Šta je novo?

Carina na posiljke [FAQ u prvom postu]

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Npr jedna posiljka od 25 funti sa postarinom je vracena od strane poste jos krajem oktobra 2019. Godine.. do danas nije stigla u Englesku..niti je izvrsena refundacija..

Sent from my SM-N985F using Tapatalk
 
@ salecg
To nije upitno. Pitan sam da li hoću, odbio sam i oni su rekli da pokreću proceduru vraćanja.

@ dstamenkovic90
Meni je jednom vraćeno (i to baš u UK). Sada ću videti šta će biti
 
Poslednja izmena:
I ja sam u sličnom problemu ali sam mislio da je problem na carini, koja dva meseca objavljuje status - Clearance event. Sad sam još više zbunjen
Naručio sam nešto što spada u sitan materijal, metalni O-ringovi 80kom u plastičnoj kutiji, veličina kutije otprilike 5x5cm i težina manja od 100g. Koštalo me 23$, i ranije su slali običnom poštom i to bez problema je stizalo.
Ali sada je bilo moguće jedino DHL-om, poštarina 24$ i zeznuo sam se.
Prvo mi je stigao mejl od DHL-a, gde mi nude da izaberem špeditera. Ja sam im se obratio da li mora tako s obzirom na vrednost robe. Rekli su mi da im pošaljem dokaze koliko sam platio, što sam i uradio, pa su poslali na ubrzani postupak.
Međutim, stigao mi je odgovor da carina kaže da ne može tako već "mora na firmu".
Ja sam im odgovorio da sam fizičko lice, a ne firma i pitao da li to znači da se pošiljka u tom sličaju vraća. Oni su rekli da se vraća. Ja pretpostavljam da carina traži uvoz na firmu zbog količine 80 kom ili možda smatraju da je roba za profesionalnu upotrebu.
I ja sad već dva meseca čekam da se vrati. Pitao sam DHL više puta što carina toliko zadržava, da li je neki problem, a uvek su mi odgovarali da je u procesu vraćanja.
Ovi sa Banggood, gde sam naručio, su pre dva meseca poslali mejl gde mi nude refund u slučaju da carina odbije robu, ali ga još uvek nisam tražio. Čak i ne znam gde i kako, prvo čekam da se paket vrati.





Послато са Redmi Note 9S помоћу Тапатока
 
Naručio sam neke maske od Spigena 24.11. Poslali pošiljku 4.12. Po praćenju stigla u Srbiju i od tada nema više nikakvih informacija. Da li je to normalno? Da čekam ili da učinim nešto?

Послато са SM-N960F помоћу Тапатока
 
@Pčelica, ono za email adresu, ako imaš operu instaliranu uključi VPN postavi (ako ima ta opcija) da se nalaziš u nemačkoj i guglaj DHL, trebalo bi da ti izbaci nemački sajt a ne naš.
Ja pretpostavljam da carina traži uvoz na firmu zbog količine 80 kom
Upravo tako, 5 je max zakonski, možda će i da tolerišu nešto više tih sitnica ali 80 kom teško, jasno je da nikome ne treba 80 komada istog proizvoda.
 
80 kom je minimalna količina, etalon. Ne postoji manja količina da znam. Kao šibice, nema na komad. Sitan materijal i ne meri se na gram.

Послато са Redmi Note 9S помоћу Тапатока
 
Poslednja izmena:
@ atosovic
Te pošiljke brzom poštom idu na otvaranje uvek i gledaju količinu, zar nisi mogao na AE ili Ebay da iskopaš pa čak i da kupuješ na komad bez obzira koja količina ti treba i da li je za posao ili ne. Meni su do sad stizali neki čikaški vijci po 100-120 kom u običnoj pošiljci.
 
Poslednja izmena:
Ne znam zašto se vezujete za količinu. Znam ja za to i svesno sam rizikovao, a i prošlo bi da ide običnom pošiljkom.
Problem je što stoji na carini dva meseca!!!

