- Učlanjen(a)
- 18.12.2013
- Poruke
- 5,240
- Poena
- 1,145
Braggin' rights... Nista vise...Ali zaista, sta coveku donosi pre-order, mozda neke cosmetic dzidzabidze, zaista ne vidim poentu ?
I ja sam imao 3 pre-ordera gde sam "popustio" - Homeworld remastered, Planescape Torment remastered i RDR2. 2/3 su ispunila ocekivanja.
Ali nije praksa koju uopste podrzavam jer dolazim iz perioda kada su igre objavljivane bile zavrsene i "DLC" je dolazio godinu dana kasnije, ekspanzija maltene kao punokrva igra...
@Kurttrasel
Mislim da je neizbezno da kada dev studiji postanu (pre)veliki dolazi do pomeranja fokusa sa stvaranja dobrih igara ka stvaranju (teznji) sto veceg i konstantnog priliva novca i na kraju sami sebe pojedu.
Neizbezno je sa svim studijima i rekao bih da je pravo cudo da su R*, Bioware, Blizzard, Bethesda, opstali toliko dugo odnosno imali toliko dobrih naslova ispod pojasa pre nego sto je krenuo pad. Mada se kod ova poslednja dva javio pad vec pre 7-8 godina, kod Bethesde je iskocilo par dobrih naslova manjih studija pod njihovim okriljem koji su "drzali iznad vode" po pitanju reputacije.
Ocekujem da i R* ima pad jer je u prethodne 2-3 godine otislo par kljucnih ljudi koji su bili zaduzeni sve njihove bitne naslove.
Cak je i Naughty Dog krenuo da posrce bas zbog losih poteza u menadzmentu (najurili su 2 izuzetno bitna srafa i postavili Druckmanna koji je odlepio) i ne verujem da mogu da se vrate na staze stare slave
CDPR je tek sa Witcherom usao u "big leagues" gore navedenih, mada su bili u jedinstvenoj (mozda i boljoj situaciji) zbog prodavnice koja je mogla da ih finansira.
I sada kada su trebali da potvrde da su drugaciji od korporacija failovali su spektakularno, sa najgorim launchom uz AC Unity, No Man's Sky i Anthem...
Mozda i ne bi bilo toliko backlasha da nisu vazili za "good guys" odnosno pokusavali da budu u ortackim odnosima sa igracima, podhebavajuci ove gore navedene i EA na socijalnim mrezama dok su delili "besplatne" DLC-eve. A sada ih taj isti okoreli fanbase poziva na lomacu i dize kuku i motiku - sasvim zasluzeno.
R*, iako ih ne volim zbog njihovih praksi, po tom pitanju je na profesionalnom nivou i makar znas na cemu si sa njima.
I da, jesu sigurno zagrizli previse, bilo je cak i ranije o tome diskusija u temi neposredno posle onog eventa sa Kijanuom - novi zanr za njih, nove mehanike, previse podigli hajp + poznati po tome da igre nisu u najboljem stanju dok ne izbace EE...
Uz to su u stilu Ubisofta (koji bukvalno putem algoritma gadja najsire mase i aktuelne trendov (ima i yt klipova ex Ubi devova koji pricaju o tome) zeleli da naprave open world "buckuris" koji ce se svideti sto sirem spektru i dobili smo to sto jesmo...
Witcher 3 im je bio "doktorska disertacija" onoga sto su vec moldovali kroz prethodne dve igre i vec imali dovoljno iskustva, samo na mnogom vecem, ambicioznijem planu.
Inace ni TW3 nije bio bez turbulencija, pamtim jos diskusiju ovde na forumu o onom prvom promo klipu koji su prikazali (cini mi se na konju ispred Novigrada) - da bi se tek posle GOTY edicije hvalili kako je isti namenski sklepan mesec dana tj u zadnjim momentima pred event i nije bio footage gameplaya, da je igra/produkcija bila tada u rasulu, preambiciozan projekat koji je cesto menjao pricu i art direction... Bukvalno su svi bili na ivici pred taj event gde su trebali da pokazu "nesto" a nisu imali nista.
Ali im se nekako poklopilo na kraju i zbog tog "ortackog" odnosa sa igracima je tada to proslo. Sada su rekao bih ispucali svoj kredit.