Šta je novo?

Crysis!

Aman, NSX, prati malo temu...
Moze!...Evo na jednoj od prethodnih strana sam ja okacio tweak, pa probaj!Bwe... :p

Ma pratio sam nego ti nisam gledao konf. :) A ovo gore HDR sto pise znaci li da je po defaultu ukljucen?! HDR i AA valjda ne mogu zajedno na 7xxx kartama.
 
@Vlada: Da mi ti sad nisi rekao za hack, ostao bih u neznanju...
Za ovakve rasprave najbolje je da svoje price potkrepis necim konkretnim, a ne zvakama tipa "ja-umetnik" ili "vi ste povrsni" ...cisto da se prica odrzi na civilizovanom nivou...
A svaki cas neko pomene Stalker...ti tvrdis da u njemu grafickih "oscilacija" nema...a moj ti je savet samo da bacis pogled na palac ruke koja drzi pusku...za pocetak ;) A to su btw, izgleda konacno resili da isprave u Clear Sky.
Necu vise da offtopicujem, Stalker je bio jedno, ovo je nesto drugo...

@NSX: HDR radi naravno, ovo ti je sa DX10 tweakom.Za AA nisam siguran.Klasican AA ne moze, ali igra takodje podrzava nesto slicno deffered AA koji ovde moze da umeksa ivice lisca...to "kao" da radi cini mi se, al me mrezelo da proveravam...ukljucio sam ga koliko se secam u tweaku, ne menja performanse.
 
Poslednja izmena:
Jednostavno, Crysis je igra koju igrac prilagodjava sebi, a nije igra kojoj se igrac mora prilagoditi.

Kad se malo procita izmedju redova koje sam napisao, to je upravo ono sto sam i rekao ;)

Daleko od toga da je igra revolucija, ali je pravo osvezenje, i vizuelno (dosta vise klaustrofobicnih hodnika i napucanog HDR-a koji prikriva mane engine-a) i po gejmpleju (osim slobode da se igra prilagodi igracu a ne obrnuto, tu su i nove cake - nano-suit) i sve to upakovano u donekle filmsko izvodjenje.

Kompletan proizvod, nista vise, nista manje. Jedna od retkih igara na koju zaista nemam primedbi, sem na hardversku zahtevnost ali ova igra to barem opravdava, za razliku od mnogih drugih u zadnje vreme...

PS. Postali smo previse razmazeni, ocekujemo od IGARA ne znam sta :S:
 
To je tacno bato, ali meni kao umetniku ipak smetaju stvari koje su polufabrikat. To je prvo a drugo je da i ova igra ima neke stvari (sad to mozda jesu sitnice spram celine) koje su itekako uocljive, i imaju veze sa onim na sta se kako si rekao visoko pucalo, tj. grafika... Ja doduse jos uvek nemam finalnu verziju igre vec samo demo, ali sam primetio recimo veliku oscilaciju u detaljima, sto poligonskog 3D tipa, takodje teksturalnog. S jedne strane imamo fenomenalno detaljno modelovane i teksturirane likove u igri, s druge strane totalno smesno odradjene detalje poput onih odvratnih stencuga pored plaze, koje su uz to vrlo traljavo i teksturirane. Takve oscilacije ipak neces moci da nadjes u STALKER-u koji si kako vidim silno ispljuvao. Sto se toga tice reko bih da su braca rusi tu barem posteniji bili... Toliko o celini i celovitosti u globalu.

Primera radi posto se ovim bavim, mogu samo da dodam da mi se cini da su itekako mogli da odrade te stvari kvalitetnije i time bi barem nesto malo rasteretili procesor od viska poligona, pa bi smo svi mogli barem malo lakse da se igramo (cini me se da je glavni zez u gomili soft filtera a ne u poligonima zato i kazem "barem malo lakse"). Ja sam konkretno napravio skinove koji izgledaju najmanje 6 puta bolje od nekih u Crysis-u i to jos pre skoro dve godine kada je velicina tekstura koja se koristila u igrama bila u proseku izmedju 256x256 pixela i maksimalnih 512x512. Retke su bile teksture od 1024 tacke a kamoli vece od toga. Uostalom evo ti dva moja shota pa oceni sam:

Stencuga
Industrial

Ovo gore sto vidish je cisti noramalmaping. Znaci tu nemash ni jedan jedini poligon + sve je odradjeno peske u Photoshopu, znaci bez jednog jedinog 3D modela, sto znaci manje kvalitetan normalmaping. To je po meni pametno iskorescen normalmaping, koji itekako stedi resurse...