Послато са Redmi Note 9S помоћу Тапатока
 
Pozdrav,

Malo sam procesljao thread ali nisam nasao konkretan odgovor.

Danas ce mi poslati paket iz USA Fedex-om, vrednost paketa je $50, postarina ne znam tacno koliko ali kapiram da je i to oko $50 (!?)

Hoce jako da me boli kada stigne? :D

Hvala,
Kristijan
 
Ja sam iz USA naručio robu u vrednosti od 48 eura, postarinu nisam ni gledao. DHL mi doneo na vrata.

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
 
@kiki_85 Meni pošiljke Fedex-om manje vrednosti do 50-60$ su stizale bez problema. One skuplje su išle na carinu,ali nisu naplaćivali špediciju. Ne znam da li se šta promenilo u međuvremenu

@iH8Sn0w Sve pošiljke vrednosti do 50€ DHL-om dođu do tebe bez dodatnih troškova. One preko 50€ idu na carinu i moraš angažovati nekog špeditera.
Ali da znaju da otežu - znaju.Ranije sam kupio nešto sa Amazona u vrednosti oko 1000€ sve sa poštarinom, carinom i troškovima špedicije jer ima ta opcija. DHL mi je tražio dokumentaciju za carinjenje koju sam odmah poslao. Trebalo im sedam dana da odrade. Tako da ove sitne pošiljke preko njih se najbolje isplate jer stižu za dan-dva...
 
Poslednja izmena:
Pozdrav svima, imam pitanje vezano za Fedex carinu.

Danas mi je pristigao paket i dobila sam email sa dokumentacijom za carinjenje, ali vrednost mog paketa je ispod 50e. Uvek do sada, paketi su mi automatski puštani sa carine i dostavljani na adresu, tako da mi nije jasno šta se ovog puta desilo.

Poslala sam im screenshot sa ebankinga i naloga na online prodavnici, ali ne znam da li je to dovoljno? Bojim se da mi ne naplate carinu (mada ne znam ni koliko bi naplatili, niti po kom osnovu) i špediciju, pa me zanima da li je neko imao ovakvo iskustvo? Da li prihvataju kada im se pošalje dokaz o plaćanju ili proizvoljno određuju vrednosti kao pošta ako su im iznosi sumnjivi?
 
Jedno pitanje posto vidim razlicita tumacenja.

Narucio vrednost robe 57$(sto je malo manje od 50e) + shipping 19$.
DHL je prvo rekao da ne treba da se carini ako je vrednost proizvoda manja od 50e i da se ne gleda shipping a onda nas uptutio na njihove speditere koji su rekli da mora i da se shipping racuna(tako da smo na preko 50e).

Jel to znaci da ja ako narucim cackalice iz Amerike koje platim 5$ a shipping bude 100$ moram da platim PDV, carinu i spediterske troskove na sumu od 105$ te ce te cackalice biti kao od zlata na kraju?
 
Meni je posljka DHL bila 48e + shipping, samo doneli na vrata

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
 
Prošle nedelje su doneli supruzi neku kozmetiku što je poručila preko DHL-a, vrednost bila 48.67 evra + shipping, samo doneli na vrata ništa nisu naplatili niti tražili bilo kakve dokaze o plaćanju.

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
 
Jedno pitanje posto vidim razlicita tumacenja.

Narucio vrednost robe 57$(sto je malo manje od 50e) + shipping 19$.
DHL je prvo rekao da ne treba da se carini ako je vrednost proizvoda manja od 50e i da se ne gleda shipping a onda nas uptutio na njihove speditere koji su rekli da mora i da se shipping racuna(tako da smo na preko 50e).

Jel to znaci da ja ako narucim cackalice iz Amerike koje platim 5$ a shipping bude 100$ moram da platim PDV, carinu i spediterske troskove na sumu od 105$ te ce te cackalice biti kao od zlata na kraju?

Šta kaže faktura za robu?
DHL ti je verovatno mailom poslao i skeniranu fakturu, da li je na njoj sve izraženo zajedno kao 76$ ili je roba odvojeno a isporuka odvojeno?
 
Šta kaže faktura za robu?
DHL ti je verovatno mailom poslao i skeniranu fakturu, da li je na njoj sve izraženo zajedno kao 76$ ili je roba odvojeno a isporuka odvojeno?

Na fakturi pise neka smesna cifra, cini mi se 15$, pa su trazili screenshot ili izvod koliko je placeno, ja sam im poslao screen sa ordera, gde se jasno vidi 57$ proizvod + 19$ shipping

Ovo je odgovor jednog od speditera:

Mi ne pišemo zakon, mi ga samo primenjujemo.

Svaka špedicija koja postupa u skladu sa zakonom zna da se za obračun duga uzima i shipping. Iz tog razloga Vam je pošiljka i zadržana na carinjenju, odnosno carina nije htela da je oslobodi po prispeću jer je vrednost veća od vrednosti koja je dozvoljena za oslobađanje.
 
Poslednja izmena:
Mislim da su te navukli zato što je faktura lažna, u principu u tom slučaju mogu kako im se hoće.

Da je faktura bila pravilna i imala na sebi tačnu vrednost robe + posebno izražene troškove šipinga ne bi imao nikakvih problema,
u tom slučaju čak i da su ti tražili izvod ili recimo pdf račun sa sajta gde si kupio, samo bi mogli da potvrde ono što piše u fakturi koja je pratila robu,
ovako nažalost nemaš previše opcija.

U principu DHL je tu najmanje kriv, sva roba ide kod carinika i on odlučuje šta će da pogleda a šta ne, za one pošiljke koje zadovoljavaju formalnost
dakle da faktura bude ok i ostali papiri i vrednost ispod 50€ itd. podnose se samo papiri cariniku, on odobri i ide na sledeći paket.
U tvom slučaju moguće je da vrednost na fakturi nije bila u skladu sa tipom robe u smislu da je to nešto veće ili izgleda kao da je dosta skuplje od
15$ ili je više komada nečega... carinik je izrazio sumnju, tražio dodatne papire i dalje sve ide downhill, čim si ti potvrdio da faktura koja je pratila
robu i vrednost robe koja je navedena na CN22 obrscu (lepi se na sve pakete koji idu u inostranstvo, upisuje se deklarisana vrednost robe) nisu u
skladu sa onim što je zaista plaćeno za njih je posao bio završen.

Da je to što si naručio bila neka sitnica, recimo lemilica koja izgleda kao olovka (pričam o onome u šta se razumem, može biti i nešto sasvim drugo)
dovoljno da carinik kaže "ok, (nemam pojma šta je ovo ali) izgleda kao da može da košta 15$" opet ne bi imao nikakvih problema.

Ovde je više kriva prodavnica iz koje si kupio ili ako si uzeo sa aliexpresa, a predpostavljam da je kina čim se ovo desilo, onda sledeći put možeš ovo da
izbegneš ako objasniš kinezu kako da napravi papire.
 
Poslednja izmena:
Mozda moze uz izjavu da se dostavi ispravna faktura
 
@pivce Nadam se da ti nije kasno za odgovor. Ali ako nekom zatreba. Ovo što je sirius9 rekao da carinik ima pravo da izrazi sumnju za fakturu je u pravu. Lako oni mogu naći koliiko je tržišna vrednost. Zato su i tražili dodatne papire da vide koliko si zaista platio. Možda ti se i posrećilo za 15$.
Jedino ovde ne bi trebala biti naplaćena carina, jer vrednost je ~47€ a to je ispod 50€ koje je granica za carinjenje ako je komercijalna pošiljka, samim tim ni špediterske usluge.
Trebalo bi da ti naplate samo PDV od 20% na sumu od 57$ tj. 11,4$ u dinarima prema kursnoj listi na sajtu carine za tu nedelju kada je obrade. I verovatno trošak oko otvaranja i pregleda koji je čini mi se 145 din.
 
Stiglo mi odjednom 6 paketa iz Kine, nije ocarinjeno.

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
 
@pivce Nadam se da ti nije kasno za odgovor. Ali ako nekom zatreba. Ovo što je sirius9 rekao da carinik ima pravo da izrazi sumnju za fakturu je u pravu. Lako oni mogu naći koliiko je tržišna vrednost. Zato su i tražili dodatne papire da vide koliko si zaista platio. Možda ti se i posrećilo za 15$.
Jedino ovde ne bi trebala biti naplaćena carina, jer vrednost je ~47€ a to je ispod 50€ koje je granica za carinjenje ako je komercijalna pošiljka, samim tim ni špediterske usluge.
Trebalo bi da ti naplate samo PDV od 20% na sumu od 57$ tj. 11,4$ u dinarima prema kursnoj listi na sajtu carine za tu nedelju kada je obrade. I verovatno trošak oko otvaranja i pregleda koji je čini mi se 145 din.
carina naplacuje carinu+pdv na sve sto je preko 50eur (proizvod+troskovi transporta)

57+19$ je vise od 50eur
 
@illidan nisi u pravu. 57$ je manje od 47€, pa se poštarina ne uzima u obzir

Sa sajta carine i potvrđeno puno puta u praksi
Поштанске пошиљке

5. Да ли је и ко ослобођен плаћања увозних дажбина на пошиљку?

Предвиђено је ослобођење од плаћања увозних дажбина на:
•пошиљке мале вредности послате од стране физичког лица другом физичком лиaу, које нису комерцијалне природе и за које нема обавезе плаћања, у укупној вредности до 70 евра. Ове пошиљке су ослобођене плаћања и царинских дажбина и ПДВ-а.
•пошиљке мале вредности, некомерцијалне природе, у укупној вредности до 50 евра, које правно лице шаље физичком лицу (куповина преко интернета). Ове пошиљке су ослобођене плаћања царинских дажбина, док се на њих ПДВ плаћа.


8. Постоји ли разлика између пошиљака које стижу обичном поштом и оних које доставаљају курирске службе?

Што се царине тиче све пошиљке имају једнак третман, независно од оператора који их доставља. Роба која се увози, односно, наручује може да стигне редовном поштом – преко ПТТ службе, или преко курирских служби какве су „ДХЛ”, „Федекс”, УПС” и сл.
Уколико пошиљка стигне брзом поштом царини се по стопи прописаној Законом о царинској тарифи у редовном поступку, или пак применом јединствене царинске стопе у висини од 10 одсто.

9. Контактирали су ме из курирске службе преко које ми је стигла пошиљка и послали ми уговор о заступању, па ме занима да ли сам у законској обавези да ме они заступају у царинском поступку и да ли уопште мора неко да ме заступа или то могу да урадим сама, као физичко лице?

Уколико пошиљка стигне брзом поштом, царини се по стопи прописаној Законом о царинској тарифи у редовном поступку, а то значи да не можете да заступате сами себе, већ морате ангажовати заступника тј. шпедитера да то уради за вас.
Међутим, тај заступник не мора нужно бити шпедитерска служба курирског оператора преко кога вам је допремљена пошиљка, већ можете по својој слободној вољи одабрати заступника/шпедитера коме ћете платити услугу заступања у поступку.


U našoj najčešćoj praksi "internet kupac kupuje od stranog prodavca" to znači sledeće - da pošiljka kupljena od prodavca koji je iz inostranstva šalje poštom, bilo kojom, ako je vrednosti do 50€ plaća se samo PDV 20% na vrednost pošiljke (bez poštarine)
Ako je vrednosti iznad 50€ onda podleže i carini 10% na ukupnu vrednost pošiljke+poštarina i PDV-u na sve to 20% u ubrzanom carinskom postupku. U redovnom postupku može carina biti i manja od 10% za određenu robu ili pak veća, ali sve to zahteva i špediterske usluge.

Primeri kupovine robe koju vam šalju poštom iz inostranstva :

za manje od 50€
Ako je vrednost pošiljke recimo 45€ i poštarina recimo 10€ platiće se samo PDV od 20% na vrednost pošiljke
45*0,2= 9 evra u dinarskoj protivrednosti za PDV
+ 145 din. (to je pošti za podnošenje na carinski pregled tj.što poštanski službenik otvori i zatvori pošiljku pred carinicima)
Ukupno: 9€+145din


za više od 50€
ubrzan carinski postupak (najčešči za internet kupovinu)
Ako je vrednost pošiljke recimo 55€ i poštarina recimo 10€ platiće se carina od 10%(jedinstvena carinska stopa) na vr.pošiljke+poštarina pa još PDV od 20% na prethodno dobijen iznos
(55+10)*0,1= 6,5 evra u dinarskoj protivrednosti za carinu
(55+10+6,5)*0,2= 14,3 evra u dinarskoj protivrednosti za PDV
+ 145 din.[/B] (za podnošenje na carinski pregled )
Ukupno: 20,8€+145din

ili jednostvanija formula: (vr.pošilke+poštarina)*0,32=nešto € u dinarskoj protivrednosti + 145din

redovan carinski postupak - obično kada je kurir brza pošta; ili sami tražite da ide u redovnu proceduru carinjenja. Za to je potreban špediter.
Postupak je isti kao i u prethodnom primeru s tim što carina nije na sve (jedinstvena carinska stopa) 10% nego se carini prema tarifama utvrđenim Zakonom ocarinskoj tarifi (na njihovom sajtu pronaći) tj. svaka vrsta robe ima svoju posebnu tarifu.
Na sve to ukupno opet ide dodatnih 20% PDV-a.
Dodatni trošak je i cena špediterske usluge.

Nadam se da je sada jasnije šta se dešava ako odluče da primene pravila na vašu pošiljku.
 
Poslednja izmena:
"Pod stvarno plaćenom cenom ili cenom koja treba da se plati podrazumevaju se sva plaćanja koja je izvršio ili treba da izvrši kupac prodavcu, ili kupac trećoj strani u korist prodavca za uvezenu robu i obuhvata sva plaćanja koja su izvršena, ili koja treba da se izvrše kao uslov prodaje uvezene robe."
To je vrednovanje na osnovu transakcijske vrednosti, da li ovo razjašnjava na koju vrednost se računa carina?
To što prolazi preko DHL samo vrednost robe je druga stvar ali u ovom slučaju je problem znatno umanjena vrednost na fakturi i carinik neće da oslobodi pošiljku dok mu se ne dostavi koliko je stvarno plaćeno za pošiljku te screenshot pokazuje da pošiljka ide u carinski postupak.
Mada me ne bi začudilo da već znaju vrednost pošiljke jer su sve transakcije vidljive u NBS.
 
Poslednja izmena:
Sviđa mi se Teclast P10HD tablet na banggood, trenutno je 109 dolara. Dodao bih na to i express shiping od 22 dolara. A ovde nigde ne mogu da nađem taj tablet u prodaji Da li se po vama ovo isplati uzimati zbog naše carine ili imate neki savet gde ovako nešto može da se kupi kod nas ?
 
@Mali Mrav

3. Kako carinici utvrđuju vrednost robe?

Prema Carinskom zakonu, postoji 6 metoda utvrđivanja carinske vrednosti, propisanih odredbama čl. 52. i 56. pomenutog zakona, a primena tih metoda vrši se po hijerarhijskom redosledu.

Naime, ukoliko postoji sumnja da prijavljena vrednost robe predstavlja stvarno plaćenu cenu, odnosno, ako carinik posumnja u priloženu dokumentaciju, račun ili fakturu, a uvoznik na carinski zahtev ne pruži dodatne dokaze, carinarnica ima pravo da ospori prijavljenu vrednost i da carinsku vrednost utvrdi na osnovu ostalih propisanih metoda u zavisnosti od raspoloživih podataka.

Јedna od metoda je recimo upoređivanje vrednosti istovetne ili slične robe uvezene u približno isto vreme na teritoriju Republike Srbije.

Nemaju oni šta da traže tansakcije od NBS-a. Nisu plaćeni za to i da dupliraju poslove.
Jednostavno te pitaju da ti sam lepo dokažeš fakturom (u kojoj je naveden iznos robe i iznos poštarine) i izvodom iz banke (koji je dokaz da je plaćena ta suma tom prodavcu) jer sumnjaju u navedeni iznos. Ako ti nećeš da dokažeš, oni pronađu uporednu cenu za istu ili sličnu pošiljku i ako utvrde da se znatno razlikuje iznos robe tj. više košta nego navedeni iznos za koji sumnjaju, lepo ti obračunaju po toj višoj ceni.

Iskustvo govori da proveru (opravdanu) imaju na pošiljke iz Kine. Pa na svim njihovim pošiljkama piše ili gift ili vrednost od par dolara...
Ove pošiljke iz EU, USA, Kanade, Japana i sličnih ekonomski uređenijih zemalja prihvataju onako kao što piše na pošiljci,mada te pošljike uglavnom sadrže i upakovanu fakturu.
E sad, može samo i da prođe tek tako bez ičeg, a ne mora. Pa kako ti zapadne....
 
Poslednja izmena:
@ Pčelica
Da ne ulazimo u debatu a član zakona koji sam gore naveo definiše utvrdjivanje vrednosti stim što se kod carinjenja koristi povoljniji metod za primaoca pošiljke i zato mnoge pošiljke preko brzih pošti sa tarifama koje si ti napisao stižu normalno. Gore sam naveo razlog zašto je čoveku vrednost prešla 50 evrova a da ne citiram objašnjenje za to, predugo je. Za transakcije sa NBS nisam napisao da traže već me ne bi začudilo da već poseduju.
 
NBS šalje naloge za plaćanja a carina JCI u Ministarstvo finansija sa tim što NBS šalje samo naloge za pravna lica. JCI za fizička lica dolaze u ministarstvo finansija i to samo u slučaju da ide preko špeditera (tj. kurirske službe) ali to se samo evidentira i nisam nikada čuo da je neko tražio te podatke. Sa druge strane, firme dostavljaju dokumentaciju (fakture i kontrolnike) koji moraju da se slože sa podacima NBS i carine. Tako je barem bilo pre 10-ak godina kada sam radio na softveru za to. Ne verujem da se tu nešto menjalo što se tiče fizičkih lica.
 
Ljudi, cekam neki paket preko FedExa, pa me zanima jel su poceli normalno da obracunavaju pdv, znam da su pre par godina za osnovicu uzimali cenu sa postarinom. Jel neko narucivao skoro pa da ima iskustva? Paket je ispod 50e, tako da nema spedicije
 
Nisam imao iskustva do sada sa pošiljkama iz Evrope (samo iz Kine). Ja sam nešto mislio da to sve obavezno ide na carinu, ima i fakturu jel, pa da obavezno otvaraju i lupaju dažbine. Ali paket sa nekog francuskog sajta, od pola kile, vrednosti nešto preko 40 eura mi je stigao neotvoren, bez ikakvih dodatnih troškova.
Kakva su pravila po pitanju toga, i iskustva? Jel to uobičajena praksa ili slučajnost, ili fifti fifti kako ti se zalomi? Ima li veze s vrednošću?
Pošto mi trebaju još neke stvari, sa ebaya (u Italiji), i sa par zapadnih Fr i UK sajtova, isto manjih gabarita, slične vrednosti 30-70 eur pa me interesuje kolika je šansa da to isto prođe ispod radara, ako se to uopšte može oceniti, ako ima nekih pravila... Jer ako je ovo bio samo puki srećan slučaj, onda uz već ne male poštarine + sa svim dažbinama mi se ne isplati, čekao bih proleće leto da cimam nekog da mi donese, mada mi je to moljakanje smaranje. Ili bih pokušao drugim kanalima, oni prevoznici što naplaćuju po težini ili fiksno 20 funti do nekoliko kg ili slično nešto.
 
Poslednja izmena:
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno