Šta je novo?

Cyberpunk 2077

Naravno da su uspeli, marketing od hrpe 💩 može da oslika najbolji proizvod, i obratno. Ali poenta je da mi kao krajnje mušterije, ljudi koji svojim novcem plaćaju za proizvod, ne treba da se zadovoljimo sa "ovo je 50% bolje od većine drugih naslova".
 
Problem je što je i tih 50% bolje od većine drugih naslova (što govori i o drugim naslovima)...
Ja vrtim film i nešto se ne seća, koji dev studio je u poslednjih xy godina ispunio sa krajnjim produktom ono što je obećano u fazi izrade (dobro možda Larian i Njinja Theory sa Hellblade)...
Red Dead Redemption 2, samo kad se setim koliko je prizemna marketinska kampanja bila u odnosu na CP. Mozda ja nisam bog zna sta pratio, ali mi nije iskakao RDR2 iz frizidera, niti je bilo lozackih trejlera i mega giga obecanja, a igra izula na svim poljima kada je izasala. Ne znam da li postoji i jedan downgrade video za tu igru, grafika je onakva kakva je bila i u trejlerima i to je to.
Vidim neki daju primere za dobar Ai a ne navode onaj iz RDR2, mislim da je tu ponasanje NPCa dovedeno do nekog trenutnog savrsenstva, njihove reakcije, radnje koje izvrsavaju: naprave kucu, prugu, idu na spavanje, u lov, imaju svoj zivot bukvalno i zato taj svijet djeluje pun zivota iako je duplo manje NPCa u odnosu na one genericne zombije sto tumaraju NCem.
 
Red Dead Redemption 2, samo kad se setim koliko je prizemna marketinska kampanja bila u odnosu na CP. Mozda ja nisam bog zna sta pratio, ali mi nije iskakao RDR2 iz frizidera, niti je bilo lozackih trejlera i mega giga obecanja, a igra izula na svim poljima kada je izasala. Ne znam da li postoji i jedan downgrade video za tu igru, grafika je onakva kakva je bila i u trejlerima i to je to.
Vidim neki daju primere za dobar Ai a ne navode onaj iz RDR2, mislim da je tu ponasanje NPCa dovedeno do nekog trenutnog savrsenstva, njihove reakcije, radnje koje izvrsavaju: naprave kucu, prugu, idu na spavanje, u lov, imaju svoj zivot bukvalno i zato taj svijet djeluje pun zivota iako je duplo manje NPCa u odnosu na one genericne zombije sto tumaraju NCem.
Ne znam, mene je ta igra (kao i svaka Rockstar igra na taj fazon (GTA npr.) smorila žešće, nisam prešao mnogo dalje od prvog kampa... Dok sam u CP uživao, iako sam vrlo dobro svestan njegovih mana... Možda je do mene...

P.S. ja uopšte nisam stekao utisak da se marketing pre izlaska CP nije mogao izbeći, lično (osim par prastarih wallpapera) o obećanima CDPR nisam znao ništa niti sam išta video pre izlaska igre. Tek kad sam prešao igru pogledao sam neki klip sa uporednim prikazom obećano / ispunjeno... I šta znam, nije baš da sečem vene zbog neispunjenog, najviše su slagali za NPC AI...
 
@Čika Kure, jasno mi je da neki ne vole njihove igre, cak je RDR2 prilicno spor inace narocito taj uvodni dio, ali sve je to nekako i logicno jer se sve desava u tom nekom "sporom" periodu. Inace, sto se samo Aia tice, imas scene gde neki npc pravi kucu i kako vrijeme odmice on napravi tu kucu, tako je i sa zeleznickom prugom ono prave je cijelo vrijeme i tamo negde pred kraj je zavrse, isto i u glavno gradu pravi se neko pristaniste i to zavrse. Da ne govorim o njihovim rutinama dnevnim, nocnim, predobro su sve uradili, ne pamtim da je neka igra imala tako uvjerljivo docaran svet kao tu. Ako volis vesterne, daj joj sansu, pazi mozda je najbolje da je igras ono po svom, da se uzivis u ulogu da ne pratis kvest markere i slicno, nego da onako lutas mapom i onda ces videti da je to veci RPG od CP2077. ;)

Stp se CPa tice,. nije toliko los Ai protivnika, cak su ga upeglali dodatno sa 1.5 zakrpom i oni dosta dobro reaguju sada, iako bi mogli jos malo da se dorade za stealth mehaniku. Ali sta je sa ostalim NPC, policijom, onim jebenim Trauma timom (bolnicarima), gde su vatrogasci... Koliko samo potencijala tu mogu da dobiju, da urade kvestove glava boli. Secate se samo obecanja za korumpirane policajace i njihove sefove koje mozete da potkupite (ne znam nisam jos do kraja presao) ali zamislite da imate misije gde treba da se infiltrirate u policijsku stanicu pa tamo da pokradete neke fajlove i infomacije, ne smete nikog da ubijete, goli stealth pristup pa ako krene po zlu kvest se fejluje i grana na neku dr stranu.

Dosao sam do "point of no return" misije i jednostavno nisam imao ni jednom to iskusvo kao u Deus Exu gde se radnja desava u nekom uvjerljivom kompleksnom enterijeru. Sve su to neke mini zgradice sa par soba i to je to, cak mi ni neke main misije nemaju taj osecaj da sam unutar nekog smislenog prostora - vecinom su to genericne neke lokacije i ono sto najvise remeti tu uverljivost jeste to sto nema obicnih NPCa koji tuda tumaraju. pa moras da ih postedis, da sa njima imas dodatni dijalog, da izvuces neki info, ne nego tu samo obitavaju neki neprijatelji koji su naoruzani do zuba. Koliko bi samo bila dobra fora da kao u Metal Gearu mozemo da ispitujemo protivnike kada ih zgrabimo.

Jedina misija gde sam imao taj neki organski i uverljiv osecaj jeste misija sa Delamainom ( mozda i jedna od najboljih i najupecatljivijih misija u igri).
Tako da ono, ima tu mnoogo neiskoricenog prostora, pa zamislite samo misiju koja se desava u celom onom jednom Mega Buildingu, gde bi mogli da se krecemo na vise spratova, recimo da nam je cilj da se na poslednjem spratu obracunamo sa nekom od onih frakcija, dok su svi liftovi zablokirani i ne mozemo tako lako da dodjemo do njih, pa onda kao u System Shock 2 treba da osposobimo lift, ili sta vec, na neki nacin da se popenjemo do njih gde bi imali neki epik okrsaj tipa scene iz Sudije Dreda. Nista od toga nemamo. Ona misija iz demoa na pocetku je najkopleksnija te prirode, ostale su samo blede varijante.

Kada malo bolje razmislim ovo nije RPG, ovo je vise kao neki Far Cry u kome nema tornjeva. :D
 
Opštenarodno veselje izazvano od strane animiranog filma je iskorišćeno za kompletno sakrivanje objektivnih mana koje igra ima, kao i za guranje sramnog puštanja igre koja nije bila (i još uvek nije) ni blizu gotova.

Naravno da treba da se priča o manama i da se kritikuje takav pristup mušterijama (aka gejmerima) i naravno da takve kompanije treba da se kazne. Ne treba da budeš član razvojnog tima da bi to mogao da komentarišeš.
Ako cemo tako, sta je onda treba da se uradi sa star citizen igrom i njenim developerima koji su na konto alfa projecta uzeli od igraca 500.000.000 dollara, eura stagod je vec uplacivano za igru koja se obecava da ce da izadje vec 10 godina i nemaju ni objektivni plan kada bi igra mogla da izadje.

I da se kladimo u tepsiju bureka sa mesom i litar jogurta da sutra izadje star citizen da bi falilo 50% onoga sto je obecano da ce da bude u igri a o tehnickim problemima u igri da ne govorim. Izes igru ako je sada moze pokrenuto 20% ljudi sa stabilnim fps-om i na najjacem hardveru.

CP77 je bar izasao i ponavljam kada je izasao i ovaj 1.6 update su dupe i glava kako igra je radila i kako sada radi.

Ako budemo trazili dlaku u jajetu onda nam ni jedna igra nece valjati jer danas nema igre koja nema mane.
 

Čika_Kure

"P.S. ja uopšte nisam stekao utisak da se marketing pre izlaska CP nije mogao izbeći" Na stranu sada kakva je igra, ali, nije do sada bio veci hajp i vise reklama za jednu igru kao za 2077. Cak su uzimali youtubere i ubacivali ih u igru da bi isti izdizali igru u nebo 2 godine prije izlaska (Jesse Cox). A taj hajp je trajao skoro deset godina jer su je najavili 2012-te sa onim trailerom i ženskom koja je u igri samo u jednoj sceni kao policajac, jedva je primjetis u pozadini.

image.png

image.png


Oni su vjeruj mi vise ulozili para u taj jedan trailer i za autorska prava pjesme Archive - Bullets, nego za razvoj same igre (do tog momenta).

Budjet za ovu igru je bio 316mil. Vidis li ovdje 316mil? Onoliki GTA5, koji je benchmark za AI i animacije, je bio 250mil ili nesto malo preko toga. Ako ne racunamo Star Citizen koji nije jos ni u beti, CP 2077 je najskuplja igra. Vidis li ti u njoj taj novac? Drago mi je da si uspio izbjeci cijeli hajp ali je bilo smor sve dok nije izasla.

Bilo je nemoguce pratti bilo koji gaming sadrzaj. Evo ti moj cictat iz 2018te kada je hajp bio do neba da dsu ljudi cekali da vise izadje sam oda prestanu spamati: "Ovo ce garant biti najavljeno 2019 za 2020. Nema mi nista odvratnije kada najave igru za koju imaju samo ime."

Meni se tako i cinilo. Sve te godine su imali samo ime. Razvoj kao Anthem. Vrtili se u krug da bi radili zadnjih godinu dana.

Ne kazem da je 2077 uradjen za 12m, ali je definitivno PR bio prioritet.

EDIT: Sjeca l ise neko koji je bio originalni datum izlaska igre ?? 2015
 
Poslednja izmena:

Čika_Kure

"P.S. ja uopšte nisam stekao utisak da se marketing pre izlaska CP nije mogao izbeći" Na stranu sada kakva je igra, ali, nije do sada bio veci hajp i vise reklama za jednu igru kao za 2077. Cak su uzimali youtubere i ubacivali ih u igru da bi isti izdizali igru u nebo 2 godine prije izlaska (Jesse Cox). A taj hajp je trajao skoro deset godina jer su je najavili 2012-te sa onim trailerom i ženskom koja je u igri samo u jednoj sceni kao policajac, jedva je primjetis u pozadini.

image.png

image.png


Oni su vjeruj mi vise ulozili para u taj jedan trailer i za autorska prava pjesme Archive - Bullets, nego za razvoj same igre (do tog momenta).

Budjet za ovu igru je bio 316mil. Vidis li ovdje 316mil? Onoliki GTA5, koji je benchmark za AI i animacije, je bio 250mil ili nesto malo preko toga. Ako ne racunamo Star Citizen koji nije jos ni u beti, CP 2077 je najskuplja igra. Vidis li ti u njoj taj novac? Drago mi je da si uspio izbjeci cijeli hajp ali je bilo smor sve dok nije izasla.

Bilo je nemoguce pratti bilo koji gaming sadrzaj. Evo ti moj cictat iz 2018te kada je hajp bio do neba da dsu ljudi cekali da vise izadje sam oda prestanu spamati: "Ovo ce garant biti najavljeno 2019 za 2020. Nema mi nista odvratnije kada najave igru za koju imaju samo ime."

Meni se tako i cinilo. Sve te godine su imali samo ime. Razvoj kao Anthem. Vrtili se u krug da bi radili zadnjih godinu dana.

Ne kazem da je 2077 uradjen za 12m, ali je definitivno PR bio prioritet.

EDIT: Sjeca l ise neko koji je bio originalni datum izlaska igre ?? 2015
Od celog hajpa ja sam video ovaj wallpaper sa ovom ribom sa mantis blades i taj trailer kad roka policiju i izbegava metke.
I bez uvida u medijski hajp (može se reći na neviđeno) sam preorderovao igru i nisam se pokajao a igrao sam od day one na onoj 1.02 verziji.

@r0nIn
ne sporim ja da je Npc ai loš i u pravu si da su mogli više izvući iz ovako sadržajnog sveta, ali ja se nadam da će to i uraditi...

Edit: Baš ću instalirati CP da vidim koliko su ga unapredili. I neke modove čisto da prozujim, ne planiram igrati dok ne izbace sve planirane dlc.
 
Ne bi bilo lose, kada spominjes modove, da neko ko je probao, posta neke preporucene modove obzirom da su izdali mod tools.
 
Ne bi bilo lose, kada spominjes modove, da neko ko je probao, posta neke preporucene modove obzirom da su izdali mod tools.
Pa obično je uvek za preporuku ono što je na Nexusu hall of fame po broju endorsement poena...

P.S. ako mene budete čekali da istestiram osedećete, slabo igram u poslednje vreme. Više mlatim praznu slamu...
 
Meni je najvise smetalo sto je cdpr u celoj kampanji za igru bas bio arogantan. Ne samo da su najavljivali tehnolosku revoluciju svakog segmenta igre vec su podjebavali druge developere. U takvoj situaciji il si pukovnik ili pokojnik nema sredine.

Ono sto je interesantno je da se vidi koliko je u stvari contenta izbaceno u finalnoj produkciji. Evo sad igram ponovo i jednostavno se vide mesta gde su sekli content. Pocev od 3 pozadine na pocetku od koje corpo jedini ima smisla do max tac-a trauma tima i ostalog sto se ne koristi u opste. Cak imamo i misiju kad nam ona riba kaze da bi mogli da se pridruzimo max tac ali quest ne ide nigde.
I ovo je bas cudno s obzirom da je ovo cdpr koji je izbacio blood and wine kao dlc za w3.
Nesto je kolosalno poslo naopako za vreme razvoja.
Najavljeni dlc je sve ono sto je originalnoj trebalo da bude u igri.
 


Evo ga quest director igra cp i pogledajte komentare dole 😁 Narativ kompletno promenjen. Sad se izvinjavamo cdpr-u sto smo kritikovali igru kad je izasla 😂
 
Ti nisi ni igrao CP a pises o toploj vodi i pokusavas da diskutujes..ok, bar si priznao da nisi igrao. Fallout 3 i 4 takodje imaju te price o pronalazenju nestalog oca tj sina ali nema nikakvog osecaja opasnosti tj hitnosti. Mogu da se slozim da je to u W3 gradirano postepeno ali ipak bode oci da postoji neki stepen hitnosti koji mozes bez ikakvih posledica da ignorises. U CP je to jos vise izrazeno, ali to prosto mozes da iskuliras. Ostalo ti par nedelja zivota a ti skaces okolo izvrsavajuci uglavnom glupave kvestove. CD Projekt jednostavno ne ume da napravi open world igru. Cak ni igru koja pokusava da lici na open world. U W3 je ta nesposobnost donekle zamaskirana ali u CP bode oci. Jos veci problem sa CP je sto su se autori trudili da to bude jedna ozbiljna igra ali je gluposti u njoj cine smesnom. Treba da izvedes Rogue u onaj letnji bioskop i krenes autom. I to sad treba da bude neka lepa prica usput i ono, kao vi nesto pricate, ali usput uz one serpentine ka bioskopu sletis sa puta, izudaras u bankine auto (bez ikakve detekcije stete), a ona to i ne primeti. Ili NPC-ovi koji non stop povracaju ili mokre. Efekat je isti kao kad bi supernapucanom frajeru ili nekoj opasnoj zenskoj stavio na ledja natpis "sutni me u d*pe, ja to volim jer sam *****". Da ne pominjem zilion miliona prolaznika koji hodaju kao zombiji bez ikakvog cilja ili smislenog zadatka. To ne bi smetalo pre pojave Gothica 1 (pre vise od 20 godina) ali sada je to prosto otuzno gledati u jednoj modernoj igri.

Prvo bih vas zamolio da ne spojlerisete! Znaci ne samo ti.
Pa pisem o toploj vodi jer to sto ti pises je vec praistorija. I nije to nesposobnost dizajnera, vec igraci jednostavno ne vole kada ih se forsira, pogotovo u open world orkuzenju.
I cuj, u pravom zivotu imas milione zombija koji nemaju cilj, niti su po necemu zanimljivi, niti ih zanima ono sto bi ih trebalo zanimati. A kada bi svaki NPC imao svoj quest, pa svaka takva igra bi se pravila minimum 10 godina. I ne mozes porediti Gothic, Morrowind, ili cak dosta mladje Skyrim smece, sa danasanjim daleko kompleksnijim igrama, jer eto prije svega broj NPCova je daleko manji u tim starim igrama zbog performansi.
CDPR je sa TW3 dokazao da moze napraviti najkompleksniji open world. A CP je kao i sto sam znas nedovrsen, pa zato ga i nisam igrao.
Btw, i CDPR izmislja toplu vodu, to jest previse komplicira dizajn sto samo stvara dodatne probleme, bugove. Oni su i dalje zeljni dokazivanja, ali to zna kostati.
 
Prvo bih vas zamolio da ne spojlerisete! Znaci ne samo ti.
Pa pisem o toploj vodi jer to sto ti pises je vec praistorija. I nije to nesposobnost dizajnera, vec igraci jednostavno ne vole kada ih se forsira, pogotovo u open world orkuzenju.
I cuj, u pravom zivotu imas milione zombija koji nemaju cilj, niti su po necemu zanimljivi, niti ih zanima ono sto bi ih trebalo zanimati. A kada bi svaki NPC imao svoj quest, pa svaka takva igra bi se pravila minimum 10 godina. I ne mozes porediti Gothic, Morrowind, ili cak dosta mladje Skyrim smece, sa danasanjim daleko kompleksnijim igrama, jer eto prije svega broj NPCova je daleko manji u tim starim igrama zbog performansi.
CDPR je sa TW3 dokazao da moze napraviti najkompleksniji open world. A CP je kao i sto sam znas nedovrsen, pa zato ga i nisam igrao.
Btw, i CDPR izmislja toplu vodu, to jest previse komplicira dizajn sto samo stvara dodatne probleme, bugove. Oni su i dalje zeljni dokazivanja, ali to zna kostati.
I dalje nemoj da pocinjes CP jer i 1.6v je smece bagovano.
Igrao sam malo juce i danas , hvale ovaj 1.6 kao pravu verziju igre a ono nista toliko bolje.
Odmah bagovi na prvim misijama, nestaje oruzije , npc prolazi kroz zid, neprijatelj isood poda ja ga trazio 10 min, story quest zabagovao pa sam morao reload na pocetak .
I to sve na pocetku.
 
I dalje nemoj da pocinjes CP jer i 1.6v je smece bagovano.
Igrao sam malo juce i danas , hvale ovaj 1.6 kao pravu verziju igre a ono nista toliko bolje.
Odmah bagovi na prvim misijama, nestaje oruzije , npc prolazi kroz zid, neprijatelj isood poda ja ga trazio 10 min, story quest zabagovao pa sam morao reload na pocetak .
I to sve na pocetku.
Zanimljivo, na kojoj platformi igraš? Ja sam ga na PC-ju igrao još kad je izašao, i osim vizuelnih bagova nisam iskusio bilo kakav game-breaking bag ni tada.
Od skoro sam krenuo ispočetka da ga igram na PS5 i bukvalno ni vizuelne bagove nisam primetio.
 
Ja takodje nisam imao nikakvih bagova a imam preko 200h igranja, igram od prvog dana, isto sam i na PS5 probao nekih 20h i opet nije bilo nikakvih bagova.
 
Ti ko zna u šta gledaš. Verovatno ti se ne dešava lag u invertaru (Upgrading i Crafting) kao i na mapi?

I vizuelni problemi su takođe bagovi, a ima ih jako mnogo. Recimo sa 1.6 neki karakteri nemaju ruke, dijalozi se ne čuju kada pričam sa Džonijem i sl. Tako da ima ih, ne treba preterano mnogo tražiti da bi ih našao.
 
I dalje nemoj da pocinjes CP jer i 1.6v je smece bagovano.
Igrao sam malo juce i danas , hvale ovaj 1.6 kao pravu verziju igre a ono nista toliko bolje.
Odmah bagovi na prvim misijama, nestaje oruzije , npc prolazi kroz zid, neprijatelj isood poda ja ga trazio 10 min, story quest zabagovao pa sam morao reload na pocetak .
I to sve na pocetku.
Ma dobro, to su sitniji bugovi. Sve open world igre ih imaju.
To i jeste problem sa open world okruzenjem, sto ti se moze desiti bug, a i ne mora. Ja inace te otvorene igre igram dosta posteno da tako kazem, jer izbjegavam raditi neke stvari za koje otprilike znam da mogu stvoriti problem. Recimo u TW3 nikada ne jasem konja u gradu, jer to mi prije svega i nema bas smisla, kaoticno je, a i potencijalni je problem jer se moze desiti da se meshevi zaglave. Takodjer gledam da Rochea zovem uvijek gdje ima manje objekata, da se i on ne zaglavi. Posto sam dizajnirao dosta toga u raznim enginima, znam kako sve to funkcionira.

Btw, igrao sam CP malo, 2-3 sata, i ova prva Braindance misija gdje trazis dokaze, ovo je odradjeno fenomenalno. Ovo je za sada najbolji quest ikada napravljen. I primjetio sam da je voznja traljavo odradjena, auto se ponasa ko tenk. Vidim da ima neki mod za ovo.
 
Braindance bukv prekopiran koncept iz Arkham serijala sa skeniranjem scene zločina. Poprilično dosadno, očekivao sam više od same ideje BD-ja u igri. Plus su najavljivali i gledanje raznih scena van toka glavne misije, ali naravno kao i mnogo toga, nije se desilo.

I ja sam ponovo pokrenuo igru nakon 1.6 i Edgerunnersa, iako sam prešao jednom pri samom launchu. Nije ovo ništa drastično bolje. Napucavanje mi je i dalje jadno, nema nikakvu težinu. Nema očiglednih bagova, igra je malo fluidnija, ali tek sad vidim jasan rez između prvog akta i ostalih. Dve različite igre/priče. Očigledno je da su to menjali dosta kasnije, verovatno da prilagode Kijanuu. Kad smo kod njega, izuzetno iritantan kao glasovni glumac. Gotivim ja njega kao pojavu, i iako nije sjajan glumac ipak ima nešto u toj njegovoj drvenosti. Ali samo kao glas vezan za virtuelne poligone.... užas jebote.
 
Ma dobro, to su sitniji bugovi. Sve open world igre ih imaju.
To i jeste problem sa open world okruzenjem, sto ti se moze desiti bug, a i ne mora. Ja inace te otvorene igre igram dosta posteno da tako kazem, jer izbjegavam raditi neke stvari za koje otprilike znam da mogu stvoriti problem. Recimo u TW3 nikada ne jasem konja u gradu, jer to mi prije svega i nema bas smisla, kaoticno je, a i potencijalni je problem jer se moze desiti da se meshevi zaglave. Takodjer gledam da Rochea zovem uvijek gdje ima manje objekata, da se i on ne zaglavi. Posto sam dizajnirao dosta toga u raznim enginima, znam kako sve to funkcionira.

Btw, igrao sam CP malo, 2-3 sata, i ova prva Braindance misija gdje trazis dokaze, ovo je odradjeno fenomenalno. Ovo je za sada najbolji quest ikada napravljen. I primjetio sam da je voznja traljavo odradjena, auto se ponasa ko tenk. Vidim da ima neki mod za ovo.
Presao sam ja igru i to prvu verziju na PC , sustina je da igra jos nije sredjena i ne zelim opet da se nerviram i neke misije prelazim po 2x zbog bagova.
 
CDPR je sa TW3 dokazao da moze napraviti najkompleksniji open world. A CP je kao i sto sam znas nedovrsen, pa zato ga i nisam igrao.
Po svemu sudeci neces ga ni igrati ako cekas da postane znacajno bolji jer ce ovakav i ostati. CP je igra koju je moguce igrati ali ima tonu mana. Spojlerisem jer sam napisao da Rogue vodis u bioskop i pritom olupas auto zilion puta jer je fizika voznje gora od najgore? Auh ma strasno. Uostalom, igra je izasla odavno, odigraj je vec jednom a nemoj da pametujes bez da si igru presao. Niko nije ni rekao da svaki zombi mora da bude NPC ali CP je bas eklatantan primer praznog sveta. I ne samo sto je prazan nego se tacno vide rupe gde je trebalo da bude vise sadrzaja koji je izostao. Razumem da moze ljudima i da se svidi ali svakako ima daleko, daleko boljih igara. Hajde sad lepo na igranje igre pa kad je zavrsis ti nesto napisi.
 
Ja ću samo jedno reći: Što više pokušavam da igram i volim Cyberpunk, to više mi se igra Deus Ex: Mankind Divided :D Pa ko nije igrao taj serijal, nek izvoli.
 
Braindance bukv prekopiran koncept iz Arkham serijala sa skeniranjem scene zločina. Poprilično dosadno, očekivao sam više od same ideje BD-ja u igri. Plus su najavljivali i gledanje raznih scena van toka glavne misije, ali naravno kao i mnogo toga, nije se desilo.

I ja sam ponovo pokrenuo igru nakon 1.6 i Edgerunnersa, iako sam prešao jednom pri samom launchu. Nije ovo ništa drastično bolje. Napucavanje mi je i dalje jadno, nema nikakvu težinu. Nema očiglednih bagova, igra je malo fluidnija, ali tek sad vidim jasan rez između prvog akta i ostalih. Dve različite igre/priče. Očigledno je da su to menjali dosta kasnije, verovatno da prilagode Kijanuu. Kad smo kod njega, izuzetno iritantan kao glasovni glumac. Gotivim ja njega kao pojavu, i iako nije sjajan glumac ipak ima nešto u toj njegovoj drvenosti. Ali samo kao glas vezan za virtuelne poligone.... užas jebote.

Veze nema s tim!
Ja pricam o quest dizajnu, a ne o samom procesu skeniranja koji je maltene isti u svim igrama. Doduse to kako je u Arkhamu odradjeno je cisti idiotizam, pogotovo detekcija bitnih elemenata, a koji su samo tebi bitni.
To je taj focus koncept, a koji je ustvari cisto varanje. O tome smo ovdje jos davno razglabali dok je zadnji Thief bio aktuelan. Pritisnes tipku i sve sto moras koristiti je oznaceno!?

Po svemu sudeci neces ga ni igrati ako cekas da postane znacajno bolji jer ce ovakav i ostati. CP je igra koju je moguce igrati ali ima tonu mana. Spojlerisem jer sam napisao da Rogue vodis u bioskop i pritom olupas auto zilion puta jer je fizika voznje gora od najgore? Auh ma strasno. Uostalom, igra je izasla odavno, odigraj je vec jednom a nemoj da pametujes bez da si igru presao. Niko nije ni rekao da svaki zombi mora da bude NPC ali CP je bas eklatantan primer praznog sveta. I ne samo sto je prazan nego se tacno vide rupe gde je trebalo da bude vise sadrzaja koji je izostao. Razumem da moze ljudima i da se svidi ali svakako ima daleko, daleko boljih igara. Hajde sad lepo na igranje igre pa kad je zavrsis ti nesto napisi.

Napisao si nesto drugo u tom prijasnjem postu, a spoiler je.
I koja to open world igra nema mana! Mnogi od vas su previse ocekivali od ove igre, jer hype je ucinio svoje, preorderi, itd. Ja sam vec kroz trailere vidio da to nece biti to, govorio sam o tome ovdje, i eto nisam nesto posebno razocaran.

Btw, ne znam da li sam to vec spominjao ovdje, ali trebao sam ici raditi na ovoj igri, i to bas quest dizajn. Medutim nesto sam kalkurirao i istrazivao, nisu mi se svidjeli rezultati, tako da sam odustao.
Mnogi su odustali, napustili CDPR nakon sto je TW3 zavrsen. Bas zbog toga je CP takav kakav jeste.
 
Hajp podrazumeva nerealna očekivanja gejmera koja nastaju bez osnove.
Kada ti developeri kažu: ovo će biti u igri - to je osnova, to je ono što očekuješ. Kada ljudi ni iz čega govore: ovo će biti najbolja igra svih vremena - to je bez osnove.

Na kraju, nismo dobili ono što je bilo rečeno da će biti sastavni deo igre.
Da ne bude da pljujem igru samo, ima ona sjajnih elemenata. Ali tačno se vidi da dok je jedan tim briljirao, i imao zaista talentovane ljude, drugi timovi su ili zabušavali ili prosto nisu radili svoj posao. Plus na sve to užasan menadžment i upper level kurvini sinovi koji su dodatno zajebali stvar, plus crunch i odlasci developera.
 
Po meni je realno ocekivati da se stvari koje su reklamirane a trenutno ih nema u igri, u nekom trenutku pojave kroz update i dlcove. Zato sto se po tragovima vidi da su te stvari vec bile u igri.
Mislim da se ceka da ps4 konzola postane nebitna jer korisnici iste taj sadrzaj nece dobiti sigurno.
 
A bas sam se pitao kako mi se CP svideo kad je RPG zanr koji ne volim, znaci nije RPG onaj klasicni valjda je jasno. Casual gameru bez ocekivanja 8/10 ima mana, bagovi mi nikad ne smetaju sem ako ne mozes da zavrsis misiju a toga nisam imao. Ali voznja koji kriminal majko bozija.
 
Btw, ne znam da li sam to vec spominjao ovdje, ali trebao sam ici raditi na ovoj igri, i to bas quest dizajn. Medutim nesto sam kalkurirao i istrazivao, nisu mi se svidjeli rezultati, tako da sam odustao.
Mnogi su odustali, napustili CDPR nakon sto je TW3 zavrsen. Bas zbog toga je CP takav kakav jeste.
Ah, a pa sada je jasno... :) Uzgred, i TW3 ima iste mane, samo je prezentacija bolja i igra je duza tj nakrcana kvalitetnijim kvestovima (koji bi mogli cesto da budu i deo glavnog) i loreom pa se manje primete potpuno isti nedostaci. TW1 i TW2 su vrhunac CDPR price. Mogu u pare da se kladim da nece oni vise nikada napraviti nista vise od prosecne igre.
 
Poslednja izmena:
Ovaj sledeci veliki update PL ce ubaciti veliki deo isecenog contenta i za sada to je sve najavljeno zvanicno i planirano za igru.

 
Nazad
Vrh Dno