To nije samo moj sud vec i jos nekih drugih ljudi evo ti pa citaj:

http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/69269/?o=100

http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/69269/?o=120

O ostalim stvarima ne bih da komentarisem jer jos nisam odigrao igru. O tom potom...

ovo je bilo, druže, opširno i površno. Cry engine I, II su najbolji engini do sada, što zbog vizuelnog, što zbog idejnog rešenja koji se zasniva na što većoj replici stvarnosti. Nema to veze sa resursima koji su 'pametno' iskorišćeni, ja bih čak šta više voleo da mogu da pokupim svaki kamenčić sa zemlje, da vidim svako sazvežđe u sunčevom sistemu, da dobijem opekotine od preteranog stajanja na suncu, da mogu da izrezbarim svoje inicajle na jbnom drvetu. A ne da pogledam, npr, u nebo ili u daljinu i skontam da je to neka zalepljena tekstura koja 'ne postoji' i do koje ne mogu doći. Od toga mi je više muka i to je na svu sreću sve više stvar prošlosti. Možda teksture stena i nisu neke, ali to nema veeeze sa enginom već sa nekim likom što ih je napravio. Zato ćeš Ti imati editor i možda SDK pa ih napravi boljim ;)
 
@Vlada: Da mi ti sad nisi rekao za hack, ostao bih u neznanju...
Za ovakve rasprave najbolje je da svoje price potkrepis necim konkretnim, a ne zvakama tipa "ja-umetnik" ili "vi ste povrsni" ...cisto da se prica odrzi na civilizovanom nivou...

Nije stvar u tome, problem je sto si ti koliko vidim, bas kao i izvesna kolicina ljudi ovde preterano sarkastican, da ne kazem cinican... U samom startu si doveo stvari na licni nivo u gore vec pomenutom komentaru prozvavshi me da treba da pogledam igru na medium quality (sto se moze prtumaciti kao uvreda) i sad se bunis kad ti neko na istom nivou odgovori istom merom.

Nemoj to da radis pa ces izbeci ovakve situacije...

Uostalom postoji nacin na koji si i to sto si hteo mogao da saopstish a da ne zvuci uvredljivo... Razmisli malo!

Sto se tice ostalog i konkretnog kao dokazni materijal koji ocigledno trazis jer ti moj komentar nije dovoljan, uradicemo to ovako:

Crysis teksture:

Moj primer: Stencuga
 
ovo je bilo, druže, opširno i površno. Cry engine I, II su najbolji engini do sada, što zbog vizuelnog, što zbog idejnog rešenja koji se zasniva na što većoj replici stvarnosti. Nema to veze sa resursima koji su 'pametno' iskorišćeni, ja bih čak šta više voleo da mogu da pokupim svaki kamenčić sa zemlje, da vidim svako sazvežđe u sunčevom sistemu, da dobijem opekotine od preteranog stajanja na suncu, da mogu da izrezbarim svoje inicajle na jbnom drvetu. A ne da pogledam, npr, u nebo ili u daljinu i skontam da je to neka zalepljena tekstura koja 'ne postoji' i do koje ne mogu doći. Od toga mi je više muka i to je na svu sreću sve više stvar prošlosti. Možda teksture stena i nisu neke, ali to nema veeeze sa enginom već sa nekim likom što ih je napravio. Zato ćeš Ti imati editor i možda SDK pa ih napravi boljim ;)

A sta ti je to povrsno u mom komentaru...

Sve sto sam reako stoji, a to sto bi ti da uzivash u carima holodecka to je vec nesto drugo... Igra kad izadje na trziste treba da bude i igriljiva...

Sto se tice Crytech-ovih engina ja to nisam komentarisao, i tu se slazem sa tobom.
Engine im je cool!

A sto se tice tvog predloga ,
Zato ćeš Ti imati editor i možda SDK pa ih napravi boljim ;)
on je ok ali za klince koji treba nesto da nauce... Ja veruj mi nemam vremena za bacanje i narocito ne za takve zahvate...
 
Poslednja izmena:
nego bre kako se reshava onaj problem sa pojavljivanjem dodatnog para ruku :) odjednom se pojavilo


i cini mi se da je demo izgledao lepse sa istim setovanjima ?!?!
 
@Vlada:
E tako je vec OK.Znaci nasao si los unwrap.Tekstura kao tekstura je sasvim kvalitetna.
Za nivo koje ovoliko obiman, takve greske se uvek mogu naci.I svi smo navikli na njih.
Ali ti si odjednom ubacio pricu o normal mapama bez potrebe.Ova stena konkretno ima los unwrap, i to je sve...
Bottom line is: niko ne kaze da je crysis savrsen, ali je ipak malo bzvz reci da ima greski, a da eto, stalker nema...
Ta stencuga koju si ti uradio, je u redu.Koliko je ova stena u Crysisu bitna za celu sliku, veliko je pitanje ...na unwrap greske retko ko vise i obraca panju, kao sto rekoh, ima ih svuda, i uvek se mogu naci...
Inace jesam bio sarkastican, zato sto nisi objasnio o cemu se konkretno radi.
 
Poslednja izmena:
@Vlada:
E tako je vec OK.Znaci nasao si los unwrap.Tekstura kao tekstura je sasvim kvalitetna.
Za nivo koje ovoliko obiman, takve greske se uvek mogu naci.I svi smo navikli na njih.
Ali ti si odjednom ubacio pricu o normal mapama bez potrebe.Ova stena konkretno ima los unwrap, i to je sve...
Bottom line is: niko ne kaze da je crysis savrsen, ali je ipak malo bzvz reci da ima greski, a da eto, stalker nema...
Ta stencuga koju si ti uradio, je u redu.Koliko je ova stena u Crysisu bitna za celu sliku, veliko je pitanje ...na unwrap greske retko ko vise i obraca panju, kao sto rekoh, ima ih svuda, i uvek se mogu naci...
Inace jesam bio sarkastican, zato sto nisi objasnio o cemu se konkretno radi.

Pa ne znam za tebe, ali ja obracam paznju itekako. Osim toga ako pogledash pazljivije teksturu za stenu napr. u Crysisu i ovaj moj primer uvideces da je moja stena kud i kamo detaljnija iako je rec o teksturi 512x512 iil mozda cak i manja nisam vise ni ja siguran... Dakle nije samo unwrap!

Ali ok, nije vazno... U celini gledano to jesu sitnice bas kao sto sam i rekao odmah u startu...
 
Poslednja izmena:
U Doom-u 3 nisu valjali burici.
 
Kad se malo procita izmedju redova koje sam napisao, to je upravo ono sto sam i rekao ;)

Daleko od toga da je igra revolucija, ali je pravo osvezenje, i vizuelno (dosta vise klaustrofobicnih hodnika i napucanog HDR-a koji prikriva mane engine-a) i po gejmpleju (osim slobode da se igra prilagodi igracu a ne obrnuto, tu su i nove cake - nano-suit) i sve to upakovano u donekle filmsko izvodjenje.

PS. Postali smo previse razmazeni, ocekujemo od IGARA ne znam sta :S:

Cuj takvih open world igara ima vec podosta, i meni su najdraze. Ali ja ne volim igre sa plitkim gameplayom, iliti igre u kojima sve mogu kontrolirati. Cinjenica da se mogu kroz igru prosetati na maltene jednostavan nacin me odvraca od igre.

Nismo mi razmazeni, vec se u igrama u zadnje vrijeme najvise forsira grafika. Ovo je PC, a ne konzola.

@Dandy
Bit ce da je to sto si rekao u pitanju. Probaj FC ili Stalker na najtezem nivou. Evo kako to izgleda na Delta nivou - http://www.youtube.com/watch?v=eiusbS1Jp4Y

@GoRaNStEin
Kako ti ne primjecujes da si naporan. Vec sam ti ranije rekao da mi tvoje djetinjasto ponasanje ne pase. To ti i sad kazem, i nadam se da ti vise to necu morati ponavljati!
 
Nije stvar u tome, problem je sto si ti koliko vidim, bas kao i izvesna kolicina ljudi ovde preterano sarkastican, da ne kazem cinican... U samom startu si doveo stvari na licni nivo u gore vec pomenutom komentaru prozvavshi me da treba da pogledam igru na medium quality (sto se moze prtumaciti kao uvreda) i sad se bunis kad ti neko na istom nivou odgovori istom merom.

Nemoj to da radis pa ces izbeci ovakve situacije...

Uostalom postoji nacin na koji si i to sto si hteo mogao da saopstish a da ne zvuci uvredljivo... Razmisli malo!

Sto se tice ostalog i konkretnog kao dokazni materijal koji ocigledno trazis jer ti moj komentar nije dovoljan, uradicemo to ovako:

Crysis teksture:

Moj primer: Stencuga

Nista, sledeci put ces mi ti u realtime-u rendati scenu koja nije samo jedna stena, ok? Umetnice :D
 
U Doom-u 3 nisu valjali burici.

Heh, burici ;D

Skoro da nema krstene teksture u Doom-u 3. To je zato sto je 95% tekstura 128x128 i 256x256. Tekstura za lift je jedino 1024x1024 i to je zato sto stojish kad udjes u lift na jedva koji santimetar od zida, pa je samim tim i morala da bude detaljnija i veca.

Elem, sve to nje slucajno. Naime ljudi iz id-a su itekako razmisljali kako da rasterete sto je moguce vishe graficki deo i cini mi se da su to brilijantno uradili. U vreme kada se spekulisalo o ovoj igri situacija je bila slicna bas kao i sa Crysisom sada, samo sto je Doom3 bio kud i kamo igriljiviji kad je izasao na market...

I ne samo to... Bila je to ujedno i vizuelno najbolja igra u ono vreme. Ni HL2 koji je izasao nesto kasnije je nje ushio u tom delu...

Sto se toga tice i Crysisa, moram da dodam da neverujem da ce Crysis biti u skorije vreme u tom delu ugrozen... i to je ok, jedino mi smeta njegova hardverska zahtavnost...
 
Nista, sledeci put ces mi ti u realtime-u rendati scenu koja nije samo jedna stena, ok? Umetnice :D

Nisam bas siguran da te kontam i ovaj tvoj komentar, ali nema veze... Reci cu ti samo da su kvalitetne teksture vise od 70% posla kad je vizuelni deo u pitanju... I to je ujedno i najmanje zahtavan graficki deo za obradu reklo bi se... Vishe ce ti smoriti graficku kartu AA ili neki soft filter nego li king size tekstura. Toliko o rendanju u real time-u...

A sto se STALKER-a tice, mislim da su teksture tamo odradjene vrhunski. Problem sa shakama koji je pomenuo nex999 nije u teksturi vec pre bi se reklo u pomalo traljavo odradjenom i animiranom modelu... Takodje u situaciji kad drzis automatsku sacmaru fali noramlmap zbog cega model izgleda vishe nego jadno... Dakle ima propusta ne kazem, ali mislim da su u gobalu teksture ujednacenije po kvalitetu nego li ovde u Crysis-u...
 
Poslednja izmena:
Heh, burici ;D

Skoro da nema krstene teksture u Doom-u 3. To je zato sto je 95% tekstura 128x128 i 256x256. Tekstura za lift je jedino 1024x1024 i to je zato sto stojish kad udjes u lift na jedva koji santimetar od zida, pa je samim tim i morala da bude detaljnija i veca.

Elem, sve to nje slucajno. Naime ljudi iz id-a su itekako razmisljali kako da rasterete sto je moguce vishe graficki deo i cini mi se da su to brilijantno uradili. U vreme kada se spekulisalo o ovoj igri situacija je bila slicna bas kao i sa Crysisom sada, samo sto je Doom3 bio kud i kamo igriljiviji kad je izasao na market...

I ne samo to... Bila je to ujedno i vizuelno najbolja igra u ono vreme. Ni HL2 koji je izasao nesto kasnije je nje ushio u tom delu...

Sto se toga tice i Crysisa, moram da dodam da neverujem da ce Crysis biti u skorije vreme u tom delu ugrozen... i to je ok, jedino mi smeta njegova hardverska zahtavnost...

Ne mogu o ovome opet da raspravljam :) Gubimo vreme obojica.

Ja cu lepo umesto da se sada raspravljam u vezi necega sto se vuce ovde godinama, da radim nebi li skupio novac za upgrade i igrao ovu igru :)
 
*e*ala me Delta tezhina, o5 sam se zaglavio ... Misija Onslaught, tenkovska bitka ... posle unishtavanja vagona ostao sam sa jednom granatom, maaa nema shanse da se predje dalje :( A da, tu ima bash jedan sexy efekat, videcete kad stignete :p
Izdvojio bih i momenat borbe kod groblja, protiv koga? Videcete kad stignete :D:p

Uh, onaj scope sa zoom-om razvaljuje ! :)
 
Lele, da li lud si ti da taj deo igras na toj tezini, pa ja bi olupo sve po kuci :d

Mislish da nisam? :D Nema sta da se polupa, sve je demolirano posle CoD4 na Veteran tezhini ... sad mi jedino ostaje komp :D:D:d
Avaj, dotle je sve bilo peace of cake, jer igram sa sneak metodom, nisam bas preterano uletao u okrshaje .. ali ovde kad moram ne snalazim se bash najbolje. Al' shto je najludje pokushao sam da izadjem iz tenka, bio sam mrtav u roku od odma ! :D

:wave:

Edit: Zaista ne znam kolko sam odmakao,(zapravo kolko igra ima nivoa) niti me zanima, ali do spomnute Onslaught misije trebalo mi je 10-ak sati ako ne i vishe ...:)
 
Poslednja izmena:
e sad ce jos da pocnu da iznajmljuju grafe :D
 
*e*ala me Delta tezhina, o5 sam se zaglavio ... Misija Onslaught, tenkovska bitka ... posle unishtavanja vagona ostao sam sa jednom granatom, maaa nema shanse da se predje dalje :( A da, tu ima bash jedan sexy efekat, videcete kad stignete :p
Izdvojio bih i momenat borbe kod groblja, protiv koga? Videcete kad stignete :D:p

Uh, onaj scope sa zoom-om razvaljuje ! :)

Da, taj obracun kod groblja mi se bas svideo, mada i nije bilo nesto tesko ;)
 
Izašli novi beta driveri 169.09 samo za Crysis. Ako je netko probao neka javi dali ima napretka.
 
Izašli novi beta driveri 169.09 samo za Crysis. Ako je netko probao neka javi dali ima napretka.

Pa dokle vise ti beta drajveri. Ja imam 169.01, pa su izasli 02, pa 04, pa 09, hoce li skoro full da izadju. Koja je poslednja verzija celih wqxl drajvera, 163.xx valjda...
Koje ti drajvere imas, i ako je verzija posle 169.01 da li si dobio neka poboljsanja... ?

@Marac
Koliko imas frejmova na 1280x1024 (1440x900) na high... Ne znam da li imas wide ili non wide 19" TFT, pa zato pisem ovo u zagradi... A i te dve rezolucije su slicne po povrsini, pa i po zahtevnosti :), doduse malo je vece 1280x1024...

Bas me zanima prednost te tvoje GTS 640MB u odnosu na moju GTS 320MB.
Ja imam min 27fps, max 35 fps na 1280x1024 na high... a ti ?
 
Vi imate betu, a mi ati useri imamo keetu:)
Lepo AMD ceni svoje mušterije, ali dobro, možda čekaju zvanični izlazak igre?
 
@Marac
Koliko imas frejmova na 1280x1024 (1440x900) na high... Ne znam da li imas wide ili non wide 19" TFT, pa zato pisem ovo u zagradi... A i te dve rezolucije su slicne po povrsini, pa i po zahtevnosti :), doduse malo je vece 1280x1024...

Bas me zanima prednost te tvoje GTS 640MB u odnosu na moju GTS 320MB.
Ja imam min 27fps, max 35 fps na 1280x1024 na high... a ti ?

Koristim 169.04, monitor je crt i igram na 1280x1024 sve high. Sad se ne sječam min. i max fps-a ali znam da je avg. 31 fps u onom gpu bencmarku.
U igri i nije tako loše ide sasvim dobro 30-40 fps-a jedino kad je pucačina padne i do 23 fps-a, ali može se igrati.
 
Poslednja izmena:
Pa dokle vise ti beta drajveri. Ja imam 169.01, pa su izasli 02, pa 04, pa 09, hoce li skoro full da izadju. Koja je poslednja verzija celih wqxl drajvera, 163.xx valjda...
Koje ti drajvere imas, i ako je verzija posle 169.01 da li si dobio neka poboljsanja... ?

@Marac
Koliko imas frejmova na 1280x1024 (1440x900) na high... Ne znam da li imas wide ili non wide 19" TFT, pa zato pisem ovo u zagradi... A i te dve rezolucije su slicne po povrsini, pa i po zahtevnosti :), doduse malo je vece 1280x1024...

Bas me zanima prednost te tvoje GTS 640MB u odnosu na moju GTS 320MB.
Ja imam min 27fps, max 35 fps na 1280x1024 na high... a ti ?

Skinuo sam nove drajvere 169.09 (masina ispod avatara)

128x1024 sve na HIGH, OS WinXP SP2

Play Time: 52.99s, Average FPS: 37.74
Min FPS: 25.92 at frame 137, Max FPS: 45.23 at frame 1005
Average Tri/Sec: 38553816, Tri/Frame: 1021558
Recorded/Played Tris ratio: 0.90

U 1680x1050 razlika bi bila jos veca u korist 640Mb modela
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno