Šta je novo?

CoD4: Modern Warfare (multiplatform)

Pa dobro, setite se samo da je i FarCry poceo samo kao demo za dirextx 9, pa je postao kultna igra za mnoge. Ni FarCry, kao ni Crysis ne poseduje dubinu, kao recimo jedan Half Life, ne dozvoljava indentifikaciju sa glavnim likom. I ne zaboravite tagline originalnog Call Of Duty-a iz 2003. : "No man Fights Alone". To je njihovo sveto pravilo, i dok se njega budu drzali, za mene ce to biti najbolji ratni fps, kao i jedan od najboljih FPS-ova uopste. Mrdanje trave, halogena svetla, staklo koje prsti na sve strane i deluju sve sile na njega... zaboravite... sve je u tome da se osecate kao deo tima, kao saborac, brother in arm.

A ko ce zaboraviti Captain Price-a, koji je manje vise, bar za mene postao jedan ikona video igara. Kao recimo Sarge iz Quake-a, samo bolji :D
poenta je da je iluzorno porediti ove dve igre. neko voli vise one man fight, neko ne. ja u principu volim kada se ta igra zove Half Life, Chronicles Of Riddick, Pray, i slicno, a ako se zove FarCry, Quake, Doom, i slicno, onda nisam bas odusevljen. Ne bih poredio ovakve igre. Ove druge su ipak inteligent shooter-i, kako ih ja zovem.

:-devil-: :-devil-: Captain Price: MACGREGOOOR! :-devil-: :-devil-:
 
Mekgregor ... debeli masni Shkot :D mada ni Vaskez(CoD4) ne zaostaje ... pljunuti shef Vigam iz Simpsonsa :D
 
Captain Price je faca i po, odlično osmišljen lik :)

Ima tu i drugih komromisa. Umesto sofisticiranog AI, imaš ovaj primitivni. Umesto prostranije mape imaš koridore. Samo kola mogu da se unište. itd. Sjajna optimizacija, nema šta.
Ceo COD4 je kao i raniji nastavci totalno izrežirana linearna igra gde AI ne igra neku veliku ulogu sem da te nanišani i pogodi. To je i smisao cele igre - dobro izrežirani skriptovani događaji i dobra filmska atmosfera. I uvek je i bio sav po koridorima, prolazima, ruševinama, bunkerima, rovovima. Ako hoćeš prostranstvo idi igraj ARMA.


p.s. Čini mi se da u igri postoji par mesta gde ima šanse da se malo utiče na priču kao što je ovo sa screenshota. Kao nešto bauljate... jel treba da stignete negde ili samo da osetite "dramatičnost trenutka"? :)
 

Prilozi

  • shot0019.jpg
    shot0019.jpg
    280.5 KB · Pregleda: 139
Poslednja izmena:
...p.s. Čini mi se da u igri postoji par mesta gde ima šanse da se malo utiče na priču kao što je ovo sa screenshota. Kao nešto bauljate... jel treba da stignete negde ili samo da osetite "dramatičnost trenutka"? :)

Da, treba da se oseti dramaticnost trenutka jer je u pitanju sigurna smrt. Zanimljiv momenat koji ja nisam ocekivao jer sam bio u fazonu "Sledeca misija jurenje atomke"...

Kao sto sam vec reko, igri sve pohvale sem zadnje misije tj. dela bezanja kamionom koji nekako nije ispratio celu igru jer izgleda kao da nisu znali sta ce pa su je ubacili u fazonu "svidece im se"...
 
p.s. Čini mi se da u igri postoji par mesta gde ima šanse da se malo utiče na priču kao što je ovo sa screenshota. Kao nešto bauljate... jel treba da stignete negde ili samo da osetite "dramatičnost trenutka"? :)


Gde bre da odbauljas pa upravo te oduvala atomska bomba :D, mozes samo da svetlis u mraku :p

@Dandy, ja konkretno ne pricam o optimizacijama vec o "igri" zaista mi vise odgovara tip igre kao sto je COD. Crysis verovao ili ne me i ne drzi toliko, uhvatim sebe da ustanem od racunara posle nekih pola sata, sto sa COD-om nije slucaj :)...naravno to sam ja i moje misljenje.
 
mislim da je captain Price modelovan
po pravom liku, jer jednom kada sam gledao
onu tzv. najpoznatiju S.A.S. akciju, valjda kada su oslobadjali
taoce iz iranske ambasade, 70 i neke,
jedan lik, koji je ucestvovao u akciji, je davao intervju i imao je iste brkove a i slicnu facu.
 
Poslednja izmena:
to je ovaj tip skroz desno, Mac :) (John McAleese)

_38156639_iranian_300.jpg


http://www.telegraph.co.uk/arts/mai...4.xml&sSheet=/arts/2005/03/05/ixartright.html

mislim, karakteran jeste prilično, ne bih da sudim. A reče neko gore, bio je šef :d i u CoD2 :) a tad mi nije ličilo da je po njemu rađen lik.
 
to je ovaj tip skroz desno, Mac :) (John McAleese)

http://www.telegraph.co.uk/arts/mai...4.xml&sSheet=/arts/2005/03/05/ixartright.html

mislim, karakteran jeste prilično, ne bih da sudim. A reče neko gore, bio je šef :d i u CoD2 :) a tad mi nije ličilo da je po njemu rađen lik.

e bas taj.
kraljevi su svi u tim specijalnim jedinica,
kako opusteno pricaju,
jednom sam gledao isto neke engleze, e sad da li su S.A.S nisam siguran ali mislim da jesu,
nesto su zaglavili u nekoj pustinji, i sad prica lik bla bla bla, i u jednom trenutku,
kaze: "i da onda sam mu pucao u galvu" . frajer nije treptnuo nije promenio facu
ama nista `ladan ko led, on ubije coveka, kao ja kad prdnem :d .
 
Poslednja izmena:
CoD4 mogu da svrstam u 4 naj igre za koje sam se posebno odusevio... Definitivno zasluzuje Igra godine nagradu,znaci efekti,zvuk,gameplay...
kao da si stvarno tamo..
EXTRA
 
Cemu "multiplatform" u naslovu??Otkud se to stvorilo?...
Igra jeste izasla i na konzolama, kao i jos mnoge druge...a ovde komentarisemo PC verziju?Nisam primetio da je ovde neko pominjao konzole (izuzev jedne osobe :D )
Edit: sad videh da jos neke teme dobile u naslovu neke skracenice...ako je to nekome toliko bitno da se vidi u PC sobi, nek ide zivot...:p
Predlog: neka prepravi naslove i u sobi za konzole, tek da bude svima jasnije ;)
 
Poslednja izmena:
verovatno je tako jer su mozda teme otvorene pre nego sto se otvorio deo za konzolaske igre
 
Slažem se - jasno se vidi da je PC soba, pa otkud tu onda i XBOX i PS3 kad postoji forum i za to? Ovo Multiplatform u PC sobi asocira najviše na onu Microsoftovu foru da igrači sa PC-a i konzola mogu da igraju u multiplayu na zajedničkim serverima. Stvara se nepotrebna zabuna.
 
Poslednja izmena:
Ceo COD4 je kao i raniji nastavci totalno izrežirana linearna igra gde AI ne igra neku veliku ulogu sem da te nanišani i pogodi. To je i smisao cele igre - dobro izrežirani skriptovani događaji i dobra filmska atmosfera. I uvek je i bio sav po koridorima, prolazima, ruševinama, bunkerima, rovovima. Ako hoćeš prostranstvo idi igraj ARMA.

Problem je što se nema razumevanja za igru koja je po svemu ambicioznija. Očekuje se da imaju jednake performanse.

Ali dobro, zato što ne pomera granice, ova tema ima tek 18 strana, a nije da nije hajpovana. :)
 
Poslednja izmena:
Ja ne znam sto se ljudi loze da je cod izreziran, AI los i sl., 90% ljudi koji pljunu pare za original ne daju zbog gameplay-a briga ih, vec zbog multija zato sto cod i jeste prevashodno multiplayer igra. Normalno i da se nije puno ulagalo u ne znam kakvo programiranje AI, kad to i nije bitno za ovu igru, bitno je da multi razbija i zato toliko ljudi i igra igru i kupuje je. I kad se ima na umu da ovde govorimo o prevashodno multiplayer based igri, cod nema manu. AI je totalno nebitan u celoj prici.
 
Problem je što se nema razumevanja za igru koja je po svemu ambicioznija. Očekuje se da imaju jednake performanse.

Ima se razumevanja, ali nije stvar u tome - sa CODom 4 je pokazano da se uz malo inventivnosti, koja je danas potpuno zaboravljena, mogu postići rezultati slični onima iz nextgen igara i to sa drastičnom razlikom u hardverskoj zahtevnosti. To što je sada urađeno je vrlo vrlo redak primer da se tako nešto još uvek radi.

Sad ću ko No.1 iz Alana Forda :d - nekada davno za vreme Amige 500 recimo, ljudi su bili osuđeni na jedan hardver i to im je bio kraj. Vremenom su izlazile igre koje su sve bolje izgledale jer su ljudi počeli malo da razmišljaju kako da naprave nešto mnogo bolje od konkurencije. Vrh toga je po meni bio kada su programeri za avanturu Universe napravili program sa kojim je igra mogla prikaže više boja na ekranu (ili su napravili iluziju tako nečega) nego što je to tadašnji hardver dozvoljavao. Pomerili su granice.

Sada je sa CODom direktno pokazano i dokazano šta sve može da izvuče "stari" hardver. Po meni je to veći uspeh nego sav hype koji je izazvao Crysis sa svojom next gen grafikom. Takve igre sigurno dolaze, ali se ovakvi događaji kakve sam sada opisao vrlo retko dešvaju i zbog toga COD4 meni predstavlja veći hit.

ova tema ima tek 18 strana, a nije da nije hajpovana. :)
Slična situacija u Crysis temi ;)
 
Poslednja izmena:
stvarno me je igra ocarala em svojim izgledom em tome kako radi na 7600gst, znaci svaka ljudima cast! kao sto sam negde procitao, crysis nije ni blizu 4x bolji , ali zato jeste 4x zahtevniji!
svaka cast naoptimizaciji. stvarno nisam mogao da verujem da je nova igra moze tako dobro da izgleda na sad vec zastareloj graf kartici....
 
Ja ne znam sto se ljudi loze da je cod izreziran, AI los i sl., 90% ljudi koji pljunu pare za original ne daju zbog gameplay-a briga ih, vec zbog multija zato sto cod i jeste prevashodno multiplayer igra. Normalno i da se nije puno ulagalo u ne znam kakvo programiranje AI, kad to i nije bitno za ovu igru, bitno je da multi razbija i zato toliko ljudi i igra igru i kupuje je. I kad se ima na umu da ovde govorimo o prevashodno multiplayer based igri, cod nema manu. AI je totalno nebitan u celoj prici.

pazi ... kad zvanicno igra izadje i ima Sp onda AI nije zanemarljiva prica ... kod recimo BF2142 cak i nema klasicnog Single-a ... to je OK ali ovde je Single promovisan tako da kad komentarisemo AI je jedan od bitnih cinilaca igranja ako ne i najbitniji ...
 
A zamerka na AI bi bila...? U Crysis-u ima gomila stvari koje su losije nego u COD4, vezano za AI naravno. Najbolji su oni za teskim mitraljezima sto te opaze sa tri kilometra kako puzis kroz dzunglu, ili jos bolje helikopter koji te "UVEK" vidi kroz ono siprazje, da ne pominjem njihove komentare "dirty yankee", "I'll get you this time" i slicne upadice...
 
ovde pricamo o COD 4 ... nisam primetio da je " COMPARE to Crysis " ... od ovih igraca koji igraju Online FPS ne postoji nijedan dobar AI - posto imaju prave protivnike tako da im svi redom ( crysis, cod ...) deluju *****ski ... ono cime te tuku to je brojnost.

nije bila zamerka na AI nego samo osvrt na to da AI nije bitan. Kazem takodje da je AI kljucan ... zamislite AI na nekom nivou gde bi se neprijatelji stvarno sakrivali i flankovali ... i da posle svakog ucitavanja drugacije odreaguju ,) ali onda pada u vodu ovaj sistem RAMBO-a gde mi sami ubijamo citave horde neprijatelja nego bi verovatno trebala neka vrsta pomoci ... Squad Based Play ...

zanimljivo bi " mozda " bilo da recimo mozes u MULTI-ju da odigras jednu misiju ali sa zivim protivnicima gde bi bilo par ovih ULTRA killera i mi recimo kao kinezi ... i da se boduje zavrsetak misije. ... cisto onako .. a ne ove fore sa zastavama nego lepo ... Infiltrate and rescue hostage sa " Zivim " kinezima :)
 
Koliko sam ja primetio u COD4 skoro i da nema onog I u AI. Tj. svi protivnici se kreću po unapred zacrtanim putanjama i zauzimaju unapred određene pozicije.
 
nije bila zamerka na AI nego samo osvrt na to da AI nije bitan. Kazem takodje da je AI kljucan ... zamislite AI na nekom nivou gde bi se neprijatelji stvarno sakrivali i flankovali ... i da posle svakog ucitavanja drugacije odreaguju ,) ali onda pada u vodu ovaj sistem RAMBO-a gde mi sami ubijamo citave horde neprijatelja nego bi verovatno trebala neka vrsta pomoci ... Squad Based Play ...

Nesto kao Co-Op ?
 
@ Colt

E da bas tako ... sa tim da i kinezi budu neki " Co op " ... doduse ne znam ni da li " mozda " postoji :S: probao onaj DEMO MP pa izvukao mozda prerane zakljucke
 
Poslednja izmena:
pa cekaj ti da citas review i vidis da ima 5h sp, dao bi svojih 50e na takvu igru? naravno da ne bi, ali kad bi pored toga procitao i da je to najpopularnija mp igra za koju postoji hiljade servera i brdo on line zajednica, odma bi je kupio i kroz sp bi protrcao samo da se upoznas sa kontrolama.
ali naravno to pada u vodu, kad ovde svako drugi svuce igru sa torrenta, pa ga zabole sve da je u pitanja i najnovija barbi avantura, pa mu AI igra bitnu ulogu...
 
Kod ovakvog AI jedini način da igra bude izazov, je da on bude super agresivan, i da se respawnuje. I zato si stalno prinuđen da držiš distancu i zaklon i da pucaš dok se intezitet respawnanja ne smanji da bi mogao da kreneš napred. I to je jedini način na koji igra može da se pređe. Ne samo što je linerna nego ti ne dozvoljava da se krećeš u prostoru uopšte. Nema flankovanja i ostalih manevara. Ima da igraš kako je zacrtano i ne smeš da odstupiš ni milimetar. Meni je to nula od gejmpleja.
 
AI je sasvim odgovarajući za CoD serijal, a vi što očekujete drugačije, živite u iluzijama ili ste davno prešli CoD2. I to je to, bolje je malo nego CoD2, budite realni.
Besomučni respawn nisam primetio, sem onog koji je u nivou zacrtan. Pojavljuju se, da, ali ne beskonačno, možda kad stojiš u mestu i ne prelaziš igru, ali to je druga stvar :)
 
Poslednja izmena:
ma koji Crysis,ma smesno tamo se ljudi dive vodi i travi,a igrivost je smesna,dzabe efekti kad je igra smor,ali to je moje misljenje,ipak je ovo thread o CoD4.poenta cod-a jeste multy jer cod2 je i dan danas pored WOW jedna od najigranijih multy igara,tako da AI ne igra nikjakvu ulogu u celoj prici,mada kazem igra je fenomemnalna a vec je izasao i prvi PATCH Call of Duty 4: Modern Warfare Patch v1.1 a zakrpa donosi ispravku koja je vezana gubljenje cinova igraca na rank i non-rank serverima.
 
ma koji Crysis,ma smesno tamo se ljudi dive vodi i travi,a igrivost je smesna,dzabe efekti kad je igra smor,ali to je moje misljenje,ipak je ovo thread o CoD4.poenta cod-a jeste multy jer cod2 je i dan danas pored WOW jedna od najigranijih multy igara,tako da AI ne igra nikjakvu ulogu u celoj prici,mada kazem igra je fenomemnalna a vec je izasao i prvi PATCH Call of Duty 4: Modern Warfare Patch v1.1 a zakrpa donosi ispravku koja je vezana gubljenje cinova igraca na rank i non-rank serverima.
Ja sam sp samo startovao da namestim setovanja.Naravno da mi cod ne treba za napucavanje sa botovima.Odmah mp.Pa ni COD2 nisam nikada završio u sp.
A što se tiče tih činova,ne vidim neku poentu.Posle 10 sati igranja sam prvi poručnik.Isti čin imam u bf2 ali je zarađen posle 400-500 ½krvavih½ sati.Ako su već uvodili činove i otključavanja trebali su da centalizuju statistiku.Ovako ako slučajno obrišem igru i profil sa njom,moram sve iz početka.
I malo je glupo videti posle 3-4 dana od izlaska igre,generale sa 3 ili 4 zvezdice.

Ali da je dobro zezanje,to niko ne može poreći.
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno