Šta je novo?

Cyberpunk 2077

 
Trajace ova igra godinama. Sta ce na vremenskoj liniji od 5+ godina predstavljati 2-3 meseca buke oko trnovitog launch-a...nista.
Imace CP svoje mesto u gaming istoriji u pozitivnom smislu.
Ja cu sacekati jos sadrzaja da je ponovo zaigram, taman da i staro zaboravim sto vise.

Taman ce mozda istorija da se ponovi pa ce na neko vreme CP da padne u senku GTA6. Kao i Witcher u svoje vreme sto je pao u senku GTA5 pa je naknadno isplivao kod sirih masa, sredjen i ispeglan.
 
Porediš babe i žabe.
Ova igra će uvek biti poznata po tome što je uništila reputaciju jedne od najvoljenijih gejming kompanija. Dosta dobrih devova je napustilo kompaniju. Evo i danas, uoči strima i novog apdejta, vest o tome da je production director otišao iz CDPR-a, posle 15 godina tamo.
Isto kao što Rockstar više nije onaj Rockstar koji je pravio hitove, tako nije ni CDPR.
 
You fix it, I cant be bothered:

"CD Projekt Red releases an official modding tool for 'Cyberpunk 2077"

Šalu na stranu, i dalje cekam da srede traljavo kretanje koje, pretpostavljam, nece nikada ni dotaketi. Pa se nadam da ce moderi. Imam je na PC-u i na PS5 i nikad goru FPS mehaniku nisam dotakeo. Postoje osnovne stvari animacije gdje ima "genrator" (sorry ne mogu se sjetiti kako se zove, game developeri ce mozda napisati) koji stopi dvije animacije. Pravi tranziciju izmedju. Svi indie game devovi to koristi, a da ne pricam o AAA naslovima. Ovdje nema jedan jedini frame tranzicije izmedju animacija.

A da ne pricam o idiotskom rjesenju gdje glavni lik se zabije u nevidljivi obruc oko Jackie-a. Nesto sto cak nije postojalo na izlasku. Ne mogu glavnog lika usporiti kao u RDR2 u toku misjije? Ili izbaci skroz trcanje dok Jackie hoda. Ovih dana igram Star Citizen, igru koja nikada nece izaci iz alfe, igru kojoj je glavni game selling point Spaceship simulator. I kao takva, ima bolje dizajnirano place holder kretanje iz first person perspektive.

Fizika auta je meni ok, ali kada sjednes u auto koje je u misiji, to auto lebdi kao kocka i pomjera se kao da ga neko vuce na konopcim, kao da ima shopping cart wheels.

ADS i dalje nema senzitivitet slajder.

I onda ostale stvari, svijet oko tebe je fiktivni jer vozila i likovi na cesti nestaju kada im okrenes ledja, i kada pogledas opet u istom pravcu, spawnaju se sasvim drugi likovi i druga vozila. Policija ne reaguje na stvari deset metara od njih. Ako nesto zeznes, samo uzmes vozilo, odvezes se par stotina merara i pomjegao si od potrage.

Vidim po zadnjem patchu da se fokusiraju na sadrzaj i unbacivanje novih stavri sto meni govori da su ono zadovoljni sa ovim.

Kako je ovaj tim napravio Witchera, nikad saznati necemo.
 
Pa koliko sam ja ispratio i nije tim koji je napravio Witchera, dosta starog talenta je otislo, a ovi novi se hvale koliko im je "diverse" dev team:rolleyes:
 
Meni je odlicna igra. Da je mogla da bude jos bolja, definitivno. No posto volim Deus Ex i igre na tu temu ova mi je bas legla.
 
Serija prilicno pogurala popularnost igre. Najigranija singleplayer only igra na Steamu.
1663255662297.png
 
1.5 update kad je bio izasao bilo je skoro 60k igraca u isto vreme, edgerunners je odlicno uradjen 10/10 od mene
 
Edgerunners serija odlična. Šteta kako je svo ovo sa CP2077 ispalo. Nadam se da rade nastavak i da ćemo konačno dobiti odličnu igru.
Svet ima ogroman potencijal na nivou MMO ali za to treba mnogo više truda da bi ispalo kako treba.
 
Ako Cyberpunk 2 bude unapredjen u odnosu na keca kao Witcher 2 u odnosu na 1, bice zanimljivo
 
W2 je bio korak u nazad u odnosu na W1 i to ogroman. Nikakvo unapređenje...

Daleko linearniji, sažvakaniji, isoraniji. Najgori njihov naslov. Na svu sreću sve su ispravili sa trojkom.

Jedino dobro sa W2 je to što je izašao u relativno dobrom stanju. Sa te strane je to bio njihov najispeglaniji naslov po izlasku. Ali koliko je bio linearan, to ni ne čudi...
 
To, mislio sam na tehnikalije, bagove tj. ispeglanost i ostalo.
Sam gameplay i prica, da ne ulazimo sada u to..
 
W2 iako linearniji i kraci od keca jeste dobra igra, drugo poglavle je skroz drugacije u zavisnosti koje ste odluke donijeli. Prica je i karakteri su odlicni, tako da je sve samo ne ogroman korak u nazad.
 
Borba je izuzetno pojednostavljena, igra baš ima taj vajb naslova iz xbox 360 ere. Meniji su užasni, čak gori nego u kecu :D
I priča me nije nešto baš zanimala, previše se Geralt motao oko velikih figura, najviše gotivim one momente (ima ih pregršt u kecu i trojci) kad se samo fokusira na konkretan slučaj, pomogne babi da nađe svoj tiganj, reši slučaj nestalog rođaka u selu itd.
 
Kad covek vidi koliki su grad napravili, tesko da pomisli da ce tu biti cyberpunk 2, bar ne u narednih 7-8 gdina.
 
Treba imati u vidu da prelaze na Unreal engine što će dosta ubrzati developement.
 
U kakvom je stanju igra bila kad je zvanično izašla i gde je sada - to su dva različita sveta. Realno 1.6 je ono sto bi bilo prihvatljivo kao 1.0
No i pored svih svojih mana i bagova koje ima, a ima ih i dalje dosta, CP2077 je i dalje najbolja igra tog tipa koju sam ikada igrao, a koju prelazim upravo sad po drugi put.
 
Šta podrazumevaš pod "igrom tog tipa"?

Ako govorimo o samom sajberpank žanru, imamo tu dosta naslova koji prednjače. Meni je i dalje Deus Ex nenadjebiv. Iako mnogi ne gotive Mankind Divided, ja ga jednom godišnje igram definitivno.
 
Ja sam prešao moderne Deus Ex naslove više puta, inače volim cyberpunk kao žanr. Ali CyberPunk 2077 je sveukupno ipak ispred Mankind Divided i Human Revolution, iako ima segmenata u kojima je DE i dalje bolji. Koji još naslov je toliko vredan pažnje u ovom žanru?
 
Gemini Rue, Shadowrun Returns i Dragonfall, The Ascent, Ruiner, Observer, System Shock...

edit: kako da zaboravim Stray :D
 
Problem sa CP je sto on pokusava da bude igra koja se moze igrati na vise nacina (RPG jelte) ali podbacuje na koji god nacin da je igras. Napucavanje je prilicno njanjavo, stealth elementi su bez veze jer em ne postoji detekcija suma niti AI protivnika reaguje na bilo kakve porecemecaje u okolini em su mape toliko smesno male da se svaki zadatak zavrsi za manje od 15 minuta. Stealth je takodje bez ikakve napetosti jer i kad te otkriju mozes lepo da izrostiljas sve zivo - igra je u sustini laka, pogotovo posle 15 nivoa. Deus EX ima daleko ozbiljniji stealth sistem, pucacki deo igre je bolji. DE igre su bolje izbalansirane pa sunjanje itekako ima smisla. U CP se sunjas samo zato da bi pokusao da iz igre izvuces neki vid zabave, ne zato sto moras. CP ima ogromnu kolicinu oruzja, tu je sjajan. Meni je Deus EX bolji u apsolutno svakom segmentu (osim u broju i raznovrsnosti oruzja).
Prica u CP je dobra ali je na momente izuzetno teska za pracenje. Pojavljuju se likovi koji dele informacije bukvalno niotkuda (tip bez lica). Odakle ga znas? Hbg, nema veze, to je tamo neki tip. Voodoo boys? OK, lepo ali koja je njihova uloga u tom svetu i u prici uopste. Kakav je njihov interes u prici? E, pa da bi to saznao ne mozes prosto opusteno da igras igru vec je neophodno malo dodatne literature. Takva sr*nja u prici Deus EX nema.
Da ne pominjem open world koji je apsolutno katastrofalan. AI saobracaja ne postoji, AI NPC-ova ne postoji, fizika voznje je katastrofa jos uvek, NPCovi koji mokre (nasred ulice) ili povracaju cine to tokom cele igre kao da su prikaceni na vodovodnu mrezu ili fekalnu kanalizaciju. Neko je u ovoj temi isao bez gaca u igri bar tri side job-a i deo main questa zavrsio i nista, sve ok :) To sve ne bi smetalo da gledamo tri piksela na ekranu ali u jednoj modernoj igri zaista bode oci.
 
Gemini Rue, Shadowrun Returns i Dragonfall, The Ascent, Ruiner, Observer, System Shock...

edit: kako da zaboravim Stray :D
... a da je FPS, zaboravio sam napisati :) Shadowrun je 👌
System Shock - ok, ali to je već matoro kao biblija...
 
... a da je FPS, zaboravio sam napisati :) Shadowrun je 👌
System Shock - ok, ali to je već matoro kao biblija...
Da, pa nema bas neki izbor iz prvog lica, a System Sock je kao biblija ne zbog starosti. ;) Inace, igrao sam ovaj novi SS rimejk, odlican je.
Problem sa CP je sto on pokusava da bude igra koja se moze igrati na vise nacina (RPG jelte) ali podbacuje na koji god nacin da je igras. Napucavanje je prilicno njanjavo, stealth elementi su bez veze jer em ne postoji detekcija suma niti AI protivnika reaguje na bilo kakve porecemecaje u okolini em su mape toliko smesno male da se svaki zadatak zavrsi za manje od 15 minuta. Stealth je takodje bez ikakve napetosti jer i kad te otkriju mozes lepo da izrostiljas sve zivo - igra je u sustini laka, pogotovo posle 15 nivoa. Deus EX ima daleko ozbiljniji stealth sistem, pucacki deo igre je bolji. DE igre su bolje izbalansirane pa sunjanje itekako ima smisla. U CP se sunjas samo zato da bi pokusao da iz igre izvuces neki vid zabave, ne zato sto moras. CP ima ogromnu kolicinu oruzja, tu je sjajan. Meni je Deus EX bolji u apsolutno svakom segmentu (osim u broju i raznovrsnosti oruzja).
Prica u CP je dobra ali je na momente izuzetno teska za pracenje. Pojavljuju se likovi koji dele informacije bukvalno niotkuda (tip bez lica). Odakle ga znas? Hbg, nema veze, to je tamo neki tip. Voodoo boys? OK, lepo ali koja je njihova uloga u tom svetu i u prici uopste. Kakav je njihov interes u prici? E, pa da bi to saznao ne mozes prosto opusteno da igras igru vec je neophodno malo dodatne literature. Takva sr*nja u prici Deus EX nema.
Da ne pominjem open world koji je apsolutno katastrofalan. AI saobracaja ne postoji, AI NPC-ova ne postoji, fizika voznje je katastrofa jos uvek,
Pa dosta si dobro napisao, samo sto se nikako ne bih slozio da su akcija i napucavanje njanjavi, jer to je bas dobro i masno uradjeno, taman kako treba po meni mnogo bolji osecaj nego u Deus Exu. Najveci problem u igri jeste Ai i odsjecenost glavne price od ostatka svijeta, jednostavno vise sam se sazivio sa ovim karakterima iz serije i tom pricom nego u igri.
 
Poslednja izmena:
Uskoro cu da krenem po prvi put da igram CP2077.
Ajde veterani da mi predlozite u kom smeru da idem.. Mislio sam da krenem kao Corpo, to mi nekako deluje interesantno, ali voleo bih da cujem misljenja posto ste presli igru (neki i vise puta).
Dalje, da li da idem na melee build, stealth, sta je po vama najbolje?
 
Ja sam "preso" igru samo jednom pa ne mogu da ti kazem sta je bolje.
Sto se tice porekla, to mislim da je sve jedno ali mozda gresim.
Ja sam forsirao stealth i bilo je uzivanje resavati misije bez mnogo buke.
Ali sledeci put cu ici na melee i forsirati katanu.
 
Uskoro cu da krenem po prvi put da igram CP2077.
Ajde veterani da mi predlozite u kom smeru da idem.. Mislio sam da krenem kao Corpo, to mi nekako deluje interesantno, ali voleo bih da cujem misljenja posto ste presli igru (neki i vise puta).
Dalje, da li da idem na melee build, stealth, sta je po vama najbolje?
Ja sam igrao sa Corpo, osim sto sve prva misija razlikuje sve drugo je manje vise slicno i zavisi od odgovora koje budes izabrao.

Primer ko igra sa Nomad ako pricas sa nekom bandom ili nekim obezbedjenjem sa Nomad mozes da ima ponudjena 3 izbora kao odgovor dok sa Corpo ces u istoj situaciji imati 4 ponudjena odgovora gde ce jedan biti naglasen sa CORPO i takav odgovor nekada je resenje situacije. Negde neces imati ponudjen dijalog u ime Corpo.

Pogledaj na YT sta i kako oko Corpo pa vidi jel ti ogovara taj nacin igranja.
 
Uskoro cu da krenem po prvi put da igram CP2077.
Ajde veterani da mi predlozite u kom smeru da idem.. Mislio sam da krenem kao Corpo, to mi nekako deluje interesantno, ali voleo bih da cujem misljenja posto ste presli igru (neki i vise puta).
Dalje, da li da idem na melee build, stealth, sta je po vama najbolje?
Ne postoji "najbolje". Ovo je role playing igra, tako da pozadinsku priču tvog lika biraj po tome šta ti najzanimljivije zvuči, u okviru cyberpunk sveta.
Build takođe, napreduj u onome što ti deluje najzabavnije. Svakako ćeš uvek imati opciju da resetuješ perkove (za određenu cifru naravno, kao i u većini RPG igara) i odeš u drugom smeru kasnije ako ti se ne svidi kako ti se karakter razvija.
 
Meni je streetkid bio najlogicniji za CP i tako sam ga presao sa umerenim buildom nit tamo nit vamo. Sledeci prelazak definitvno corpo stealth.
 
Vrh Dno