Koristite zastareli preglednik. Možda se neće pravilno prikazivati ova ili druge veb stranice. Trebalo bi da nadogradite ili koristite alternativni preglednik.
meni je ovo bio jedan od najsupljijih naslova u svakom smislu koji me je naterao da nikad vise ne uradim preorder bilo cega.
mislim da je i sam cdpr digao ruke od ove brljotine tako da ako bas bas nemas sta da igras onda probaj pirata iako ne podrzavam to.
jednostavno igra ne zasluzuje da se na nju potrosi bilo kakva suma novca.
Šta misliš pod ovim? Misliš da potezes i vraćas oružje jednostavnije, a da to ne bude double Alt? Ako je to, onda ima nekoliko modova na Nexusu. (Ne znam do koje ti je granice "da ne instaliras dodatni software" i da li pod tim misliš i na CET. Po meni je CET uvek dobro imati, a ne moraš aktivno da ga koristiš)
Možda ovo za potezanje oružja može jednostavno i u conf fajlovima da se promeni, ali to bih mogao da vidim tek kad budem za računarom.
Ne znam sta je duble alt ali svaki shooter ima toggle aim opciju, cak i RDR2. Kliknem i radi ADS, kliknem opet i prebaci na hipfire. Da ne moram cuvati klik za ADS. Mislio sam da li postoji modifikacija fjalova bez da u pozadini imam neki "sticky keys" alat.
Igra je igriva i na 1.23 (i sa 1.22 pre toga)
Ja sam prekucao 150h u igri u prethodnih 2 meseca igranja. Igra je po pitanju bagova stabilna, imao sam 2 pucanja/izletanja od cega je jedno mojom krivicom bilo jer sam se zezao sa undervoltovanjem, a drugo jer sam "divljao" po mapi odnosno isao na mesta gde nije predvidjeno. U proseku 97fps-a na mojoj konfiguraciji (varira od 88-122 na ultra).
Od prvobitnih sh*tfest bagova/glitcheva video sam samo 2-3 tpose (izgleda da trigeruje kada se naleti na "lezeceg" u gradu, drugi je bio povezan sa gigom u NPC getaway vozilu ) i jedno npc-a u koji ghostuje (vozi bez auto, sto mislim da je trigerovano kada pocinje da pada kisa i sudarom vozila). Takodje nisam mogao da pristupim kupljenom autu iz nekog razloga u kasnijem segmentu igranja (jedan od boljih, Shion Coyote). +konstantno udaranje i pakovanje vozila u jedan blok kod food vendora ispred glavne zgrade V-a
Tako da verujem da je vecina onih raspada bila na konzolama.
Sto se licnih utisaka o samoj igri tice - varira od ok do vanserijskog. "Glavniji side questovi ( poput Judy, Rivera, pa i Johnny S-a kao i par "manjih" od fixera takodje ostavljaju utisak).
Generalno glavna prica je ok (iako ima nebuloznih rupa u istoj, "time limit" i kako zbog tih okolnosti nisi najtrazenija osoba u NC-u), ali celokupno gledajuci sa side misijama je zadovoljavajuca.
Postoji donekle racvanje ali je ono dosta kasno i prakticno odlucuje jedan momenat. Nisam uspeo sve krajeve da obrnem jer mi je jedan event u sredini igre odlucio kasnije nemoguc rasplet svih opcionih krajeva...
Nisam znao da je moguce spasiti Takemuru niti igra to sugerise kada upadnu specijalci i propadnete 2 sprata. Sto automatski iskljucuje 2 kraja (1 od tih ima 3 varijacije)
OST je isto odlican, u nekim momentima ostavlja knedlu u grlu - prvi gig u zgradi sa Jacky-em kao i zavrsnica
Grad je fenomenalan, vertikalnost istog (posle odredjenog apgrejda) odusevljava sa brojnim lokacijama kao i raznim easter egg-ovima i referencama
Blade Runner, Terminator, Mad Max Fury Road, GTA SA i onaj scena sa vozom, Death Stranding laboratorija - samo su neke koje sam "izvalio"
Sci-fi i cyberpunk atmosfera i momenti su fenomenalni u mnogobrojnim situacijama (nivoima) i lokacijama, ne zelim da spojlujem i zaista treba iskusiti licno iz prve ruke.
Ali i baca senku jer sam u post-game eksploraciji naleteo na dosta lokacija koje deluju "odseceno" odnosno vidno nezavrseno. Tako da mnogo praznije deluje nego na prvi pogled i to su pokusali da sa random (grind) eventima nacickaju.
Napucavanje je ok, kao i "tabanje" sa hladnim oruzjima (iako nisam sve od arsenala isprobao).
Mada je neki mix build 18 strength/int/tech sa dosta hacking elemenata (i budzenja crit chance/dmg kroz iteme) vrlo OP u kasnijem periodu i ne zahteva "tabanje", jer mozete da pocistite protivnike u roku od 5s (sto meni nije smetalo za power trip)
VIdi se da je ogroman trud i talenat ulozen ali i protracen donekle jer igra previse rano izbacena, otprilike godinu dana ranije. Primetno je najvise sa prvih Act-om koji je izuzeztno zbrzan (pre svega mislim na vidno skresan prolog i odnos sa Jacky-em), nekim kasnijim lokacijama i kvestovima koji su takodje zbrzani... Mozda je cak i zaplet/prica menjana nakon one promocije Kijanua
U ostalom postoji klip od 40min sta je prvobitno i obecavano a sta smo na kraju dobili, ko zeli moze da odgleda. (ai i dalje kriminalno los tj nedopustiv za igru ovog kalibra, kao i voznja kao i jos drugi core gameplay elementi)
TL;DR
Ako se izuzme sta je sve obecano/iseceno i pristupi se bez grandioznih ocekivanja nekoga ko je pratio razvoj:
Meni igra u trenutnom stanju je 7.5/10 - jer nudi dosta zabave, solidnu pricu (celokupno) koja u nekim momentima briljira, grad/setting koji je zaista highlight igre koji treba iskusiti (uz odredjene mane) i potencijalni story DLC koji ce dati razloga da se jos dodatno nadju izgovori za "bistvovanjem" u igri.
Ako se uzme u obzir ono sto je obecavano ranije i sto nije isporuceno, igra je zestoko podbacila i daleko je od onoga "next-gen" sto je obecano.
(prrevashodno problema sa "core" mehanikama igre koje ne verujem da ce uopste moci da poprave)
^ Ja sam i dalje optimista u smislu da će za godinu-godinu i po-dve rešiti većinu problema i zaukružiti single player priču kroz DCL izdanja, i potom izbaciti MP, koji će biti must have i sve što su obećali.
Uostalom moderi su već neke od pomenutih problema rešili (npr. kustomizacija vozila, upravljivost vozila, izgled mape, realna kretanja NPC, gužve, uopšte postizanje veće životnosti okruženja)...
Ja sam igru prešao u januaru i za mene je i dalje to igra 2021 godine na mojoj ličnoj listi... A odirgao sam sve "izvikanije" naslove koji su me zanimali u prethodnih par i ovoj godini.
Mnogo toga nedostaje u odnosu na ono sto se provlacilo prethodnih godina kroz promo/hajp materijal
-Zbrzan prolog za svaki life path (iako sam igrao samo sa Nomadom, preskocili su nekoliko meseci kroz obicne cut scene) kao i ceo Act 1 - neki side questovi u Act 2 su duzi i imaju bolju imerziju nego tih par Act1misija sa Jacky-jem (za koga me zabole sto su ga uckmekali bas zbog nedostatka duze pozadinske price/interakcije) i koji je jedan od lajt motiva za pricu.
Skoro ceo Act 1 smo mogli da vidimo kroz onaj promo materijal -> a to su svega 4-5 misije gde je highlight heist u Arasaka tornju i onaj event sa Maelstromom u skladistu koje su ujedno medju top 5 dizajniranih questova u celoj igri (kao i ceo questline Judy Alvarez) a ocekivalo se vise takvih misija sa "visokim produkcionim vrednostima"
-Railway sistem koji je definitivno bio planiran ali vidno blokiran/odsecen i funkcionise samo kao fast travel mesta na mapi
-Personalizacija lika i auta tokom igre
-Izbacena kupovina nekretnina iako je bilo planirano u GTA stilu
-Kriminalno los AI i fizike voznje za igru ovog kalibra (totalna odsutnost npc-a na motorciklima u saobracaju iako isti mogu da se nadju po gradu parkirani), realno samo auti koji mogu da se kupe/dobiju kroz quest tokom igre su "optimizovani" za voznju dok oni koji se "pozajme" od NPC-eva se daleko teze/losije kontrolisu
-Animacije za ugradjivanje implantata, osim prvog badass momenta odnosno cut scene sa ugradnjom kod Viktora, svaki sledeci je genericna kupovina i ubacivanje
-Sistem hakovanja i priprema za misije koji je u promo materijalima delovao daleko kompleksnije sa mogucnoscu kontrole hack bota poput onog iz misije sa Maelstromom, jer su sugerisali tako nesto. Mada igra nudi nekoliko pristupa za resavanje svake misije/eventa (u Deus Ex stilu) kasnije se to anulira zbog OP builda jer hakovanje + crit chance/dmg je op af.
-Uticaj odluka na odnose sa frakcijama/bandama u igri je nepostojeci a evidentno je planiran jer svaki region ima svog "fixera' (quest givera zaduzenog za davanje gig misija u predvidjenom regionu i koji donekle produbljuju lore NC-a). Takodje svaki region ima svog ripperdoc-a koji nude jedinstvene upgrade implantate (i tu je predvidjeno verovatno za odnos sa frakcijama ali izbaceno). +vrlo mali (do nepostojeci) uticaj na odluke tokom igranja na krajnji zaplet (prakticno 1 sa Takemurom i par dijaloga sa Dzonijem za kasnije otvaranje "secret endinga")
-Totalna neiskoriscenost frakcija poput Animals i Voodoo boys o cijoj pozadini moze da se procita kroz shardove u igri i to je to.
-Neiskoriscenost nekih drugih likova u igri koji su bitniji za sam lore NC-a (iako upoznajete vecinu koje se provlace po reklamama u gradu kroz veci ili manji quest) - poput Adama Smashera (samo na pocetku i na kraju igre) ili Bartamosa (jedan mali quest koji moze i ne mora da se trigeruje ukoliko ga ne nadjete), kao i Morgana Blackhanda (moguc buduci story DLC)
- Previse odsecenih sekcija u gradu i drugim regionima kroz nevidljive barijere ili visokim zidovima - poput Pacifice (teritorija VB-a i Animalsa) gde je pola regije bukvalno odseceno samo jednostavnim postavljanjem zida sa bodljikavom zicom iako je region jedan od najinteresantnijih gledajuci dizajn pa i sam lore.
-Takodje je trebalo vise prodavaca/vendora da se nadje na ulicama/po gradu, kao i generalno NPC-eva i mnogo vise saobracaja (sto je bio slucaj u prvoj verziji igre pre day1 patcha) ali je izbaceno/skresano da bi mogle konzole da izguraju. (naleteo sam na ogroman broj vrata lokacija koja ne "promptuju" otvaranje iako je predvidjeno da mogu).
I to su samo neke stvari koje sam kroz moj prelazak igre do pre 2-3 nedelje primetio (i post-game eksploraciju), mogu misliti koliko tek stvari nedostaje ako se neko ko je vise pratio udubi.
Svakako zasluzuju sav flak koji im serviraju, pa cak i kolektivnu tuzbu i kaznu zbog laznog marketinga.
Kao sto rekoh gledao sam skoro stream vodeceg quest dizajnera koji i dalje izbegava odgovore na konkretna pitanja i prakticno im sluzi kao jedini pr damage control, vise od pola godine nakon izlaska. Servira njegove zelje i podilazi gledaocima ali nije dao konkretne odgovore na goruca pitanja niti konkretne vremenske okvire - isto sto je radio na nekim eventovima i ranije pred izlazak igre.
Sumnjam da ce ikada moci da poprave neke core stvari koje nedostaju igri jer vec "krvare novac", pretpostavljam da nas ocekuje jos jedan veci patch za koliko-toliko sredjivanje bagova i onda krecu sa vecim story DLC-evima koje ce da naplate (zavrsno sa prolecem 2022.) a zatim voze dalje
Igra nije "krs", sasvim je ok i za ljubitelje cp zanra, vredi je odigrati samo zbog Night City-ja koji je glavni highlight igre (uz tuce zaista dobrih misija), ali su svakako previse obecali i podbacili da to isporuce.
Na kraju krajeva evo i klipa koji je jos uvek relativno aktuelan:
Uz to klip je odlican za videti ko su glavni yt "influenseri" pardon "recenzenti" koji su podilazili CDPR-u (i drugima) jer su im gurali free stuff i pozive na "behind the scenes" eventove.
Njih bih isto voleo da neko "natakari" sa tuzbom jer su takodje odgovorni za hajp i lazan marketing pred izlazak igre jer je praksa koju dev studiji i OEM-ovi praktikuju za "take money & run" filozofiju poslednjih nekoliko godina.
Ko im je kriv kada su igru bukvalno godinu dana ranije izbacili nego sto je trebalo? A pritom su se nafatirali novca od pre-ordera, cak i dobijali pomoc/subvencije od Poljske.
Ne zalim ih ni najmanje jer su svojevoljno krenuli stazom drugih kancera u gaming industriji.
Mene je cela prica ohladila nakon onog eventa sa Kijanuom, kao i nedostatak rl gameplay materijala - odnosno bilo je ono "iza zatvorenih vrata" sto su nam influenseri prepricavali, poput YongYea i drugih. +nedugo potom odlazak nekoliko glavnih ljudi zaduzenih za game i quest/story design.
Cak sta vise smatram da je prica izmenjena i prilagodjena Kijanuu nakon onog vristanja i nerealno velikog hajpa nakon eventa, jer su znali u kakvom je stanju igra i nadali su se da on izvadi situaciju vecom rolom u igri.
Takodje smatram da je faktor bio i nestasica grafickih sa kojom su bili upoznati i imali uvidjaj situacije na trzistu, da su zato odlucili da iskoriste "poslednji voz" odnosno objavu PS5 i nove generacije GPU-a kod oba tabora, gde ce ljudi nasesti i pozuriti sa kupovinom igre u nadi da ce igrati na novom hw-u (a hardvera nece biti narednih godinu dana, sto obican plebs nije mogao da zna u tom trenutku iako se dalo naslutiti)
Sto i dalje ne menja cinjenicu da igra nije bila spremna za release u tom trenutku. Klasican cash grab od njih kojim su srozali reputaciju
Pre-order je svakako praksa koju treba izbeci u gaming industriji i nadam se da je ovo sa CDPR-om doslo kao dobro otreznjenje, cak i okorelim fanovima.
Samo je pitanje dokle to moze da ide i realno ako Ubijeva prica sa AC live servisom (u mmorpg maniru) prodje ne pise se dobro SP igrama, jer je sve veci trend da se izbacuju open world igre nacickane filler sadrzajem bez "glavnog jela". Igre od 100+ sati gde je main story max 30-40h (i to osrednje napisano) a ostatak igranja dopunjeno fetch questovima odnosno obicnim grindom.
Nisam optimistican ni za Sony, nemaju prave konkurencije a već su brže-bolje podigli cene u Ubisoft stilu (koje su i onako bile visoke).
Deluje da će im ova generacija konzole biti "milking" par franšiza/naslova iz prethodne generacije, kroz nastavke/remastered-remake verzije uz neizostavnu doplatu za "next gen" update
PS4->PS5 naslova (kojima ionako samo treba da se otkljuca framerate)
Uz to gledaju da igraju na sigurice po pitanju IP-eva i sve više guraju političku korektnost u igrama, što nikako ne miriše na dobro
Nadam se da grešim
Danas da najave Witcher 4 za 2024. godinu za par dana bi bilo bar milion preordera. Ljudi su postali ovce, a marketing čudo koje upravlja ispranim mozgovima. Ogromna većina ima pamćenje ribice i možeš da ih ubediš u šta hoćeš, čak i u to da se ovde u Srbiji lepo živi, da smo "ekonomski tigar" i da ćemo platama dostići evropske standarde.
Mislim da nas ocekuje nesto susniji period AAA naslova jer svi pomno prate datum objave GTA 6 i Skyrima, koji nije nemoguce da iskoci u naredne ~3 godine i budu "udarni naslovi" par godina posle toga, odnosno naslovi koji ce postaviti nove standarde....
Sigurno mnogima biti razlog za hw upgrade, kao sto je i CP2077 bio. Dev studiji ce svakako gledati da izbegnu/pomere datum objave svojih naslova te godine, tako da ni TW4, kao ni jos neke "jace" naslove sa Sonija ne ocekujem skoro. Cak od Sonija ocekujem negde od mid EOL-a PS5 (znaci od refresh pro/slim verzije) da krenu sa stancovanjem 2x naslova godisnje.
Zato sam i skeptican po pitanju update politike odnosno mogucnosti da ispglaju CP2077 jer se trenutno nalazi u nekom limbu.
Cak i da zele da je dovedu u stanje u koje su prvobitno promovisali/zamislili trebace im ~2 godine jer prema informacijama na patchovanju/sredjivanju bagova radi "skeleton crew" dok je ostatak prebacen jos od proleca na rad na novom sadrzaju. Evidentno je da je igra "istovarena" prerano u osakacenom stanju i nema neki veliki "prozor" da dovede stvari na svoje mesto.
Bez sredjivanja nekih core mehanika (AI, fiziku voznje, generalne customizacije itd) i uvodjenja novih, pitanje da li im se uopste isplati pokretanje online servisa/komponente jer koliko istu onda mogu da eksploatisu, prevashodno na duze staze?
A ono sto je kljucno u celoj prici - onog trenutka kada objave GTA 6 (mozda i novi Skyrim) CP je "news of yesterday"...
Danas da najave Witcher 4 za 2024. godinu za par dana bi bilo bar milion preordera. Ljudi su postali ovce, a marketing čudo koje upravlja ispranim mozgovima. Ogromna većina ima pamćenje ribice i možeš da ih ubediš u šta hoćeš, čak i u to da se ovde u Srbiji lepo živi, da smo "ekonomski tigar" i da ćemo platama dostići evropske standarde.
Upravo tako. Cak i oni koji danas pljuju neku igru sutra balave nakon samo jednog novog trejlera s izjavama tipa "Izgleda da su naucili lekciju" i onda slam dat preorder button. Pih...
Covek kada pogleda Witchera 3 ne moze da se ne zapita sta se dogodilo sa CP2077? Kako su toliko bas fejlovali? Odbijam da poverujem da se radi o bahatosti i bolu u onoj stvari dole.
Da su najgori na svetu ne bi ovo ovako izveli.
Nesto se tu dogodilo sto ne mozemo ni da predpostavimo. Nagadjanja koja sam procitao o tome sta je to dovelo do ovog haosa mi ne piju vodu.
Opet ponavljam, kompanija koja je napravila Withcer 3 je neminovno kompanija koja je puna ljudi koji vole i razumeju igre. Uspeh, hajp i popularnost moze samo da podstakne takve ljude da naprave nesto jos bolje.
Nije Witcher 3 fidget spinner pa se uspeh desio eto tako. Iza Witchera stoji ozbiljan rad i trud.
Ja sam sumnjao da je CP2077 privukao toliku paznju javnosti da nije mogao da bude toliko intrigantan koliko su oni zeleli, pa su resili da odseku pola igre zatim tu polovinu vrate onda kada se slegne prasina i paznja raznih organizacija okrene na drugu stranu. Secenje tih nekih delova igre je dovelo do bagova koji smo imali prilike da vidimo na releasu, koji su toliko povrsni i lako trigerovani da je totalno jasno da su posledica intervencija na kodu u poslednji cas, pred izlazak igre.
Nemoguce mi je i da nisi na dnevnoj bazi proveravali kako trenutni build igre radi na tada current gen consolama. Bas bi mi cudno bilo da su radili na igri po godinu dana i onda kao ajde da vidimo kako ce ovo da radi na ps4 🤔
Tako da mi kao laiku deluje da su lose performanse na sada vec last genu nastale tako sto se narusila optimizacija igre isecanjem delova iste. Neko ko se razume moze da kaze da li je takva stvar moguca, odnosno da li je moguce da igra radi losije cak i ako je content smanjen, prilikom zbrzanog vadjenja contenta?
Nikada, ali nikada nisam radio niti cu raditi pre-order bilo koje igre.
Jednostavno ne vidim poentu.
Ali, samo 1 sam to uradio (bilo jeftino preko turskog Epica, pa reko da iskoristim dok ne promene regionalnu cenu na vise).
Vampire Masquerade Bloodlines 2 - ona treca, najjaca verzija sa svim buducim DLC-ovima, i to za nekih 11e koliko se secam.
I sta se desi, pa obustave razvoj na igri, raspadne se studio, i sad je on hold 😂
Ali zaista, sta coveku donosi pre-order, mozda neke cosmetic dzidzabidze, zaista ne vidim poentu ?
Kao podrzavate razvojni studio, evo suzu sam pustio... Pa jel placate druge stvari unapred ? Knjige, karte za bioskop, sta god. Imaju oni sasvim dovoljno para i bez nasih preordera.
Da je neki indie kickstarter projekat koji razvijaju 3 coveka pa i da razumem.
Blizzard je umeo dobro da navlaci ljude na pre-order, nudeci par meseci pristupa closed beti, to je prilicno dobar trik.
Ja sam to uradio 4 puta. Prvi put sam bio jedan od Kickstarter donatora za Divinity Original Sin 2, nekih 20-ak evra beše. I nisam se pokajao.
Za RDR2 sam znao šta mogu da očekujem pa za to nisam žalio ni jedan jedini cent.
Cyberpunk2077 i Valhallu sam preorderovao zajedno od onoga što je predsednik delio naše pare u doba korona karantina. Nisam imao na šta drugo da potrošim.
^ Druže @DBraveZ u preorderu po pravilu dobiješ povoljniju cenu.
Non-stop mlatim o onoj CD Project Red collector edition bundle igara koji se mesec dana pre izlaska CP (dakle u preorderu) mogla naći na GOG za 30USD (a sadrži CP, W1, W2, W3, Thronebraker i W: adventure game)...
Dakle ispdae da je CP koštao 5 USD, a toliko sigurno vredi majka mu starica, tim pre što je u redovnoj prodaji bio bar 60USD.
Dobro, kad naprave tako neki bundle i ubace starije igre OK, ispadne lepa akcija.
Ali slozicete se da 90% izdavaca samo baci preorder po punoj ceni 60$ i ubaci soundtrack i 2 kozmeticka itema.. To po meni ne vredi