogo presli , a ja vam garantujem da jos niste videli nista, jer se DS ne igra kao ostale igre :d
 
Poslednja izmena:
Nemam pojma kakva je kompatibilnost sa igrama, pa zato pitam...nikad nisam igrao na toj skarabudzotini koju planiram da pozajmim od ortaka. :)
 
Radi bilo koji gamepad analog adapter, samo ako ga igra ne prijavi kao x360 gamepad, skines x360ce emulator i problem resen.

@marko

Ne vidim zasto poredjenje sa Skajrimom i dizanje hajpa kada su ove 2 igre apsolutno drugacije zasnovane, a plus Skajrim nije pomerio nikakve standarde cak je donekle i bio monoton i to cak i ja koji nisam neki rpg igrac kazem, gledajuci iz ugla progres mehanike igre/prica. :) Doduse ovde prica i taj njen progres je gotovo nepostojeci, pa necu ni da poredim. Meni licno je ovde problem katastrofalna kriva ucenja kao sto rekoh, tezina igre na najgori moguci nacin. Deluje kao da je dont give a damn developera (kao i za port), neka igrac nauci sam i na najtezi moguci nacin iz hiljaditog pokusaja, nas mrzi da mu ista pre toga objasnimo i tako cemo da koncipiramo igru kao "hardcore". Respawn svakog moguceg protivnika je samo zakuska celom tom poduhvatu mazohizma. Sigurno je na neki inadzijski nacin interesantno sto hiljadu puta pokusavam i osetim satisfakciju sto sam presao, ali generalno gledano taj dizajn je meni ocajan, nema kreativnosti iz neceg sto mi je vec dato da naucim i kombinujem, vec sve se svodi na brute force da saznam iz beckonacnog broja pokusaja smrti.

I da u gejming stilu kvotujem Vaas-a: Have I ever told you the definition of insanity? Its doing the same thing over and over and expecting different results. :D
 
Poslednja izmena:
Malo sam dalje odmakao kroz igru i mogu reci, ***e kakva mazohisticka igra, true meaning of the word japanese terrorism. :D Kriva ucenja u ovoj igri je najgora moguca, ravnopravna trcanju preko minskog polja, gde ti niko ne kaze gde su mine, vec ti sa stotinu suicidalnih pokusaja to na kraju saznas..

Čar Dark Souls-a i Demon's Souls-a je u tome što te igra ne tretira kao poluretardirano dete, igra u kojoj nije sve servirano na tanjiru i koja te vuče za rukav do krajnjeg cilja. Ono što je najbitnije je da se shvati to da je umiranje sastavni deo igre, ono je i sastavni deo farmanja u ovoj igri, naravno pod uslovom da se stigne do ispuštenih souls-a, a kasnije kada budeš privodio igru kraju, shvatićeš da za većinu tvojih smrti nije kriva igra, već ti što nisi na vreme skontao sve fore za prelaženje određenih delova.
 
Igra je repetativna jedino ako se zaleces stalno na jedan isti nacin da resis problem. Postoji jako puno kombinacija koje omogucavaju prelazak, a broj tih kombinacija i lakoca prelaska se povecava ili smanjuje odabirom skilova, magija, budzenja opreme, nakita, izbor itema itd... Odlicna igra.

edit:
probajte kameleon magiju :D
 
Poslednja izmena:
Vec sam napisao u postu gore o brute force sistemu ponavljanja, a pod tim se naravno podrazumeva i drugaciji pristup protivnicima.
 
i Uruk i rAMA shvataju poentu , znaci eksperimentisanje , snalazenje...
@gdin_M
Poredjenje sa skyrim-om je slucajno , mozes kao poredjenje da uzmes bilo koji drugi rpg , poenta je da je sistem borbi daleko bolji nego u prethodno pomenutom :)
I kao sto rekoh , ako pogines jednom ili 2 puta na nekoj deonici , znaci da su uzeo pogresan pristup. Probaj sa drugcijim oruzjem , armorom , opremom , magijom... Igra uopste nije toliko teska koliko je tesko izaci iz sablona razmisljanja koje diktiraju druge AAA igre.
 
Svidelo mi se sto nema stekanja exp-a kao u vecini drugih rpg-eva, pa kao kada naletim na problem onda cu da trosim zavisno od problem. Ovde trosis na nevidjeno i posle trpis posledice tih odluka. Naravno mozes i da si faca i da stekas duse, ali to je osecaj i rizik posebne vrste.
 
i Uruk i rAMA shvataju poentu , znaci eksperimentisanje , snalazenje...
@gdin_M
Poredjenje sa skyrim-om je slucajno , mozes kao poredjenje da uzmes bilo koji drugi rpg , poenta je da je sistem borbi daleko bolji nego u prethodno pomenutom :)
I kao sto rekoh , ako pogines jednom ili 2 puta na nekoj deonici , znaci da su uzeo pogresan pristup. Probaj sa drugcijim oruzjem , armorom , opremom , magijom... Igra uopste nije toliko teska koliko je tesko izaci iz sablona razmisljanja koje diktiraju druge AAA igre.

Gledaj, vec nekoliko puta ponovih, poenta igre jeste eksperimentisanje i snalazenje, ali ono sto meni cini uzas u tome je pristup svemu tome, repetitivnost i ponavljanje jednog te istog dok ne provalis kako dalje. Dakle, brute force ili na hard way upravo zbog toga sto dizajn igre na pocetku ti ne omogucava nikakvo znanje o protivnicima, pristupu njima i celokupnoj taktici sa sve onim ocajnim natipisima po zemlji. To je ta kriva ucenja koja treba da ima neku kreativnost, da ti iz (cak i minimalno) dostupnih informacija mozes da naucis i da razmislis o taktici i pristupu neprijatelju i logicki nesto uradis. Ovde je sve to sasvim da kazem pogresno/suprotno od toga i vestacki se pravi osecaj tezine ponavljajuci jedno te isto dok ne provalis. Doing the same thing over and over... :)

Kao sto vec jednom rekoh ne kazem da je igra losa, ima svojih momenata, pre svega atmosferu, vec samo komentarisem sam dizajn igre i pristup progresu kroz igru. :)
 
Cak i da je propust stvaralaca igre ili njihova lenjost kao sto kazes meni se dopao taj pristup, da nemam sve ispisano na ekranu i da sam otkrivam slabosti protivnika, bas ta sirovost igre i nedostatak informacija ti daje trip da si skroz syeban i sam medju svim onim nakazama, a sto se tice taktike protiv njih zar nije logicno da kad vidis novog protivnika dignes stit i posmatras sta radi, djuskas oko njega i cekas da vidis kad i gde ispada, ne kontam sta treba da mi daju od informacija sto ne mogu sam da provalim. Kao sto ostali kazu ovo je jedna od retkih igara gde sam svestan da sam ja sam kriv za moju smrt a ne engine, bug ili nesto trece, samo moja nestrpljivost i navika da svaku igru danasnjice preletim bez muka, to je bas i ono sto je igru izdvojilo iz mase. To sto jednu deonicu igras iznova i sto ti smeta repetitivnost je samo tvoja greska.
 
Gledaj, vec nekoliko puta ponovih, poenta igre jeste eksperimentisanje i snalazenje, ali ono sto meni cini uzas u tome je pristup svemu tome, repetitivnost i ponavljanje jednog te istog dok ne provalis kako dalje. Dakle, brute force ili na hard way upravo zbog toga sto dizajn igre na pocetku ti ne omogucava nikakvo znanje o protivnicima, pristupu njima i celokupnoj taktici sa sve onim ocajnim natipisima po zemlji. To je ta kriva ucenja koja treba da ima neku kreativnost, da ti iz (cak i minimalno) dostupnih informacija mozes da naucis i da razmislis o taktici i pristupu neprijatelju i logicki nesto uradis. Ovde je sve to sasvim da kazem pogresno/suprotno od toga i vestacki se pravi osecaj tezine ponavljajuci jedno te isto dok ne provalis. Doing the same thing over and over... :)

Kao sto vec jednom rekoh ne kazem da je igra losa, ima svojih momenata, pre svega atmosferu, vec samo komentarisem sam dizajn igre i pristup progresu kroz igru. :)

Kreativnost ovde ne lezi u prici, predznanju o protivnicima, serviranjem taktike i logike i u ostalim vestackim pomagalima, nego u kombinovanju i snalazenju sa onim sto imas na raspolagnju, tj. sa onim sto si iskusio i osvojio kroz istrazivanje i napredak u igri. I tako dok ne pobedis igru. A ako i pored toga gines 1000X i ne mozes to da izdrzis onda preskoci i uzivaj u nekim drugim igrama.



edit:
ovo je jedna od retkih igara gde sam svestan da sam ja sam kriv za moju smrt a ne engine, bug ili nesto trece, samo moja nestrpljivost

^ :trust: u ovo sam poceo da sumnjam.. Uvek se nekako misteriozno okliznem, zapnem, promasim i to bas kada treba da ponovo pokupim gomile ispalih dusa. :sceptic:
 
Poslednja izmena:
@gdin_M , postovali smo u razmaku od par sekundi pa nisam video tvoj poslednji post. pardona me :d

@Uruk , to je do tebe , i meni je isto bila kriva igra kada sam se borio protiv glavnih pa ostane jos jedan udarac i pritiskam dugme a nikako da ga izvedem. Tek naposletku provalio da mi je presusila stamina. Znaci nista na silu i frku , lepo , polako , narocito kod tih litica i uskih prolaza.
 
^^Uruche ti izgleda ne kapiras brute force sistem ucenja i kreativnost u procesu ucenja da se on izbegne, cim si ovo o kreativnosti napisao. :)

edit: a evo vidim i ti sad spominjes level dizajn i forsiranje to die :D

@zmay
Kao sto rekoh igra ima svoju specificnu mracnu atmosferu i zbog toga je dobra, ali kao sto rekoh svako ima svoje, meni se nesto u igri svidja zbog drugih razloga a nesto ne, dok eto tebi se svidja zato sto se svoji dizajnom "tezine" izdvaja od drugih "lakih" igara. Meni je progres bezveze, tebi se svidja i to je ok, svako trazi svoju zabavu u igri.

Sto se tice dyinga zbog engine-a i bugova, pa to sve uglavnom zavisi od dizajna nivoa i postavljanja protivnika, a koliko vidim ni DS nije postedjen toga i ima momenata kada ti igra tako slatko utera q samo zato sto si koraknuo dalje. :D Secam se momenta kada sam sisao dole kroz onaj lift u onoj tvrdjavi i dole na onim uskim stepenicama u mraku u zidinama ima neki lik koji moze da ti proda item-e, a na pola metra od njega se nalazi provalija koja se uopste ne vidi u onom mraku i mozes da mislis kako se zavrsio trading. :D Bukvalno kao da igra forsira da sto vise gines dok ne naucis sta, kako i gde. E sad da li je moja greska sto tako neke deonice igram vise puta je pravo pitanje, pa zato i komentarisem dizajn "tezine" ove igre i govorim o krivi ucenja. ;)

No, nebitno, u svakom slucaju preci ce se igra da vise ne razvlacimo o ovome kakav se progres kome svidja. :)

@mare
no problemo. :)
 
Poslednja izmena:
@Uruk , to je do tebe , i meni je isto bila kriva igra kada sam se borio protiv glavnih pa ostane jos jedan udarac i pritiskam dugme a nikako da ga izvedem. Tek naposletku provalio da mi je presusila stamina. Znaci nista na silu i frku , lepo , polako , narocito kod tih litica i uskih prolaza.
^pa idem lepo polako, ali kao da su ti puteljci postali klizaviji, i samo hop u provaliju... ili je to samo paranoja:D



edit:

^^Uruche ti izgleda ne kapiras brute force sistem ucenja i kreativnost u procesu ucenja da se on izbegne, cim si ovo o kreativnosti napisao.

Nema tu sta da se kapira. U igri nema tih pomagala i vodanja za rucicu tj. onog sto ti mislis da je kreativno ucenje, nego ovde ucis i trosis exp na osnovu iskustva, pretpostavke i sopstvene kreativnosti. To donosi mnogo neizvesnije i zahtevnije igranje od onog kada ti sve serviraju. A ako si kroz postupke uspeo da izgradis neku reputaciju ili pokrenuo neke okidace, onda ti se otkrivaju neke tajne i znanja koje ce ti olaksati igranje, i to je zapravo kreativno uceneje koje spominjes.

Npr. da se nisam izleteo pred onim piromanom za spel koji sam dobio od chaos conventanta, on bi verovatno ostao i dalje da me poducava, a ovako sam ga morao ubiti... odose spelovi koje nisam kupio i mogao mi je jos budziti rukavicu. Ali ***, malo nepaznje i cao.
 
Poslednja izmena:
Kao sto rekoh ne kapiras. :) I ne, to nema veze sa nekim "vodanjem za rucicu", vec kao sto sam u prvom postu napisao cistim hodanjem po minskom polju dok ne naucis gde je koja mina, dakle kreativnost je tu u funkciji da se tako nesto izbegne sa odredjenim da kazem suptilnim logikama i taktikama koje igrac moze da uposli radi svog daljeg progresa. Procitaj detaljnije post u kome sam pisao, a koliko vidim i sam si naleteo na tu svoju kreativnost kad je igra krenula namerno da te gura sa litica. :D

U svakom slucaju da ne palamudim vise, svakom svoj mazohizam i strpljivost u igri. :)
 
Dakle, brute force ili na hard way upravo zbog toga sto dizajn igre na pocetku ti ne omogucava nikakvo znanje o protivnicima, pristupu njima i celokupnoj taktici sa sve onim ocajnim natipisima po zemlji. To je ta kriva ucenja koja treba da ima neku kreativnost, da ti iz (cak i minimalno) dostupnih informacija mozes da naucis i da razmislis o taktici i pristupu neprijatelju i logicki nesto uradis.

Nacin igranja koje opisujes kao trazenje mina po minskom polju jeste mazohizam, i onda je normalno da trazis kreativnost u olaksavanju igre..
Ako bi uspeo da to trazenje mina zamenis za trazenje resenja i nacina da ih obidjes i savladas, e onda bi verovatno dobio kreativnost i igra bi ti se svidela, a mazohizam bi zamenio sadizmom prema kripovima :-devil-:
 
Poslednja izmena:
Jel dovoljno instalirati samo poslednji dsfix ako hocu malo bolju grafiku ili treba jos nesto podesiti u CCC? Slobodno okacite screenshot podesavanja ako ima jos nesto.
 
Treba da ga prekopiras ali isto tako treba i internal rezoluciju u njemu da podesis, mozes cak i velike rezolucije tipa 2560x1440 a posle u igri namestis na native rezoluciju monitora, tj. radice ti tako downsampling i onda ti nije potrebno foriranje AA iz CCC. Takodje imas u configu i vrednosti rezolucije za dof, pa mozes i to da namestis, recimo na 1080.
 
Hvala na brzom odgovoru, sad ce install da padne.
 
Dobar potez iako ce biti smor igrati easy mode.

Definitivno odlazem igranje dok ne izadje neki patch za kameru, steta stvarno za ovakvu igru.
 
ahahahahahaha "easy mode" hahahah eee gde su mi sad oni anti-user-friendly PC rasisti :d

@antec , kamera je ista kao za konzolne verzije tako da ne verujem da ce da diraju kameru uopste. Cackaj po opcijama brzinu kretanja i da ne prolazi kroz zid. I koristi autoaim.
 
U ingame opcijama sam smanjio mouse sensitivity do kraja, sad cu probati i u winu da smanjim pointer speed, a to za zidove ne znam gde se nalazi. U nekom ini fajlu ili? Ja inace retko igram nekog tabadziju, uglavnom se vadim na agility a sa ovako upropascenom kamerom nije bas prijatno skakati na sve strane, pogotovo ako nema bas puno mesta za manevre. Ako imas jos neku ideju sta bi moglo da se modifikuje slobodno reci.
 
Moze kamera da se nasteluje malo, nije tolko uzasna kolko sam se bojao pre nego sto sam probao igru... prosao sam onaj tutorial bez neke zamerke na kameru.

Dobar potez iako ce biti smor igrati easy mode.

Definitivno odlazem igranje dok ne izadje neki patch za kameru, steta stvarno za ovakvu igru.

More šta je ovo :d, izumire okorela hardcore PC gamerska rasa, izem im casual igrace ,sreca da je opcijono, da je odmah bio takav port ne bi ni posecivao ovu temu.
Dosta mi je igara koje imaju tezinu tipa Assassins Creed kad sam odigrao dvojku ostale sam skoro zmureci presao ma kolko se oni trudili da ubace jos fazona u borbu.
 
***, ja sam pre, otprilike, godinu dana poceo da igram Demon's Souls na PS3 i posle par sati igranja (oko 10) popijem YLoD po ko-zna-koji-put. S tim da je to bio poslednji put da je Sony proradio. Sunce ti zarko, hteo sam da placem, a nisam neki fan RPG zanra. I onda izadje Dark Souls i ja razmisljam da kupim novi PS3 samo zbog toga i odustanem da bih upgrade-ovao komp. I kada sam saznao da postoji Dark Souls za PC (a saznao sam bukvalno dan nakon izlaska PC verzije), skakao sam kao gumeni Jovica.

Prikljucio PS3 joypad, instalirao DS3 tool, mapirao komande i ceeepaaaaj. I da, igra je fantazija. Sto je vise igram, sve mi se vise svidja i seca me na neka vremena, kada nismo gledali kvalitet grafike i da li su teksture 3D ili lepljene, vec igrali igru radi samog dozivljaja. Sto je, bar za mene, poenta gaming-a. Volim sto je teska u p**ku mate*inu i sto ne mozes da igras u Rambo stilu. Ja imam playtime od 48 sati i dalje "going strong". Over and out.
 
To se ceni da je tesko u p**ku mate**u, ali kad uspes nesto da pređeš da ima nagrade.
 
^pa i ima , osim ogromnog broja dusa koje mozes da preraspodeljujes po zelji (za levelovanje , budzenje opreme , i kupovinu itema..) dobijas dusu demona koga si ubio , sa kojom posle mozes da napravis posebno oruzje. (barem mogu oni koji se nisu za*ebali pa konzumirali te duse).

@jiggy , respect , i ako si ikako u mogucnosti nabavi original da mozes da igras online. Gameplay je tada tek prica za sebe ;)

@antec , ako si ikako u mogucnosti , igraj na joypadu zato sto je igra pravljena za igranje preko njega. Igrati ovo na tastaturi je smrtna presuda. Vidi ako vec nisi u mogucnosti da kupis , da pozajmis od drugara , po mogucstvu sa 2 analogna stika jer ces se pomocu njih kretati i pomerati kameru , koja i jeste pravljena da funkcionise na taj nacin a ne pomeranjem misa.
 
Poslednja izmena:
Moze kamera da se nasteluje malo, nije tolko uzasna kolko sam se bojao pre nego sto sam probao igru... prosao sam onaj tutorial bez neke zamerke na kameru.



More šta je ovo :d, izumire okorela hardcore PC gamerska rasa, izem im casual igrace ,sreca da je opcijono, da je odmah bio takav port ne bi ni posecivao ovu temu.
Dosta mi je igara koje imaju tezinu tipa Assassins Creed kad sam odigrao dvojku ostale sam skoro zmureci presao ma kolko se oni trudili da ubace jos fazona u borbu.

Nisi me razumeo, hteo sam da kazem da je dobar marketinski potez posto koliko god neko voleo hardcore iskustvo ipak ima i drugih koji i nisu neki fanovi istog. Da nije tesko koliko je tesko ne bih je ni instalirao, bio bi to samo jos jedan krs port. Ovako ce da odsedi neko vremo dok ne nabavim pad ili postanem nestrpljiv.

@antec , ako si ikako u mogucnosti , igraj na joypadu zato sto je igra pravljena za igranje preko njega. Igrati ovo na tastaturi je smrtna presuda. Vidi ako vec nisi u mogucnosti da kupis , da pozajmis od drugara , po mogucstvu sa 2 analogna stika jer ces se pomocu njih kretati i pomerati kameru , koja i jeste pravljena da funkcionise na taj nacin a ne pomeranjem misa.

Pokusavam da nabavim posto nemam svoj, mada sam se malo i navikao na "ijkl" dugmice.
 
Ja poslednu put kad sam drzao neki pad u ruci i to ne neki PS2 ili xbox nego ove obicne bilo je na lan partyju pre jedno 6 godina i to sam igrao fifu valjda 2006 a poslednji put PS1 pad pre jedno 10-9 godina.

Tako da meni je lakse da naucim kontrole na tastaturi nego da pohvatam sta koji prst radi za to mi treba vise vremena, mada na padu se posle svaka radnja radi brze i preciznije... moracu jednog dana da nabavim ovaj PS3 kontroler jer za ovakve igre je dobra stvar.
 
Vrh Dno