Što se tiče nekih stvari itekako je "ubo poentu".
Što se tiče grafike, naravno da će kupiti igru na PC, ako postoji takva opcija. Zdrav razum je da igraš tamo gde je "lepše", ako već ti poseduješ takvu mogućnost da biraš gde ćeš igrati.
Witcher nije spomenuo zato što je igra hardcore, već zato što PC igrači vole takve igre (rpg igre), o čemu govori i to da se W2 na PC prodao u milion i po kopija, nešto što mnoge konzolne eksluzive ne mogu da postignu, pa čak se i jedan Demons Souls prodao u duplo manje kopija. Ili to što je prodaja Skyrima na PC rame uz rame prodajama na konzolama. Na konzolama se jedino kodačine, sportske simulacije i ostale igre za široke narodne mase prodaju u 10+ miliona primeraka.
Što se steama i ostalih digitalnih distribucija tiče i tu je sasvim u pravu. Digitalne distribucije su oživele PC gaming industriju i sada se može reći da ovde ima više para. Age of Empire takođe nije spomenuo zbog toga što je neka super igra, već kao primer da se stare igre preko digitalnih distribucija i dan danas odlično prodaju. Dok konzole svoje prodaje akumuliraju u prvih par meseci. A kasnije sem 5-10 najvećih igara ni nema ih u prodaji. Dok se na digitalnim distribucijama odlično prodaju baš takve matore igre. Evo pitaj wahada kolike muke ima da nabavi nešto malo starije x360 igre, jedina solucija je ebay i polovnjaci.
Najbolji primer je taj što je EA preko Origina u pola godine njegovog postojanja samo preko njega zaradio
100 miliona dolara, a platforma se nije ni uhodala. A prošle godine EA je od PC gaminga inkasirala ~700 milki, dok su na na na PS3 i x360 platformi samo
30% više, što je do pre dve godine bilo nezamislivo. Dok sa suprotne strane
steam već sedam godina unazad iz godine u godinu duplira prodaju.. A valve-ove igra su praktično sve prodate u više od 5 miliona kopija, osim portala dva koji još nije dostigao takve cifre. Pa nije ni čudo da i ja imam preko 100 igara na steamu.
I što je najbitnije, razvojni timovi imaju daleko veći kajmak preko digitalnih distribucija, posebno ako nisu svoji izdavači. Steam uzima samo 25%, dok kod retail kopija razvojnom timu kada sve to prođe kroz sve ruke ide ostane
tričavih 10-15%. Tako da su ovako manji razvojni timovi dobili priliku da zaobiđu sve te stvari i direktno ponude igru na tržištu, bez potrebe da traže izdavača, što potvrđuje uspeh indie igara.
A da ne govorim o F2P igrama, gde jedan league of legends inkasira takve pare samo prodaje heroja (koji se mogu otključati igrajući) i skinova, da može da obezbedi nagradne fondove od dva miliona dolara za kompetativne turnire. Ili što je nagradni fond beta Dota 2 turnira bio 5 miliona dolara.
Uostalom overi sledeće linkove:
http://www.vg247.com/2012/01/09/apple-tite-for-disruption-are-consoles-under-threat/
http://images.vg247.com/current//2012/01/pcdigigrowthbig.jpg
http://www.vg247.com/2012/01/06/valve-reports-steam-growth-of-over-100-for-seventh-straight-year/
http://www.eurogamer.net/articles/2012-02-02-alan-wake-heading-to-origin